augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Wat gaat het ineens snel met de jongens en meiden! Iedereen gefeliciteerd iedereen.
    Ik ga het waarschijnlijk niet te weten komen :( al heb ik net op een van de echofoto's (ik weet niet meer van wie) naar het geslacht zitten kijken. En dat was een jongentje, dus ik ga extra goed opletten! (al moet ik nog 1.5 week wachten!)

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Hee leuk dat er nu zoveel zijn die het weten!
    Ik heb net de foto's van de 3/4d van gister in mijn album gezet voor de nieuwsgierige..
    Bij mij klopte de chinese kalender bij mijn eerst en bij deze ook ..

3. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Miza en nikster gefeliciteerd met jullie meiden!
    Wat een geweldig mooi nieuws!

4. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Haha fibi die stappel foto is echt lachen!
    En Demi wat een lekker mollig moppie zeg!
    Nou begrijp ik helemaal waarom je idd verliefd op haar bent geworden! :D

5. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Miza en nikster ook van mij gefeliciteerd met julie uitslag dat het een meisje gaar worden.
    Hartsike leuk.

Ik moet van het weekeind,Zaterdag/Zondag werken dus ik denk niet dat ik zo vaak aanwezig ben hier want ik ben altijd erg moe na een dag werken.
    En vanavond komt mijn schoonmoeder eten want die is jarig dus ben ik er ook niet.
    Maar iedereen een fijn weekeind en met alles wat ie gaat doen en ik probeer snel weer hier te zijn als ik tijd heb.

Doei Teddy.

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    AmanChel, MEISJE, uitgerekend: 2 Augustus, +1,0 kg
    SonjaW,JONGEN,uitgerekend: 3 Augustus,+2,5 kg
    Demi, SURPRISE, uitgerekend 4 augustus, +2 kg
    Lintje82, SUPRISE, uitgerekend 5 augustus, 0,2 kg, 28 Maart SEO
    Teddy, JONGEN, uitgerekend 6 augustus
    Borsatofan, SURPRISE, uitgerekend 6 augustus, + 5 kg
    Mamalieske, Suprise, uitgerekend 9 augustus, +4,5kg
    Loran, MEISJE, uitgerekend: 9 Augustus, + 4,5kg, geen byz.
    Hopla, MEISJE uitgerekend 9 augustus, + 4,5 kg
    Nikster, MEISJE uitgerekend 10 augustus +5 kg
    Melanie, MEISJE, uitgerekend: 12 augustus
    raccon, SURPRISE, uitgerekend: 12 augustus, + 6 kg
    woepie,2JONGENS,uitgerekend:12 augustus,+3kg
    Alice, MEISJE, uitgerekend: 14 augustus
    Mamamary,JONGEN, uitgerekend 15 augustus 2007, +2.0 kg.
    Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 1,0
    Kiki80, SURPRISE, uitgerekend: 16 augustus, -1,5 kg, 29 maart SEO, geen bijz.
    Kuki, SURPRISE, uitgerekend: 18 augustus, +4,1 kg, 27 maart SEO
    Daantje78, SURPRISE, uitgerekend:19 augustus, +3,2 kg. 2april echo
    Miza, MEISJE, uitgerekend: 20 augustus, + 1,5 kg.
    Sarake, MEISJE, uitgerekend: 22 augustus, +2.4 kg
    Ien, SURPRISE, uitgerekend: 22 augustsus, + 2,0 kg, 4 april SEO
    Mist, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustus, +0,4 kg, 2 april echo
    Tante Pollewop, SUPRISE, uitgerekend: 23 augustus, 2 april echo
    o0Noa0o, SURPRISE, uitgerekend: 24 augustus, +1,0 kg, 12 april echo
    Missgroovy, SURPISE, uitgerekend: 27 augustus, + 3kg, 12 april echo
    Fibi, SURPRISE, uitgerekend: 27 augustus, + 3kg, 2 april echo
    Jumde, SUPRISE, uitgerekend 27 augustus, + 3 kg, 10 april echo
    Wannie, SUPRISE, uitgerekend: 27 augustus, + 0.4kg

ZO heb mezelf er ff tussen gezet... hihi de dames zijn de jongens ff voorbij;)

7. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 3,0 kg

Zo even mijn gewicht aangepast is in een week tijd weer 2 kilo bijgekomen :rolleyes:

8. Niet meer actief

Ik mis een jongen onderin, wacht ik ga even zoeken

9. Niet meer actief

Ja, hieristie:

Oh, nee ik zie het al, die staat nu op de goede plek 8)

Nee, helemaaaaaal niet :D Ik doe hetzelfde.

Enneh, dat gewicht... volgens mij sta ik nog aan top -hihi- :oops:

Wij hebben trouwens een Koelstra outdoor, +/- 5 jaar oud, als ie schoon is gemaakt, maak ik er een foto van. Nu eerst mn bakje vla.

