Goedemorgen allemaal Nou bij mij begint het moe virus ook toe te slaan. Gister avond toen ik moest werken zat ik echt met me zelf te vechten en mijn collega maar je ziet zo wit. Nu net uit mijn bed maar heb het gevoel of dat ik helemaal niet ben uitgerust. Nou hier is ook een baby bang gebarsten maar dan in mijn aquarium. Ik ga dinsdag naar de vk ben benieuwd of zei mij al kan vertellen hoe ver ik ben omdat we het nog steeds niet zeker weten en anders moeten we wachten tot 28 dec voor de termijn echo. Ik eet ook gewoon maar heb ook snel een vol gevoel en opgeblazen en koffie vond ik al vies maar stinkt nu helemaal.hihi Nou allemaal nog een fijne zondag bij mij word het lekker een hangdag vanmiddag neefje op bezoek en pannenkoeken bakken als dat maar goed gaat. Groetjes Sonja
ik ben vanmorgen ook behoorlijk brak. gevoel dat ik niet te veel moet doen, want dan gaat mijn maag echt draaien. vanmiddag een verjaardag van mijn schoonzusje. 15 weken zwanger en haar zus 10 weken zwanger en van mij weten ze het nog niet. hihi
hallo dames... ik heb nog geen afspraak gemaakt maar ga maandag ff bellen. Krijg dan papieren opgestuurt met vragenlijst papieren voor bloedprikken en moet afspraak maken voor echo en al die uitslagen gaan mee naar het eerste gesprek...dus ik zal ook eerder dan de 12 weken een echo krijgen hoop dat alles goed is... ben er soms best bang van om strax op de echo een leeg vruchtenzakje te zien of iets anders wat niet goed is... Verder nog steeds geen misselijkheid...alleen moe en humeurig hihi.. gister verjaardag gehad en was om half twaalf helemaal kapot terwijl ik het normaal toch wel iets langer kon volhouden... Groetjes Nikster
hallo augustú's mama's! Ik ben 14 augustus uitgerekend... Mijn vent wilde het eerst echt niet geloven dat het de 1e ronde al raak was... (claimt superzaad te hebben nu ). Maar 3 testen verder.. (de laatste een digitale van CB), moet meneer er dan toch aan geloven... (hij is trouwens nu al met namen bezig ) Maar mijn vraagje is eigenlijk... bellen jullie nou eerst allemaal de huisarts of de vk? En ik snap er echt niks meer van... welke echo's worden er nou normaliter gedaan? of verschilt dat? jess
Hoi jazzke De meesten bellen naar de vk omdat de huisarts je toch alleen maar feliciteerd. Maar het is een keus die je zelf maakt ik ben bij de h geweest en dat was verspilde tijd. Er zijn er bij die een termijn echo krijgen net als ik omdat we niet precies weten wanneer we zwanger zijn geworden. En de rest krijgt een gewone echo. Er zijn er zelfs een paar die een binnenwaartse krijgen dit omdat het zo vroeg is denk ik. Nou welkom hier. Groetjes Sonja 12 dec vk 28 dec echo termijn
Hi jazzke,ik heb geen van beiden nog gebeld,ik heb gelijk de gynaecoloog gebeld,omdat ik pco heb,moest toch steeds voor controle heen om te kijken of mn eitje wilde groeien. dus heb meteen maar ff een afspraak gemaakt de verloskundige ga ik bellen zodra ik mn eerste echo heb gehad,wil toch eerst een beetje zekerheid groetjes Angela
jazzke, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Super dat je de eerste ronde al zwanger bent geraakt zeg. Jouw vent heeft niet alleen superzaad, jij kan ook claimen dat je een superei had! Geniet ervan en welkom bij de augustus mama's! x Nienke
hallo augustus mama's.. Ik moet ff wat kwijt... Zijn jullie ook zo bang dat er misschien wat misgaat of mis is. Lees hier vaker dat ze een echo krijgen en dat dan het hartje ofzo is stil blijven staan... vind het wel eng groetjes ps vamiddag ff afspraak maken bij de verloskundige:d
