augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hoi Meiden,

Mag ik mij ook bij jullie aansluiten?
    Ik heb vanmorgen positief getest en schijn uitgerekend te zijn op 3 augustus.. Wat duurt dat nog lang!
    Ik ben zo blij!

2. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi Joany

Gezellig, kom er maar bij. Enne...gefeliciteerd!

3. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi!

Welkom bij de club, Joany! Ben je zwanger van je eerste?

Silly, mijn laatste ongi begon op 19 oktober, maar ik heb getempt en weet dus dat ik mijn ei op 7 november had. Op dag 20. En dat is voor mij standaard... en jij?

Vandaag ben ik echt gesloopt en af en toe een beetje misselijk (goed teken? hihi). Verder heb ik een soort pijn in mijn schuine buikspieren (bij je maag).... heel raar :( ... ach, ik let nu overal op!

Vandaag zijn we wel weer een beetje naar huizen wezen kijken want met nog een kleintje erbij barsten we echt uit ons huisje!

Groetjes!
    Suus

4. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Oh nou dat is toch ook wel weer leuk, naar een nieuw huissie kijken!

Mijn laatste menstruatie begon op 27 oktober, en mijn ei heb ik op dinsdag 7 november. Dat is dus dag 12
    (eerste ronde zonder ovulatietesten en tempen, maar ik voel het altijd heel duidelijk)

Wel grappig. Het loopt nogal uiteen jouw dagen en mijn dagen, maar toch gelijk zwanger!

enne...ik heb elke keer als ik hard hoest of als ik plotseling opsta, dat dan mijn spieren helemaal onderin mijn buik dan een soort verkrampen. Echt heel pijnlijk. Ik moet dan echt even een halve minuut zo blijven staan en dan ontspannen ze zich langzaam weer en dan kan ik weer verder. Ook gek toch?

5. lolifantje

lolifantje Actief lid

2 nov 2006
    102
    0
    0
    Ik sluit me ook gezellig bij jullie aan! Word ook een augustus mama!
    Gefeliciteerd meiden!

6. demi26

demi26 Niet meer actief

Hoi hoi,

Na een half jaar oefenen, dan nu echt onderweg om mama te worden van ons eerste kindje. WE zijn op 4 augustus uitgerekend. Ik vind het allemaal zo spannend! Ik ben niet zo'n ontzettend drukke bezoeker, maar wellicht gaat dat nu wel veranderen....

Jullie ook allemaal nog gefeliciteerd!

7. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Welkom Demi26 en Lolifantje!

8. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hallo lieve allemaal!

Hier ook een nieuwe augustusmama (kan het nog steeds niet geloven hoor!) Ik heb vorige week donderdag getest (voor NOD) en test was negatief. Zaterdag weer getest en hij was duidelijk positief, was zo'n gek gevoel....ik kon het niet geloven...echt zo gaaafff!

Volgens mn berekening ben ik op 6 augustus uitgerekend? Oh ja, wanneer gaan jullie naar de huisarts om het te vertellen en wat gaat hij dan doen? Ik wilde nog 1 weekje wachten en nog een keer testen om zeker te weten en dan erheen...zoals je al leest, geloof ik het zelf nog niet echt... :)

Ik hoop dat alles goed gaat want het is nog zo pril, dus ik durf soms nog niet echt te genieten...maar dat moet natuurlijk wel!

Ik heb het nog niemand verteld, alleen mijn vriend en ik weten het. Ik wil het liever pas vertellen als we wat verder zijn...maar ik zei dit weekend al tegen mijn vriend dat ik het rond kerst toch wel aan mijn ouders en broer wil vertellen (als alles goed gaat zit ik dan rond de 8 weken..) maar ik twijfel...

Zaterdagmiddag kwam mijn moeder hier en ik durfde haar haast niet aan te kijken, als ik in haar ogen kijk, dan wil ik het het liefst met haar delen, omdat zij heel belangrijk voor mij is en ik zo graag met haar wil praten over hoe ik me voel en wat er in mijn lijf gebeurt...maar mijn vriend zegt dat het beter is als ik ietsje langer wacht, dat het iets zekerder is allemaal :cry:

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen, wat doen jullie (en hoe zijn jullie tot die keuze gekomen?)

Verder voel ik me wel goed, beetje kramp af en toe, gevoelige (dikkere, stevigere) borsten en wel snel moe, gistermiddag was ik bij de Marco Borsato fanclubdag en daar was het wel druk tussen al die mensen (2000) van 11.00 uur 's morgens tot 18.00 uur 's avonds en op een gegeven moment werd ik echt misselijk, steken en viel ik bijna flauw, terwijl ik dat normaal nooit heb (in het Gelredome stond ik ook helemaal vooraan en nergens last van..) dus ik denk wel dat dat komt omdat ik nu zwanger ben en gewoon minder kan hebben, dus ik ga voorlopig geen drukke evenementen opzoeken, want ik voelde mij er niet echt prettig bij..

