He mammalieske, daar zijn we inderdaad voor! En er is bij jou ook een heleboel gebeurd en dat gaat voorlopig ook nog door. Natuurlijk voel je je emotioneel helemaal niet in balans, is niets gek aan. En het is maar goed ook hoor dat je niet alles opkropt. Ik hoop dat je je moeder je straks een beetje kan helpen en misschien even iets meer vriendin dan moeder is. Groepsknuffel! <hug>
Mamalieske, daar is dit forum voor, je verhalen en frustraties en problemen. Je hebt het volgens mij ook echt niet makkelijk. en je tante... ide heefterg ongelijk. Naturlijk is dat geen belediging, bij iemand anders inwonen, is hoe lief en leuk die ander ook is, toch niet thuis wonen. Dat zou ze moeten begrijpen vind ik. Ik ga voor BV , tenminste tijdens mijn zwangerschap verlof, daarna ga ik een tijdje kolven en zal ik dus langzamerhand op poedertjes over gaan. Bij mijn dochter moest ik ook na drie maanden stoppen, doordat ik zoveel sportte liep de voeding te veel terug. Het is erg tijdrovend, maar ik hoop dat ze geen astma krijgt doordat ik haar BV heb gegeven ( ik heb als enige kind famillie FV gehad en als enige astma)
Tja namen ga ik niets over zeggen, vind een naam gewoon persoonlijk, ben van mening dat je er niets aan hebt om van te voren aan anderen te vragen wat ze mooier vinden, ik zoek altijd net zo lang tot ik een naam heb waarvan ik zeg BINGO en dat is hem en dat ga ik dan ook niet met anderen overleggen want als die dan rot reageren ga je straks weer twijfelen.. Ik hoop thuis te bevallen, ziekenhuis vond ik een drama vorige keer (maar ja toen moest ik met inleiding) enneh Airco? Euh niet op de verloskamers en niet op de slaapzalen bij dit ziekenhuis hoor, want er zijn geen grotere ziekteverspreiders dan dat natuurlijk, dus het was vreselijk warm in het ziekenhuis terwijl het thuis best meeviel.. Maar ja meot maar afwachten wat er gaat gebeuren. Mama Lieske, heel veel sterkte met alles, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, ja gewoon je verhaal optypen dat lucht altijd even op
Hallooow! Het valt hier niet bij te houden zeg! Ik wil weer graag met bv gaan beginnen, maar het moet me niet te lastig worden Bij mijn eerste heb ik maar 5 weken gegeven omdat ik toen het ziekhuis in raakte (galstenen-kijkoperatie-galblaas verwijderd) dus toen mocht het niet meer. Ik hoop natuurlijk dat het me nu langer gaat lukken. Maar fv is in mijn ogen net zo goed! (alleen een heel stuk duurder!) En over dat bevallen: ik hoop dat weer thuis te doen. En als de buren wat horen; jammer dan! Ik kan haast niet wachten tot het zo ver is hihi.. Wat wel heel appart is, is dat ik weet dat dit mijn laatste keer is, dus ik ben overal zo ontzettend mee bezig! Nog een keertje dit, en nog een keertje dat. Nieuwe meiden: welkom!
zoooo heeé dat waren weer een paar pagina's,,,, ben de helft alweer kwijt,,,,,woepsss Bv of Fv: Hier flesvoeding. Niet dat ik het niet wil proberen maar ook het gemak, dat ikniet altijd degene ben die het kindje voed. Papa, opa, oma enz vinden dat ook wel eens leuk. En ik hou er niet van om in het openbaar de "tiet" te geven. Ik moet wel zeggen dat ik het altijd heel gemoedelijk vind uitzien als een mama t kindje de borst geeft maar zoals al eerder gezegt. Ook ik sta er niet voor 200% achter. Ik kan me van t yes forum een discussie herinneren hierover ,,,,, nou daar werd je niet goed van. na die discussie daar blijf ik ook maar weg. Want joh als je geen bv geeft ben je toch wel een hele slechte moeder. In de wij jonge ouders van deze maand staat trouwens een stukje over fles en borstvoeding! Ziekenhuis of thuis bevallen: Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. gewoon een veilig gevoel en mijn vriend vind het idee maar niks dat heel die smeerboel in zijn nieuwe bed gebeurt hihi wat zijn t toch watjes En ja die hittegolf,,,, die komt in juli haha vorig jaar was augustus vooral nat Nou door de stapel kopien van t cwi ben ik ook heen,,,ppff 3 dagen over gedaan hahah nee hoor grapje. Mijn vader was zo lief om t ff te doen, hij had toch niks te doen terwijl mijn mama en ik door de stad liepen. Dus dadelijk om 11.30 moet ik naar meneer huppeldepup. mamalieske das niet zielig doen! dat lucht op, gewoon lekker van je af schrijven. Daar zijn we idd voor! ((((KNUFF)))) haha Kiki, die man van mij zei ook dat het hem niet zoveel boeide welke kinderwagen enz, maar hijmoest wel mee. Dus bij t uitzoeken gezegt dat hij er ff achter meost lopen enz om de hoogte te kijken enz. Hij door die winkel met een lege kinderwagen, hij vond er niks aan. Nu 2 weken later weet volgens mij heel de wereld welke kinderwagen we hebben. kleur, wielen, vorm,,,,, en ik was niet degene die dat allemaal verteld heeft haha
gister was alles goed bij de vk.hartje was goed te horen! mijn hb is 8.9 dus dat zit wel goed. ben nu 5 kilo aangekomen. ik wil graag bv geven net als bij mijn andere 2 kids. ook wil ik dit x weer lekker thuis bevallen.
