augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ja jumde das wel lekker, goedkoop weekendje weg als je wil dan :D

Melanie spannend nog 2 dagen en dan je echo. Kun je weer genieten van de kleine

2. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    AmanChel, MEISJE, uitgerekend: 2 Augustus, +1,0 kg
    SonjaW, JONGEN,uitgerekend: 3 Augustus,+2,5 kg 19 maart SEO alles oke
    Demi, SUPRISE, uitgerekend 4 augustus, +2 kg
    Lintje82, SUPRISE, uitgerekend 5 augustus, 0,2 kg, 28 Maart SEO
    Teddy, JONGEN, uitgerekend 6 augustus
    Borsatofan, SUPRISE, uitgerekend 6 augustus, + 6 kg
    Mamalieske, SUPRISE, uitgerekend 9 augustus, +4,5kg
    Loran, MEISJE, uitgerekend: 9 Augustus, + 5,3kg, geen byz.
    Hopla, MEISJE, uitgerekend 9 augustus, + 4,5 kg
    Manou, JONGEN, uitgerekend 10 augustus + 1,5 kg
    Nikster, MEISJE, uitgerekend 10 augustus +5 kg
    Melanie, MEISJE, uitgerekend: 12 augustus
    raccon, SUPRISE, uitgerekend: 12 augustus, + 6 kg
    woepie, 2 JONGENS,uitgerekend:12 augustus,+3kg
    Nienke, JONGEN, uitgerekend: 13 augustus, +3kg
    Alice, MEISJE, uitgerekend: 14 augustus
    Mamamary, JONGEN, uitgerekend 15 augustus 2007, +2.0 kg.
    Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 3,0 kg
    Kiki80, SUPRISE, uitgerekend: 16 augustus, -1,5 kg, 29 maart SEO, geen bijz.
    Kuki, SUPRISE, uitgerekend: 18 augustus, +4,1 kg, 27 maart SEO
    Daantje78, SUPRISE, uitgerekend:19 augustus, +3,2 kg. 2april echo
    Miza, MEISJE, uitgerekend: 20 augustus, + 1,5 kg.
    Sarake, MEISJE, uitgerekend: 22 augustus, +2.4 kg
    Ien, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustsus, + 2,5 kg, 4 april SEO
    Mist, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustus, +0,4 kg, 2 april echo
    Tante Pollewop, SUPRISE, uitgerekend: 23 augustus, 2 april echo
    o0Noa0o, SUPRISE, uitgerekend: 24 augustus, +1,0 kg, 12 april echo
    Missgroovy, SUPRISE, uitgerekend: 27 augustus, + 3kg, 12 april echo
    Fibi, SUPRISE, uitgerekend: 27 augustus, +2 kg, 2 april echo
    Jumde, SUPRISE, uitgerekend 27 augustus, + 3,5 kg, 10 april echo
    Wannie, SUPRISE , uitgerekend: 27 augustus, + 0.4kg

Zo, Borsatofan heeft in 1 week ook een kilo erbij hoor :oops: moet toch maar wat opletten met eten...knap alweer uit mijn eerste zwangerschapsbroeken die ik in het begin heb gekocht, niet zozeer bij de buikband, maar bij mijn kont! :) :) maatje xs / s wordt al aand e krappe kant hahahaha...nou ja, alles voor de beeb hoor!

3. missgroovy

haha ach jullie beginnen bij xs en eindigen bij m ofzo.

ALs je bij xl begint :) waar eidigt het dan kan mij dat iemand voorspellen hahah

4. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Oh ja, ik vergeet bijna het belangrijkste wat ik aan jullie kwijt wilde:

Ik krijg donderdag a.s. om 10.00 uur een extra (20 weken) echo!!

Mijn verloskundige belde mij gister eind van de middag dat zij net geslaagd is voor haar studie / opleiding, zodat zij straks zelf in haar praktijk screeningsecho's mag gaan doen (omdat daar nu zoveel vraag naar is, is zij zelf de opleiding gaan volgen). Zij zocht alleen nog een kandidaat voor haar afrondende opdracht van de studie, iemand die 21 weken zwanger is en een screeningsecho wil hebben, en ze vroeg dus of ik haar "proefkonijn" wilde zijn! Whaaa...ik dacht dat ik gek werd, helemaal omdat mijn echo qua uitleg enzo dus zo tegenviel omdat ik zo'n kille en chagrijnige man had in het ziekenhuis, maar nu gaat mijn eigen verloskundige het doen en zij is zo aardig en lief! We hebben een uur de tijd zei ze, dus ik hoop dat ik nu wat meer te zien krijg en hopelijk ook een leukere foto...

Maar ja, daar kriebelt ook weer heeel erg de vraag nu....wil ik het geslacht nu weten of niet??? Aan de ene kant ben ik toch ook erg nieuwsgierig, zeker als ik al jullie enthousiaste verhalen hier lees....

