goedenmporgen allemaal ja ik ben er vroeg bij,over een uurtje moet ik beginnen op mijn werk. vandaag een druk dagje... eerst werken van 7:30 tot 15:00 om 16:10 naar de vk en vanavond om 19:00 voor een pretecho.daar heb ik heel veel zin in! moeders gaat ook mee dus die is helemaal in d"r nopjes! kan ze de kleine zien voordat ze 4 weken op vakantie gaat lang hoor ze gaan een cruise make door het panamakanaal,hhhmmmm jamaica,mexico enzzz...... vervelend hoor al die mooie plekken. nou prettige dag allemaal xxxx
Goedemorgen, hier ook vroeg wakker. Strakjes naar de vk, en dan even mijn baas bellen dat er referenties opgevraagd kunnen worden omdat ik mijn CV rondstrooi. Het bedrijf waar ik gisteren solliciteerde wil ook weten per waneer ik beschikbaar zou zijn, omdat ze zo snel mogelijk iemand aan de slag willen hebben. Samen met mijn mannetje besloten dat arbeidsvreugde boven centen staat. En dat ik zo nodig mijn ontslag neem om daar eerder te kunnen beginnen mits ik aangenomen ben natuurlijk. Ik gooi nooit mijn oude schoenen weg voor ik goede nieuwe heb. De pijn in mijn bekken neem ik die laatste weken dan wel voor lief, ik werk dan ook veel minder uren en het begrip was er daar dus wel. Straks even op kraamvisite bij een goede vriendin, die is gisteren na 42 weken bevallen van een gezonde zoon. OOoOh als ik dat maar droog houd, ben zo emo de laatste dagen, ik loop over met allerelei emoties, gelukkig is dat nu vaker blijdschap aan het worden @sililoves, jij begon over dat stukje van Woepie meen ik, als mensen iets kwijt willen dan komen ze daar zelf wel mee. Maar als je alleen meeleest en verder nooit enige reactie geeft (op deze na dan) kan je dit soort reacties verwachten. Trouwens goed contact met je schoonmoeder sluit een goed contact met je moeder niet uit. Tjaaaa nog een echo ik wil wel en mijn man ook wel nu nog uitvogelen waneer, maar denk wel wat het er van gaat komen.
Ik moet toch even kwijt dat ik het raar vind dat iemand reageert op iemand anders omdat ze maar 1 kant van het verhaal zou kennen (terwijl het je eigen moeder is) en een totaal onbekende oordeelt daar dan wel over! Je hebt geen flauw benul wat voor rol haar moeder heeft gespeeld in haar leven, ik ook niet, dus oordeel dan ook niet. Dan zijn er nog wel tienduizend dingen waar je hier lukraar over zou kunnen oordelen. En om dan out of nowhere te reageren... Heeft trouwens ook niks met zwangerschap te maken en niemand heeft hier op deze site gevraagd om afgezeken te worden. Lintje, wat een enorm rot gesprek. Kan me voorstellen dat je hier een heel slecht gevoel over had. Je kan roch niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren he. Is ook niet echt motiverend en klinkt ook niet als een functioneringsgesprek maar meer op een beoordelingsgesprek...
Goedemorgen allemaal Lintje Toppie dat heb je goed gedaan het zal wel niet zo voelen maar als ze je toch niet warderen dan kan je beter thuis zitten en lekker genieten van het lekkere weer en je zwangerschap. Ik weet niet of iemand het weet maar ik was 32 uur gaan werken en nu kreeg ik gister te horen dat je dan ook verplicht ben om 6 wk van te voren te stoppen.Ik had eigenlijk tot 4 wk willen werken maar het is ook wel lekker zo. Ik heb mijn chef toch nog even mijn ongenoegen laten weten want wij hebben geen CAO en dit is volgens het CAO dus ik heb gezegt niks kan volgens CAO en dit zou wel zo moeten.Het staat ook niet in de bedrijfsbepalingen.Hij kon me eigenlijk alleen maar gelijk geven en ik heb me voor genomen om mijn regio chef hier ook nog over aan te spreken dus meiden let hier op. Gister avond op m'n werk voor het eerst dikke enkels had al wel zere voeten van de week maar nu ook stal pootjes. Verder hier alles wel oke. Mamavanamber rustig aan he. Mamalieske ik [-o< voor je Fibi hier ook weer zo last van me handen rest van me lichaam word steeds stijver dus heb ook last van me fibro.Volgens mij heeft het met het weer te maken heb jij dit ook? Groetjes Sonja