hallo aug mama,s.......ook ik kom me eigen hier melden.....na een mk in sept ben ik nu weer zwanger!ben zooooooo blij.....nu hopen dat alles goed gaat......maar ik moet zeggen dat ik me nu wel beter voel.......dus ik ga er niet teveel over piekeren.....maar ik ga ervan genieten!jullie dames ook allemaal gefeliciteerd! liefs een blije tamara
Hallo meiden, Wat zijn er al veel augustus mamas to be. Hopelijk mag ik me hier ook melden eind van de week. Ga vrijdag testen als het nog nodig is. Mijn ongi kan morgen, woensdag, maar hooguit donderdag komen, zit dan op dag 32, dit is tot nu toe mijn maximum. Hopelijk goed nieuws vrijdag. Liefs Moons
Waaaaaaaahh Moons.. wat spannend! Is je gevoel er goed over? Ik duim voor je meid, zou wel gezellig zijn Strooi nog even wat hormoontjes naar je toe hoor! Poeffffffffff! Tammy77 van harte welkom hier meid, van harte met je nieuwe zwangerschap! Ik heb zelf ook een mk gehad in mei en ook ik heb nu een heel ander gevoel bij deze zwangerschap. Ik vertrouw maar op die intuitie, want met piekeren kom je toch niet ver! Genieten is het devies. Nikster, het is heel logisch hoor dat je je onzeker voelt en bang bent dat het misgaat. Je voelt nog zo weinig, het is allemaal nog zo onzichtbaar en ongrijpbaar. Het enige bewijs dat je hebt is een posi test. Probeer het vertrouwen te hebben dat het goed gaat. Een mk kun je eigenlijk niet voorkomen, dat regelt moeder natuur allemaal zelf. Ik heb het gevoel dat mijn vertrouwen ervoor zorgt dat dit kindje zich welkom voelt... Dat is misschien het enige dat ik kan doen. Hier alles prima, de weeigheid is weer in volle glorie aanwezig, lekker slap in de morgen. Ook mijn borsten beginnen weer te werken. Ik ben blij dat ik wat kwaaltjes voel, dat is tenminste een bewijsje dat er iets gaande is in mijn lijf! Ik ben heel benieuwd hoeveel nieuwe zwangeren we nog mogen verwelkomen in dit topic! x Nienke
goedemorgen, hier gaat alles vandaag helemaal prima. gisteravond even flink misselijk, maar het komt echt met vlagen. zojuist de verloskundige gebeld. Morgen weer even terug bellen voor een eerste afspraak. al over 2 weken, maar het is een informatief gesprek over prenataal onderzoek. dus ze gaan zeker nog niks kijken?! nou ja we zien het wel ik vind het allemaal prachtig. doei doei fijne dag allemaal.
Nienke, ik heb ze opgevangen de hormoontjes. Mijn kwaaltjes, niet zo veel deze keer, borsten doen iets pijn, voelt net als spierpijn als ik erop druk. Af en toe ineens veel afscheiding, duizelig als ik buk. Mijn hele gezicht zit onder de pukkels, dit had ik vorige ronde ook, toen had ik een licht positieve test, maar werd helaas wel ongi. Dus hopelijk een goed teken. Ik heb in juni een mk gehad, jij in mei las ik, dus hopelijk is het nu dan weer mijn beurt. Liefs Moons
Hallo dames, Hoe gaat het met jullie? Hier alles ok, voel me best goed eigenlijk. Gisteren wel nog een paniekaanvalletje gehad omdat ik het idee heb dat ik sinds twee dagen minder last heb van mijn buik. Bij mijn mk werden de verschijnselen ook steeds minder, vandaar..... Vandaag gaat het wel weer, als het mis gaat kan ik er niks tegen doen...dus tja... Kan wel niet echt genieten van de zwangerschap, dat vind ik wel heel erg jammer. Vorige keer was dat wel anders. Mijn moeder kwam gisteren met twee rompertjes, heel lief, maar ik wilde dat ze het weer meenam en thuis zou bewaren. Voor mij een teken dat ik het niet vertrouw. Ach ja, ben niet de enige lees ik hier. Hopelijk worden we allemaal over zo'n kleine 8 maandjes gelukkige mamma's!
