augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ons kereltje laat me af en toe even weten dat ie wakker is, vooral 's avonds, maar niet regelmatig en dan nog heel zacht.
    Met een eerste kindje is dat sowieso altijd later omdat je dan de beweging nog niet herkend.

's Nachts heb ik ook vaak dorst, maar omdat ik in bed ook de meeste last van mn rug heb, heb ik dan geen zin om te drinken, want dan moet ik eruit. :(
    Weet iemand of dat misschien aan een te zacht matras kan liggen?

2. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    tammy77: wat jij beschrijft doe ik ook altijd, 's avonds voor het slapen even handen op de buik en genieten, beebje reageert de laatste tijd steeds daar op, echt lief teder en intiem momentje...meestal val ik hierdoor in slaap, op mijn rug met de handen op mijn buik :)

Ik voel mijn beebje ook dagelijks nu, 's morgens overdag als ik op mijn werk achter mijn bureau zit, ''s avonds op de bank, in bed, 's nachts... :( tja, best vaak al dus..

Maar voor de meiden die het nog niet zo vaak voelen, dit is echt niet erg, maak je geen zorgen hoor, het komt vanzelf. Mijn VK vertelde mij gisteren dat mijn placenta aan de achterkant ligt, dus mijn beebje ligt aan de voorkant en dan voel je het sneller dan dat de placenta aan de voorkant ligt zeg maar...

Het is hier mooi weer, zo maar ff een wandelingetje maken buiten... 8)

Liefs,
    Borsatofan

3. Niet meer actief

Nog even een vraagje, dan moet ik weer aan't werk.

Hebben jullie al een box gekocht? waar? wat voor een? waarom? :D
    Zit te zoeken, maar vind ze best wel duur.

Groetjes

4. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    wij hebben er ook nog geen gekocht. Mischien dat ik hm nog cadeau krijg van iemand hihi ...
    We willen er 1 met een lade eronder. lijkt me handig.
    zijn erg duur die dingen :(

5. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Dat verschil zie je echt goed ja! :D
    Duidelijk een jongen en een meisje.
    De mijne heeft ´´streepjes´´ :)

6. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Ja ik voel ons meiske ook echt iedere dag wel een aantal keer.
    Overdag ook maar vooral s´avonds en smorgens het meeste.
    Ik voel er wel alleen maar rechts, want links ligt de placenta dus daar voel ik niks.
    En op de dvd die we hebben meegekregen zien we ook echt hoe ze haar handje naar haar mondje brengt enzo.
    Zo lief!

7. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Succes!

8. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    @Teddy, bij ons kun je je abonnement bevriezen als je zwanger bent. Dan houd je de resterende uren nog te goed en je kunt tot maximaal een jaar wegblijven. Hebben ze bij jullie ook niet zo'n ziekenboeg regeling? Ik ga ook stoppen met sporten, want mijn bekken is te bewegelijk. Ik schiet telkens vast. Dus dat wordt weer een abonnementje fysio vrees ik... Op 10 april heb ik maar weer een afspraak gepland met dezelfde fysio als ik vorige zwangerschap had.

Ik heb nou weer zoiets wat ik normaal nooit heb... aan twee kanten een ooronsteking en een hevige verkoudheid... Nou weet ik weer hoe dat voelde... Gelukkig gaat het nu na een vreselijke nacht iets beter. Flink stomen, neusddruppels, maximale dosis paracetamol. Ik zat van ellende zelfs bij de huisartsenpost gister. Helaas konden ze niks voor me doen. Nu hoor ik dus helemaal niks aan beide kanten, hopelijk gaat dit snel over!