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    @Lintje82; Ja wat lachen hè, die stapelfoto's. Zo liggen ze hier dus het liefst. Meestal als je het fototoestel pakt dan gaan ze gelijk zitten of weg en dan krijg ik ze er niet op maar deze keer was ik ze te slim af! Hahahaah :)

En Demi is echt een dikkertje hoor! Ze is de "dikste" van de twee. Ze is niet te dik (ja ja, bevestigd door de dierenarts) maar gewoon zo gebouwd. Hij zei ook een keer bij de inenting: Zullen we maar beginnen met die dikke? En toen pakte hij haar beet en was het van: Mmmm, dat valt eigenlijk wel mee, hahahaah. Humor! Maar doordat ze zo lekker vet is en zacht (en ze kreunt doordat ze doof is heel vaak en maakt rare geluidjes) en ze schijnt heel roze op door haar witte haren heen, noemen we haar ook "zwientie" (varkentje dus). Maar genoeg over de bengels, als je één keer begint! ;)

Vandaag ben ik dus naar de arbo-arts geweest. Volgens mij was hij een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt want zo aardig als hij de vorige keren was, hoe moeilijk hij het me vandaag maakt. Pfffft. Niet echt prettig. Hij had ook een paar vragen voor me waarvan ik dacht: Pardon? Zoals:

- Ben je wel gewenst zwanger (ik was zelfs eind vorig jaar bij hem geweest en heb hem toen verteld over mijn miskraam en ben daardoor zelfs nog langer thuis geweest op zijn advies, hij wist dat ik probeerde zwanger te worden!).
    - Of ik er wel eens aan had gedacht om af te vallen (woog voor zwangerschap bij 1.65 meter 76 kg, ik weet dat dat te zwaar is maar door mijn antidepressiva en doordat ik niet kan sporten door de fibro is afvallen voor mij heel moeilijk, verloskundige heeft gezegd dat dit gewicht geen problemen kon veroorzaken voor de zwangerschap en dus acceptabel was. Heb de arbo-arts ook nog gezegd dat ik al amper eet, ben inmiddels al weer van 3 kg aangekomen terug gezakt naar 2 kg en dat bij 17 en en halve week, das volgens mij niet bizar!)
    - Ik slik dus nog antidepressiva, ik ben vorige week daarmee gehalveerd. Hij vond dat eigenlijk maar onzin want ik was immers de drie belangrijkste maanden qua aanleg toch al gepasseerd? Heb toen gezegd dat mij geadviseerd was om toch proberen te stoppen wanneer dit lukt (wil ik zelf ook absoluut, maar het lukte gewoon niet eerder). Toen vroeg hij wie die "zij" dan wel niet waren die dat gezegd hadden! Nou... de huisarts, de verloskundige en de kinderarts in het ziekenhuis bij wie ik mij heb aangemeld voor een onderzoek die zij hiernaar doet! Ooohhh, toen was hij uitgeluld!

En zo had hij nog wel een paar opmerkingen waarvan ik dacht, tjonge jonge..... Uiteindelijk heeft hij niet gezegd wat ik volgens hem het beste kon doen. Hij heeft een paar opties op papier gezet en nu moet ik het met mijn chef maar overleggen vond hij. Dus ik heb mijn chef een mail gestuurd met mijn verhaal (is moeilijk telefonisch bereikbaar dus mailcontact dan maar) en nu maar afwachten hoe hij reageert. Tot nu toe is hij heel redelijk en mijn collega's zeggen ook dat ik eerst aan mijzelf moet denken. Het liefst ga ikzelf minder werken en heb dat ook aangegeven. Dus.... Afwachten!

Zo, das weer een heel verhaal met een hoop geklaag (solly :oops: ). Was trouwens nog vergeten dat er gisteren met de verloskundige is afgesproken dat ik met 37 weken wordt "overgedragen" aan het ziekenhuis en dat ik daar dan ga bevallen. Ook vanwege de medicijnen die ik dus gebruik. Zelf vind ik het wel fijn want dat geeft mij wel een hele hoop rust en zekerheid en dat is ook wel prettig. Zijn er ook meiden onder jullie die ook al weten dat ze in het ziekenhuis gaan of willen bevallen?

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Getver Fibi, wat een @#$!& van een arbo arts, maar ja ik ken ook geen leuke arbo artsen dus dit is voor mij geen verassing meer.
    De meeste zijn in mijn ogen niet echt arts, de kennis ontbreekt namelijk nogal eens.

