augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

MIss X wat leuk dat je eventjes komt kijken :D
    Jouw buikje groeit ook al goed he!
    En wat een mooi buikje zeg! :thumup:

2. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Ja of Aloevera gel die gebruik ik en werkt ook heel erg goed.

3. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi meiden,

Dank voor jullie lieve reacties, jullie maken we wel erg enthousiast om het geslacht wel te weten hoor...hihi...maar ja, ik ben er nog steeds niet uit...

Het is inderdaad wel zo dat als de vk een uur de tijd heeft, je het misschien wel "per ongeluk" gaat zien...en ik weet nu al dat het beeld richting de beentjes gaat, mijn ogen daar toch sterk naar toe trekken....hoezo nieuwsgierig? :) :)

Whaaa..ik word nu al gek..nog 1 nachtje slapen, heb er zo'n zin in...vanaaf vriendlief nog maar eens vragen of hij er nog steeds hetzelfde over denkt (geslacht niet willen weten..).. ;)

Wat is het mooi weer he dames, ik krijg gewoon de kriebels van het mooie weer, ik vind het wel een mooie periode om zwanger te zijn...ik word er zo vrolijk van en krijg gewoon meer energie... 8)

Sonja: ik had afgelopen zaterdag de hele dag hoofdpijn, werd er mee wakker en ging er mee naar bed....echt heel vervelend, voelde me de hele dag gewoon een beetje ziek zeg naar. Zondag was het weer over, dus ik denk dat het een zwangerschapskwaal is (hormonen) en ik heb het afgelopen week ook wel druk gehad, dus het zou ook een signaal kunnen zijn dat we het wat rustiger aan moeten doen hoor...

Verder voel ik me nu wel okay en ik voel de kleine een paar keer per dag, en meestal heel heftig, dan schopt de kleine er op los dat het gewoon soms niet eens meer prettig voelt (steeds op dezelfde plaats zeg maar) en dan wrijf ik er even zachtjes overheen, dan gaat het meestal wel over...net of de kleine aandacht vraagt, zo van "mammie, aai me even"..wel heel aandoenlijk en lief en ik weet dan dat het keleintje daar binnen lekker beweegt dus is wel een geruststelling steeds.

Nou lieverds, lekker genieten van het mooie weer he?

Liefs,
    Borsatofan

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ons mannetje is nu 20 maanden oud zal dus dik 2 zijn als de tweede geboren wordt ;)

Ja ik heb een babysound en ik gebruik bodylotion, je moet er dan alleen wel een waterige treffen, zalverige bodylotions (de meeste striaecremes dus) zijn niet geschikt.. Ik had nog veel zalfjes en dingetjes in de kast liggen dus vond het een mooie methode om dat eens op te maken hahaha :)
    Verder moet je dan dus een stkertje hebben die daar in de koptelefoonuitgang past en in de microfooningang van je computer. Daarna kan je geluidsrecorder opstarten op je computer, ding aan, hartje zoeken en opnemen maar ;) SUCCES!

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Bedankt voor jullie reactie meiden (babysound), heb ook nog allerlei creme's hier staan, zal eens even kijken wat een beetje "waterig" is dan, en anders even één van de die dingen gaan halen die jullie gebruiken (want die heb ik uiteraard natuurlijk weer net niet in huis, hahahaah).

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Fibi, niets gaan kopen hoor! Een beetje olijfolie uit de keuken doet wonderen :)

En hier ben ik eruit, ik wil hoe dan ook dat ze morgen het geslacht van de beeb gaan omzeilen. Ik stond bij de kleertjes en vind het nog veel te leuk om te fantaseren over een jongetje of een meisje. Ik ben nog helemaal niet toe aan duidelijkheid. Ik geniet wel mee met al jullie mooie verhalen over de roze jurkjes en stoere broekjes.

Zo dat is eruit, nu manlief nog overtuigen :)

7. Hoi meiden

Degenen die echo's hebben gehad, gefelciteerd met jullie jongens/meiden. Ik vind het ook wel redelijk in evenwicht blijven tot nu toe.

Lintje82 veel sterkte met wachten en succes straks

Borsatofan heel veel plezier morgen. Gaaf hoor dat je deze extra echo krijgt, helemaal na die afknapper met de 20 weken echo.

Om nog even terug te komen op de voorkeur voor jongen of meisje. Ik heb iets nog veel gekkers geloof ik :confused: . Ik wou heel erg graag een meisje, heb ik eigenlijk altijd al stiekum gewild. Maar ik had erg het gevoel dat het een jongen was en had daar heel erg rekening mee gehouden. Nu is dan gebleken dat het waarschijnlijk een meid is.

Ik heb nu de afgelopen dagen dat ik als ik jongenskleertjes of -speeltjes zie of lieve kleine mannetjes dat ik mijn man beetpak: AAAAAAACH kijk nou, wat jammer..... dat krijgen we dus niet :cry:

Ben gewoon echt een beetje sip dat het geen jongen wordt :(
    Terwijl ik er dus wel echt heel erg blij mee ben dat het een meid is....

