augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

wel ff goed prijsvergelijking doe hè kiki. Zelfs met korting kan prenatal duurder zijn. Ligt eraan welke wagen maar die van ons scheelde 100euro.
    We hebben m nu dus 100euro goedkoper + een gratis maxi cosi.

Ja die opmerking voor Woepie ontgaat mij ook echt maar goed.

Wat betreft Lintje 82, die moet t erg rustig aan doen ivm rug enz. Ik zal nog eens mailen hoe t met ons vriendinnetje is.

Wij doen ook geen 3d echo. Beetje duur en we krijgen toch een knapperdje hihi dus dat zien we bij de geboorte wel :p

Pff wat is t heet zeg haha puf puf puffff

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Helaas heb ik onze kinderwagen nog niet ergens goedkoper kunnen vinden (urban jungle), alleen op internet, maar ik bestel hem liever in een 'gewone' winkel waar ik langs kan gaan als er iets kapot is.

Gelukkig is het ook een cadeautje van paps en mams :) daar hebben wij heel veel geluk mee -> vandaar ook dat we een pretecho laten maken en zij mee mogen, willen ze zo graag een keertje zien ;)

3. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik doe de 3d echo ook voornamelijk omdat je het op een dvd kan meekrijgen en dat vind ik toch wel leuk, zeker voor later en ook om aan ouders enzo te laten zien.

4. Niet meer actief

waar gaat dit over ik weet begod niet wie jij bent en hoe je erbij komt dat ik een probleem met mijn moeder zou hebben mijn moeder is juist hartstikke blij met mij en ik met haar :)

rare dingen gebeuren hier op het forum volgens mij word ik verward met iemand anders

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ah, woepie, ze zal wel last van de warmte hebben of zo :)

Het is mij in ieder geval wel te warm, krijg ook weer van die olifantenpootjes nu. Loop maar weer charmant op badslippers in het rond. Hoorde dat bij mijn zusje alles goed was bij de gyn, ik ben blij dat het na zo'n rare start toch allemaal goed loopt bij haar!

6. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Nou daar was ik weer hoor, heb net mijn bezoek aan de verloskundige gehad, maar het liep niet zoals ik het wilde. Want dit werd er tegen mij gezegd:

als jij je lichaam wil verpesten en het risico wil lopen om in een rolstoel te komen, moet je vooral zo doorgaan jongedame ! Je bent onverantwoord bezig, je wilt te veel en dit kan zo niet langer ! Je bent pas 26, misschien wil je in de toekomst nog wel een derde kindje, dat kun je wel vergeten als je niet linea recta stopt met al je activiteiten........

Nou, daar ben ik klaar mee ! Die f*cking bekkeninstabiliteit ook.....

Ik ben :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

7. Niet meer actief

nou de manier waarop je hier over je schoonmoeder schrijft, blijkt als je tussen de regels doorleest dat je je eigen moeder nogal afvalt

vandaar dat ik dat schreef, en ik weet niet wie je bent maar lees al een tijdje mee
    vandaar dat ik dat schreef
    heb ooit zelf eens mijn eigen moeder op dingen aangevallen, maar kan haar niet meer zeggen dat het me spijt, dat ik zo kortzichtig was omdat ze er niet meer is om mijn kindje te zien opgroeien

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
  9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo pffft wat was het warm vandaag inde auto op weg naar het gesprek. Maar eenmaal daar begon de kleine te trappelen en kwamen de zweethandjes opgezet.

Ik heb een heel leuk gesprek gehad, en ze gaven me het gevoel dat zwanger zijn geen probleem is. (of dat werkelijk zo is, tja dat zien we later dan wel)
    Ze zoeken iemand met de juiste kwaliteiten en als ik dat ben, dan krijg ik de baan. Ik heb mezelf goed verkocht en de juiste antwoorden gegeven nu dus wachten op een reactie, ze beloofde 1/2 weg volgende week, spannend dus.
    Morgen m'n werkgever bellen of hun al een voorstel op papier hebben staan en hoe we het gaan aanpakken als ik ontslag wil nemen, ivm uitwerken enz. (maar ik neem nog geen ontslag, eerst een nieuw contract ondertekenen en dan pas ontslag aantekenen)

Maar dat ging dus boven verwachting goed. Toppie dus!