Sorry, ik heb wel wat veel vragen gesteld, maar het is mijn eerste keer dus ik ben nog echt een groentje.. ;)

Ik hoop dat we met elkaar een leuke tijd zullen hebben op dit forum en allemaal heel veel succes en vooral lekker genieten (als dat al lukt.. :) )

Tot gauw,

Liefs,
    Borsatofan

9. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    @Silly: Thnx voor je feli! Je krampen, dat lijkt me niet fijn! Ik heb het ook wel wat maar niet zo heftig.. Nou ik erover nadenk, vrijdagavond heb ik nogal lang gestaan en toen voelde ik dat ook wel ja, maar daarna niet meer. Alleen zere borsten en wat "volle buik" pijn...
    @Suus: Dit is idd mijn eerste.. na 2 mk's hoop ik dat deze blijft zitten...
    He balen dat je er ook misselijk bij bent meis.. Hou je ons op de hoogte van je huizenjacht? ben benieuwd!
    @lolifantje: Welkom! Gefeliciteerd!
    @demi: Jij ook welkom meis en onwijs gefeli!
    @borsatofan: welkom hier, had ik je al gefeliciteerd? Geloof het wel.
    Ik ga niet naar de ha, maar direct naar de vk. Dat mag jij ook doen, dan kun je direct een afspraak maken voor de intake met 9 wk.

Ik wacht nog even met vertellen, ik denk met Kerst. Dan komen mijn ouders en mijn schoonmoeder.
    Ik zou anders ook 1e kerstdag zijn uitgeteld (25 mei een mk gehad) en dat vind ik dan wel een mooie datum om te vertellen dat ik weer zwanger ben..

En jullie, wanneer vertellen jullie het?

10. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Welkom borsatofan!

Bij mijn eerste zwangerschap hebben we echt gewacht met vertellen totdat ik voor de eerste keer bij de vk was geweest en het hartje had gehoord. Dat was met 13 weken.
    En nu begrijp ik ook weer waarom, want in aug heb ik een mk gehad bij 10 weken en ik was zo blij dat ik het nog aan niemand verteld had. Dus bij deze zwangerschap vertellen wij het ook echt pas als ik 12 of 13 weken zwanger ben, als ik dat deze keer mag halen [-o< .

Want ook bij deze weer nergens last van. Niet misselijk geen zere of zelfs geen gevoelige boobs. Dus ik vind het zo erg spannend! Vandaag over 2 weken krijg ik een echo om te kijken of het deze keer wel allemaal goed gaat.

En bij ons mag je idd met 8 weken komen bij de vk voor een intake. Er wordt dan nergens naar gekeken, naar je kindje bedoel ik dan.
    Er wordt gevraagd of je in aanmerking wil komen voor een echo waarop ze berekenen of je een grotere kans hebt op het downsyndroom en hoe groot die kans dan is. Ook werdt er bij mij het ijzergehalte gemeten en de bloeddruk.
    Maar ze gaan dus nog geen echo maken, tenzij daar aanleiding voor is en ze gaan ook nog niet naar het hartje luisteren.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik wel een beetje teleurgesteld was toen. Ik had me er iets meer van voorgesteld. Ik had dus nog geen zekerheid of het nou goed zat of niet, en dat zat het dus niet.

En Joany, vind je het niet heel eng en ben je niet superzenuwachtig en onzeker dat het nu weer fout kan gaan na je 2 mk's? Ik heb dat zelf wel heel erg

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd meiden!
    Ik hoop me stiekem hier ook binnenkort aan te melden, maar het is nu nog te vroeg om dat te zeggen, duimen maar!

Heel veel suc6 iedereen en geniet ervan!

Liefs Joyce

12. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    @Joyce: ik hoop voor je dat je eitje bevrucht wordt vandaag! Klus ze!

@Silly: Ik merk dat ik er best wel nuchter onder ben. Dat is misschien niet goed, maar ik heb echt zo'n gevoel van, als de eerst 9 weken maar goed gaan en ik een kloppend hartje zie bij de vk, dan komt de rest ook wel goed... Ik heb er gewoon een heel positief gevoel over. Maar dat komt misschien ook wel omdat het nog zo pril is.
    De dagen kruipen voorbij tot de eerste echo, dat weet ik nog goed.
    Het is gewoon afwachten, en we eigenlijk mogen we er ook niet aan denken dat het misgaat.

Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten!
    Vooral nu he, nu nog niemand het weet...

Leuk, zo'n geheimpje!

13. demi26

demi26 Niet meer actief

Hoi meiden,

@borstatofan ook van harte proficiat! Ik vind het zo leuk dat je op deze manier toch het nieuws al een beetje kunt delen.
    Mijn broer vertelde vorig jaar met sinterklaas van hun zwangerschap en zij was toen net zover als ik nu ben. Aan de ene kant vind ik het wel leuk om ff te doen alsof we een traditie gaan maken, maar aan de andere kant vind ik het nog wel erg vroeg. Ik denk dat we gewoon tot Kerst wachten.
    De huisarts bel ik vanmiddag gewoon voor de formaliteit en met de VK wacht ik nog een week. Heeft een van jullie zich al aangemeld bij moeders voor moeders? Denk dat ik dat vandaag ook nog maar ff doe....

Nou tot gauw!

Veel liefs

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hallo allemaal

Ik wil me graag bij jullie aansluiten.
    Ben vanmorgen bij de huisarts geweest die heeft me alleen maar gefeliciteerd en ik moest de verloskundige bellen.
    Daar een tijd mee zitten praten volgens haar ben ik 5 wk maar ik weet het niet zeker en krijg daarom 28 dec een 1e termijn echo en 12 dec naar de verl.Hier mag je al bellen met 6 wk
    Heb verder niet echt ergens last van alleen voel ik m'n buik een beetje en af en toe een beetje misselijk maar dit stelt niet veel voor dus ik teken er voor dat het zo blijft.Het blijft alleen nog wel een rare gedachte dat er echt wat in je groeit.Nou allemaal Gefeliciteerd en dat het allemaal goed mag blijven gaan.

15. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Welkom Sonja!
    Zo'n vk weet altijd toch heel veel te vertellen!
    Leuk joh, dat je al zo snel een echo mag!

Liefs, JO.

16. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi!

@Borsatofan: welkom hier! Geeft niks al je vragen hoor, had ik ook bij de eerste. Ik heb ervoor gekozen om het wel met een paar mensen (moeder en twee vriendinnen) te delen. Heerlijk om het er over te kunnen hebben en dan juist over die onzekerheden. Dat je je van 't weekend niet zo goed voelde kan inderdaad makkelijk al van je zwangerschap komen!

Verder vertel ik het pas na oud & nieuw denk ik. Als ik zo 11-12 weken ben...

@Silly: ja, dat 'als ik dat mag halen' heb ik ook hoor. Had nu anders 20 weken geweest, gek idee.... Fijn dat je al zo snel een echo hebt!

@Joany: fijn dat je er een positief gevoel over hebt. Dat begint bij mij nu ook wel een beetje te komen.

@Demi26: Ik heb me aangemeld bij MvM en gek genoeg moest ik vandaag al beginnen. Beetje vroeg, toch? Maar ja... de vorige keren heb ik ook meegedaan. De laatste keer maar 1 week, maar ja...

@Sonja W: ook welkom hier! Hopelijk blijf je je zo goed voelen!

Hier gaat alles goed, maar ik begin sinds gisteren nu echt kwaaltjes te krijgen hoor. Misselijk en moe, moe, moe... aan mijn borsten merk ik helemaal niets. MAar misschien zijn die een beetje getraind na 1 jaar borstvoeding :) !

Morgen al weer vijf weken... nog 3 weken tot de echo!

Liefs,
    Suus

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Als eerste natuurlijk alle augustus mamma's heel erg gefeliciteerd!
    Ik heb vanavond na heel veel vage streepjes met de cb zwanger getest!
    Maar..nu heb ik sinds vandaag bruinverlies en vanavond met ietsje rose/rood..Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes (een nog wat onzekere) Doris

18. demi26

demi26 Niet meer actief

Hoi Doris,

Ik had je al antwooord gegeven in het November Forum, maar zolang het niet helderrood en met krampen gepaard gaat, hoef je je volgens mij nog geen zorgen te maken... Als het echt doorbreekt is het wellicht anders, bel anders ff met een verloskundige, die geven natuurlijk meer zekerheid.

Succes....

Veel liefs

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Dank je voor je reactie Demi!
    Ik ga maar is mn zwangerschapsbanner aanmaken!

Als het te veel bruin/rose/rood verlies wordt bel ik idd even de HA.

Groetjes Doris

20. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Doris: Gefeliciteerd!

Nee, geen ervaring mee maar ik hoop voor je dat het gewoon allemaal goed blijft gaan

Leuk trouwens, het begint hier met de dag drukker te worden!

Deel Deze Pagina