MAW ik geloof dat ik het allebei wil en dat het me puntje bij paaltje dus eigenlijk niet lijkt uit te maken, terwijl ik dacht van wel. Is het een meid dan is het toch wel jammer dat het geen knul is. Is het een knul dan is het toch ook een beetje jammer dat het geen meid is ofzo

Poeh hoezo hormonen :rolleyes:

8. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Aha, das natuurlijk ook een goede tip, zat zelf ook al te denken aan een beetje water met afwasmiddel, want dat "glijdt" natuurlijk ook wel mooi, zal eens even aan het "knoeien" gaan. ;)

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou dames sorry dat ik nu pas reageer maar vandaag was een vrij hectische dag. Mijn moeder heeft eindelijk een huisje toegewezen gekregen dus dat is positief, helaas word de vreugde een beetje overschaduwt.

De ortopeed kon niet veel met me aanvangen en gaf me het advies eens aan mezelf te denken, dus definitief samen met mannetje aan de foon de knoop door gehakt ik zou me 100% ziek melden vandaag.

Naar het werk gegaan om de bevindingen van de ortopeed te vertellen en mede te delen dat ik 100% de ziektewet in ga, halverwege het gesprek gaat ze (pz) het hebben over de dagen die ik na het verlof terug ga komen. Ik heb aangegeven maximaal 2,5 dag te willen gaan werken(in uren) en wil dan best bv 2 dagen van 9 uur maken om zoveel mogelijk richting de 3 dagen te komen qua uren. Dit omdat dat financieel lekkerder voor mij is en mijn kindje dan toch elders verblijft en niet 1 dag extra weg is.

Nu deelt pz me mede dat als ik minder als 3 dagen kom werken, hun afscheid van me moeten nemen(klinkt altijd zo dom, je moet niks denk ik dan), en dat hun geen andere oplossing zien. Nou ik wel.... ik doe alleen wat administratief werk en een gedeelte boekhouding (niet echt heel bijzonder ofzo). Legio mensen die daar een part time baan in zoeken dus een duo baan lijkt mij de uitkomst. Zeker omdat 3 dagen werken het probleem ook niet oplost, want er is structureel 1 persoon te weinig op kantoor. En ik verzoop nu al in het werk. En ook op de afdeling verkoop gaat 1 persoon minder werken dus er valt nu echt 1 gat van 5 dagen full time werk. Niet op te lossen dus met 8 uurtjes meer werken.

Ik heb gemeld zo'n keuze niet ter plekke te maken, en dat ik er eerst thuis eens over moet praten, ik voelde me behoorlijk voor het blok gezet.
    En mee denken naar een andere oplossing is er niet bij, kortom ze willen gewoon van me af en dit is de uitgelezen kans.
    Hun hebben net de zaak overgenomen en ik ben het langste in dienst van alle medewerkers, ik vraag me dus af of ze me na mijn verlof wel zo handig kunnen ontslaan.... ik ga dus eens rondspeuren wat nu mijn rechten zijn.

Mocht iemand er iets vanaf weten, graag advies!

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ mammalieske -> ze mogen je niet ontslaan als je in de ziektewet zit!
    Anders kun jij heel wat geld krijgen via een advocaat/kartongerecht.
    Ben je lid van de bond? Die kunnen het je ook zo vertellen.
    Mijn hebben ze toen ook willen ontslaan tijdens mijn ziekte wet, maar hun hebben het zo verdraaid, dat ik eerst vakntie had, en toen hebben ze me eruit gegooid.
    Maar het mag OFFICIEEL NIET!

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nee maar ze willen het doen na mijn verlof, dat kan zowiezo pas 6 weken na het verlof heb ik al ergens gelezen.
    Maar een prettig gevoel geeft het je niet als er echt niet mee gedacht word naar een oplossing. Blegh shit dag!

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    He bah mamalieske! Wat een rotdag zo he...ik weet zo ook niet wat precies je rechten zijn. Maar zo te horen kunnen je werkzaamheden ook best ergens anders uitgevoerd worden (lees: nieuwe baan?) Misschien is dit de uitgelezen kans om eens verder te kijken? (voor na je verlof) Weet niet hoor.....in ieder geval veel sterkte meid!

13. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Het bedrijf mag je alleen minder uren werken weigeren als dit volledig tegen de bedrijfsbelang is dus als het bedrijf in grote problemen komt als jij minder gaat werken.
    Volgens mij moet jij officieel op papier zetten dat je maar ... uur wilt werken daar moeten zijn weer per papier op reageren als ik me niet vergis.
    Blijven ze je weigeren zo dan kan jehet heel mooi opvangen, dan ga je eerst netjes die zogenaamde 3 dagen werken en neem je voor 1 dag ouderschapsverlof, daar heb je recht op dat mogen ze je niet weigeren en dan zit jij precies op het aantal dagen wat je wilt..
    Inderdaad even contact opnemen met de vakbond die kunnen je een heel eind wijzer maken, maar ik weet nog van een excollega van mij dat ze het haar ook heel moeilijk maakten, maar ondertussen heeft zij toch haar zin gekregen omdat het recht aan haar kant stond en ze werkt er dus nog steeds..