10. Niet meer actief

jij kent mij niet en jij kent mijn moeder niet vraag me dan toch 1 ding af waar bemoei jij je in godsnaam mee
    voor zover jij weet leeft mijn moeder niet eens meer of speelt ze geen rol in mijn leven
    en wie zegt dat ik mijn schoonmoeder niet als mijn moeder mag zien dan
    ik ben hierover niemand uitleg verschuldigd ook jou niet
    onderwerp gesloten dus

11. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Zo Woepie, jij hebt gezegd en gesproken, amen! Laten we met z'n allen maar niet meer reageren op deze topicspoiler, dan houden we het misschien gezellig hier... ;)

Ik ben ook even niet geweest, ben erg moe (onder andere door de warmte) ook mijn BI speelt aardig op. Fysio stelde vandaag een bekkenband voor.... Las het verhaal net van Mamavanamber; meid ik leef met je mee hoor. Ik weet zelf dat het behoorlijk k*t is, die BI. Ik ben ook een type die snel te lang doorloopt met vanalles. En doordat ik fibromyalgie heb, ben ik gewend om altijd wel pijn te hebben dus je "went" daar dan zeg maar ook wel een beetje aan. Je weet niet beter. Dus vandaar dat ik nu ook makkelijk mijn grenzen overschrijdt. Ook ik ben bang dat ik hierdoor blijvende schade op zal lopen dus ik probeer er wel op te letten. Maar bedoelt de verloskundige nu dat je hélemaal niets meer mag doen? (kan ik ook zo slecht, niets doen.... :confused: )

Verder las ik hier nog verhalen over 3D echo's. Wij laten er ook ééntje doen. Ik heb hem ook op 16 april. Volgens mij was het Kiki (sorry ook zwangerschapsdementie :) ) die er dan ook één heeft? Grappig hoor. Ook wij vinden die DVD erg leuk om te hebben voor later en om aan anderen te laten zien. Eigenlijk zou mijn moeder er ook bij zijn (wilde ze zo graag) maar nu blijkt dat ze dan op vakantie zijn. En ik kan de echo niet eerder doen (wachtlijst) en mijn ouders gaan minimaal zes weken op vakantie (hebben een camper) dus daar wil ik ook niet op wachten. Dus dat is wel jammer. Dus nu doen we het gewoon gezellie met z'n tweetjes....

Morgen weer een werkdag voor mij. Ik werk momenteel dus alleen de dinsdag, woensdag en donderdag ochtenden maar we hebben donderdag en vrijdag een werkconferentie die de hele dag duurt en we moeten er ook nog eens zo'n drie kwartier voor rijden. Heb al aangegeven dat ik dat niet ga trekken die hele dagen dus nu ga ik met eigen vervoer die kant op en dan alleen de donderdagmiddag eerst, kan ik altijd nog kijken hoe ik me voel voor de vrijdag.... Geheid dat ik daar ook nog eens niet goed kan zitten (qua stoel), en dat is echt funest voor m'n arme poezelige kontje! :) :rolleyes:

Nou, ik ga even de gouden kooi kijken, allemaal een fijne avond hoor!

12. Niet meer actief

daar ben ik het mee eens fibi
    over tot de orde van de dag

13. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    :confused: zo kijk je een uurtje niet en ineens allerlei dingen wat ik even niet snap geloof ik ;) maar dat onderwerp ik weer gesloten enneh Woepie ik ben ook supergek op mijn schoonmoeder en voelt soms bijna als een eigen moeder, maar dat houdt niet in dat ik niet gek ben verder op mijn eigen moeder, had ik dus ook niet uit je verhaaltje gehaald eerlijk gezegd ;)

Euh verder wagen, wij gaan onze wagen ombouwen zodat ik beide kindjes ermee kan vervoeren hoe of wat moeten we nog uitvogelen, maar het gaat lukken (hoop ik ;) )

3d echo hier niet, vind het zooooooooo vreselijk duur. We hebben er wel even over getwijfeld door het gedoe met de echopapieren en zo vandaag, maar dacht eerst maar vragen wat de echoscopiste van de vergissing denkt en die zei al snel kom maar even, dus tja daar zeg je dus dan geen nee tegen ;)

Oh ja t-shirtje met handjes en voetjes, ikke ook, ikke zaterdag naar c&a :D :p

14. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat is er weer veel gebeurd! Gelukkig een goed sollicitatiegesprek gevoerd las ik. Helaas ook veel ellende met BI. Wat heerlijk dat we hier met elkaar kunnen lezen en kletsen he?!

