augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Eén goedemorgen allemaal,

Oei, wat zul jij geschrokken zijn Hopla, hoe gaat het nu met je? Ik vertelde het mijn mannetje en die schrok er ook gewoon van...

Mike & Deejay vind ik zelf prachtige namen, vooral Mike. Deze naam staat ook nog op ons lijstje. Ik vind het een hele stoere naam ook voor later. Sommige namen zijn leuk voor als ze nog klein zijn maar niet meer voor een volwassen man vind ik dan.

Had ik nog een vraagje voor jullie. Wij zijn afgelopen weekend dus bij mijn zwager en schoonzus geweest en nu hebben wij gevraagd of zij voor ons (hoe noem je dag precies) voogd / peetouders van onze baby willen worden. En dat wilden ze gelukkig graag! Dit moet volgens mij vastgelegd worden bij een notaris?!?!

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee, hoe je dat precies aanpakt en wat het ongeveer kost? Want volgens mij zijn dat soort zaken niet bepaald goedkoop. Maar wil het zeker wel goed geregeld hebben, dat is één ding dat zeker is...

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Fibi; Mmm.. ik zou gewoon contact opnemen met een notaris(secretaresse) en haar je vragen stellen. Of even op internet googlen.
    Verder weet ik het niet..

Woepie, haha.. ik snap wel dat je het niet kon laten om te vertellen nu een paar meiden de namen ook bekend maken. Stoere namen heb je bedacht! Hoe heten je dochters eigenlijk?

Voor een jongen vind ik Ties heel mooi.. misschien nog een idee voor Missgroovy, als variant op Thijs..

xx Lintje

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hihi ja Lintje aan Ties hebben we ook gedacht, tenminste ik dan maar dat vind ik weer zo niet af klinken. Wat dat betreft ben ik heel moeilijk met namen :D Mijn vriend ook dus ben blij dat de meisjes naam iig heel snel voor elkaar was hihi.

Van de ene kant hoop ik ook dat t een meid is hihi ;) dan zijn we er tenminste snel uit haha

Woepie, leuke namen, alleen ben ik het met je eens wat betreft de meisjes namen. Lexa vind ik persoonlijk minder leuk.

Ik heb net als kiki altijd associaties bij namen. Ik werk in de zorg en zie bij elke naam wel een gezicht haha. De namen die ik ook erg leuk vind hebben soms een hele emo betekenis. Zo vind ik Bram geweldig maar dat manneke is vorig jaar gestorven na hem 7 jaar gekend te hebben, dus,,,, En heel veel namen van agressieve clienten hoef ik al helemaal niet op mn lijstje hihi.

Maaruh kiki pb en mag altijd hoor hihi :D

Dat vastleggen van de voogd van t kindje moet idd bij de notaris. Ligt eraan of je al een testament hebt hoeveel t kost. Je zult dan beiden een testament moeten maken. Meestal hebben ze wel combinatie prijzen. Wij hebben dat ook nog niet en ook geen samenlevingscontract. 2 testamenten en een samenlevingscontract kosten hier 500euro. We willen dat laten maken als we weten wie de voogd zal zijn en wat we er verder in geregeld willen hebben. Ik moet dat zowiezo want ik heb al een testament waarin ik alles nalaat aan mn ex dus das nie zo handy :D Dat herroepen kost iets van 250euro dus doe ik n iet. Laat gewoon alles in 1 keer doen.

owja lintje, fenna ken ik idd maar ik vind Fenne leuker en stoerder klinken. Ik vind Fenna zo ouderlijk daarom hebben we voor Fenne gekozen. Floor vind ik ook erg leuk maar dat vind mn vriend te tuttig. Ik vind net dat het beiden kan stoer en tuttig hihi,,,,,zo blijf je bezig hè

4. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Goedemorgen meiden.

Hopla, jeetje zeg, wat een schrik. Op zo'n moment is de angelsound echt een uitkomst!

Loran, wat een leuke babykamer zeg!

Verder heb ik al hele leuke namen gelezen!
    Wij zijn het nu helemaal met elkaar eens, wat de namen betreft.
    In het begin niet, mijn man houd van wat apartere namen en ik juist van kort en krachtig. Hij kwam dan ook met namen als Djanaica en Domenica.(Hij heeft ook een dochter uit een eerdere relatie met de naam Djamilla) Ik vond iets in de trand van Femke veel leuker.
    Jarissa vonden we beiden erg leuk, maar dat lijkt best weer op Djamilla en dat wilden we liever niet.