Heerlijk he dat we de beebjes nu steeds meer gaan voelen? Ik verwerk die bewegingen zelfs soms in heel bizarre dromen. Laatst werd ik in mijn nek neergeschoten en voelde ik de kogel in mijn buik terecht komen... Toen werd ik dus met een schok wakker, in de neergeschoten houding die je bij CSI op de grond getekend ziet haha! Daarna voelde ik dus weer een schopje... had ik dat dus in mijn droom ook gevoeld! Ik zie de baby ook aan de buitenkant schoppen, prachtig gezicht vind ik dat! Het is een bewegelijk mannetje. Ook merk ik dat hij reageert als mijn man thuis komt, dan issie soort enthousiast van binnen. En als mijn dochter Mila op schoot klimt, dan schopt hij soms tegen haar aan: hej dat is mijn plekje!

x Nienke

9. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Wij hebben wel al een box.
    Wat het merk is? Geen idee :oops:
    Licht eiken kleur met een laden er onder, dat is altijd handig he.
    Heb hem van een vriendin voor 25 euro over kunnen kopen met een heel leuk boxkleed er bij ook nog. :D

10. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

De geslachtsecho van onze meid is van achter genomen.
    Dus je kijkt schuins van achter tegen de billen aan en je ziet een stuk ruggetje.
    Beter kan ik het eigenlijk niet uitleggen :)

11. demi26

demi26 Niet meer actief

*Lintje 82, gefelictieerd met jullie dochter!

* Kiki en Raccon gefeliciteerd met jullie zoon.

* Mamavanamber welkom en gefelicteerd met jullie zoon.

* Melanie29 fijn dat jullie echo ook helemaal goed was.

Onze baby laat zich van binnen dagelijks voelen, maar van buiten is er nog niet veel waar te nemen. Ik heb de placenta aan de voorkant, dus de baby moet ff wat trapkracht ontwikkelen om door dat extra laagje te schoppen... Maar met paps en mams in de voetbal moet dat vast wel lukken!

veel liefs

12. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Wij hebben onze box 2e hands overgenomen. Die dingen zijn echt niet normaal duur! Ik heb echt een hele simpele, zonder la.. Maar hij heeft het bij de 1e erg goed gedaan, dus hij mocht blijven :)

De baby voel ik ook dagelijks. Steeds vaker tussendoor even een schop.. En ook ik heb ONS momentje als ik op bed ga liggen.. Echt heel leuk! Voor degene die het nog niet gevoeld hebbebn: bij de eerste wist ik pas zeker dat ik de beeb voelde bij 24 weken. Ik was toen bij de open dag op de kraamafdeling en daar mocht je voor de lol een echo maken. Toen zag ik de kleine schoppen, en pas toen wist ik dus zeker dat het mini-me was :) Er is dus nog niets om je zorgen om te maken!

13. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik heb standaard zo'n half liter flesje water naast mijn bed staan en die gaat elke nacht op!

Ik heb trouwens ook vaak last van mijn rug (komt ook door de fibromyalgie) en ik slaap dus met een reumakussen (zelfde principe als een voedingskussen). En sinds die tijd is het een stuk beter geworden met de rugpijn. Wanneer je zo'n gedeelte van het kussen tussen je benen klemt als je op je zij ligt, blijft je rug rechter liggen (niet zo gedraaid) en dat is een stuk beter voor je rug. Ik weet niet of je een buik-, zij- of rugslaper bent, maar daar kan ook zeker verschil in zitten. En of een zacht matras rugklachten kan veroorzaken? Kan, maar dat is ook weer heel persoonlijk en afhankelijk van de houding waarin je ligt....

Wij krijgen de box trouwens van mijn zwager en schoonzusje dus ook hier een koopje! ;)

14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ borsatofan-> n.a.v. jou vraag, een aantal blz. terug..
    Mijn echo van mijn kleine meid, is gemaakt aan de onderkant. Doordat ze toen in een stuit zat, was het goed te zien ( zie album).

Mijn kleine meid voel ik dagelijks, en merk nu ook dat ze zich om de dag even omdraaid.
    Gisteravond lag ik eventjes in bad, en zag mijn buik naar 1 kant bewegen.
    Dus ik naar beneden, en zei tegen mijn moeder: Mam, rara, waar zal de kleine zitten?
    Mijn moeder voelde en zei: daar zitten de billetjes, die voel ik nu heel erg duidelijk ( was duidelijk te voelen). En toen kreeg ze een schop na van de kleine, alsof ze wou zeggen: oma, dit is mijn kont hoor :).

Vanaf 9 juni heb ik lekker VERLOF! dus net iets meer dan 2 maand :), reden, contract wordt niet omgezet naar vast..
    MAar gelukkig heb ik nog wat achter de hand, voor na die tijd :).