Naja, ik kan er nog 2 nachtjes over slapen, nog ff nadenken.

Maar ik ben dus even superblij nu!

Liefs,
    Borsatofan

5. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    oh wauw borsatofan, wat spannend zeg !
    Een extra 20 weken echo, mazzelaar :D

Wij hebben zo de 20 weken echo (16.20) een willen het wel graag weten.
    zit nu al in spanning ! :)

6. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Haha..missgroovy..ik moet echt lachen om jou opmerking, ik zal (na dit bericht)ook niet meer zeuren okay :oops:

Maar ook ik moet wennen aan mijn "michelin" figuur wat ik nu krijg, het is en en al (zwem)bandjes, op de plek waar eens mijn (platte) billen zaten, zitten nu 2 opgeblazen bollen, op mijn rug zijn opeens "de lovehandels" (alias: zadeltassen) zichtbaar, mijn buik lijkt op een grote watermeloen (zo'n groene weet je wel, roze van binnen)en steekt echt vooruit en mijn borsten zijn net 2 reuze honingmeloenen...en als je altijd zo plat als een stijkplankje was, tja......

Maar ik zal niet meer klagen, sorry...

Liefs,
    Borsatofan

7. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Tanja, succes zometeen en lekker genieten he?

8. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Een tweede kans borsatofan! Tja misschien is het ment to be, en moet je nu vragen wat het gaat worden hahaha, nee hoor, goed over nadenken en als je liever een suprise wil blijven, moet je dat vooral doen. Mijn vriendin wil het ook niet weten. Dan heeft ze nog een extra verrassing als het kindje eindelijk geboren is... is ook wat voor te zeggen he.

9. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Zo daar ben ik weer.

Voorlopig hoef ik niet over werken na te denken.
    De bedrijfsarts denkt waarschijnlijk dat ik helemaal niet meer aan het werk kom. Mocht dit toch nog het geval zijn, dan word het heel langzaam opgebouwd, met eerst 1 dag in de week, enz.
    Dus de volledige werkweek die ik werkte, ga ik niet meer redden. Over 5 weken mag ik weer naar de bedrijfsarts, om dan te kijken hoe het gaat, en tot die tijd, gaan we lekker thuis genieten!

Verder heb ik twee nieuwe kledingssets van mijn moeder gekregen. Een drie kwart spijkerbroek, een lange legergroene broek, en twee leuke shirts daar op. Ben er erg blij mee!

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @Tanja veel suc6 voor dadelijk hoop dat jullie een leuke en vooral goede echo krijgen.

@borsatofan, tja of je het geslacht wil weten.... lastige keuze ik snap je hellemaal. Ik zou het ook wel willen weten maar mn man totaal niet. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer leuk dat er nog iets een verassing blijft.
    Blijft lastig.... hoe meer echo's hoe lastiger het word.
    Bij mij lag de vraag vandaag ook weer op de lippen bij de gyn.

Vandaag dus bij de gyn geweest en heb me emotioneel gezien hellemaal laten gaan, maar ja ze werkt met zwangeren dus ik zal vast niet de eerste jankende vrouw zijn geweest die ze ziet.
    Ze ziet geen problemen voor een normale bevalling, de fysio en de vk hebben hun twijfels daarover. (3 verschillende meningen dus)
    Een medische indicatie is niet nodig, vind de vk van wel (2 verschillende meningen) de continu kloppende benen (het gevoel dat je hebt bij een
    onstoken vinger e.d) schijnt er "gewoon" bij te horen. Maar de fysio is het daar niet mee eens.

IK word er knettergek van, iedereen die je wat anders vertelt en wat moet ik nu geloven en waneer doe ik het goed?¿
    Ik heb het idee dat mensen met me spelen en niet duidelijk zijn.
    In overleg morgen met spoed naar de orthopeed om wat meer inzichten te krijgen en kijken wat hij van de hele gang van zaken vind, misschien geeft hij wat duidelijkheid. Als de ene orthopedeed en vk zeggen dat ik onder controle van de gyn moet gaan lopen als ik zwanger raak, en de gyn vind van niet wat dan.... dus andere ortopeed en second opinion.
    Lastige is alleen je hele dossier met foto's enz faxen ze niet even door dat kan dus weer weken gaan duren voor dat op de juiste plaats ligt.
    Maar ik bel die spoedafspraak dus niet af omdat mn dossier er niet is, ik zie wel hoe het loopt morgen. Die gok die kan ik wel nemen.

