augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Goedesmorgens mammies!

Nog 1 dagje werken en dan lekker weekend! En dan nog 73 :confused: tot aan mn verlof....
    Vannacht niet echt geweldig geslapen, had iedere keer kramp in mn kuit. Zijn er nog meer mamma's die hier last van hebben? Wil heel graag tips!

Nieuwe mamma (ben je naam even vergeten :oops: ) welkom hier!

Nou ga maar aan het werk, maar kijk af en toe wel even of er nog nieuws is hoor ;)

2. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Weer twee jongens er bij!
    Gefeliciteerd mama's!

Ik heb ook niet lekker geslapen, was telkens wakker. Dat kwam omdat ik alleen in huis was. Ik lk slaap dan altijd heel licht. Mijn ventje heeft afgelopen nacht gewerkt en ligt nu te slapen.
    Maar dat betekend wel dat hij nou lekker lang weekend heeft en dat is wel weer fijn!

3. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Hee Ien, ik heb ook steeds last van kramp. Wat zou moeten helpen is veel water drinken (daar gaat het al mis bij mijn :)) en een kussen onder je voeteneind. Dat laatste werkt wel, het is al echt een stuk beter!

Nog 4 nachtjes!

4. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik heb eindelijk goed geslapen! Twee keer wakker geweest dat wel, maar sliep gelijk weer, gelukkig. Ik heb nog geen kramp, dus kan je er niet mee helepen. Ze zeggen wel eens dat als je kramp hebt dat je vocht te kort hebt, maar daar weet ik het fijne niet van hoor!

Welkom nieuwe mama!
    Gisteren nog lekker geshopt met mijn vriendin. Ik heb een witte broek nog gekocht voor de zomer. Nu heb ik totaal 4 broeken, dus daar moet ik het maar mee gaan doen. Nu nog wat jurkjes en rokjes. Er zijn trouwens nog genoeg t-shirtjes die je gewoon bij coolcat kan kopen. Die rekken best mee en niet duur, en die kan je na de zwangerschap gewoon wegdoen :eek:). Heb er zelf nog niks gekocht. Buik is nog niet zo dik, en ben bang dat ik het dan te klein ga kopen.
    Hier is het heiïg en druilerig weer, bah!

5. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hallo meiden,goede morgen.

Ik was om 06.00 al op omdat mijn vriend de deur uit ging om 07.00 naar zijn werk.
    Ik moet om 10.00 bij de vk zijn dus ik ben maar uit bed gebleven.
    Ik heb toenet alle broeken die ik heb gepast om te kijken welke ik nog aan kon en welke niet en er zijn mee broeken die ik niet aan kan dan wel.
    Mijn buik is dus echt giga gegroeit en nu heb ik een spijker rokje aan die wel lekker zit maar zoals voorheen hoef ik er geen riem meer om.
    Mijn lichaam veranderd zo en ik moet er wel aan wennen hoor,vooral mijn slanke buik die nu weg is dat is wel gek maar er zit een mooi/lief kindje in dus dan heb ik graag een dikke buik :D

Het is al mooi weer buiten dus de dag begint goed.
    Ik ben lid van de sportschool maar heb helemaal geen zin meer om er heen te gaan en nu is het zo dat ik mijn lidmaatschap niet zo maar op kan zeggen,dat moet ik 2 maanden van te voren doen voordat het afloopt en dat is in Juni dus ik zit er nog even aan vast.
    Ik baal er wel van maar ja niets aan te doen.

Fijne dag allemaal en de meiden met de uitslag van de echo gisteren gefeliciteerd en leuk weer wat jongens er bij.

Doei Teddy.