Maar om je vraag te beantwoorden, ik ga voor de volle 100% zeker in het ziekenhuis bevallen, dinsdag ga ik voor het eerst naar de gyn. en ik hoop dat ik dan de medische indicatie krijg, al twijfel ik daar totaal niet aan.
    Mocht ik die toch niet krijgen dan ga ik toch naar het ziekenhuis, ik durf geen risico's te nemen aangezien mijn orthopeet me toen zo nadrukkelijk heeft gewaarschuwd.

Ik heb vandaag dan toch uiteindelijk een bekkenband gekregen, heb hem maar even om gehad dus of het me een beetje gaat helpen .... geen idee.
    Over 2 weken pas naar de fysio... ze weet er geen raad meer mee dus ik ben blij dat ik van de week naar de gyn toe mag, mss weet die me nog wat moed in te praten ;)

12. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Mag ik wat vragen mamalieske? Omdat ik hier nog maar zo kort ben ken ik nog niet van iedereen helemaal het verhaal. :oops:

Maar je gaat dus naar de gyn en je hebt contact met een orthopeed. Wat voor klachten heb je precies? Dat je daar nu contact mee hebt? Misschien een beetje brutaal hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig aangelegd, ;) , ook omdat je nu die bekkenband aangemeten hebt gekregen. De fysio heeft mij gezegd dat ik dat misschien terzijnertijd ook zal moeten maar dat dat echt het laatste redmiddels is zeg maar bij BI. Maar volgens mij heb jij nog meer klachten?

13. Niet meer actief

Poe poe, wat een rust hier opeens, ik dacht minstens toch een bladzij te moeten bijlezen, maar schijnbaar hebben mensen wel wat beters te doen op een vrijdagavond :D

Ik heb net het hartje van uk weer geluisterd en opgenomen, luister maar:
    http://elodie.nijdam.nu/downloads/hartj ... weging.mp3

Echt super! En al harde geluiden tussendoor, dat waren ploepen die ik dus ook voelde :D :D :D

Ik ga nu even mn nieuwe buikfoto in mn album plakken.

14. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Goedemorgen!

Nikster, jullie ook gefeliciteerd met een meid!

Ik zit nog helemaal in een roes, na gisteren, ik ben zo blij met de kleine meid!
    Ik heb mijn ouders gisteren de dvd laten zien. Wel eerst gemeld dat het geslacht dan kenbaar werd gemaakt, dus als ze het niet wilden weten, dat ik de dvd dan eerder uit zou zetten. Mijn ouders wouden het wel heel graag weten. Ik heb ze mooi laten kijken en toen ze hoorden wat het was, sloeg mijn vader meteen zijn armen in de hoogte, als een winnaar. Zie je maar dat ik gelijk heb! jubelde hij naar mijn moeder. Haha, dat vond ik geweldig!

Straks gaan we de stad in. Ik wil graag naar V&D, die hebben zulke leuke kleertjes in de nieuwe folder staan. Die moet ik even in het echie bekijken.... en dan uiteindelijk waarschijnlijk meenemen... hahaha.

Fijne dag meiden.

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mogge dames

Jee mamalieske ik hoop voor je dat die buikband gaat helpen.

Er werd gevraagt of je al wist waar je gaat bevallen nou bij mij word het toch ziekenhuis om dat mijn mannetje zich daar beter bij voelt.
    heb vande week geinformeerd bij de verzekering en het valt wel mee wat ik zelf moet betalen 140 euro dit is zo weinig omdat ik aanvullend extra verzekerd ben.

Verder hier alles oke moet het hele weekend werken daar zie ik wel een beetje tegen op maarja het zei zo.

Groetjes

16. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik ben van plan weer thuis te bevallen. Ik woon op nog geen 10 minuten van het ziekenhuis af (als je een beetje doorrijd kan het nog sneller :)), dus daar ben ik zo mocht het nodig zijn..
    Mijn eerste bevalling was ook thuis, en das goed bevallen. en als je dan toch moet gaan proberen te plassen, lukt dat bij mij het beste thuis hihi.. Ook voor vriendlief was het wel zo prettig. Als ie wat had willen drinken, kon dat (heeft ie volgens mij niet gedaan haha). Ik had beneden een bed staan omdat ons bed niet op klossen kon, En achteraf hebben onze katten allebei de hele bevalling onder het bed gelegen. Echte waakkatten!

Gaan jullie nog wat leuks doen? Ik mag zometeen weer langs de lijn gaan staan voor het uurtje voetballen van Yoran. Hopen dat we het drooghouden!

17. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Moge dames, heb nog niet alles bij gelezen hoor. Heb over een half uurtje met m'n mams afgesproken. Gaan kijken voor een nieuw stofje voor de wieg :)
    Als ik terug kom zal ik alles weer even door lezen ;)

Heb trouwens weer een nieuwe foto van m'n buikje erin staan....

Knufje en fijne dag allemaal

18. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Goedemorgen allemaal !

