Hoi dames, Heb even een tijdje niets van me laten horen. Best zwaar alles bij elkaar. Fulltime job en fulltime last van mijn maag- en darmen. Maar ja. Alle nieuwe dames van harte gefeliciteerd en welkom. Ik mag donderdagmiddag om 15:50 gelukkig weer op controle. Is dan ook 4 weken geleden. Voel verder niets en zie verder niets. Dan ben je toch echt wel benieuwd of alles goed is daar. Verheug me erop. Is nu alleen voelen en hartje luisteren. Bloeduitslagen waren gelukkig allemaal goed. Laat jullie snel weer wat weten. Greetz Melanie
Ik krijg net een mailtje van mijn mannetje (zit in Paris) dat zijn enige andere collega uit NL in november pappa wordt! Echt onwijs leuk voor hem, is ie eindelijk ergens meer senior in
Nou ik wil het wel weten hoor. Liep net weer even in de stad en als ik al die kleertjes enzo zie, wil ik gewoon iets kopen, maar ik vind eigenlijk dat er niet zoveel, neutrale kleertjes zijn. Vind het dan net leuker voor een jongen of een meisje... Ik ga waarschijnlijk helemaal los als ik het eenmaal weet...
He hallo, Vanmorgen bij de VK geweest en voor het eerst het hartje gehoord, was echt helemaal geweldig! Ook hebben ze mn bloeddruk en HB gemeten die waren beide goed, alleen de Hb een beetje aan de lage kant dus moest even mn voeding in de gaten houden. Dus als jullie nog tips hebben? Zij had het nl over spruiten en spinazie..... En er is bloed afgenomen voor onderzoek, maar de uitslag daarvan krijg ik de volgende keer, tenzij er iets afwijkends in zit. Oja en de 20 weken krijgen we 4 april. Ben gewoon helemaal happy vandaag, ga nog even verder zweven op mn roze wolkje!
ah, dan krijgen we tegelijk de 20-weken-echo.. duurt nog lang he? Ehm.. veel verse groenten en fruit... Spruitjes en spinazie zijn heel goed, maar als je dat niet lust kun je misschien wat vitaminetabletten kopen met ijzer oid.. verder broccolli, wortelen, sinaasappelen en vette vis!
Bij spinazie moet je ook weer opletten voor een bepaald stofje Nitraat meen ik me te herinneren. Eten in combi met vis is trouwens ook niet zo best. Check dat dus ff voor je je klem aan het groene grutje eet.
Inderdaad veel groente en fruit eten! En ik denk dat Gravitamon ook helpt aangezien ik voor mn zwangerschap een laag HB had en nu heel goed (8,5) en ik zag dat in die vitamine pillen ijzer zat dus dat helpt ook vast!
Je kan ook roosvicee ferro drinken, dat schijnt echt supergoed te helpen tegen lage ijzerwaardes en kan geen kwaad. Ik weet nog niet wanneer ik mijne cho heb, ik bel volgende week er maar eens heen voor een afspraak, dat was vroeg genoeg zei de vk en dan tel ik nu af naar de laatste keer moeders voor moeders (volgende week) volgende keer verloskundige (over 2 weken) en dan echo dan nog een week of 3 later (dus over 5 weken nu ongeveer) pffffffff wat ver weg nog
Over Nitraat: (heb even opgezocht) Van www.voedingscentrum.nl Nitraat is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het verkeerd bewaren of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet kan de beschikbaarheid van zuurstof in het bloed verminderen. Het advies is daarom volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten. In welke groenten zit veel nitraat? Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel. Waarom is het af te raden om spinazie te combineren met vis? Door nitraatrijke groente te combineren met vis schaal- of schelpdieren zoals garnalen en mosselen kunnen voor het lichaam schadelijke (kankerverwekkende) stoffen ontstaan. Eet vis en schaaldieren alleen met een groente waar weinig nitraat in zit, zoals worteltjes. Is een salade met tonijn ook af te raden? Ja, in principe kunnen de schadelijke stoffen iedere keer worden gevormd als nitraatrijke groente wordt gecombineerd met vis. Hoe minder men van deze combinatie eet, hoe minder van de schadelijke stoffen worden gevormd. Maar deze combinatie blijft en risico.
Ook ik weet nog niet wanneer ik de echo heb. Donderdag moet ik voor de eerste echte controle naar de VK. Ik weet wel dat zij zelf de echo's doen, dus misschien is er al een plaatsje voor me gereserveerd. En dat plassen in die groene potten ben ik eigenlijk ook wel een beetje zat. Donderdag worden de laatste hier opgehaald
Dames even uit nieuwsgierigheid: Weten jullie al of je borstvoeding of flesvoeding gaat geven? En kan je er ook bij vertellen waarom? Mijn VK vraagt het iedere keer en is nogal Pro-borstvoeding mar ben er nog niet uit. Ben erg benieuwd naar hoe jullie erover denken.
