Mamalieske, goed gezegd over die BV. Prima dat ze pro zijn, maar het is je eigen kind en jouw keuze! Had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik zit in een twijfel. De ene keer wil ik BV gaan geven, de andere keer flesvoeding. Denk dat ik eerst maar BV ga geven, en wil het niet dan maar de FV. Als ik kijk naar het finaciele plaatje zou BV beter bij me passen.. Ik heb vannacht voor het eerst de hele nacht doorgeslapen! Sinds 2 weken heb ik 's nachts bijna geen oog meer dicht! En afgelopen nacht was heerlijk! Was ook vrij uitgerust vanmorgen..
@Jumde het is inderdaad niet fijn ineens zoveel af te vallen.. Veel broeken zien er niet meer uit! Draag nu veel jurkjes/rokjes dan valt het niet heel erg op! Het gaat gelukkig de betere kant op.
Ik wil weer borstvoeding gaan geven, heb ik met mijn zoon ook gedaan en heb er achteraf nog spijt van dat ik vrij vroeg gestopt was (met 4 maanden ongeveer gaan minderen) vond het borstvoeding geven heerlijk, maar iedereen had toen zoveel meningen over zijn exceem en wat ik allemaal verkeerd zou eten dat ik op den duur steeds onzekerder werd en gestopt ben, eeuwig zonde achteraf gezien, want het is juist zo goed tegen allergie en zo. Ook al ben ik voor mezelf pro borstvoeding en kan ik allemaal voordelen geven vind ik verder werl dat iedereen het zelf moet weten, als je er goed over nagedacht hebt en dan je keuze hebt gemaakt is die keuze altijd goed, want het kindje is het beste gebaat bij een moeder die zich goed voelt bij de beslissingen die ze maakt
Nou dames ik wil ff met jullie delen dat ik eindelijk het hartje van mijn druktemakertje gehoort heb met de angelsound! En jeetje wat was dat mooi! Kon er echt geen genoeg van krijgen, want het leek wel alsof ie er tegen sloeg zoe hard klonk het! Maar nou leek het net of ik op de achtergrond er nog zo´n slag tussen door hoorde slaan
Lintje82, was dat niet je eigen hartslag? Ik hoor nml ook vaak de hartslag van mijn kindje tegelijk met mijn eigen hartslag!
Voor ijzer adviseerde mijn VK ook Floradix, heb het net gekocht, maar volgens mij is het niet te drinken (er staat op dat het al 85 jaar een vertrouwd merk is, dus dan heb ik wel enig idee dat er niet aan het concept "smaak" is gedacht en ook wordt vermeld dat je er een beetje vruchtensap aan kan toevoegen indien noodzakelijk). Floradix schijnt beter te helpen dan Roosvicee Ferro. Ik slik overigens ook Gravitamon, maar mijn ijzer blijft erg laag. Vanavond maar eens Floradix proberen. BIj mijn eerste heb ik gedurende 3 weken (ook onder behoorlijke druk van de kraamzorg) BV gegeven. Dit was een ramp, ik kreeg heel veel kloofjes en het aanleggen duurde gemiddeld 1,5 uur. Het was voor mij niet meer te harden, iemand anders hield mijn zoontje vast en ik in iedere hand een kussen om in te knijpen vanwege de oijn. Ik verstrakte en de baby dus ook, dus het werkte gewoon niet. Daar bovenop nog een borstontsteking en toen was ik er helemaal klaar mee. Ben overgestapt op de FV en heb er nooit spijt van gehad. Ik vind het natuurlijk wel jammer dat het niet is gelukt, dus ik wil het toch bij deze ook weer proberen. Maar heb me wel voorgenomen dat ik niet meer zo ga ploeteren zoals ik toen heb gedaan, als het niet lukt, hou ik er gewoon mee op. Ik weet dat BV het beste is, maar FV is een goed alternatief (en moet zeggen: mijn zoontje is eigenlijk nooit ziek (afkloppen!).
Ik weet het niet... Die andere hartslag gaat ook heel snel. En als ik mijn kindje wil horen moet ik echt links onder mijn navel zitten met de angelsound.
Ik weet het niet... Die andere hartslag gaat ook heel snel. En als ik mijn kindje wil horen moet ik echt links onder mijn navel zitten met de angelsound.[/quote] Weet je zeker dat het er maar 1 is ?! Ik hoorde de hartslag eerst alleen rechts onder bij mijn navel, nu wel eronder boven mijn schaambot. Verloskundige vertelde dat het niet uitmaakt waar je het hoort, kan zijn dat het geluid weerkaatst schijnbaar..
Haha zie nu dus dat ik niet weet hoe je de tekst van iemand anders boven in beeld krijgt, ja die heb ik wel maar toch niet helemaal goed! Lintje82, waar moet ik op klikken om de tekst ook zo te krijgen zoals jij reageert?
Zo wat is er ineens veel geklets op 1 dag.. Ben vandaag weer lekker bij prenatal wezen shoppen, leuke outfit gekocht voor een feestje het weekend.. En dat roze pakje wat nu in de folder stond.. zoo lief Ik ga geen borstvoeding gegeven! Ik heb bij mijn eerste de eerste 6 weken borstevoeding gegeven en dat gaf mij emotioneel zo'n onwijs rot gevoel dat ik kon gaan huilen elke keer als ik het deed.. Ook had ik veel te veel voeding dus moest ik van te voren eerst kolven enzo, een heel gedoe dus.. Daarbij kwam ook nog dat ik het niet prettig vind om in het openbaar te moeten gaan voeden ofzo.. Conclusie niks voor mij en nu begin ik er niet aan..
op de Quote knop, bij de tekst van de persoon die je wil hebben En er dan 1 regel onder beginnen met typen ( na de laatste ] teken
Ik wil wel borstvoeding gaan geven straks als het lukt. Voor mij is het de eerste keer dat ik het ga doen dus ben benieuwd hoe het gaat. Ik vind het zo iets moois om je kindje aan je borst te leggen. Maar ik ben er helemaal niet tegen hoor als mensen vlesvoeding willen geven dat moet iedereen lekker zelf weten en iedereen heeft zo zijn mening er over. Doei Teddy.
Ja is heel gemakkelijk hoor Er word me in ieder geval wel steeds gezegt dat er maar eentje zit, maar nu begin ik eerlijk gezegt wel te twijvelen Die andere hartslag klinkt net zo snel als die van de baby, alleen dan meer op de achtergrond, alsof ie ergens achter zit. Ben ik blij dat ik morgen voor een echo moet Puff.... Hopelijk kunnen ze me daar gerust stellen
@lintje:hihihi wie weet word jij wel de 3e tweeling mama hier in augustus ben erg nieuwsgierig naar je echo en iemand was nieuwsgierig over bv ik denk dat ik beide bv ga geven alleen zal ik ook afkolven denk ik omdat de kindjes misschien niet eens tegelijk wakker zijn steeds ik was ook een beetje heen en weer aan het gaan fv of bv maar kwa kostenplaatje ga ik toch maar voor bv hoop alleen dat ik het langer kan geven als bij mijn dochter want haar heb ik maar 2 weken bv kunnen geven