augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik kom me bij jullie voegen denk ik. Heb vanochtend getest en positief! Ben uitgerekend denk ik rond 27 augustus! Ik ben 29 jaar en dit is mijn eerste kindje. Vind het super spannend en ook nog een beetje onwerkelijk. Het is nog maar de eerste ronde geweest vandaar, nog niet echt verwacht!

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Zo heey er is dus al een augustuslijst! :confused: De tijd vliegt zeg! Allemaal gefeliciteerd en succes met het doorkomen van de eerste 12 weekjes iig en natuurlijk de tijd erna ;)

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd Jumde

Ik kan me voorstellen hoe onwerkelijk het is, deze keer was ik ook zwanger in een eerste ronde en had het ook nog niet verwacht, zeker omdat we er bij de eerste wel iets langer over hadden gedaan ;)

4. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Dank jullie wel. Gelukkig is mijn beste vriendin ook zwanger maar dan van haar tweede, dus heb al een beetje af kunnen kijken. Probeer nu de verloskundigepraktijk te bellen voor een afspraak in januari, of ben ik nu wel erg vroeg?

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He, weer een nieuwe mamma, gefeliciteerd! Mij werd aangeraden direct een afspraak te maken, ook omdat je dan zelf meer kan plannen wanneer je wil. Het duurt nog wel een tijdje hoor voordat je mag, maar dan heb je de afspraak wel op een moment dat het jou het beste uitkomt.

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Gefeliciteerd Jumbe en welkom bij de augustus mama's ! Hoe meer hoe beter denk ik maar :D

Hier is net mijn auto door de monteur meegenomen, zoals verwacht de accu, die laten we maar meteen vervangen want om straks ergens stil te staan brrrrr en zeker in de winter als zwangere vrouw mij niet gezien.
    Vanmiddag even mn nieuwe bril ophalen en snel al wat boodschappen voor kerst doen, de spullen die ik kan invriezen in ieder geval.

Ook vind ik dat die echo's best wat sneller kunnen, ik ben de onzekerheid spuugzat! Op heel het forum lees je berichten van meiden die al met 6 of 7 weken echo's krijgen en op sommige ben ik niet jaloers die hebben dan een reden voor die vroege echo's.
    Maar af en toe kruipt dan die gedachte binnen.... maar wat als het bij mij niet goed zit! Wat als ik straks die echo krijg bij een week of 12 en het blijkt dat ik al 6 weken met een dood kindje in mijn baarmoeder loop... ik weet dat ik niet zo moet denken maar iedere dag dat mn borsten geen pijn doen, ik niet misselijk ben weinig kwaaltjes heb enz, dan slaat de angst me om het hart.

Ben ik daar de enige in of stel ik me nu gewoon aan?
    Ik heb gewoon het gevoel : zo nu ben je zwanger en nu wacht je maar tot je ons weegt.
    Moet ook zeggen dat hoe langer ik nu aan het wachten ben des te minder zwanger ik me voel.
    Ik zou bijna een test gaan kopen om te checken of ik nog wel zwanger ben.

Ben gewoon een beetje depri van het wachten, eerst wachten tot je kan testen, dan wachten tot je het iemand vertellen kan, dan wachten op een gesprek bij de vk en dan pas een afspraak voor de echo..... god weet hoe lang dat nog duurt.
    Ja ik ben best wel eens jaloers op dames die met 7 weken een echo krijgen, je weet dat iig waar je aan toe bent, ook al besef ik maar al te goed dat dat lang niet altijd even leuk is.

7. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej mama lieske... ik begrijp je gevoel helemaal! Ik heb precies hetzelfde!Het is zo verschrikkelijk slopend elke dag maar af te wachten en te denken zal het wel goed zijn enzz..
    Ik WIL gewoon wetenof het groot genoeg is of het hartje klopt!
    En wat verschrikkelijk van je auto! maja beter dat je niet ergens onderweg stil staat!
    Groetjes

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Net gevonden topic !!!

Leuk zeg, hier kunnen we 'ns kijken wanneer we wat moeten doen... kamertje inrichten, wanneer zo'n fijnen oversized broek 8)

Onze datum zou 09-08-07 worden.... Ha... benieuwd of die kleine er ook zo over denkt....

:D

Gefeliciteerd meiden !

9. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nee hoor mamalieske volgens mij zijn we allemaal zo. Ik hadvan de week iemand van MVM aan de telefoon, afspraak gemaakt voor volgende week, en die vertelde dus dat ze dan ook nog even een zwangerschapstestje gingen doen. Nu zit ik dus iedere keer te denken straks is die negatief....

Over de echo ik heb 15 januari mn eerste afspraak bij de VK en dan krijg ik ook een echo (ben dan ongeveer 9 weken), is dat dan vroeger als normaal?

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zoals ik heb begrepen van de vk krijg ik pas een echo rond de 11 weken, maar zolang wacht ik niet desnoods ga ik naar een echo bureau en betaal de echo zelf wel.
    Ben het wachten gewoon k*tsmisselijk!

Nog meer dames hier die geen last hebben van hun borsten? of het eerst wel hadden en nu niet meer?
    Geloof niet dat ik fijn de feestdagen in ga zo, zit hier te janken als een klein kind. Heb gewoon een voorgevoel dat het niet goed zit.

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb het ook helaas dat ik het wachten het meest vreselijke vind.. laat me maar lekker de baby voelen en zo als je dan even bang bent dat er niets is dan geef je een por en krijg je tien porren terug (als deze op mijn zoontje lijkt :) )
    Voor de rest ben ik gewoon op het moment heel moe en lam en heb echt nergens zin in dus dat schiet ook niet bepaald op..