Mamavanamber, goed luisteren naar de verloskundige. Ik denk dat ze je even goed wilde wakkerschudden. Fibi, voor jou geldt denk ik hetzelfde als voor mamavanamber. Het zit jullie niet mee dames. Mist, zelf de wagen ombouwen? Zijn jullie tovernaars Mamalieske, dat is goed nieuws! Zie je wel, er zijn wel werkgevers die niets tegen zwangere vrouwen hebben. Maar blijf erbij dat je dan wel een verpletterende indruk moet hebben achtergelaten. Kuki: leuk he, samen met je zusje zwanger! Gelukkig gaat ook daar alles goed. MMM, dat is even schrikken. Waarom is die test pas over twee weken? Kunnen ze niet nu al testen? Wel fijn denk ik om te weten dat het voor je kindje geen kwaad kan. Poeizie, jij ook al zo druk aan het klussen, en niet eens alleen de kinderkamer. Maar dames, als jullie dan toch allemaal bijna klaar zijn, kunnen jullie in de laatste maand dan niet even bij mij thuis aan de slag Daantje, goed dat je je ziek hebt gemeld. Je weet zelf wel wat het beste voor je is, en ook voor de kleine. Top meis! Wolvin, dat doorspitten van al die paginas is af en toe een hele opgaven he! Maar wel leuk toch, dat het zo leeft hier! Lintje, lekkere leidinggevende heb jij zeg, not! Maar hebben jullie ook een verslag gemaakt, en heb je daarin jouw reacties ook laten vastleggen? Is wel belangrijk hoor, mocht het eventueel allemaal fout gaan. Maar goed dat je even de tijd voor jezelf neemt! Hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen. Danielle, wat vroeg zeg ik draaide me toen nog eens even lekker om, om rustig verder te tukken. Maar veel plezier vanavond bij de echo! En voor de dames hier een vraagje: beginnen jullie ook zon holle rug te krijgen? Moet ik me daar tegen verzetten of hoort dat er juist bij vind het zon gek gezicht. Normaal let ik best wel om mijn houding, maar als ik nu recht probeer te staan, moet ik mijn buikspieren ontzettend aanspannen en volgens mij is dat nu niet meer de bedoeling. Iemand hier ervaring mee? Tevens begint miniman me steeds harder te schoppen. Elke beweging kan ik nu voelen, hij wordt natuurlijk ook steeds sterker. Benieuwd hoe ik hier over een week of tien over nadenk
He kiki ja ik heb ook last van die holle rug maar die had ik al maar het lijkt wel of nu iedereen het in eens ziet omdat er wat aan de voorkant zit. Volgens mij nog niks gehoord. Wat een drama daar in Ameriks zeg mensen worden echt steeds gekker en dat is nog zachtjes uitgedrukt. De wereld word echt kapot gemaakt door een hoop ........ zal het maar niet schrijven.
goedemorgen dames hier word het een dagje poetsen het mooie weer is voorbij en ik heb een heleboel zand in de voortuin pffff en dat ligt dus ook allemaal binnen nouja nu maar hopend at de stofzuiger het blijft doen ha ha ha ha ha en dan ga ik maar eens beginnen vandaag met de hond uit laten
Hey Lintje, Dat is echt belachelijk! Moet je ook een verslag van het FG ondertekenen? Dan zou ik die niet voor akkoord tekenen maar voor gezien met jouw op- en aanmerkingen erbij. Tevens zou ik een afschrift hiervan naar je chef sturen (dus met jouw commentaar erbij). Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten, omdat zo'n gesprek anders zonder jouw visie erbij vermeld, in het personeelsdossier terecht komt, en dat zal je altijd blijven "achtervolgen" tijdens de rest van je loopbaan. En later kan je er niet meer op terugkomen! Op mijn werk loopt het ook niet helemaal lekker, ik lig al nachten wakker van de hoeveelheid werk die zich opstapelt, zonder dat er hulp op komst lijkt te zijn. Nu ga ik na volgende week ook nog een week op vakantie, dus dan loopt de hele boel in het 100, ben ik bang. Ik heb nu al zo vaak aan de bel getrokken, ik word er echt kriegel van. Ik ben doodmoe en dus bepaald niet de gezelligste thuis, mijn echtgenoot wordt er gek van. Hij zegt dat het mijn probleem niet meer is, maar ik ben wel Office Manager en wil de boel gewoon goed achterlaten. Voorheen werkte ik 's avonds vaak nog een paar uurtje thuis, maar dat gaat gewoon echt niet meer. Te moe en die trappen oplopen naar boven, dat beperk ik toch liever zoveel mogelijk. Ook hier een drukte van belang in mijn buik, geweldig!