's Nachts slaap ik slecht, en ben overdag te moe om wat te kunnen doen.

Eergisteren nog geprobeerd om mijn paard te gaan rijden, ik kwam er niet meer op ( zelfs niet met stoel etc.) en nadat ik er eindelijk opzat ( na 10 min. ploeteren), deed het zoveel pijn, dat ik besloten heb hem niet meer te rijden, en dat door 2 anderen over te laten, en ik geef hem zijn beweging wel op andere manieren, en wandelen aan de hand etc.

Mijn babykamer is bijna klaar, alleen gordijntjes ophangen + schilderijtjes aan de muur.
    Alleen wordt dit niet eerder dan zondag, aangezien ik morgen de hele dag visite heb i.v.m. mijn verjaardag ( bah, is mij te druk momenteel, ik wil liever slapen :))

Degene die vandaag een echo hebben: heel veel plezier! en eniet ervan.
    De anderen die al een echo gehad hebben! gefeliciteerd met jullie zoon/dochter/ verrassing:)!

15. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Nienke bedankt voor je antwoord op mijn verhaaltje van de sportschool.
    Ik ga volgende week kijken of ik iets kan regelen.
    Wat vevelend dat je zo verkouden bent en hoop dat het snel weer beter met je mag gaan.

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en het hartje was goed te horen en mijn kleine jongen was druk bezig daar binnen.
    Mijn buik groeit goed dus dat is mooi.
    Wel is mijn bloeddruk wat hoger dan de vorige keer,niet schrikbarend hoog maar toch wat hoger en nu willen ze dit in de gaten houden dus moet ik over 2 weken weer terug komen in plaats van de gebruikelijke 4 weken.
    Ze willen het goed in de gaten houden en ik moet mijn rust nemen zo op z'n tijd als ik mij te druk maak.

Ook vertelde ik dat ik last heb van vaginale afschijding en dat het wat ruikt en nu heb ik op advies van de vk een afspraak bij de huisarts om 16.30 om het te bespreken en gaan ze kijken of ik een vaginale infectie heb,ze gaan mijn afschijding opvangen en op kweek zetten dus ben benieuwd.
    Ik ben nogal een druktemakertje soms dus ik ga me maar flink wat rustiger houden.
    Maandag bij de bedrijfarts ga ik dit ook vertellen.

Ik voel mijn kindje iedere dag maar niet de hele dag door hoor en nog niet zo hevig dat hij mij wakker houd maar ik voel het wel en steeds beter ook.
    Wij hebben 2 boxen kunnen overnemen van vrienden dus dat is mooi mee genomen.
    Een box voor op zolder als ik daar ga strijken en 1 in de huiskamer als we daar zitten.
    die vrienden hebben een tweeling dus vandaar 2 boxen.

Ga me even op frissen en straks naar de huisarts.
    Ik hou julie op de hoogte van hoe het is geweest.

Doei Teddy.

16. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    wij hebben ook al een box,die mochten we uitzoeken van mijn tante.ja ze zijn inderdaad best prijzig!

17. Niet meer actief

Loran, gefeliciteerd met je verjaardag, ik vier de mijne ook morgen, had graag gewild dat de babykamer dan afwas, maar die zien ze dan wel na de geboorte.

Fibi dank je voor de tip, ik ga maar es proberen te slapen met een kussen tussen mn benen, vooral het draaien doet pijn.
    Maar het uit bed gaan is niet om water te pakken, heb idd ook een flesje naast mn bed. Maar omdat ik zo snel naar de wc moet altijd na het drinken, drink ik sowieso altijd eigelijk al te weinig :oops:

Voel me vandaag trouwens best wel beroerd, vanmorgen opeens weer overgegeven :( :( en heb nu een heel opgeblazen gevoel. Een soort druk net onder mn middenrif. Wellicht gisteren wat te druk gedaan met het huis schoonmaken.

Hopelijk wordt het me morgen niet teveel.

Iedereen met de echo vanmiddag, succes, dat alles maar gezond en wel mag zijn :)

18. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Dank je wel!

19. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Oeps 2 x het zelfde berichtje geplaatst :oops:

20. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Loran van harte met je verjaardag!

Deel Deze Pagina