Hoe dan ook deze en anders volgende week hak ik de knoop door, ik ga stoppen met werken. Ik heb het idee dat de ene zegt : stoppen en de ander denkt bikkelhard van ga maar door tot je niet meer kan.
    En geen enkele arts gaat me zeggen te stoppen, dus dat ga ik dan zelf maar doen, uiteindelijk geeft niets meer rust als een genomen besluit.
    Blijft nu een kwestie van het besluit nemen en overbrengen naar mijn baas, best wel eng.

Lastige is dat niemand kan voorspellen hoe dit gaat lopen dus het voelt voor mij aan als spelen met vuur, en die spanning trek ik niet zo goed.
    Als je te lang doorgaat betaal je een vette prijs, als je te vroeg stopt en het valt straks allemaal mee, dan ben je een aanstelster.
    Naja we rusten nog maar ff uit, morgen ff horen bij de beste man en het werk heb ik afgebelt voor morgen is ff alles op een rijtje proberen te zetten.

Alle meiden met goede en leuke echo's gefeliciteerd, en bedankt dat ik weer ff mijn hart mocht luchten, dat helpt dus wel ff van je af schrijven!

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0

geniet ervan meid, je hebt het ook al genoeg te voorduren gehad!
    Hoop voor jullie dat die kleine nu lekker rustig blijft zitten en geen paniek meer veroorzaakt zodat je echt kunt gaan genieten!

12. missgroovy

mamalieske, super dat je voor jezelf kiest. En wat een gedoe he al dat geregel enz. En zeur klaag en schrijf maar van je af daar zijn we voor

haha borsatofan, t was niet gemeen bedoelt of zo :D vond t alleen grappig. Kijk als je heel slank bent en je komt aan voel je je tzelfde als dat je al flink vent en je komt dan aan, je verandert gewoon en das voor iedereen raar,,,toch?

Lekker doorzeuren hoor ;) dat doe ik ook als ik weer voor de spiegel sta hihi

13. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Mamalieske, ik vraag het even heel simpel hoor, maar is er momenteel iemand die de pijn of iets dergelijks kan verzachten? Misschien wat simpel gezegd, maar de bevalling duurt nog even en volgens mij kun je nu nog niets tot weinig doen om je daar op voor te bereiden. Ik snap heel goed dat het allemaal zwaar klote is, maar kan je je niet beter richten op jezelf ipv nu heel veel tijd stoppen (en daar stress mee ervaren) terwijl er over bevalling nog zo weinig te zeggen is. Voor hetzelfde geld krijg je om een andere reden al een keizersnee. Ik bedoel het goed hoor, maar volgens mij zit er door alles nu zoveel spanning in je en dat is ook niet goed he. En door dat heen en weer geslinger tussen iedereen vreet dat ook energie. Misschien dat je als je 30 of 32 weken bent je al meer zekerheid hebt over hoe dan de situatie is.

En nog over je werk, je hebt nu veel met je baas en zijn vrouw van PZ gepraat he, maar heb je ook al een arboarts gesproken? Als die zegt dat je niet kan werken, dan heeft je baas dat gewoon maar te accepteren toch?

Meid, je hebt het niet makkelijk he, maar vergeet niet te genieten van dat kleintje hoor. Is al dat gezeur op je werk niet waard!

Veel sterkte!

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou ik kwam ook niet voor een keizersnede ofzo, mijn vk leek het beter als ik overgedragen werd aan de gyn. dus op hun innitatief naar de gyn gegaan.
    Het liefste beval ik gewoon in bed met mijn man langs me via de normale route, dus daar kwam ik ook niet voor, al dacht de gyn dat wel meteen.
    Wat er in zit komt er ook uit is mijn idee, dus dat komt wel goed.

De pijn verzachten .... nope helaas niet de bekkenband draag ik nu bijna 1 week en tot op heden geen positief effect gevoeld ik kan niets meer als eerst, eerder steeds minder. De fysio kan en durft niet veel te doen, bang het erger te maken en dat mijn bekken opnieuw breekt naast de oude breuk, omdat er een ontsteking langs zit, die dat kloppend gevoel geeft.

Naar de arboarts ben ik nog niet geweest, omdat mijn baas heeft gemeld aan de arbo dat ze met 1/2 dagen wel kunnen leven en ze zolang ik er niet kom er ook geen kosten voor krijgen. Dit gaat denk ik dus wel veranderen als ik 100% thuis blijf. Maar eerlijk is eerlijk arboartsen ik heb er slechte ervaringen mee, met mn cu en mijn bekkenbreuk ben ik te snel aan het werk gestuurd met dit als resultaat.

Liefste heb ik gewoon dat iemand me bij de hand pakt en eens luistert en begrijpt dat ik schrik heb voor wat misschien komen gaat wat pijn betreft.
    En iemand die zegt meisje blijf jij maar lekker thuis.
    En ik ben er wel achter dat geen enkele arts me dat gaat zeggen, dus doe ik het zelf.