Wat ziet het er buiten somber uit, bah :eek:
    Gelukkig moeten we binnen aan de gang in het kamertje , dus het maakt niets uit.
    Gister zijn de muren gemaakt.
    Vandaag gaan we verfen , schruren , grondverffen en witten!

Volgende week voor behang kijken en kopen, dan behangen en de vloer erin.
    En klaar ! :D
    Kan het kamertje aangekleed worden , juppie !

Meiden met nieuwe foto`s , mooie buikkie`s en echo foto`s !!

Nog een vraagje , hoe lang duurde de 20 weken echo bij jullie ?

Wij hebben hem Dinsdag , echt heel spannend.
    Hoop dat hij/zij zn geslacht goed laat zien ;)

Iedereen een fijn en goed weekend gewenst en suc6 en veel plezier
    met het kamertje-klussen .... ;)

19. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik heb donderdag mijn 20 weken echo gehad en ons beebje was lekker eigenwijs. Ik heb 40 minuten (!) naar ons kind kunnen kijken, want elke keer als het goed lag om iets te meten of te bekijken, nam het weer de benen haha! En het is nog steeds een ventje, niet te missen. Ik zal de echofoto's in mijn album zetten.

Ik had wel een stijve rug en tintelende benen na die lange tijd op dat harde bed. En sindsdien heb ik ook weer flink last van bekkenpijn, balen. Hopelijk kan mijn haptonoom/fysiotherapeut me nog helpen hiermee.

Stiekem had ik trouwens nog gehoopt dat het toch een meisje zou zijn, maar nee, dat is nu echt uitgesloten. Ach als het eenmaal is geboren, dan maakt het waarschijnlijk toch niet meer uit wat het is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel een beetje met mijn eigen gevoel in de knoop lig, want ik vind het voor mijn kind niet eerlijk dat ik een lichte voorkeur voel voor een meid... Zijn er meer meiden die hiermee worstelen? Ik voel me zo ondankbaar, want het kindje is ontzettend welkom maar kan dat voorkeurgevoel ook niet uitschakelen of omzetten. Daarom ben ik ook haptonomie gaan doen, dan leer je contact te maken met je ongeboren kindje. Dat is wel heel bijzonder en je doet het samen met je partner. De haptonoom voelde ons ventje ook al bewegen met 18 weken (toen ik het net voor het eerst aan de buitenkant had gevoeld op mijn verjaardag 12-3)

Zo dat lucht op! Trek het bovenstaande niet uit zijn verband hoor, want ik ben echt wel blij dat we een tweede kindje krijgen. En sorry dat ik even niet reageer op de rest. Er is zoveel bijgeschreven en ik heb helaas geen tijd!

Nienke, JONGEN, uitgerekend: 13 augustus, +3kg
    Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 3,0 kg

Groetjes Nienke

20. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

@ Nienke wat je zegt over een lichte voorkeur daar breek ik soms ook mn nek over. Ik zou heel graag een meid willen, weet niet waarom. Maar sinds ik zwanger ben heb ik alleen maar gedachtes over meiden. Terwijl dat voor de zwangerschap altijd een jongen was. Heel gek. Ik zal als ik de 12de te horen krijg dat het een jongen word ook heel blij zijn maar onbewust wil ik heel graag een meid. Soms ben ik wel eens bang dat die kleine dat voelt en als t dus een jongen is dat hij dan nu al denkt wat heb ik voor n moeder ;) hahaha.
    Ook ik ben heel blij dat ik zwanger ben en uiteindelijk ben ik blij met beiden, maar ja tis net wat je zegt.

In de folder van de 20 weken echo staat ook dat je er minimaal een half uur ligt. Dus lekker lang van je ukkie genieten :D

@miza, wat leuk dat je vader zo reageerde zeg! eerste kleinkind? haha kan t me levendig voorstellen bij die vader van mij. Die is dadelijk nog gekker op dat kind dan mij schat ik zo hahah

@mamalieske, ik hoop voor je dat die band wat helpt, maar ,,,,,,naar de ervaringen die ik gehoord heb is dat ook niet denderend. Ik hoop t voor je meid.

@raccon, super dat hartje! En die schoppen tegen dat ding hha erg leuk om te horen. En wat een bescheiden mooi buikje heb je zeg.

Ben af en toe jaloers op die mooie buiken waar je precies ziet dat t alleen baby is en geen vet haha

Mijn vent is weer werken voor zichzelf. Erg lekker zo voor de verhuis. In 1 klap een nieuwe wasmachine en een bankstel bij elkaar haha toch handig.

Ik zit nog schandalig in pyama :D

trouwens die chinese kalender klopt toch redelijk vaak,,,,,zou ik dan toch een meid krigen hihi nog ff geduld de 12de weet ik het hopelijk,,,,,benen uit elkaar!

Deel Deze Pagina