Het was inderdaad meer een beoordelingsgesprek dan functioneringsgesprek want ze probeerde de hele tijd haar mening aan mij op te leggen. Ik teken niets! Heb sinds lange tijd afgelopen nacht heerlijk geslapen . Ik vraag me af of ze me vandaag ook gaan bellen ofzo. Weet iemand dit? Ervaringen? Mamalieske, wat een goed nieuws! Ik moet ook maar gaan solliciteren. Ja, echt vreselijk wat er is gebeurd aan de Virginia Tech. Sonjaw.. ik begrijp je zin niet: Ik heb mijn chef toch nog even mijn ongenoegen laten weten want wij hebben geen CAO en dit is volgens het CAO dus ik heb gezegt niks kan volgens CAO en dit zou wel zo moeten. Maar is het handig om lid te worden van een vakbond... of kom je er wel uit met je chef? Verder; au, pijn onder in mijn buik.. bandenpijn?
ha ha ha ja kan ze alleen nog maar zien als ik een foto maak sta een beetje naar voren daar met mijn camera hahaha
Wolvin, wat voor aangepast werk hadden ze in gedachten dan? Hoop voor je dat het niet een te grote belasting is/word. Het draait nu echt ff om jou he... niet vergeten! Rustig aan dus... Op m'n buik slapen is hier al ff geen optie meer, word dan goed geprotesteerd door uk Lintje, wat een #$@^& leidinggevende zeg! Geef je groot gelijk dat je je hebt ziek gemeld. Voor de rest sluit ik me aan bij kuki! danielle1979, jij bent er vroeg bij! werkse vandaag en veel plezier met je echo! En die cruise....zucht zou wel willen ruilen hoor mamalieske, heerlijk dat je zo'n goed gevoel hebt bij je ( bijna) nieuwe baan. Hoop dat het allemaal door gaat voor je! Heel veel plezier met de kraamvisite straks. Heb hier ook steeds meer last van emo traantjes hoor. Ben het boek veilig bevallen aan het lezen , staan ook allemaal voorbeelden en verhalen in van vrouwen. Bij de meeste hou ik het niet droog hoor sonjaw, dat over het met 6 weken moeten stoppen zou ik echt niet weten meis, kan je niet een een of andere instantie bellen ( arbo ofzo) om te vragen hoe dat zit? En sterkte met je fibro kiki80, dank je voor je lieve woorden, had ik echt ff nodig Hier ook steeds meer last van een holle rug. En het zelfde probleem als jij, heb er meer last van als ik echt recht probeer te lopen.... Als je een oplossing weet graag......... Ook nog niets van teddy gehoord maar stond me iets bij dat ze het ook pas vandaag zou laten weten.. :-k Woepie, suc6 met poetsen Kuki, moet eigenlijk je hubbie wel een beetje gelijk geven hoor... Is niet meer jouw probleem. Je hebt het vaak genoeg aangegeven maar met ( zoals mijn hubbie altijd tegen mij zegt) overdreven verantwoordelijkheids gevoel kom je er ook niet.. Weet hoe moeilijk het is maar probeer het nog een keer aan te geven op werk en ga lekker van je vakantie genieten volgende week! Hoe makkelijk het ook klinkt, en hoe moeilijk het ook is....probeer het los te laten. Sterkte ermee! dikke knuf voor iedereen, daantje
hihi, hoe loopt dat zonder voeten? En wat een schattige rompertjes! Waar heb je die vandaan? Hebbe, hebbe, hebbe
http://www.simplycolors.nl/artikel.php Misschien een leuke tip. Op deze site kan je teksten zelf bepalen voor op een rompertje of t-shirtje... leuk idee om bij de geboorte aan te doen met de naam erop... in allerlei kleuren, lettrtypes etc...
Heb even een beetje gegoogled: U hebt recht op minstens zestien weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. De datum waarop uw zwangerschapsverlof ingaat, hangt af van de vermoedelijke bevallingsdatum. Vanaf zes weken, maar minimaal vier weken (28 dagen) vóór de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum mag u verlof opnemen. U kunt zelf bepalen op welke dag binnen deze periode u het verlof laat ingaan. Dit is dus wettelijk bepaald, als jullie geen CAO hebben kunnen ze je volgens mij niet dwingen om 6 weken van te voren verlof op te nemen. Van wettelijke bepalingen kan soms in de CAO afgeweken worden, maar als je geen CAO hebt kunnen ze volgens mij nu niet ineens zeggen dat je je daar aan moet houden hoor.
Als je minder dan zes weken zwangerschapsverlof wilt opnemen voor de bevalling, maar door ziekte niet kan werken, dan gaan die ziektedagen van je zwangerschapsverlof af (ze tellen mee als verlofdagen). Ook als je ziekte niets met je zwangerschap te maken heeft. Sonja je bent 32 uur gaan werken, maar hoe is dat afgesproken dan? Want afhankelijk daarvan kan het dus wel kloppen dat je 6 weken ervoor moet opnemen.......
@ Sonja: als je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt bent geraakt nav klachten die samenhangen met de zwangerschap, ben je verplicht 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof te gaan. (arbo wetgeving) Ik zelf werk ivm BI halve dagen en moet dus ook 6 weken van te voren stoppen (kan niet wachten, plak er nog een week vakantie voor) Succes met alles