augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Ik ben heel blij met jouw antwoord missgroovy, ik voel me zo alleen in dat gevoel! En iedereen om me heen is maar zo enthousiast en ik voel het niet zo. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk. Maar ik weet ook dat het goed komt, want met de 20wkn echo voelde ik wel weer die verliefdheid die ik bij mijn dochter ook voelde. Het is ook anders nu het de tweede is. Volgens mij ligt het daar ook grotendeels aan. Ik hoop ook dat mijn knul niets merkt van mijn gevoelens. Oh ja, de chinese kalender heeft het bij mijn beide zwangerschappen juist gehad!

x Nienke

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ja ik ben ook trots op mn buikje ongeacht wat t is natuurlijk en lig ook met mn handen te voelen. En als ik het hartje hoor ben ik ook heel blij. Daar ligt t ook idd niet aan.
    Tis gewoon een onbewust verlangen denk ik, weet niet wat t is. Ik heb nog voor mn gevoel nu 50/50 omdat ik het niet weet. Voor jou is t al zeker.
    Maar begrijp je helemaal.

Op t forum is hier al eerder een heftige discussie overgeweest. Hier durfde ik mn mening echt niet bij te zetten (of t was op t yes forum dat kan ook) hier weet ik dat het gewoon normaal is om bepaalde dingen te voelen ervaren.

En ook dat niet iedere zwangerschap 1 grote roze wolk hoeft te zijn. er zijn zat mensen die tijdens de zwangerschap depressief raken ipv erna. iedere zwangerschap is anders en word anders ervaren en daarm oeten we gewoon respect voor hebben en ik vind dat we daar op dit forum wel goed mee bezig zijn en zeker in dit topic. Ik ben daar heel blij mee

3. demi26

demi26 Niet meer actief

Zo 15 pagina's bijgelezen, ondertussen aantekeningen gemaakt ( anders vergeet ik weer wat ik tegen wie wil zeggen).

* Manou, fijn dat jullie weten wat het is en dat alles er goed uitziet, hou het nog maar lekker voor jezelf, we merken het in Aug wel....
    * Meiden met die nieuwe buikfoto's het ziet er allemaal super uit! Het is bij iedereen al aardig te zien dat we al een tijdje onderweg zijn...
    * Mamalieske, mooi hoor al die echofoto's. Leuke herinnering voor later!
    * MMM ik denk ook dat je geslacht wel hebt kunnen zien, vooral bij een jongen kan het soms overduidelijk in beeld staan!
    * Loran geniet lekker van de nieuwe man in je leven, zo zie je maar dat er ook veel goede kerels op deze wereld zijn! Hopelijk worden jullie samen een echt gezinnetje.
    * Alice, ik vind het onbegrijpelijk dat er van die bazen zijn, die niet kunnen meedenken met een zwangere vrouw. Gelukkig mag je nu halve dagen en moet je baas dat wel accepteren. Hopelijk brengt het iets meer rust voor je!
    * Stephanie21 gefeliciterrd met je nieuwe baan! Helemaal toppie.
    * Tje Miza, het houdt niet op die ziekenhuisbezoekjes van jou. Het zou toch voor jou ook iets meer genieten zijn als dat nu eens ff een tijdje ophield, misschien doet de lente wel een beetje haar best voor jou... Zal voor jou en je DOCHTER duimen!
    * Mamary en Sonjaw gefeliciteerd met jullie ZOON
    * Hopla en Nikster gefeliciteerd met jullie DOCHTER

Fijn dat alle echo's tot nu toe nog geen nare berichten meegeven, volhouden zo dames!

4. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Missgroovy, helemaal mee eens, de hormonen gieren over de meeste zwangerschapsfora en hier is tenminste begrip! Ik twijfelde wel of ik het zou melden, want ik kan het zelf nog niet eens begrijpen of goed onder woorden brengen. En ik heb eerlijk gezegd ook getwijfeld of ik niet lichtelijk depressief ben ofzo. Ik ben normaal helemaal niet zo negatief. En mijn vorige zwangerschap was ik zo blij en totaal in de wolken. Misschien wijt ik het gewoon aan het verkeerde feit, ligt het niet eens aan het feit dat we een ventje verwachten.

5. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Missgroovy ik had precies hetzelfde als jou alleen andersom. Dacht altijd dat het een meisje zou worden en denk nu een jongen hahaha... Maar het maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Maar uiteraard zou ik graag ook een meisje krijgen. Maar ben nu eigenlijk helemaal gewend aan het fit dat het een jongen wordt, terwijl ik het helemaal nog niet weet!
    Gisteren naar kinderwagens wezen kijken. Na de eerste winkel zou het een mutsy 4 rider worden, na de tweede winkel een bugaboo. Handig allemaal he. Bugaboo heeft ook veel mogelijkheden, en is voor mijn man die rugklachten heeft makkelijker te hanteren. Inklappen etc. gaat makkelijker. Alleen die bak he, heb daar nog steeds moeite mee... en is ook erg laag. Maar verkoper zei dat vaak toch de vrouw het kindje uit de wagen zal pakken en dat denk ik ook.
    Maar goed, kogel is nog niet door de kerk... gaan nog wel een keertje kijken.

6. demi26

demi26 Niet meer actief

Nu dan mijn eigen updatee:

De kinderkamer is zo goed als klaar, alleen de gordijntjes nog. Het is zo gezellig geworden. Echt zoals we ons hadden voorgesteld.
    Gisteren moest ik voor controle naar de VK en alees was weer netjes, bloeddruk en hartslag van de baby, oke. Toen vroeg de VK of ik nog een echo wilde, zij doet namelijk ook de opleiding voor de 20 wk- echo en ze wilde nog graag wat oefenen en foto's voor haar logboek maken. Daar zei ik natuurlijk geen nee op! Heb dus weer drie kwartier van ons kleine hummeltje mogen genieten.
    Zal vandaag en morgen weer eens wat foto's bijplaatsen....Wordt ook weer hoog tijd!

Meiden, fijn weekend en tot gauw

7. demi26

demi26 Niet meer actief

Ennuh Nienke, voel je niet schuldig. je bent ook maar een mens met haar eigen gevoel. Gelukkig heb je nu nog heel wat weekjes om er aan te wennen en wanneer jullie kleintje er is, voel je je vast al weer heel anders als nu! Geef het lekker de tijd en je hormoontjes ( daar waar jouw gevoel en schuldgevoel uit voortkomt) draaien wel weer bij...

Veel liefs

8. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Hallo dames....

[Raccon mooi hoor dat geluid van het hartje!
    En dn vooral die geluidjes er tussen door!
    Super!

En voor iedereen met nieuwe buikfoto´s....
    Mooie buikjes meiden! :thumup:

Gister kwam mijn vader kijken hoe we ledikantje geverft hadden.... hij is schilder.... dus je raad het al.... hij vond het niks :)
    Heeft hij het dus mee naar huis genomen en gaat het zelf dus allemaal afschuren en opnieuw verven.
    Wij al het werk voor niks gedaan :)
    Ach ja, blijft hij ook bezig he hihi....
    En oma kwam met een trapelzakje :D
    Zo lief!

Vandaag is mijn ventje weer werken :(
    Hij werkt heel erg veel de laatste tijd weer.
    Voel me af en toe echt heel erg eenzaam daar door en mis hem dan echt kei erg :(
    Ik weet wel dat het bij zijn werk hoort (loonbedrijf)
    Heb het ook nog nooit eerder gehad zo... :(
    Zu het door de hormonen komen?
    (sorry voor mijn klagen)

9. missgroovy

Das geen klagen Lintje, das gewoon shit. Je hebt in principe alleen de zondag samen en dan zijn er soms ok nog familie verplichtingen of andere dingen dus logisch lijkt me.

Je hebt m altijd zoveel te vertellen en daar krijg je gewoon geen kans tijd voor, want je wil ook gewoon eens op de bank hangen en genieten.

Anders plan een dagje in voor jullie beiden, geen telefoons aan, gordijnen dicht en niets en niemand dta jullie kan storen. Das echt lekker hoor hihi.

Haha leuk hoor je vader, maar herken t wel. Die zien toch altijd net dat ene drupje of die streep die strakker had gekund. Haha die vakmensen in de familie zijn handig maar soms ook weer niet.