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nou dames, heb zojuist de echo gehad, alles was helemaal goed! M.n. de nieren waren voor ons belangrijk, en dat zag er allemaal prima uit! Ik heb ruim een half uur gelegen en alles heel goed kunnen zien! En het allerbelangrijkste:

het is een MEISJE !

16. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    AmanChel, MEISJE, uitgerekend: 2 Augustus, +1,0 kg
    SonjaW, JONGEN,uitgerekend: 3 Augustus,+2,5 kg 19 maart SEO alles oke
    Demi, SUPRISE, uitgerekend 4 augustus, +2 kg
    Lintje82, SUPRISE, uitgerekend 5 augustus, 0,2 kg, 28 Maart SEO
    Teddy, JONGEN, uitgerekend 6 augustus
    Borsatofan, SUPRISE, uitgerekend 6 augustus, + 6 kg
    Mamalieske, SUPRISE, uitgerekend 9 augustus, +4,5kg
    Loran, MEISJE, uitgerekend: 9 Augustus, + 5,3kg, geen byz.
    Hopla, MEISJE, uitgerekend 9 augustus, + 4,5 kg
    Manou, JONGEN, uitgerekend 10 augustus + 1,5 kg
    Nikster, MEISJE, uitgerekend 10 augustus +5 kg
    Melanie, MEISJE, uitgerekend: 12 augustus
    raccon, SUPRISE, uitgerekend: 12 augustus, + 6 kg
    woepie, 2 JONGENS,uitgerekend:12 augustus,+3kg
    Nienke, JONGEN, uitgerekend: 13 augustus, +3kg
    Alice, MEISJE, uitgerekend: 14 augustus
    Mamamary, JONGEN, uitgerekend 15 augustus 2007, +2.0 kg.
    Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 3,0 kg
    Kiki80, SUPRISE, uitgerekend: 16 augustus, -1,5 kg, 29 maart SEO, geen bijz.
    Kuki, MEISJE, uitgerekend: 18 augustus, +4,1 kg
    Daantje78, SUPRISE, uitgerekend:19 augustus, +3,2 kg. 2april echo
    Miza, MEISJE, uitgerekend: 20 augustus, + 1,5 kg.
    Sarake, MEISJE, uitgerekend: 22 augustus, +2.4 kg
    Ien, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustsus, + 2,5 kg, 4 april SEO
    Mist, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustus, +0,4 kg, 2 april echo
    Tante Pollewop, SUPRISE, uitgerekend: 23 augustus, 2 april echo
    o0Noa0o, SUPRISE, uitgerekend: 24 augustus, +1,0 kg, 12 april echo
    Missgroovy, SUPRISE, uitgerekend: 27 augustus, + 3kg, 12 april echo
    Fibi, SUPRISE, uitgerekend: 27 augustus, +2 kg, 2 april echo
    Jumde, SUPRISE, uitgerekend 27 augustus, + 3,5 kg, 10 april echo
    Wannie, SUPRISE , uitgerekend: 27 augustus, + 0.4kg

Zo weer even mezelf bijgewerkt!

17. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    He Kuki, Heel hartelijk gefeliciteerd met je MEISJE!
    Volgens mij ben je echt supergelukkig, nietwaar? :) :)

En Tanja? Je zult nu nog wel onder het echo-apparaat liggen, maar ik ben ook supernieuwsgierig naar hoe jou echo is verlopen.

Ik lees het straks wel.

Trouwens, de meiden gaan nu toch wel weer echt voorlopen, nietwaar? Volgens mij liggen de meiden alweer met 2 op voorsprong. Ach ja, kan nog veel gebeuren!

Groetjes Manou

18. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hey Kuki -> Gefeliciteerd met jullie meid!

De meiden gaan weer aan kop :)

19. missgroovy

haha Loran wilde t net schrijven meiden 9- jongens 8

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mamalieske, doen waar jij je goed bij voelt hoor! Als je niet meer kan werken, houdt het op.

Kuki: een Meisje, gefeliciteerd...en gelukkig was alles goed :)

Miza: fijn om te horen dat jouw werkgever etc. wel meewerken, moet een hele last schelen, en je hebt al genoeg meegemaakt de afgelopen paar maanden denk ik zo.

Borsatofan: een extra echo, bofkont! Hier ook nog erg veel twijfels over het wel of niet willen weten. Inderdaad alle verhalen van de dames hier doen het wel kriebelen, maar nog een extra verassing bij de geboorte lijkt me ook wel weer leuk...mmmm

Tanja: ik ben aan het hoppen, wanneer ben je weer thuis?

Hier nog steeds zenuwen, kan echt aan niets anders meer denken en ik moet nog twee nachtjes slapen...ik heb echt medelijden met mijn hubbie, is ie net deze week thuis, ben ik een en al zenuw....;)

Deel Deze Pagina