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Gisteren toch echt definitief de knoop doorgehakt: ik ben gisteren voor 50% de ziektewet ingegaan. Ik was drie dagen vrij en ik ging gisteren weer voor het eerst deze week aan het werk. Na anderhalf uur wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten en de gedachte dat ik dat nog 6,5 uur moest doen... ik kon wel huilen! :cry: Toen maar gebeld met mijn meerdere (afgelopen weken al heel veel contact hierover gehad) en de knoop doorgehakt. Nu werk ik 4 uur per dag (als het lekker gaat, blijf ik langer) en ik kan zelf bepalen hoe laat ik begin.Ik ben zo opgelucht! Het geeft me ook gewoon meer rust. Ik wilde de babykamer al af hebben omdat ik bang was dat als ik er nog een paar weken mee zou wachten, ik zelf helemaal niets meer kon doen (was in mijn vorige zwangerschap ook) en dat vond ik zo'n erg idee! Nu is die babykamer zo goed als af, maar ik kan nu toch rustig in mijn eigen tempo de details doen. Omdat ik nu meer rusten kan, heb ik ook meer energie voor mijn zoontje en daar ben ik ook heel blij om. Het was een hele grote stap om te zeggen tegen mezelf dat het zo echt niet langer gaat, maar het is wel een hele goede beslissing geweest.

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ja meid we komen ons zelf wel tegen, maar zoals ik al zei Niet geeft zoveel rust als een genomen besluit.

Ik weet nu ook waar ik aan toe ben. Na heel wat speurwerk wet ik dat ze mijn ontslag pas mogen aanvragen 16 weken na de bevalling.
    Ik krijg dus tot en met november mijn 40 uren betaald voorlopig heb ik dus financieel niets te klagen. Gisteren mijn rechtsbijstandverzekering gebelt en een advocaat gaat alles voor me uitzoeken.
    Ik werk er nu ruim 5 jaar en ben het op een na langste in dienst van alle werknemers dus ontslag lijkt hun nog niet zo eenvoudig.
    Ik ga in ieder geval niet weg zonder gouden handdruk, als ze van me af willen ga ik centen vangen ter compensatie van alle stress die ik er van heb.
    Ik ga er in ieder geval niet meer werken, totaal werk ik nu al vanaf mijn 16de en heb dus recht op meer als 1 jaar ww en ga dus straks rustig op zoek naar een leuke baan. Jammer is alleen dat ik mijn salaris niet meer zo krijg zoals ik dat nu zou hebben waneer ik part time ging werken.
    Maar ja geld is ook niet zaligmakend.
    Ik merk wel hier in mijn omgeving dat ik niet de enige ben met dit gelazzer mijn nichtje heeft hetzelfde nu ze haar 2de kindje verwacht, ze willen nu dat ze meer gaat werken. Maar als die in de ww geraakt krijgt ze dus maar 18 uur vergoed.
    Ik ga dus voor mijn 40 uren en ga daarom niet accoord met 3 dagen werken en het risico alsnog mijn ontslag te krijgen.
    Maar ja genoeg gezeur daarover, de meeste frustratie is hier wel verdwenen nu het is toch niet anders en ik ga nu maar eens proberen te genieten. En hoop dat ze niet nog een beroep op me gaan doen want daar heb ik nu echt geen zin meer in.

Miza meisie ik hoop dat met jullie alles goed gaat, was vast weer behoorlijk schrikken.

Mamavanamber welkom bij de groep.

Alle dames met goede echo's gefeliciteerd.

Borsatofan, tja ik meen ook van alles gezien te hebben maar zeker weet je het niet :) Ach ja een suprise-ei blijft ook wel leuk hoor, en anders over een paar weken een pret echo, heb je gewoon nog 1 keer de kans als je het dan echt wilt weten.

Hier lekker uitgeslapen ik heb nu toch meer rust in mijn lijf, al is het wel saai hele dagen thuis. Als mijn moeder straks de sleutel heeft kan ik me ergens anders op richten en dan komt dat wel weer goed.
    Straks lekker op mijn dooie gemak boodschappen doen, en kijken wat we dit weekend gaan doen voor de babykamer.
    De meubeltjes zijn bijna klaar nog een laagje vernis voor de glans en dan nog ff behangen.

8. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    hoi mama's

Vanmiddag om 16.00 uur de 20 weken echo....ik ben zo zenuwachtig, ik hoop echt dat ons ukkie helemaal gezond is.
    Wat duurt wachten lang....
    Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!

liefs,

Mir

9. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Mamlieske, ik had al verteld dat mijn vriendin ook zoiets had. Aansluitend was het bij haar zo dat ze 4 dagen werkte en ze nog in onderhandeling waren hoeveel ze zou gaan werken (was na de bevalling). Ze wilde namelijk nog maar 2 dagen gaan werken. Zoals ik al zei is ze er toen uitgewipt. Maar het leuke achteraf is dat ze eruit gewipt is toen ze nog officieel voor 4 dagen opstond. Gevolg is dat ze ww kreeg en dus 70% van die 4 dagen. Als ze dus die twee dagen was gaan werken had ze maar 50% van de 4 dagen gekregen en nu heeft ze dus ruim een jaar thuis gezeten met meer geld dan ze anders zou hebben en hoefde niet te werken.
    Uiteindelijk is ze helemaal niet meer gaan werken (man verdient genoeg).