@borstvoeding als het lukt wil ik het graag geven,makkelijk ,altijd op tempratuur en je heb het altijd bij je.maar ik ga het dan wel afbouwen als ik weer moet werken,dat vindt ik niks afkolven op het werk,ik weet dat je er de tijd voor krijgt,maar nee dat vindt ik niets.....
Absoluut BV, de enige cursus die dan ook ga volgen is daarvoor. Mijn man en ik willen nogal is een paar daagjes weggaan en zijn ook in het weekend altijd veel op pad. Het lijkt me ongelooflijk handig om altijd alles op voorraad en op de juiste temperatuur te hebben! Vooral in het buitenland erg handig. Ik hoop dan ook van harte dat het gaat lukken. Ik zeg er wel eventjes bij dat ik niet tegen FV ben. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik ben ook groot geworden met FV
Ijzer zit ook in noten, met name cashew noten, appelstroop en in vlees. Is ook aan te raden gelijktijdig met deze producten iets van sinaasappelsap te drinken (vitamine C) die bevorderen de opname van het ijzer. Juist geen melkproducten gelijktijdig eten, die verslechteren juist de opname. Ik ga ook borstvoeding geven. Mede ook vanwege antistoffen en afweerstoffen die het kindje meekrijgt. Mijn man is heeft namelijk nogal wat allegiën, eczeem etc. en ik helemaal niet. Ze zeggen dan ook dat je liefst langer dan 3 maanden bv moet geven om wat bij het kindje op te bouwen. Mijn schoonzusje heeft in oktober eenkleintje gekregen die nu best veel huisuitslag heeft. Op het consultatiebureau hadden ze gezegd dat als ze geen bv had gegeven het waarschijnlijk nog erger zou zijn geweest en raadde haar aan nog even door te gaan met de bv. Daarnaast moet je het zelf weten wat je doet. Ik hoor vaak dat ze heel drammerig kunnen zijn als je geen borstvoeding wilt geven of je wilt er mee stoppen. Maar als je het niet trekt en je er alleen maar stress van krijgt moet je het zeker niet doen en je niet schuldig voelen! Kindje krijgt met de fles ook genoeg binnen!
Hallo allemaal, Zo weer een half uur bijgelezen haha! Steeds als ik een dag niet lees, schrijft iedereen ineens super veel. Welkom nieuwe aanstaande mama's Jumde en Borsatofan ook ik ben maar 1.63 kort! Ik woog ongeveer 53 kg voordat ik zwanger werd, nu door het overgeven en de misselijkheid nog maar 48 kg.. Heb dus nog even voordat ik weer aan mijn oude gewicht zit! Ik heb altijd gezegd geen polonaise aan mijn borsten, maar denk wel dat ik het toch wil gaan proberen om borstvoeding te gaan geven. Stop er wel mee zodra ik weer ga werken! Ik heb nog geen afspraak voor de 20 weken echo, denk dat ik die pas over 3 weken kan maken nadat ik weer bij de verloskudige ben geweest. Ik ben wel erg benieuwd wat het gaat worden! Mijn vriend en ik vinden meiden erg leuk, persoonlijk denk ik dat het een jongen gaat worden. Maakt uiteindelijk ook niet uit, als het maar gezond is! Fijne avond!
@Kiki ik heb de volledige 10 weken in die groene potten geplast en ben blij dat het afgelopen is. Heb gisteren het echo lijstje ontvangen. @Alice Ik ga flesvoeding geven, na de bevalling wil ik zo snel mogelijk weer beginnen met mijn medicijnen. Als ik geen medicijnen zou gebruiken, zou ik nog geen bv willen geven. Ik sta er niet voor de volle 200% achter en begin er dan liever hellemaal niet aan. Ik heb trouwens bij de vk en bij de kraamzorg aangegeven dat ik geen pro bv praatjes wil horen, zeker niet aan het kraambed. Het is mooi dat ze het willen promoten, maar als iemand zijn keuze heeft gemaakt moeten ze die ook respecteren ook als is het niet wat ze willen horen.
Oei 48 is niet veel, ook al ben je klein. Ik heb eens in ongelukkige omstandigeheden 47 gewogen en het zwag er toen niet uit, had geen tieten meer over en mijn ribben kon je tellen! Vond het echt lelijk. Weeg nu 53,4 dus verre van . Hoop dat je nu wat beter voelt. Ik wel en het gaat nu een stuk sneller met het gewicht, ik blijf eten