augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ja klopt, krijg het gewoon vergoed. :D

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    wij hebben heel erg vroeg erkend.

Stel : mijn vriend overlijd voordat de erkenning geregeld is .......
    Dan kan de baby zijn achternaam niet krijgen en is hij niet officieel de vader.

Of stel dat de baby vele te vroeg geboren wordt en dus overlijd, ook dan wil hij graag wel voor zijn gevoel het kind erkend hebben.

Vandaar dat wij dat met negen weken geregeld hebben.

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    lekker makkelijk dat ik getrouwd ben dan :D zorgje minder

4. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    wij gaan ookl trouwen, maar pas over een jaar. als het lichaam weer een beetje in normale proporties terug is zeg maar... Ik heb mijn mannetje zelf gevraagd, een week later wisten we dat we een 2e telg verwachtten!
    Dus dan nu maar even extra :)

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik ben al 3 jaar gelukkig getrouwd dus erkenningsproblemen kennen we hier niet ;)

6. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Ik moet ook nog maar even uitzoeken hoe dat zit met erkenning ensow, aangezien de papa van het kindje niet bij me woont meer, en dat voorlopig ook niet zal gebeuren maar hij wel als de papa gezien wil worden, en dat las ik toevallig vandaag in mijn 300 pagina´s dikke Babygids dat het nog lastiger was als je niet samen woonde.

@Tante Pollewop
    Petra pop? is dat toevallig ziezo echo-bureau? want daar heb ik afspraak.
    En ja ook gezellig op de plantsoenstraat bij de VK, is er maar 1 in Den helder geloof ik. :D
    Weet jij toevallig of je bij elke afspraak een echo krijgt, dit wordt me 3e afspraak, en heb bij de 1e en 2e wel een echo gehad, maar nu hebben ze niks gezegd.. en ik wil het wel graag.

7. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    o0Noa0o
    Officieel krijg je alleen de eerste keer een termijn echo, dan pas weer met 20 weken. Maar gelukkig doen ze niet zo heel erg moeilijk. Maar je zult het denk ik vanaf de volgende keer moeten doen met alleen het hartje luisteren..
    Enne ja Petra Pop is van Ziezo. En plantsoenstraat is niet de enige vk hoor, je kon ook in het ziekenhuis terecht. Daar is ook een praktijk, alleen dan met iets van 6 vk's.
    Wij zullen DH eens even voorzien van superbaby's :)

8. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Nou volgens mij gaat het het zelfde als wanneer je wel samen woont hoor! Hier toen geen moeilijkheden mee gehad toen mijn vriend nog in een andere plaats woonde als ik en we mijn dochter gingen erkennen ;)

9. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Het zou idd wel makkelijk zijn als dat hetzelfde gaat! ik hoef niet nog eens een heleboel gedoe aan mijn hoofd! heb het de laatste weken al zo lekker druk gehad.

@Pollewop
    Wist niet dat ziekenhuis ook Vk´s had joh :D Komt misschien omdat mijn dokter recht tegenover de VK zit en die me door heeft verwezen naar de "overburen" zeg maar!
    We zullen zeker Superbaby´s op de wereld zetten! :)
    Marre moet ik nou ZieZo bellen en vragen of ik 3D mag of kost dat weer extra?

10. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Nou, kom net van de vk, mocht even snel het hartje van ons frummeltje horen! heerlijk, ze had em gelijk te pakken en nog heel erg duidelijk ook.
    :whistle: :whistle: :whistle:

Ben weer helemaal blij!
    Volgens haar groeit ie als kool, m'n bm ligt al goed hoog....

Enne hier een getrouwde muts, dus hoef dat gelukkig allemaal niet te regelen ;)

@ fabienne, hier ook bultjes en jeukende borsten hoor.. Maar ach, je moet er wat voor over hebben toch?

@ borsatofan, wat heerlijk om je beebje te voelen( lijkt me).. enne nogmaals sterkte met ( waarschijnlijk) al je dubbele gevoelens

Enne weet niet wie het schreef meer, maare, ik mag al blij zijn als ik de half 10 haal
    ;) :) Fijne avond nog allemaal

11. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi ben ik weer even.

Woepie: Bedankt voor de informatie.
    Ik ga ook nog eens op internet kijken of ze ergens anders nog te krijgen zijn.

Hier vanaf begin dat ik zwanger was had ik al last van mijn borsten daardoor dat ik er ook weer achter ben gekomen pijn aan borsten en puisten in gezicht misselijk.
    Heb echt vaker echte steken in mijn borsten voelen rommelig aan.
    Hebben we wel ervoor over.

Ben nog aan het bedenken zouden eigelijk allang getrouwd zijn nog voor mijn zoon is alleen niet meer gelukt kijken of het nu nog lukt voor dat ik beval .
    Wil alleen met ouders en getuigen beste vrienden stadhuis en ja en uiteten of zoiets.
    Als we ooit de lotto winnen veel geld hebben een grote bruiloft.