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja Jumde hier zouden we het ook wel redden op 1 salaris maar ik wil niet totaal afhankelijk zijn van mijn man, een eigen inkomen is voor mij een stukje onafhankelijk zijn.

En alleen voor het geld ga ik niet, ik vind werken gewoon heel leuk (tja nu ff niet meer dan) dus ik ga zowiezo weer aan de bak.
    Maar mocht dat niet zo snel gaan als ik allemaal wil dan zit ik er graag warmpjes bij met 70% van 40 uren ipv 70% van 18 uren net zoals jij het omschrijft.

Overigens vind ik een stukje genoegdoening ook wel op zijn plaats, een gouden handdruk om hun te laten voelen dat ze fout zitten vind ik wel een fijne gedachte :)
    Ik denk niet dat ze er van uit gaan dat ik het ga aanvechten, dus ik ben benieuwd naar de reactie's strakjes.

11. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    even een compleet ander vraagje tussendoor

voelen jullie de baby nu wel vaker bewegen? ik voel de mijne elke dag, in de ochtend als ik wakker word, wanneer ik eventjes stil zit achter de pc en savonds op de bank. het zijn echte stevige schopjes. ik voel me nu echt zwanger. ook kon ik op de echo zien hoe hij op zijn duimpje zoog. zo byzonder! dat hij al kan duimzuigen. tis echt al een mensje. hoe is het gesteld met jullie, voelen jullie de beebs ook ?

12. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nee nog steeds niet echt :cry:
    Heb af en toe wel het idee dat ik "iets" voel maar als ik er op ga letten is het weg...
    Maar de VK zei van de week dat ik me daar nog helemaal niet druk om hoefde te maken (had al van allerlei dingen in mn hoofd gehaald natuurlijk mede omdat sommigen hier op het forum het met 13 weken al voelden) en dat je pas vanaf 28 iedere dag leven zou moeten voelen.

Maar toch IK WIL HET OOK ZO GRAAG!

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Beebje hier is flink druk...ik hoef geen wekker meer te zetten. Elke ochtend wordt ik mijn bed uitgekicked :) Echt ontzettend leuk, behalve in het weekend natuurlijk.
    Ook als ik stilzit, blijft ie wiebelen. Was ook goed te zien op de echo, geen moment rust. Net als paps en mams denk ik maar, wij zijn allebei ook ontzettende wiebelaars, ook als we rustig op de bank zitten, moeten we altijd iets wiebelen :) :) :)

14. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hallo allemaal, pffft, moest weer even bijlezen hoor!

Allereerst van harte welkom mamavanamber. Zit hier zelf ook nog niet zo lang maar het is hier erg gezellig (moet alleen niet na een paar dagen pas weer langs komen want dan is me hier toch wat afgebept, hahahaah ;) ).

Ik heb vannacht toch een rotnacht gehad, constant wakker en pijn overal (combi van fibromyalgie en de bi) en ik heb ook 's nachts altijd zo'n dorst (hebben jullie dat ook?) met als gevolg dat ik er ook weer vaak uit moet om te plassen natuurlijk, grrrr.

Zojuist bij de fysio geweest heb weer een nieuwe oefening erbij gekregen. Heb nog niet het idee dat ik er echt baat bij heb maar ja, ben nu ook nog maar drie keer geweest natuurlijk, en zo snel gaat dat niet...

Heb net nog even nieuwe buikfoto's gemaakt (zet ik zo in mijn album) je ziet nu toch wel dat het begint te groeien hoor. Maar ga in het vervolg denk ik toch maar even netjes op mannetje wachten en vragen of hij foto's wil maken, want foto's bij jezelf schieten is ook niet alles hoor, hahahaah. En met flits in de spiegel zit je dan te klooien. Maar ja, het is weer redelijk gelukt zullen we maar zeggen.