Wel heel irritant trouwens hier: heb iemand in m'n directe omgeving met tbc (weet ik sinds vorige week). Nee, daar zit je echt op te wachten als je zelf zwanger bent :(. Binnenkort word ik ook getest, hopen maar dat ze me niet geïnfecteerd heeft. Anders gaat het wel heel onhandig worden allemaal. Gelukkig heeft de kinderarts me wel gerust gesteld dat het voor m'n humpie geen kwaad kan (placenta houdt tbc-bacterie goed tegen), maar voor eventueel medicijngebruik voor mij heeft het wel flinke consequenties. Nou ja, we wachten wel even af. Over ongeveer twee weken heb ik de test en een paar dagen later de uitslag.

15. poeizie

poeizie Actief lid

19 apr 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    zooooo zeg wat is er weer een boel geschreven

ben vandaag maar weer eens bezig geweest in de groote slaapkamer
    de baby kamer is in prenciepe gewoon zo goed als af
    is namelijk de kamer waar wij nu in slapen
    nu moet dus de ouder slaapkamer dus gedaan worden
    zucht..... wat een gaatjes in de muren zeg!
    de man die het huis opleverde zei dat het verf/behang klaar was
    nou dus echt niet he!
    wat een gaten kaas, en ik maar vullen
    volgende week voorstrijk kopen en dan mag patrick lekker aan de verf
    ook hebben we 3 schuifdeuren gekocht op mp voor een kast op zolder
    daar gaan de spullen die we 1,2,3 niet nodig hebben in en dan is eindelijk de de kamer leeg en kan er zijl gelegt worden
    heb al gezegt tegen pat dat ik het af wil hebben voor zijn verjaardag
    en dat is 30 mei... dus hij heeft nog aardig wat te doen :p

pffff ben blij als het klaar is :rolleyes:

16. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Wij gaan 8 mei met 25,5 week en dan 4D

17. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    poeizie, suc6 met klussen meis! Tenminste, voor je hubbie dan ;)

MMM, had al zoiets gelezen op de site... Lijkt me toch dat je in eerste instantie goed de schrik erin hebt zitten! Hoe zit het dan met het medicijn gebruik? Maare hoop dat het gewoon allemaal niet nodig is. Ga voor je duimen hier [-o<

Mist, suc6 met het ombouwen van de wagen, je laat ons toch wel een foto zien als het klaar is toch? Zou ik niet willen missen jullie kunstwerk ;)

Woepie, denk dat ik verder er nix meer over hoef te zeggen, sluit me bij fibi aan ;)

mamalieske, gelukkig dat het gesprek goed is gegaan! Ben benieuwd naar de "uitslag"

mamavanamber, kan me voorstellen dat het een behoorlijke tegenvaller is voor je.. Balen meis...
    Maare in hoe verre moet je stoppen met " al je activiteiten"? Hoop dat je toch niet alleen nog maar in bed mag liggen :confused: . Sterkte in ieder geval en een dikke knuf vanaf hier voor je!

Kuki, blij dat alles met je zusje ook goed gaat!

Hier de knoop maar doorgehakt, heb me ziek gemeld voor morgen..En geloof me dat is een hele grote stap voor mij geweest. Heb het goed benauwd en last van m'n keel, snot blijft er uit lopen en voel me zoooooo moe. Heb echt al een paar nachten k#t geslapen... doordat m'n neus zo dicht zit :cry:
    Maare realiseer me ook wel dat ik niet echt te klagen heb vergeleken bij sommige van jullie hoor dus begrijp me niet verkeerd :oops:
    Ga zo maar weer eens proberen te slapen.. Truste alvast

18. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi Dames.

Heb me er weer doorheen geslagen en zo lang ben ik ook alweer niet weg geweest. :)
    Daantje78 Je heb gelijk moet ik wat vaker erachter zitten maar helaas is dat niet altijd haalbaar voor me. :(

Ik zag dat er genoeg mensen een 3d of 4d echo laten maken wij niet veel te duur en heb het niet meer op zo een echo's vorige keer hebben ze me ook verkeert gezegt.