Jeetje er word goed geklept hier zeg! Had ik weer wat te lezen om mijn tijd om te krijgen tot half 6...... Uhm... dat klinkt toch nog wel erg lang Bedankt voor jullie meningen over de namens trouwens Voor mezelf heb ik ze wel al helemaal klaar, maar mijn vriend twijvelt nog.
maar 1 eiig schijnt niet erfelijk te zijn raar maar waar 2eiig wel bij mijzelf zit niet echt een 2ling in de familie ja tenminste ik ken ze niet mijn vader zegt dat ie een neef en een nicht heeft die 2ling zijn maar de opa van mijn vriend had een tweeling zus maar weet nu niet zeker waar de erfelijkheid moet ziteen en ach als het bij mij is eentje moet de eerste zijn he whahahahahaha
Goeiemorgen! Strakies naar de vk Ik wil nu thuis bevallen, maar vind het ook niet erg ofzo als ik uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevalt.. Mijn vorige bevalling was poliklinisch we wilde allebei graag dat ik in het ziekenhuis beviel, ik ben met 4 cm naar het ziekenhuis gegaan daar aangekomen had ik 7 ofzo en niet veel later mocht ik persen en is me dochter geboren, heb geen ziekenhuis personeel gezien omdat het te druk was.. kon na 1,5 uur een keer douche omdat ze toen pas schoon waren mn dochter is om kwart over 5 geboren en om 9 uur savonds zat ik weer thuis op de bank... Toen ik de rekening kreeg vond ik het echt zo'n onzin dus heb nu zoiets van ik probeer het eerst thuis.. Maar het is niet dat ik echt fanatiek ben enzo.. en ja volgens mij maak ik niet al te veel herrie dus hoop maar dat de buren het niet horen, dat lijkt me wel vreemd hoor..
ik vind voor een jongen julian een erg mooie naam en voor het meisje zou ik gaan voor cloé succes met kiezen weet dathet erg moeilijk is ik mag 2 van elk bedenken
Nou mijn man wil wel mee kinderwagens kijken hoor, al is het alleen al om de afmeting van die dingen als ze ingeklapt zijn, hahahaha.. Hij maakt zich er nu al druk over dat het niet in de auto past. We hebben een station, dus daar ligt het niet aan, maar we hebben ook een hond, golden retriever, die er ook nog in moet en dat is al weer minder. Dus het meetlatje zal wel meegaan en kijken of de wielen er wel goed afkunnen... want anders moeten we echt een grotere auto kopen, hahaha mocht tie willen, gaat dus niet gebeuren he
Mijn man wil graag een limegroene kinderwagen. Ik vind het prima. Ik wil BV proberen te geven, flesvoeding is een prima alternatief. Bevallen; thuis, en als het warm is ga ik op de koude badkamervloer zitten of voor de vriezer. Ik las overigens dat warmte goed is voor de ontsluiting. Ben daarom wel blij dat ik niet in de winter beval.. ik heb het altijd koud. Ik ben een badbevalling nog aan het overwegen. Lijkt me prettig. De bevalling van AmanChel zou ik zo over willen nemen! Denk dat het bij mij heel lang gaat duren, net als bij alle vrouwelijke familieleden.. we kunnen gewoonweg niet (gemakkelijk) bevallen..