Het zonnetje is er hier nu lekker doorgebroken ga straks nog wel even lekker naar buiten. Heb van de week al een paar keer heerlijk in de zon gezeten en heb al weer een gezonder kleurtje op mijn toet (gelukkig geen masker!).

Mannetje heeft volgende week de hele dag vrij genomen (was maandag al vrij i.v.m. de echo en goede vrijdag was hij 's middags al vrij) zodat hij met het kamertje bezig kan gaan. Zaterdag gaat hij met een kameraad van hem het stucwerk doen (gisteravond heeft hij het electrisch gedaan) en volgende week wil hij het gewoon helemaal afwerken, sausen en het laminaat leggen enzo, dan kunnen we volgend weekend de meubeltjes ophalen bij mijn zwager en schoonzus (krijgen we commode, ledikantje en box van). Dan begint het echt wat te worden! Heb er nu al zin in!

Nou, ik ga nog even verder op het net rond neuzen. Kom later wel even weer eens aanwaaien. Doeiiiiiii

15. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ja die van mij voel ik ook voornamelijk 's ochtends als ik achter mijn bureau zit en 's avods even als ik op de bank zit. Overdag ook wel soms even, maar dan ben ik vaak bezig en stimuleer ik het ook niet, zoals terug prikken hahahaha en mijn hand over mijn buik wrijven... Als ik 's nachts wakker ben voel ik het soms ook, maar ik word er nog niet wakker van.

16. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik voel de beeb trouwens ook nog niet heel erg goed hoor. Wel vaak een trillerig gevoel en heel zacht wat plopjes zeg maar, vooral 's avonds valt me op. Mijn mannetje smeert iedere avond voor het slapen gaan mijn buik lekker in met anti-striae creme (tja, baat het niet dan schaadt het niet) en hij had gisteren hele warme handen. Ik zeg tegen hem: laat je hand eens stil liggen daar... En hij voelde (tegelijk met mij) een paar kleine plopjes, dus het begint zeker wel te komen! Echt heel leuk.

17. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik voel mijn meisje nu ook iedere dag hoor, maar niet 24 uur lang of zo. Vaak als ik 's avonds op de bank ga zitten nadat ik zoonlief in bed heb gedaan, dan komt het. Gewoon een paar zachte schopjes en heel soms even een beste trap om te zeggen dat ik anders moet gaan zitten of zo. Als ik me 's morgens omdraai in bed, wil ik haar ook wel eens voelen, maar ik voel haar 's avonds beter dan 's morgens.

Ien: maak je er geen zorgen over! Bij mijn eerste was ik 22 weken voordat ik echt 100% zeker wist dat het mijn kind was die daar zo gek zat te doen aan de binnenkant van mijn buik. Ik voelde wel eens wat, maar twijfelde enorm en dacht dat het dus wel mijn darmen waren of mijn verbeelding.

18. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Ik voelde toevallig vanmorgen mijn kindje weer. Had lange nacht achter de rug (me vader opgehaald om half5 met de ambulance, omdat hij last had van zijn hart) en ik was net om 7 uur weer thuis. Dus dacht om 8 uur ik ga ff broodje eten en na het eten voelde ik een vrij harde dauw in mijn buik. Dus ik mijn hand erop en toen nog 3 of 4 keer een flinke trap :) kindje wou denk even melden dat hij meer te eten wou :)
    geweldig gevoel! Als hij me straks maar niet helemaal bont en blauw trapt!

19. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik voel de beeb nog niet regelmatig.
    Nu al 2 dagen minder :(
    bij deze aantal weken hoef je de beeb ook nog niet elke dag te voelen volgens mij...

20. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    iedereen die een echo heeft gehad gefeliciteerd
    alle mama's die weten wat het wordt gefeliciteerd met jullie zoon of dochter.
    ik voel de kleine ook iedere dag bewegen.
    hij/zij schop voornamelijk tegen mijn blaas,maar als de kleine aan het bewegen is voel ik dat goed,als ik naar bed ga heb ik altijd mijn handen op mijn buik en dan wordt die kleine wakker en gaat lekker liggen bewegen.
    het is dan echt ff ons momentje samen.

Deel Deze Pagina