hallo allemaal, Al de zorgen van mijn voorgangers begrijp ik voor de volle 100% zeker als het al een keer mis gegaan is. Dit is echter mijn eerste zwangerschap en ook ik ben onzeker, nu zijn wel alle hormoontjes druk aan de agng in mijn lijf maar ik maak me toch zorgen meer als die test heb ik niet, en al de kwaaltjes. Ik zou wel eens willen weten wat er nu daar in die baarmoeder zit! Ben dus ook best jaloers op al de dames die al echo's enz krijgen. Ik heb pas 27 december de eerste afspraak bij de vk en volgens mij is het alleen een intake gesprekje.... stelt me dus een beetje teleur. Vandaag weer flink over mijn giechel op het werk en weer eerder naar huis vertrokken, zo slap als een tod ben ik. Vandaag ook MvM op visite, weer een testje dus ... de 5de meen ik Getver word gek van de testjes, wil t gewoon van binnen zien! Collega-tje (ook zwanger) kijkt me de hele tijd schaapachtig aan en zo geintreseerd als ik bij haar eerste weken was... zo ongeintreseerd is ze nu bij mij. Ook niet echt leuk te noemen, stank voor dank dus. Het begrip op het werk is er wel maar merk wel dat ze het vervelend vinden ... ja ik hang ook liever niet non-stop boven de plee, maar kan het niet helpen. Voel me dus gewoon kl*te, en wil wel eens meer bevestiging als een testje! *snik* (ook de emo hormonen doen al goed hun werk)
@Mamalieske, vervelend dat je zo misselijk bent zeg! Maar dat is wel een heel goed teken, dan ben je op en top zwanger toch?! En dat je collega's dan zo naar reageren is ook niet bevorderlijk. Ik heb het ook maar gelijk verteld aan mijn directe collega's. Zij wisten ook van mijn miskraam af en ik heb natuurlijk al een dochter van twee. Mensen verwachten het dan van je ofzo haha! De reactie van mijn collega's was super, behalve van eentje. Degene die ik niet zo mag had een behoorlijke ego opmerking. Ze zei: leuk voor jou maar niet voor mij... Want dan ben ik straks natuurlijk 4 maanden weg en zij wil ook op vakantie... Pffffffffff, lekker dan! Maar goed, ik ben gelukkig en ik heb mijn nesteldrang van het weekend flink uitgeleefd op mijn kerstboom hihi! Ik zit op mijn werk en kan me totaal niet concentreren, mag van mezelf lekker af en toe hier komen buurten hihi! x Nienke
@Tammy77 Harstikke gefeli natuurlijk en welkom klets lekker mee want het is hier heel gezellig @moons-> Ik zal voor je duimen! Hopelijk sta je aan het eind van de week bij de ik ben zwanger pagina @nienke Hier ook de nestel drang goed gebruikt! Kertboom staat rommelkamer wat strax de babykamer word helemaal leeg gehaald en schoongemaakt. En het huis helemaal opgeruimd JAJA had gister energie voor twee Hebben jullie het al aan de familie verteld? Ik wel! mijn moeder was heel erg blij en begon te huilen. Mijn schoonouders wel zoals ik had gedacht maar niet zoals gehoopt. Mijn schoonmoeder reageerde wel leuk gefeliciteerd en ik had het wel gedacht maar het eerste wat mijn schoonvader zei: weet je wel wat dat kost:S Maarjah hij is nou eenmal een beetje een brompot.. ik weet dat hij het stiekum heel leuk vind. Vanavond is mijn vader aan de beurt...daar vrees is het meeste voor. Hij heeft namelijk al es op niet zo subtiele wijze laten weten dat hij voor zijn 50ste geen opa wilde worden. Toen heb ik hem maar verteld dat ik niet na mijn 30 voor het eerst moeder wilde worden (niet negatief voor de oudere dames maar dat is mijn mening/gevoel) Dus als jullie nog leuke en praktische ideeen hebt zodat ik het niet hoef te vertellen maar dat hij het wel kan raden door een kadootje ofzo... Nou ik heb weer een heel verhaal! Groetjes Nikster
Zo herhaalt die collega van mij de hele dag dat ze straks 4 maanden weg zal zijn, om maar te bevestigen dat ze zwanger is aan ons .... ik erger me er niet zo aan hoor. Maar wat me wel steekt is dat ze nog niet 1 enkele keer heeft gevraagd hoe het nu met mij gaat terwijl ik dus heel collegiaal ben en haar altijd vraag hoe het gaat en hoe het bij de vk enz enz is geweest. Ben blij dat ik als sociaal en meegaand typje ben opgevoed. Af en toe heb ik het idee dat ze jaloers is... maar waarop ze is toch ook zwanger?¿ Ik snap er iig niets van... meende dat ik hormonen had .. nou valt vergeleken bij haar best mee
dank je wel dames.....ook ik heb bij deze zwangerschap(tot nu toe)minder klachten dan mij vorige zwangerschap.....wat dus een mk werd.......voel me nu net zo als toen ik zwanger was van mij 2 andere kids.....voel nu alleen mijn boobs een beetje en heb wat steekjes in mijn onderbuik.....heb dus nu goeie hoop dat het dit keer wel goed zit.....ik blijf positief denken,anders heb ik alleen mezelf er maar mee........hoop dat er nog veel mama's2be bij komen........duim voor jullie dames liefs een blije tamara
hai, ik ben eerst naar de huisarts geweeest omdat hij een fijne dokter is, en die man kan het ook waarderen dat je hem als eerste het heugelijke nieuws verteld.. nu woon ik in een dorp, ik weet dus niet hoe het in de stad met die dokters zit