Een badbevalling lijkt me idd ook wel wat.. Maar ik ving de weeen graag staand op.. Ennuh ik hoop op weer zon bevalling ja.. Bij mij was het toen trouwens 30 graden en ik heb niks gemerkt van die warmte.. alleen de mensen om mij heen wel Ik heb een lime groene bak op de kinderwagen.. zo lekker vrolijk, vooral in de zomer
Hoi meiden Ik wil in principe borstvoeding gaan geven. Het is bij mij wel net als bij mammalies dat ik medicijnen gebruik die ik niet tijdens de zwangerschap en borstvoeding kan nemen. Dat zijn medicijnen omdat mijn blaas niet meer goed functioneert. Afhankelijk van hoeveel last ik van mijn blaas heb tegen die tijd, ga ik beslissen om die pillen wel of niet te nemen. Maar ik heb wel al aangekondigd bij de verloskundige dat als ik echt last heb van mijn blaas ik gewoon met medicijnen ga beginnen en de bv daarmee klaar is (of misschien zelfs helemaal niet begint). Ben ook duidelijk geweest dat daar geen discussie over mogelijk is, dat is tegen die tijd mijn beslissing. Ik ga mezelf namelijk niet pesten als ik echt blaasklachten heb tegen die tijd. In principe wil ik dus wel bv, maar als het niet gaat dan wordt het fv zonder verder toestanden Ik heb gekozen voor een ziekenhuisbevalling. Daar voelen we (hubbie en ik) ons allebei het prettigste bij. Je moet toch het grootste deel eerst zelf thuis doen voordat je door mag naar het ziekenhuis. Ik wil graag alles bij de hand hebben, zowel voor het kind als voor mij. Vandaar: ziekenhuis Verder ben ik daarstraks even op de weegschaal gaan staan. Ik ben veel te zwaar van mezelf en had eigenlijk besloten dat ik buiten de weegsessies bij de vk niet op de weegschaal wou gaan staan omdat het me niet kan schelen hoeveel er al dan niet bijkomt. Het enige wat ik belangrijk vind is dat het kindje en ik straks gezond zijn.. Maar nu krijg ik wel veel opmerkingen over dat ik zo'n enorme buik heb. En van het weekend was mijn schoonmoeder hier en die kwam ook weer lekker bot uit de hoek: oh wat word je dik, vreeeeeselijk zeg wat errug !!! Sindsdien voelde ik me dus echt heel erg rot, omdat ik de laatste keer bij de vk nauwelijks was aangekomen en ik vond het dus gewoon een kutopmerking.... Ik ben hartsikke trots op mijn buik. Draag kleding die het zo veel mogelijk accentueert en dan komt zij met zo'n botte uitval Nu dan toch maar op de weegschaal gaan staan terwijl ik dat voor mezelf dus eigenlijk helemaal niet wil. En ik ben tot nu toe 1.3 kilo aangekomen... dat is toch potdomme hartstikke netjes?!?!?! Bah joh kan ik dan zó pissig over worden. Schoonmoeder had ook al eens gevraagd of ik 'de hele dag zit te snoepen': NEEE verdorie absoluut niet ! Vind ik gewoon zó irritant, er groeit een kindje in mijn buik, dáárom heb ik een toeter... Hoe mensen je onzeker kunnen maken zeg bah bah Mammalies: hartstikke goed joh dat je je even ziek hebt gemeld. Wat die vervanging betreft, dat is niet jouw verantwoordelijkheid ! Zou me daar dus echt niet druk om maken. Als het niet is geregeld, dan is het niet geregeld, dat is dan HUN probleem. Jullie gaan nu gewoon voor Nou meiden fijne dag verder groetjes Kirsten
Nou hopla aardig zeg van je schoonmoeder. Maar het gaat er toch om dat jij je goed voelt? Maar kan me goed voorstellen hoor dat je je er rot door voelt. Is het trouwens standaard dat je wordt gewogen bij de VK, hebben ze bij mij niet gedaan nl.
Ik ben zo blij dat ik weer in huis ben van mijn werk. Ik ben toen straks zo naar geworden... Mijn oren begonnen te suizen, ik hoorde de mensen heel ver weg en het zweet brak me aan alle kanten uit.. Ze hebben mij gauw op een stoel gezet en wat water gegeven, toen kwam ik weer bij. Maar het voelt nu nog niet goed, krijg telkens weer suizende oren enzo... Ik heb inmiddels al wel gegeten en gedronken, maar ik voel me echt nog niet lekker.. Wat zal er nu weer zijn....
Ik heb bij de VK ook een badbevalling aangegeven. We hebben een mooi groot, dus dan kan Erwin er ook bij komen zitten, want dat wil hij graag. Volgens de VK is een badbevalling voor de baby ook heel erg prettig. Hoop alleen zo dat het dan in Augustus niet al te warm is. Ik ben zelf 15 Juli geboren en volgens mijn moeder was dat toen geen pretje. Vooral als de bevalling dan ook nog eens 36 uur duurt. Erme mam
Zo lekker altijd die opmerkingen, weet je draai gewoon maar om naar een compliment, je hebt lekker al een mooie zwangere buik en die mag gezien worden. Toen ik met kleren stond te dralen voor een feestje van pff wat zie je nu al dat ik zwanger ben zei mijn schoonmoeder juist: ach joh tegenwoordig mag men goed zien dat je zwanger bent hoor dus lekker laten zien die buik.. Tja das weer een heel andere schoonmoeder he Miza ik zou toch ff de gyn of verloskundige bellen hoor, beter het zekere voor het onzekere!
Niet te geloven, zie ik een berichtje waar ik op wil reageren, wil ik mijn tekst gaan typen, weet ik geeneens meer aan wie ik het wilde zeggen en wat ik wilde zeggen! Hoezo zwangerschapsdementie? Ff opnieuw kijken waar het over ging....