Ik had vorige week ook een trappelzakje gehaald bij de zeeman. een gele met Elmo erop. En Roy zei meteen, man daar past ie toch nooit in hahahah. Heb maar even gevraagd hoe groot dta meneer denkt dat de kleine is als ie eruit moet,,,,,, pfff haha als ie niet in die trappelzak maat 70 zou passen :confused: Ik denk dat ik dan nu wil dat ie komt hahaha

Demi 26@ leuk hoor je kamertje bijna af, ben benieuwd naar de foto's!

ow ja vanacht de klok vooruit, uurtje korter slapen haha en ik slaap al zo slecht hahah hoop dat t beter gaat de komende week. Hebben jullie daar last van, van dat tijdsverschil. Ik lijk af en toe wel een kind zoveellast dat ik daarvan heb :)

10. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Daantje, mooi buikje! En je bent niet de enige hier op het forum, want ik heb nog meer mooie buiken voorbij zien komen, maar als ik niet meteen reageer vergeet ik helaas steeds van die mooie buikjes zijn :oops: sorry.

En wat zijn er toch veel meiden op echo geweest deze week, echt superleuk. Gefeliciteerd met jullie zonen en dochters! En bovenal fijn dat alles oke is.

Ik heb dus, zoals eerder gemeld, afgelopen donderdag m'n 20 weken echo gehad en ik ben gisteren weer op controle geweest in het ziekenhuis. Daar kreeg ik te horen dat de echoscopiste bij alle gecheckte organen heeft aangegeven dat alles oke was. Maar er stond toch nog wel een opmerking bij en een print van het hartje. Ik vond al dat ze er zolang naar bleef kijken en ik zag zelf ook wel iets, maar omdat ze zei dat alles er perfect uitzag heb ik er verder niet naar gevraagd.
    Nu blijkt er in een van de kamers een stipje te zijn waargenomen..... Ja, wat het is? Geen idee, waarschijnlijk niets, want het kan gewoon bij de termijn horen en hoogstwaarschijnlijk zal het na 40 weken ook gewoon helemaal verdwenen zijn. Extra uitgebreide controle van het hartje is ook niet nodig, dus niets om me druk over te maken (alhoewel je dat natuurlijk stiekem toch wel even een beetje doet). Zelf heb ik ook echt het idee dat alles goed is met de kleine dus echt druk maken doe ik me niet, maar ik zal toch opgelucht zijn als bij de pretecho het stipje verdwenen is.

Ik moet bevallen in het ziekenhuis omdat m'n vorige zwangerschap is geeindigd in een keizersnede, dus hier weinig keuzemogelijkheden, daarnaast sta ik ivm verleden van diabetes insipidus ook onder controle van een internist, dus dubbel verplicht!

@Nienke; voel je niet schuldig, ook hier in huis is iemand enigszins teleurgesteld met de uitkomst van het geslacht, alhoewel daar na 2 dagen absoluut niets meer van te merken valt. Maar je mag toch een wens hebben! Wil echt niet zeggen dat je dadelijk minder gelukkig bent met je kindje hoor. Zelf had ik geen voorkeur dus ik heb er geen last van, maar ik kan het wel heel goed begrijpen.

Ook heb ik nog een heel mooi hartje gehoord! Echt leuk.
    Ik ga vanavond zelf ook weer een opname maken en op m'n eigen website plaatsen en straks nog even de echo-foto's inladen, daar ben ik ook nog niet aan toe gekomen.

Voor de meiden die nog een echo krijgen, heel veel plezier, geniet ervan.
    Iedereen met vervelende kwaaltjes, heel veel sterkte en doe vooral rustig aan. Denk aan jezelf en je kindje, jullie zijn het belangrijkste.

En succes met het klussen op de babykamers!

Iedereen die ik vergeten ben, :oops: sorry :oops: , ik doe m'n best maar kan het niet meer onthouden.