Maar goed ik probeer mezelf een schop voor mijn kont te geven en te roepen HOERA IK BEN ZWANGER! Ik ga er maar gewoon van uit dat het goed zit want nu nog 7 weken bang zijn dat het niet goed is vind ik zonde zowel als het wel alswel als het niet goed zit. "Men lijd het meest van de zorgen die men vreest"

Maar goed dat is mijn verstand mijn gevoel zegt vaak hele andere dingen :rolleyes: ;)

12. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik deel ook die onzekerheid hoor, je leest hier regelmatig dat men met een levenloos vruchtje hebben rondgelopen. En als ik daar aan denk krijg ik ook wel de bibbers. Of net zoals mamalieske zegt; als je eens niets voelt..
    Ik mag 18 jan dus naar de vk, en ik ben dan iets van 10 -11 weken geloof ik. Ook mij duurt het veel te lang. Maar hier doen ze het liever niet eerder (tenzij je er een goede reden voor hebt, mk enzo) omdat ze behalve een kloppend hartje vrij weinig kunnen zien. Bij een week of 10 valt er meer te zien en kunnen ze beter bepalen hoe ver je heen bent enzo.
    Dus ik stort me maar op kerst enzo, want als ik steeds tijd heb om te malen, dan kunnen ze me straks afvoeren haha

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja afvoeren dat kunnen ze me al bijna, heb net de vk gebelt en verteld dat ik zo onzeker ben en de laatste 2 dagen de spanning in mijn borsten verdwenen is.

Of ze er begrip voor had... geen idee maar ik zit hier te snotteren want ben er niets mee opgeschoten een snelle echo zit er niet in, ik moet maar gewoon geduld hebben.
    En zo gaan we de richting de kerstdagen.... wat zal ik gezellig zijn.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hahahah, en dan te bedenken dat ik af en toe die spanning voor je NOD al vreselijk vond...dat was altijd maximaal twee weken...nu krijg je dit, nog minimaal zeven weken spanning! ;)

Gewoon van het beste uitgaan, je hebt het niet zelf in de hand.

En mamalieske, volgens mij is snotteren ook een kwaaltje hoor, dus je bent niet kwaaltjes vrij!

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Wat stom. Ik belde de VK dat ik ongerust was (had oud bloed verloren) en kon volgende dag terecht. Was toen net 5 weken. Hoef niet te wachten tot week 11-12, maar mag bij week 8 gewoon weer terugkomen.

Zo'n inwendige echo duurt nog geen 3 minuten. Kunnen ze toch wel even tussendoor doen. Zeker als je onzeker bent. Want die onzekerheid is niet goed voor je kindje hoor....

En Mamalieske, symptomen gaan op en af hoor. Soms heb je dagen wel ergens last van en soms niet. Dus maak je niet te ongerust, hoort er allemaal bij!

16. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hier maakt de verloskundige zelf de echo niet dus meot je voor naar het ziekenhuis en zo dus een prijzigen business.. ik zit eigenlijk ook niet eens te springen om een inwendige echo, ik wacht wel braaf af tot de 12 weken dan kan je tenminste ook echt een babytje zien ;)

Ik heb onderhand toch maar eens even de verloskundige gebeld voor een afspraak en je moet inderdaad zo spoedig mogelijk bellen.. ze belt me vanmiddag terug want ze had de agenda niet toen ik belde.. ik ben benieuwd... :D

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Net even mn man gebelt en die heeft me wat gerustgesteld maar hij is het met me eens dat we na de intake niet nog 2 weken wachten tot we een echo krijgen onze vk doet dit nl niet zelf je word doorverwezen maar een diag. centrum.
    Dus weer extra wachten *zucht*
    Baal er nu van dat we vorig jaar zijn verhuist, dit soort dingen was in een wat groter dorp toch echt beter geregeld. Weet nu meteen waarom ik al denk aan een bevalling in het ziekenhuis...

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    O dat is dan het verschil. Bij ons doet de VK dat gewoon zelf.

En een inwendige stelt echt niets voor. Heel dun staafje dat naar binnen gaat. Merk je niets van.

En wat betreft minder symptomen: zijn vast meer dames die sommige dagen niets voelen. Toch?

19. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ja hoor ik heb nog helemaal niet zoveel zwangerschapskwalen dus erg onwerkelijk..

Maar goed wat inwendige betreft ondanks dat ik al een keer bevallen ben in het ziekenhuis en iedereen dus mijn kijkdoos heeft kunnen aanschouwen voel ik me toch nooit echt geroepen om ergens met mijn billen bloot en benen wijd te gaan liggen als het niet hoeft en bovendien vind ik de 12 weken echo's vaak mooier en duidelijker dan de vroegere.. en tja ik heb verder gelukkig geen ervaringen met miskramen en missed abortion dus wat dat betreft geen nare ervaringen dus met een latere echo ;)

20. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Meiden, lekker genieten hoor! Die onzekerheid hoort er idd bij en wachten is meestal niemand zijn sterktse kant. Ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit, tot het tegendeel bewezen wordt. Ik krijg ook geen vroegere echo ondanks mijn miskraam in mei. Maar mijn gevoel is heel sterk dat het dit keer gewoon wel goed zit. Daar ga ik dan ook lekker vanuit en ik geniet van het bijzondere feit dat ik zwanger mag zijn. Misschien is het wel mijn laatse keer, dus ik wil geen tijd verspillen aan onzekerheid. Je hormonen doen rare dingen met je op dit moment. Niks is meer hetzelfde en bijna niemand weet er nog van.

Hier alles nog prima. We zijn de datum voorbij dat het vorige keer mis ging, dus dat geeft me moed. Verder lekker weeïg in mijn maag, honger, moe, zere borsten, concentratieverlies en mijn emoties vliegen rond! Heerlijk, ik voel me zwanger!

x Nienke

Deel Deze Pagina