De eerste naam is van mijn moeders tweede naam afgeleid. Dat is trouwens niet bewust gebeurd, dat zag ik pas toen ik naar de betekenis van de naam keek op internet.
    Maar die naam houden we nog even voor ons. Je weet maar nooit of er iemand mee leest. ;)

Ik wilde ook graag iets met de naam van mijn schoonmoeder doen. Deze is elf jaar geleden overleden en heette Marietje. Ons meisje krijgt daarom een tweede naam en die wil ik wel vast verklappen. Dit word Marit.

Voor een jongen hadden we de namen Ramon en Ruben in gedachten.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Miza, Ruben ook een ontzettend leuke naam, en Marit vind ik ook helemaal geweldig.

Wat zijn er eigenlijk een boel leuke namen op de wereld!

Zijn er naast Miza en wijzelf nog meer mensen die gaan vernoemen? kHeb ergens gelezen dat het erg ouderwets is, maar toch hoor ik het heel erg veel om me heen.

6. Niet meer actief

mijn dochter heet Sammy (op zijn nederlands gesproken je weet wel van het liedje) en mijn stiefdochter heet Elisa

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mijn meidennaam staat al vast, maar kan het helaas niet zeggen.
    Aangezien ik dit voor mijn fam. geheim wil houden.
    Zit ze nu steeds met een andere naam te plagen ( Alisha), maar het wordt een andere naam.
    Hoewel ik Alisha ook een mooie naam vind.

8. Hoi meiden

Hier gaat het goed hoor. Ik had vrijdag en zaterdag fikse pijn en was aardig stijf. Gister en vandaag is het met name beurs en gevoelig, maar ja. Zolang ik een mooi hartje hoor met de angelsound en we gewoon beweging voelen zal het allemaal wel loslopen

Dat bang zijn om te vallen heb ik ook heel erg sinds ik zwanger ben. Ik sluit ook niet uit dat het daar misschien juist van komt. Dat ik erg krampachtig bezig ben om vooral niet te vallen :rolleyes:

Mooie namen komen er voorbij. Ik ga die van ons niet verklappen. Wat ik wel kan verklappen is dat als het inderdaad een meisje is, dat ze vernoemd wordt. Dat is eigenlijk de enige van onze twee namen waar ik nog een klein beetje aan twijfel.

Degene waar we haar naar vernoemen leeft namelijk gewoon nog en af en toe twijfel ik of de naam er niet te dicht bij ligt.

Aan de andere kant vinden we het gewoon een hele mooie meisjesnaam en hadden we eigenlijk helemaal niet in de gaten dat het een vernoeming was. Kwam er ook pas achter toen ik bij de betekenis ging kijken. Toen realiseerden we ons ook dat de naam er eigenlijk best wel dicht bij zit...

Aan de andere kant is het ook weer iemand die mijn kind absoluut niet bij de voornaam gaat noemen, die ikzelf niet eens bij voornaam noem, dus zal het in de praktijk misschien wel meevallen

Veel plezier vandaag met dit prachtige weer
    Groetjes Kirsten

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Hi meiden,

Moest weer een hoop lezen na een weekendje niet te hebben gekeken. Ik ben heerlijk een paas weekend met wat vrienden en mijn mannetje naar overijssel geweest en het was super! Er waren er een paar bij die rookte en die zijn voor mij buiten gaan roken ze hebben ontzettend rekening met me gehouden zo lief :)
    Wij hebben de naam voor ons mannetje ook al bedacht:

REMY gaat hij heten :)

Ik wil graag op iedereen persoonlijk reageren maar mijn geheugen werkt momenteel niet erg mee!

Liefs Stephanie

10. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland

leuke namen!

mijn mannetje heet mike!

11. Niet meer actief

leuke naam stephanie zo had mijn dochter geheten als ze een jongetje bleek te worden bij haar wisten we het namelijk niet vantevoren

@danielle:hihihi stoere naam he ik noem mijn vent ook altijd mike hoor hoop alleen straks niet dat dat verwarring veroorzaakt

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Nou vooruit, kan me niet meer stilhouden :)

De naam die mijn dochtertje krijgt is: Naomi
    Als het een zoontje zou zijn geweest werd het: Kyan

en nu maar hopen dan mijn ouders het niet lezen:) en anders nou ja, laat maar lekker..

13. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Zie allemaal leuke namen voorbij komen maar hier zijn we er nog niet uit :rolleyes: . Denk dat we een paar namen houden en op het moment kijken wat we het beste bij ons manneke vinden passen.... Vind namen zo persoonlijk. Klinkt misschien een beetje vreemd maar voelt voor ons allebij het beste ;) .