Tot gauw,

Manou

11. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    AmanChel, MEISJE, uitgerekend: 2 Augustus, +1,0 kg
    SonjaW,JONGEN,uitgerekend: 3 Augustus,+2,5 kg
    Demi, SURPRISE, uitgerekend 4 augustus, +2 kg
    Lintje82, SUPRISE, uitgerekend 5 augustus, 0,2 kg, 28 Maart SEO
    Teddy, JONGEN, uitgerekend 6 augustus
    Borsatofan, SURPRISE, uitgerekend 6 augustus, + 5 kg
    Mamalieske, SURPRISE, uitgerekend 9 augustus, +4,5kg
    Loran, MEISJE, uitgerekend: 9 Augustus, + 4,5kg, geen byz.
    Hopla, MEISJE uitgerekend 9 augustus, + 4,5 kg
    Manou, SURPRISE uitgerekend 10 augustus + 1,5 kg
    Nikster, MEISJE uitgerekend 10 augustus +5 kg
    Melanie, MEISJE, uitgerekend: 12 augustus
    raccon, SURPRISE, uitgerekend: 12 augustus, + 6 kg
    woepie, 2 JONGENS,uitgerekend:12 augustus,+3kg
    Nienke, JONGEN, uitgerekend: 13 augustus, +3kg
    Alice, MEISJE, uitgerekend: 14 augustus
    Mamamary,JONGEN, uitgerekend 15 augustus 2007, +2.0 kg.
    Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 3,0 kg
    Kiki80, SURPRISE, uitgerekend: 16 augustus, -1,5 kg, 29 maart SEO, geen bijz.
    Kuki, SURPRISE, uitgerekend: 18 augustus, +4,1 kg, 27 maart SEO
    Daantje78, SURPRISE, uitgerekend:19 augustus, +3,2 kg. 2april echo
    Miza, MEISJE, uitgerekend: 20 augustus, + 1,5 kg.
    Sarake, MEISJE, uitgerekend: 22 augustus, +2.4 kg
    Ien, SURPRISE, uitgerekend: 22 augustsus, + 2,0 kg, 4 april SEO
    Mist, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustus, +0,4 kg, 2 april echo
    Tante Pollewop, SUPRISE, uitgerekend: 23 augustus, 2 april echo
    o0Noa0o, SURPRISE, uitgerekend: 24 augustus, +1,0 kg, 12 april echo
    Missgroovy, SURPISE, uitgerekend: 27 augustus, + 3kg, 12 april echo
    Fibi, SURPRISE, uitgerekend: 27 augustus, + 3kg, 2 april echo
    Jumde, SUPRISE, uitgerekend 27 augustus, + 3 kg, 10 april echo
    Wannie, SUPRISE, uitgerekend: 27 augustus, + 0.4kg

Zo, heb mezelf ook maar even toegevoegd.

Doei,
    Manou

12. missgroovy

buikfoto in mn album gezet, voor t eerst mn buikband om haha al mn langere shirts zijn in de was :D loop n beetje achter hihi

13. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Hoi Nienke,

Zoooooooooooo herkenbaar, je gevoel. Heb het zelf namelijk ook. Heb mezelf toch altijd een beetje als meidenmoeder gezien en het lijkt er toch heel erg op dat het géén meisje is in mijn buik ;) . M'n moeder en ik zijn er tenminste van overtuigd dat we dat afgelopen woensdag toevallig op de echo hebben gezien. Dinsdag ga ik samen met mijn man voor de 20-weken echo. Eigenlijk wilde hij niet weten wat het geslacht is, maar nu ik toch al denk het gezien te hebben (ben 99,9% zeker), wil hij het zeker toch weten.

Enniewee: terug naar het topic. Heel stiekum heb ik toch ook op een dochtertje gehoopt. Wat niet wil zeggen - zoals jij ook al aangeeft - dat ik niet blij ben met het mannetje in m'n buik. Integendeel! Weet ook zeker dat ik straks heeeeeeeeeeelemaal gek ben van m'n kleine boeffie. Ben ik nu al, na het zien van de echo afgelopen week. Hij lag zelfs even te duimen, zooooooooo lief. Is meer dat ik bang ben dat je met een zoontje straks minder kan knuffelen enzo, als 'ie wat ouder wordt. Maar dan ga ik er de eerste jaren maar extra hard van genieten ;)! Als het net zo'n lekker boeffie wordt als m'n man vroeger was (zoals ik heb gezien op foto's en filmpjes én uit de verhalen van z'n ouders), wordt het een ventje om op te vreten én een lekkere knuffel. Is 'ie namelijk nog steeds, haha!

14. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ben trouwens over de 20-weken grens heen, dus op de helft! Wat een leuk gevoel. Verder vandaag een hele mooie tuinset gekocht, zodat we deze zomer (en hopelijk ook veel in het voorjaar) heerlijk buiten kunnen zitten. We hadden een beetje gammele spullen, maar nu hebben we echt hele goede en mooie stoelen en dito tafel. Heerlijk! Morgen alvast wat gekleurde plantjes kopen en dan kan het voorjaar hier gaan beginnen!

15. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    @Nienke: Ook hier iemand die het helemaal niet raar vind als je een voorkeur hebt voor een jongetje of een meisje hoor. Er rust altijd nog een soort van taboe-sfeer op vind ik. Maar als je uiteindelijk toch van je kindje houdt ongeacht wat het is dan vind ik het echt niet raar hoor... Heel menselijk zelfs. Persoonlijk heb ik het eigenlijk helemaal niet. Terwijl ik het wel verwacht had. Wij zijn echt een stoer stel samen, houden van auto's, motorrijden etc. dus we dachten altijd van: goh een jongetje zou helemaal geweldig zijn. Maar nu het zover is maakt het ons allemaal niet meer uit. Ik bedoel, je kan net zo goed een stoere meid krijgen of een jongetje die liever met poppen speelt. Ja toch?!?! We zien het wel hoor, alles is welkom bij ons. We hebben er lang naar uitgekeken!

By the way: Nienke, wat heb jij een prachtige foto van jezelf bij 37 zwangerschap van Mila in je album staan zeg! Echt wauw gewoon. Heb mijn man er speciaal voor geroepen om te komen kijken. Dat wil ik ook zo graag straks een paar mooie foto's van mijn dikke buik. Hebben jullie die professioneel laten maken? Of heb je dat zelf gedaan (althans je mannetje dan, hahahhaah, anders is het wel heel knap!)? Echt héél mooi hoor!

16. missgroovy

Hahaa ik zei laatst voor de grap tegen mn vriend als t dan een jongetje is maak ik er gewoon een lekkere homo van. dan kan ik ook shoppen en aan haren frutten hahah,,,,,vond mn mannetje een mindere opmerking hahah je had dat gezicht moeten zien :D :D

17. Niet meer actief

haha, dat laatste herken ik.
    Volgens mij is het heel normaal als je ergens een lichte voorkeur voelt, vooral als je dan al die babykleertjes ziet.
    In het begin leek het me heerlijk om een meisje te krijgen, vooral omdat ik alleen maar jongens in de fam heb. Maar mn man (tja, welke man niet) heeft liever een zoon :D
    Maar nu weet mn moeder zeker dat het een jongen wordt :(: en ergens heb ik altijd gewoon gedacht dat de eerste een jongen zou zijn, dat ik mezelf er nu helemaal aan heb laten wennen dat het een jongen wordt. Terwijl, zoals Jumde al zei, ik het nog helemaal niet weet.

Ik kan bijna niet wachten tot donderdag.
    Die zaterdag erop vier ik mn verjaardag, dus ik denk erover na om een slinger op te hangen met 'hoera het is een ...'

@Nienke, volgens mij ben je zwanger op die trouwfoto nietwaar? Je man heeft daar zo lief zijn hand op je buik liggen, helemaal geweldig. Of was dat een wensfoto? 8)

@MMM, leuk gevoel, ikke morgen (20 weken) :D

@Missgroovy, jij hebt anders ook al een prachtige buik, ik ben eigelijk wel jaloers dat ik niet al met zo'n band mag lopen :( lijkt me echt zo leuk en dan ziet iedereen het ook echt.

@Manou, maak je niet teveel zorgen hoor, als er echt iets was, dan had de echoscopiste het echt wel gezegd

@Lintje, kom maar op met je verhaal, ik begrijp dat gevoel van wegknuffelen op de bank helemaal. Plan inderdaad es lekker een dagje/ weekendje met z'n tweeen, nu kan het nog :p

18. missgroovy

Hahah raccon dankje voor je compliment over mn buik. Ik had al een buik voorik zwanger was hihi dus hij is denk ik wat dikker dan sommige slanke dames. Ik sjoemel er gewoon wat vet bij haha dan past die buikband ook goed 8)

19. Niet meer actief

goedeavond meiden
    heb weer prachtige buikfoto's gezien hier en daar
    en mooie echo's
    diegene die het weten gfeliciteerd met de uitslag hihihi
    en diegene die het niet willen weten ik heb niks ernstigs gelezen dus ook gefeliciteerd met een gezond kindje

20. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Meiden, het zegt niks dat meisjes meer knuffelig zijn. Mijn man heeft een halfbroertje van 12 die nog steeds bij zijn moeder op schoot kruipt, dus ja. En ik speelde vroeger veel met autotjes, lego en poppen en barbies hahahhaa... Met andere woorden, je weet nooit hoe je kind zal zijn. Ik hoor ook vaak dat meisjes juist minder knuffelig kunnen zijn en juist heel kattig. Voor beide zijn voor en nadelen te bedenken he! Het komt allemaal wel goed!

Deel Deze Pagina