ik kreeg bij de eerste VK afspraak in januari al het kaartje voor de 20-weken echo mee, kon kiezen of het ziekenhuis of een echobureau in Anna Paulowna 20 km verderop, maar die is wel 3d. Ik heb de week erna gebeld en afspraak gemaakt... toen was ik nog maar 8 weken. Volgens mijn VK moest ik het zo snel mogelijk doen
Wij laten alleen een pretecho maken als bij de 20 weken echo niet goed genoeg te zien is of het een jongen of meid is, want dat wil ik gewoon perse weten
hee o0Noa0o, Ik ga ook naar Petra Pop in Anna Paulowna, maar je krijgt daar niet standaard een 3decho hoor. Als je een pretecho 3d wil laten maken kan dat, maar je 20weken echo gaat in eerste instantie toch 'maar'2d. Zit jij ook bij de Plantsoenstraat bij de vk?
Hi ladies, Ff mooi moment wat ik met jullie wil delen, ik denk dat ik vandaag de kleine heb gevoeld! Ik had vanmorgen steeds al het idee dat ik wat voelde onderin mijn buik (voor mij links) en boven schaambot. Het zijn net zenuwtrekjes, die ik wel eens bij mijn oog heb, maar dan in mijn buik...Het ging zonet wel bijna een uur door, ik zag op mijn buik op 1 plekje ook kleine schokjes... Ik dacht eerst, nee dat is het niet, dat kan nog niet, want ik had gelezen dat dat gevoel omschreven wordt als kriebelen, vlindertjes, of als luchtbellen, maar dat voelde ik dus niet. En ik las net even bij de juli mama's mee (want die zijn iets verder, dus vin ik het wel eens leuk om te lezen wat me binnenkort te wachten staat) en daar waren 2 meiden die de bewegingen van hun kleintje omschreven als zenuwtrekjes, en dat heb ik dus ook de hele ochtend al! Pfff, ik ben zo blij, het lijkt net of mijn kleintje tegen mij wil zeggen "he mammie, ik ben er nog hoor, maak je nu maar geen zorgen om mij, het komt goed" Gek na alles wat we gister aan verdrietig nieuws moesten doorstaan, lijkt vandaag mijn beebje wel iets te willen zeggen tegen mij. Ik ben erg blij, en zal deze zenuwtrekjes nu ook echt gaan zien als teken van leven van mijn beebje... Ik had de tranen in mijn ogen staan, wat is het leven soms dubbel... Ik hoop dat jullie ook snel je kindje gaan voelen....pfff... wat een mooi moment! Liefs en dikke kus, Borsatofan.
Borsatofan, Wat verdrietig zo zeg! Superspeciaal is dat he, als je je kleintje voor het eerst voelt! Die van ons voel ik nu bijna een week (niet iedere dag helaas), en ben er zoooo blij mee! Bij mijn eerste voelde ik het pas rond 20 weken, dus ik ben allang blij!
owww wat leuk! ik wil hem haar ook vaker voelen!Ik heb het nog maar 2 keer gevoelt! probeer me er wel op te concentreren maar ik voel het dan echt niet! Zijn hier nog ongetrouwde dames die de erkenning al geregeld hebben? groetjes!
heerlijk gevoel is dat he borsatofan ik veol het ook al een tijdje ik herkende het ook gelijk van mijn eerste de eerste keer dat ik wat voelde bobbelen in mijn buik was ik bijan 12 weken en dahct dat kan nooit is veel te vroeg mijn vriend lachte me ook al uit hihihihi maar de volgende dag kwamen we erachter dat het er 2 waren en toen was het best wel logisch eigenlijk
Nikster, wij moeten de erkenning nog ff regelen. En ik moet het nu maar gaan opschrijven. Ik ben echt een vergiet Maar het zou echt weer iets voor mij zijn om juist dat weer te vergeten! jij hebt het wel al geregeld?
@ tante pollewop nee ik heb er vandaag een afspraak voor gemaakt! Volgende week vrijdag is het zo ver hihi Vroeg me eerst af of dit niet te vroeg was.. maar ik wil alles op tijd geregeld hebben!