MamaLieske: Hoe is het gegaan vandaag op het werk hebben ze nog misselijk gedaan of gezeurt?
    Laat je niet kisten.

Ga nog even in mijn dagboekje schrijven voor mijn moppie allang weer niet gedaan moet weer even bijwerken.

Groetjes Wolvin.

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo dames wat is er veel getypt, pff net ff in bad gelegen na een drukke dag op het werk, mn lijf doet weer zeer.
    Als ik nies denk ik dat mn bekken aan de rechterkant door mn grote teen eruit wil komen, voelt hetzelfde als tijdens de breuk. Goed geirriteerd dus :(
    Plas nog net mn broek niet vol als ik nies, past mooi bij mn naam: Marlies ik moet al piesen als ik nies :(

Op het werk vandaag even doorgenomen dat ze toch iemand ter vervanging moeten gaan regelen al is het maar voor 2 dagen in de week, zodat alles blijft lopen.
    De baas zijn vrouw die pz doet was aanwezig dus meteen verslag gedaan van fysio, en vk dat ik naar de gyn zal moeten tegen week 20/24 ik verwacht dat die me grotendeels thuis wil zien zitten ivm met de klachten, maar ja thuis duurt de dag ook lang, dus een beetje werken wil ik wel blijven doen.

Collega's doen dr mond niet open, maar ik had niet anders verwacht, ik ga aan hun ook zeker niet meer uitleggen wat er aan de hand is, hoef me aan hun niet te verantwoorden. Wat ik af krijg is meegenomen wat blijft liggen jammer voor hun, hun houding werkt niet mee in de werkmentaliteit die bij mij langzaam zakt tot niveau 0.

De sfeer is dus af en toe niet zo plezierig te noemen maar ik ben iig even de deur uit.
    Morgen is de baas er en zijn vrouw ook dan wil ik even om de tafel gaan zitten en hoop ik dat de baas me nu eens serieus gaat nemen, al verwacht ik dat dat pas gaat gebeuren als ik in een rolstoel binnen gebracht word. We wachten af hoeveel pijn het allemaal nog gaat doen en wat de gyn en fysio me gaan adviseren, ik ga iig niet meer tot het naadje.

Zo weer ff gezeurt, ik ben het kwijt en heb me voorgenomen me er niet zo druk om te maken,
    als het me te veel word op het werk dan meld ik me ziek en dan word het hun probleem.
    Vervelend dat het zo moet maar ik weet het anders ook niet meer, ik doe alles volgens het boekje der fatsoen maar dat is voor de tegenwoordige bazen schijnbaar niet voldoende :(

13. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi Mamalieske:

Ik vindt het erg dat het allemaal zo gaat en dat hoort niet.
    Ik zit nu dan al een tijdje thuis heb nog niks meer gehoord van mijn dierbare Collega's waar ik alles mee gedeeld heb en dat ik niet leuk.
    Staat voor hun klaar en bent heel close maar ik heb niks meer gehoord.
    Als ik wat wil horen moet ik zelf bellen moet eigenlijk ook niet kunnen maar zo leer je collega's kennen.
    Ik zit vanaf begin December thuis niks gehoort.

Laat je echt niet gek maken door die baas.

Heb het echt met je te doen dat je zoveel pijn hebt!
    En er is echt geen verlichting te bieden met krukken of andere geneeswijze die niet gevaarlijk is voor jou en je kleintje?

Wolvin.

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoi Wolvin,

Nee helaas geen verlichting, normaal zou ik nu pijnstillers krijgen maar tja dat gaat niet, zou het ook niet durven ook hoor.
    Krukken is het nog te vroeg voor en een bekkenband maakt het kaartenhuis nog zwakker, dus nu grijpen we nog niet in zeg maar. Het is gewoon afwachten.

Van jou collega's ook nogal belabberd dat je niets hoort.
    Zo hoort het inderdaad niet te gaan.
    Een kaartje is toch het minste he, doet jou baas wel normaal of is die ook "lastig" te noemen?

Hoe dan ook de bazen van tegenwoordig hebben nog veel te leren!

15. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Mamalieske: Mijn baas heeft ook niks meer laten horen.
    Helaas werk ik voor uitzendbureau die bellen een keer in de zoveel weken en echt zo gaat het nu nog niet?
    Geef door wat mij gezegt is geworden en dan is het weer goed. Hoelang dat nog goed gaat weet ik ook niet.
    Gak heeft gezegt over 6 weken kom dan terug.
    Wordt gek thuis kan nergens heen zonder mijn vriend.
    Ik ben afhankelijk van iedereen heel lastig.

Gelijk heb je dat je dan nog niet met krukken gaat lopen!
    Dat is echt lastig dan als er niks aan gedaan kan worden. Heel ontmoedigend.
    Maar je moet het ervan maken.
    Veel rusten.
    Ga eens onder kijken vriend komt net binnen na het werken kijken hoe het met hem is.

Ik wens je veel sterkte en pijnvermindering toe.
    Groetjes Wolvin.

16. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi lieve (aanstaande) mama's,

Wij moeten ook de erkennening nog regelen, en ik had er nog niet zo over nagedacht dat ik dat z.s.m. moest doen, maar na het verhaal van Wannabe, wil ik het eigenlijk ook z.s.m. doen.....want stel inderdaad, je kan maar beter zoveel mogelijk op alles voorbereid zijn..

Ik zit sinds begin november thuis en heb ook weinig van mijn collega's en baas gehoord, ach ja, uit het oog uit het hart he?

Gister ben ik trouwens voor het eerst weer naar mijn werk gegaan om een kop koffie te drinken en kennis te maken met mijn "nieuwe leidinggevende". Het was echt een succes! Echt hele leuke reacties van iedereen (feliciteren met zwangerschap enzo) en gesprek met nwe leidinggevende was ook superrelaxt. Ik ga volgende week dinsdag mijn start maken (spannend) ik probeer eerst 3 dagen per week en dan halve dagen (van 9.30 tot 14.00). Echt gaaf ik mocht zelf aangeven wat ik wilde. Mocht het een dag te zwaar zijn, dan mag ik gewoon naar huis. Dus echt goed gevoel over.

Na bijna 4 maanden gaat Borsatofan weer aan de slag....pffff....spannend maar wel leuk!

Liefs,
    Borsatofan

17. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Ha meiden,

Ik heb effies een momentje om bij te lezen, hihi, wat kan een mens het toch druk hebben. Elke avond visite, extra werken ivm zieken, straks komt mijn vriendin uit zuid afrika die hier op vakantie is bij een andere vriendin langs! Echt gezellig maar ik heb wel weer behoefte aan wat rust! Volgende week maar weer dan.

Borsatofan, wat een klap voor jullie zeg! Het maakt idd heel veel impact als een kindje ineens niet meer leeft, zeker als je dan net even ver blij zwanger bent. Wel mooi dat jouw kindje zich juist nu laat voelen. Dat zenuwtrekje in je buik is waarschijnlijk je kindje idd. Speciaal hoor. Sterkte met alles en je houdt je sterk, maar stop het niet weg meid.

mamalieske, jij hebt het ook niet makkelijk. Sterkte met je werk en collega's en vooral jouw lijf.

Amanchel, van harte met jouw dochtertje! Leuk he als je erachter komt dat je wens uitkomt? Ik had eigenlijk ook een voorkeur voor nog een dochter en moet er nu echt heel erg aan wennen dat het een jochie wordt. Het is vast ook heel leuk, maar nog zo onbekend! Ik heb het er best moeilijk mee dat mijn gevoel niet zo enthousiast is als bij mijn vorige zwangerschap toen het wel een meid werd. Voel me beetje schuldig en vreselijk ondankbaar. Vooral als ik dan hoor dat er kindjes niet meer leven enzo.. Maar ja, ik geef het gewoon wat tijd om te bezinken. Komt vast goed als het geboren is!

Er was ook iemand die last had van jeukende bultjes op haar borsten... Heb ik ook vreselijk last van en niet alleen daar.. Ik heb die plekken op mijn enkels, armen, voeten, borsten. Ik word gek van de jeuk en ik krab het 's nachts ook telkens open. Bij Mila had ik het alleen aan het eind van mijn zwangerschap heel erg op mijn armen. Ik hoop dat het minder wordt, maar ga er maar van uit dat het blijft.

Ik ga me weer met Mila bemoeien, ze is klaar met Nijntje kijken hihi!

x Nienke

18. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    He mieden,

Wat een vervelend werk hebben jullie allemaal.
    Ik zit ook veel thuis op dit moment, en er wordt elke dag gebeld.
    Ik heb zelf een leidinggevende functie, en of collega's of medewerkers of mijn manager belt wel even.
    en lalemaal met het bericht doe rustig aan, wordt maar eerst beter, je kan nog hard genoeg werken als je weer beter bent etc.
    en dat voor een groot bedrijf ,waar mensen soms denken dat ze een nummer zullen worden.

Kom maar lekker bij ons werken, als je HBO of universteit hebt... we zoeken mensen genoeg.

@Borsatofan die nieuwe leidinggevende van jou klinkt ok veel plezier en succes

19. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ien ik moet dinsdag om 12uur.
    kunnen jullie als je op je rug ligt ook de kleine onder jullie hand voelen?
    ik voel precies waar hij of zij ligt.meestal gaat de kleine ook lekker bewegen,en voel ik kleine schok bewegingen.het volgt echt mijn hand al.als ik mijn hand verplaats komt de klein daar liggen waar mijn hand ook ligt.leuk gevoel is dat.

20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik ben echt niet gelukkig in mijn werk. Ik heb zin om morgen op mijn werk te komen en te zeggen; beste mensen, ik neem ontslag. Toedeledoki!

Maar ach, wat is het toch fijn om zwanger te zijn. ;)

Deel Deze Pagina