Dus je niet zo weg laten jagen hoor het is pure bluf!

14. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    mamalieske, je hebt recht om part-time te werken en dit mag je werkgever je in principe NIET weigeren. Alleen als "je functie dit niet toelaat". Bij een zware leidinggevende functie kunnen daar dan bijvoorbeeld een zaak mee maken, maar bij administratief werk dus absoluut niet! En inderdaad even per brief aan je werkgever laten weten hoeveel uur je wil werken, dan ligt het mooi zwart op wit vast.
    Aaangezien het zulke eikels zijn daar kan ik me - los van het feit dat jij het recht aan je zijde hebt staan- tijdens je verlof op zoek gaat naar een andere baan....... wel zo lekker voor jou en je kindje!

15. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Heeft mijn vriendin ook gehad. Er was ineens geen werk meer, omdat ze iemand tijdens haar zwangerschapsverlof hadden aangenomen om haar te vervangen! Maar goed, zij had het daar ook niet naar d'r zin en ze heeft toen een afkoopregeling gehad. Althans drie maandsalarissen mee geloof ik.

16. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    http://vaderschap.org/cgi-bin/yawps/mod ... ttings.cgi

Je moet op deze site je gegevens eens invullen, dan wordt er berekent hoeveel % je al gevorderd bent, hoe groot kindje is, hoe zwaar, en dat verspringt per seconde, omdat je ook steeds verder vordert. Is wel grappig.

17. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    mamalieske, op de site van ministerie van SZW kun je heel veel antwoorden terug vinden.

http://home.szw.nl/navigatie/dossier/dsp_dossier.cfm?set_id=2519&link_id=71854

Dat ouderschapsverlof ik best een goed idee om voor een tijdje toch 2 dagen te werken. Sterkte ermee... Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt met een collegaatje van me. Zij was overspannen, raakte zwanger en werd eruit gewerkt. Uiteindelijk verloor ze haar kindje na 28 weken zwangerschap... Dan weet je wel zeker dat stress het allemaal niet waard is! Uiteindelijk raakte ze in haar verlof weer zwanger en is toen bij mij op de afdeling terug gekomen. Ik mocht haar niet vertellen dat er een vacature was voor 3 dagen die ze kon vervullen, maar dat heb ik mooi aan mijn laars gelapt! Ik vond het zo smerig dat ze haar na wat ze had meegemaakt er toch nog uit wilden werken. Je hebt heel veel rechten hoor, dus laat je niet afschepen of bang maken. Maar als ik alles zo hoor, zou ik er zelf absoluut niet meer willen werken... Lekker in de ziektewet gaan en na je verlof proberen een andere baan te vinden? Laat je iig niet gek maken, dat is het zo niet waard allemaal! Denk aan je kindje en aan jezelf.

x NIenke

18. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Hè jeetje Mamalieske, lees net je verhaal. Even speciaal voor jou een hele dikke knuffel hoor! Wat een rotsituatie zeg. Ik hoop voor je dat je er (eventueel samen met je rechtsbijstand) uit gaat komen. Weet je wat het is. Je krijgt zo ook snel een verstoorde arbeidsverhouding in deze situatie. Dus als je dan al "wint", werk je er dan nog wel met plezier. Echt vervelend hoor. Heb zelf ook al eens in een arbeidsconflict gezeten (was toen echter niet zwanger natuurlijk) en dat kost je een hele hoop energie. En die kun je nu wel beter gebruiken.

Persoonlijk zou ik inderdaad ondertussen ook uitkijken naar een andere leuke baan. Je weet immers nooit wat er op je pad kan komen. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw leventje en situatie kijken dus doe gewoon waar jij je het beste bij voelt meid! Kop op hoor, en gooi het er hie maar lekker uit als je iets kwijt moet. 'k Wou dat ik je goed advies kon geven....

O ja, en je hebt gelijk dat je dan je volledige oprotpremie er uit wilt slepen hoor! Heb nog wel één goede tip (heb tijdelijk bij het UWV gewerkt). Zorg er voor dat je nooit maar dan ook nooit zelf ontslag neemt. Hiermee verlies je namelijk je recht op een eventuele ww uitkering! En stel dat je niet gelijk ander werk vind mis je dus wel mooi een inkomen!

Wij hebben de babysound inmiddels gebruikt (met olijfolie, goede tip!) en hebben inderdaad ook een ander koptelefoontje gebruikt, dat ging ook heel veel beter. Mannetje vond het ook geweldig hoor om het hartje van de beeb te horen. Wordt het voor hem ook veel echter van!

19. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Hallo dames!

Nou we zijn terug van de 20 weken echo en alles zag er prima uit!
    Onze... ja wel kleine MEID doet het prima!
    We zijn zo blij!

20. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Lintje gefeliciteeerd met de uitslag van de echo dat het een meisje is.
    Geniet er maar fijn van.
    Echt heel leuk.

Knuffeltje Teddy.

Deel Deze Pagina