Hebbeb jullie trouwens ook dat nu je het geslacht verteld iedereen met verhalen aan komt zetten dat bij de zus van de buurman en daar de achterneef van ( of iets in die richting ;) :) ) ze ook hadden gezegt dat het een jongen/meisje zou worden maar bij de geboorte het niet zo bleek te zijn? Oftewel houden jullie er rekening mee dat het stiekum toch anders zou kunnen zijn? :(
    Vraag me wel eens af hoe ik zou reageren als het toch een meisje blijkt te zijn :confused:

14. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Zeker mooie namen. Had kyan ook op m'n lijstje staan maar past echt niet bij onze achternaam..... Enne hubbie wilde naomi ook maar de dochter van m'n collega heet al zo.....

15. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Voor iedereen die nog een matrasje moet kopen :

Bij de Leenbakker zijn de matrasjes in de aanbieding.
    E 39.99 -> E 29.99

15cm dik voor 34.99
    Als een een 15% korting bon inleverd komt ie op 29.99
    (bon zat in de folder)
    Dat is 10euro goedkoper als dat hij normaal kost. (E 39.99 )[/b]

Mischien een goede tip dacht ik zo ... :)

wij hebben nog geen naam, wel een paar die we leuk vinden maar er is nog
    geen beslissing gevallen hihi :D

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Tanja -> die heb ik ook :)

17. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Ja, dat klopt inderdaad! Overal hoor je wel verhalen van dat ze wel weer iemand kennen (via via :) ) waarbij het na de bevalling toch anders was als dat gedacht werd. Had het er vandaag nog met mijn mannetje over. Wij willen maar één kindje (ook in verband met mijn gezondheid lijkt ons dat verstandiger). We hadden voor een meisje de namen dus al 100% vastliggen maar volgens de echoscopiste krijgen we dus overduidelijk een jongetje. Er zijn er al een paar die ons naar onze meisjes naam vragen (daar waren we namelijk allebei erg trots op zo mooi vinden we hem nog steeds). Eerst hadden we zoiets van, ach... nu mogen ze het ook wel weten. Maar ik bedacht mij nu in eens dus: wat als het toch bij de bevalling een meisje blijkt te zijn? Dan hebben we de naam al weggegeven. Hmmm, dus we houden de namen sowieso nog eventjes voor ons tot de bevalling! You knever know! ;)

Enne... als het bij de bevalling een meisje blijkt te zijn? Geweldig hoor, ik denk dat ik wel even vreemd zou staan te kijken voor een moment maar ook een meid is net zo welkom bij ons. En het kamertje is bij ons grotendeels limegroen met wat blauwe accenten hier en daar, dus daar is dan ook al snel wel een mouw aan te passen. Alleen heb ik wat jongenskleren, maar dat is ook wel weer te overzien toch?!?!

Vandaag hebben we de kledingkast gekocht bij Ikea en die staat inmiddels ook op het kamertje, begint nu toch echt wat te worden hoor. En de verlichting hangt nu aan het plafond. We hebben twee lampen bij de Praxis gekocht, dat zijn (tja hoe ga ik dat nu goed uitleggen) een soort peertjes met daarboven afbeeldingen van plexiglas (we hebben een zonnetje in limegroen/geel en een fantasieafbeelding in het blauw), en wanneer de verlichting brand dan zie de die afbeelding op het plafond in de desbetreffende kleur. Echt heel erg leuk. Ik heb een blauwe muur en een limegroene muur en de verlichting heb ik net in spiegelbeeld er bij gehangen. Ben er erg wijs mee!

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ja ik zei dat laats ook tegen het mannetje van wat als het nu toch een meisje is.Het is duidelijk te zien maar toch die twijfel.

Even vraag je aan jullie Kiano of Kenji.
    Ik zeg Kiano omdat Kenji te moeilijk is voor een kind om te zeggen en Kiano blijft bij mij ook beter hangen maar man lief wil de andere wat vinden jullie?

Hier verder een rustig dagje eigenlijk zijn nog bij een Prenatal wezen neuzen.
    Net alle spulletjes wat ik allemaal heb in de kastje gelgt echt leuk om te doen alleen moeten we nog zo lang wachten :) .

Weet eigenlijk niet meer echt wat ik gelezen heb ja dat er leuke namen allemaal staan dat is wat ik nog weet. :oops: Hoe bedoel je dementie :)

Groetjes

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hahahaha Daantje, als er hier toch een meisje uitkomt, zou ik dat super vinden! Echt op en top humor. Allebei welkom dus maakt verder niets uit. Is toch leuk, zo'n extra verassing :)

En Sonja, persoonlijk ga ik voor Keano...(en denk dan meteen Reeves erachter aan...mmmmm). Onze buren hebben nl. een hond en die heet....kenji!
    Wel leuke namen hoor!

En Loran jij ook mooie namen hoor!

20. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    En om het je even makkelijk te maken.... Ik ga voor Kenji! :)

Maar eh, komen beide namen ook niet voor in de serie van de Pfaffs?

Deel Deze Pagina