@ woepie dat dacht ik eerst ook maar ik kon het niet vinden op de site van onze gemeente dus ik heb maar een afspraak gemaakt!
moet je daar helemaal een afspraak voor maken? 4 jaar geleden konden we dat gewoon aan t loket doen... Ik had het er van de week met mijn buuf over, en die moet nog maar 9 weken. die waren het een beetje vergeten hihi.. dus beter te vroeg dan te laat he?!
oh oke ja bij ons is dat dus wel gezegd ook dus vandaar dat ik het zei je hoeft hierook geen afspraak te maken je kan gewoon langs gaan
ja hier wel een afspraak maken! maar dat kan gewoon via internet! zal wel aan de grote van een gemeente liggen enz! Maar ben blij dat ik strax weer een ding minder hoef te doen haha..
hahaha 'zal wel aan de grootte van de gemeente liggen'... laat ze dat hier niet horen! Moet ik ook voortaan afspraken gaan maken! (den helder wil graag een grote stad/gemeente zijn, maar t lukt niet zo hihi) Maar lekker dat t geregeld is!
Hallo allemaal, Zo er is in 2 dagen veel bijgeschreven! Borsatofan en familie heel veel sterkte! Ik denk dat ik de laatste ben die de 20 weken echo krijgt en trouwens ook de laatst uitgetelde van augustus?! Ik heb nog geen afspraak voor de 20 weken echo staan. Morgen mogen we weer naar de verloskundige dus dan horen we het wel! Mijn verloskundige adviseerde juist om de erkenning voor de 20 weken te regelen, ach volgens mij maakt het allemaal niet veel uit, als je het maar regelt voor de bevalling haha. Ik heb altijd gezegd dat ik graag wil trouwen voordat ik kinderen krijg, al is het alleen al om dezelfde achternaam te hebben... Weet alleen niet ofdat er nog van gaat komen! De Angelsound van de kijkshop heet ook weleens Babysound. Misschien is hij op deze neem te vinden? Heb effe gezocht en je kan hem vinden door bij zoeken doptone in te toetsen. Je krijgt dan Jumper doptone 100s en dat is de Angelsound... Vraagje, hebben jullie ook zoveel jeuk aan je borsten? Word er echt gek van, soms ook last van klein bultjes soort uitslag ;-( Fijne avond allemaal!
Maakt niet veel uit wanneer je de erkenning regelt. Ik werk bij publiekszaken en hier komen ze als ze drie maanden zwanger zijn, maar ook als ze al bijna negen maanden zwanger zijn. Jullie hebben nog tijd zat. Hier gebeurt het ook gewoon aan de balie zonder afspraak. Geen probleem dus. Het is wel zo dat een erkenning maar een aantal maanden geldig is, maar das geloof ik 10 maanden, dus zoiets kan tijdens de zwangerschap niet verlopen zeg maar. Jeukende borsten heb ik soms ook, kan ook door mijn bh komen, dat het kant steeds meer in mijn borsten wordt gedrukt. Ik voel nog niks van binnen. Wel die zenuw trekjes en steekjes aan de linkerkant, maar dat zijn volgens mij m'n banden. Gewoon nog even afwachten dus.
Wij gaan trouwen dat vinden wij wel zo makkelijk. Gewoon naar het gemeentehuis en dan het ja woord zeggen. Uit praktisch oogzicht doen wij het dus en ik vind het leuk om zijn achternaam te hebben dan zijn we straks echt een gezinnetje. Ik voel en hoor wel eens gerommel in mijn buik maar ik denk dat het gewoon mijn darmen zijn of zo en nog niet mijn kindje. Ik denk bij zo'n 20 weken dat ik wat ga voelen aangezien het mijn eerste kindje is. lijkt me wel heel bijzonder hoor om het te voelen. Borsatofan wat een rot situatie en ik wens je veel sterkte en je familie ook. Hebben julie het gelezen dat er een vrouw is die met 22 weken was bevallen en de artsen gaven het kindje geen levens kans meer maar na 4 maanden in de cofeuse heeft het kindje het toch gered en weegt 2 kilo. Wat een wonder he. Het kindje is gezond maar blijft wel onder controlle van de artsen. Ik weet niet meer in welk land het nu ook al weer was. Doei teddy.