Ik zag ook nog iets staan over het klussen. Bij mij heeft mijn vriend echt geluk ik heb er nu veel meer zin in dan de laatste jaren zin in heb gehad. Dit is voor mij ook nieuw bij eerste zwangerschap helemaal geen zin in gehad. Zo merk je toch dat niet alle zwangerschappen hetzelfde verlopen. :)

Ik geloof Kiki proficiat met je 8. :)

Ik las ook nog wat raars met Woepie maar gelukkig al opgelost kon even niet meer mee komen waar kwam dat vandaan.
    We worden bespied! :)

Sorry als ik de verkeerde namen gebruik maar dat heeft met die dementie te maken waar ik helemaal geen last van heb! :) :)
    Vergeet gewoon af en toe hoe iets werkt. Afspraken, weet vaker ook niet wat ik ging doen of ging pakken, halen.
    Helaas is mijn vriend niet zo lief en gaat het alweer halen. Hij vindt het zowie zo erg en lastig dat ik nog steeds niet kan autorijden. :evil:
    Moet het nu wel weer gaan leren want van het GAK dien ik binnenkort aangepast werk gaan doen vinden het te lang duren met mijn voet been.
    Ik vindt het ook te lang duren maar ik kan er ook niks aan doen wordt natuurlijk ook nog zwaarder nu dus extra belasting voor mijn been voet enkel.
    Ik wil die krukken kwijt krijg er last van aan mijn rug en banden heupen. :evil:

Hier heb ik het heel erg warm. Gisteren op een doopfeest geweest van het zoontje van mijn beste vriendin ben gelukkig in de schaduw gaan zitten wil natuurlijk geen zwangerschapsmasker krijgen.
    Mijn vriendin was zeer blij en gelukkig aan iedereen vertellen dat ik zwanger was ze is zo trots. :) :D

Kleintje is zeer bewegelijk vooral als ik wil gaan slapen.
    Ik slaap nog vaak op mijn buik maar dan krijg ik behoorlijk commentaar. Dan maar half op mijn buik niet graag op rug dan maar op een van de zeien.
    Auto gordels heb ik nog op de dag dat ik ging bevallen omgehad. En dat doe ik nu ook.

Zo dat was het weer een heel verhaal. :D
    Hoop niet dat ik iemand ben vergeten. :(
    Zieke of pijnlijke meiden veel beterschap.
    Tot snel.
    Groetjes Wolvin. :)

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hier nieuws over mijn functioneringsgesprek;
    We waren het over alles zo'n beetje oneens:
    pt. 20 Flexibiliteit
    Ik: "nou, ik werk graag langer door als de situatie dat verlangt, op mijn vrije dag kom ik ook wel werken en als er iemand ziek is neem ik zijn/haar taken voor een (avond)vergadering over.. etc."
    Zij: "nou dat heeft helemaal niets met flexibiliteit te maken, ik vind jou niet flexibel"

he? :confused:

pt. 21 Klantgerichtheid
    Ik: "die meneer moest een workshop verzorgen en omdat ik informatie had over dat onderwerp heb ik hem dat gegeven" "en die andere meneer zat heel erg met een plan in zijn maag, dan luister ik naar hem en geef ik uitleg"
    Zij: (beetje blijverrast)"Doe jij dat?"
    Ik: (trots) "Ja" :D
    Zij: "Ow, nou, ja, zulke dingen weet ik niet. Ik oordeel: onvoldoende"

huh? :(

Toen zijn we maar opgehouden met de competenties.

Vraagstelling: Is de medewerker integer?
    Ik: "ik heb "ja" ingevuld"
    Zij: "Nou, toen ik laatst tegen je was uitgevallen ben je naar de directeur gegaan. Daarom vind ik je niet integer."

(.....) :(
    En toen zei ze: "Denk jij nou echt dat de directeur mij daar dan op aanspreekt? Wie denk je wie er meerwaarde heeft hier?"
    Ik: "Bedoel je nou dat jij meer waard bent dan ik?"
    Zij: "Ja, dat bedoel ik ja" (met zo'n :evil: glimlach zei ze dat)

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh.. ik hield me heel zakelijk en stoer maar toen ik naar mijn werkplek terugliep: :cry: :cry: :cry: :cry: (gelukkig was iedereen al naar huis) ik heb een kort mailtje opgesteld aan de directeur en aan mijn leidinggevende..en het ondenkbare gedaan; ik heb me ziek gemeld. Met die vrouw kan ik onmogelijk werken.

pff.. nu voel ik me echt heel raar..

20. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    He Lintje wat een gedoe, goed dat je je ziek gemeld hebt hoor, stress is absoluut niet iets waar je nu op zit te wachten. Voel je niet schuldig hoor, zelfs voor de arbo is gespannen werkrelatie een goede reden om niet te gaan werken heb ik een tijd terug een keer gehoord, dus komt helemaal goed!

Lekker slapen en morgne lekker uitslapen, neem het er maar van jij hebt je best gedaan, meer kon je niet doen!

Deel Deze Pagina