Oh die cruise die klinkt even lekker verder wat betreft wagen ombouwen, mijn moeder heeft laatst iemand gezien die had een soort fietsstoeltje boven de kinderwagenbak waar dan de oudste in kon zitten. We moeten nog piekeren hoe en wat, maar we zijn handig genoeg en mijn man heeft al wat constructies in zijn hoofd om dit allemaal goed voor elkaar te krijgen, dus zodra we het voor elkaar hebben dan zal ik een foto plaatsen oki?
Hoi lintje Wij hebben geen CAO.Krijgen bv geen onregelmatigh. toeslag enzo. Dat bedoelde ik met niks kan volgens CAO en dit wel. Met mijn chef heb ik absoluut geen problemen hoor die is er echt voor ons en tegen het hoofdkantoor.Dus dat zit wel goed. Vind het ook niet echt erg om vroeger te stoppen want het staat nu vast op 17 juni maar had liever 2 weken meer gehad. Ien ik heb nu zeg maar 8 zwangerschap ziekte uren. Verder is er niks besproken. Bedankt voor het googlen wilden het vanmiddag zelf doen. Ga het toch nog eens even met mijn Regio chef over hebben hoe het nou zit ook omdat het niet bij ons in de bedrijfsbepalingen staat. Ze zijn bezig de OR om een CAO voor elkaar te krijgen dat zou wel lekker zijn hebben we een hoop voordeel aan. Verder wil ik me er niet te druk over maken zoals ik al zei ik vind het ook wel lekker merk gewoon dat ik niet echt meer zin heb terwijl ik het er wel naar m'n zin heb hoor. Maar heb momenteel met alles wat moet zo iets van laat maar. Woepie dat gaat hard nog even en je ziet ze echt niet meer en je rompers zijn echt gaaf. Ik heb laatst ook een gaaf pakje gekocht met muts i'am small but smart. Staat op de site de foto. Nou ga maar weer eens een bammetje maken met natuurlijk aardbeien hihihi net op de markt geweest.
Sonjaw, als jullie geen cao hebben dan vallen jullie automatisch onder de algemene cao van nederland die dus in dit geval geldt. Als je idd al ziekte uren hebt vanwege zwangerschap (hierover heb je dan als t goed is een brief ontvangen van t uwv want zij betalen in dit geval die 8 uur per week aan je werkgever) Dan zal t idd 6 weken van te voren zijn dat je met verlof gaat. Gewoon hopen dat de kleine 2 weken te laat komt dan heb je gewoon 18 weken Nee grapje maar ik dekn dat ze gelijk hebben Lintje wat een debiele actie van dat mens. Idd niks ondertekenen en anders gesprek op nieuw aanvragen met iemand anders erbij. Fg is iets waar beide partijen inbreng in hebben, van te voren beide partijen een agenda inbrengen wat de te bespreken onderwerpen zijn. Je moet hier altijd een verslag van krijgen dat door beiden ondertekend moet worden (als je t ermee eens bent uiteraard) Gewoon opnieuw aanvragen. En groot gelijk dat je ziek bent nu. Ligt er trouwens aan in welke branche je werkt. Bij mn vriend word na 2 dagen al gebelt bij mij pas na een week door de leidinggevende zelf dus wacht gewoon vrolijk af en tot die tijd lekker genieten van je welverdiende rust Mist ik las laatst in een boek dat niet op elke wagen zo'n ding mag vanwege de stabiliteit. T kan zelfs gevaarlijk zijn. J ehebt er namelijk speciale stoeltjes voor maar als je kleine grote zich dan druk beweegt of draait dan kan ie sneller kiepen. Hopelijk kan t bij jou wagen wel! Hihi Woepie erg leuke foto's Ik heb net de louvredeurtje van de babykamer gespoten. Wel buiten want wat stinkt dat spul zeg. Heerlijk alles fris wit,,,,alleen nu zijn mn spuitbussen al leeg. Die lagen moeten binnen 10 minuten of na 16uur als t uitgehard is,,,zucht dus nu kan ik pas morgen verder want 10 minuten nieuwe bussen halen dat redt ik niet. Ik wil altijd alles direct afhebben hihi ben altijd erg ongeduldig hihi
@misgroovy, wij kopen niet zo'n speciale stoel, we maken het dus zelf, manlief is gelukkig supertechnisch dus dat durf ik wel aan. We hebben een superstevige wagen dus dat scheelt al vast en verder dan een handige man een goede extra buizenconstructie en het komt allemaal vast helemaal goed (hoop ik )
Oh dementie dementie, ik heb dus vandaag weer een echo gehad, ik was niet gek geworden mijn placenta lag achter dus ze heeft het verkeerd opgeschreven. Alles was nog steeds goed en het was nog steeds een mannetje
Missgroovy heb geen brief gekregen maar komt misschien nog ik wet het niet. Ik maakte gister ook die opmerking van nou als hij nu later komt dan heb ik langer maar kreeg het antwoord van nee hoor gewoon 16 wk. Ik weet het niet meer hoe het nu zit ik zie het wel.
Missgroovy, ik werk voor de gemeente. Lijkt me niet verstandig als mijn leidinggevende belt. Met haar kan ik geen zinnig woord wisselen. Van " tijdig ingrijpen" hebben ze bij de gemeente nog nooit gehoord, terwijl ik zat te springen om iemand die (echt) luisterde. Wellicht is mijn ziekmelding een signaal. Er zal wel contact met mij worden opgenomen door een bedrijfsarts denk ik. Ik kom daar in ieder geval niet meer terug. Ik had net even met mijn vk gebeld; zij zei; "Dat is echt heel verstandig dat jij je hebt ziek gemeld. Mijn advies was om rust te nemen en te stoppen met de werksituatie waarin jij verkeert. Dat heb je heel goed gedaan. Ik ben trots op je." Ben ik weer iets blijer
Goed nieuws dat je niet gek was geworden! maarreh... is de echovrouw dan misschien (ook) dementerend/zwanger?
Lintje bij mijn vorige baas kregen we een brief die je in moest vullen en bij deze werkgever heb ik nog nooit controle gehad mijn chef zegt altijd je belt maar als je denkt te beginnen dus dat is lekker. Collega's bellen dan wel eens van hnoe is het maar verder hoor je bij ons niemand. Zou lekker rustig afwachten en van de arbo mag je ook gewoon de deur uit. Vooral als je uitlegt van die stress dan zeggen ze zelfs dat het ontspannend is lekker naar buiten ofzo.Niet druk om maken en lekker gevoel he dat de vk ook achter je staat. Groetjes Ga nog even stofzuigen en nog een uurtje op de bank ben echt moe moet straks werken eten heb ik al klaar dus dat is lekker.
Zou heel best kunnen dat het met het weer te maken heeft. Ik heb momenteel ook meer (fibro)klachten. Vooral in mijn handen en armen heb ik de afgelopen dagen echt van die stekende pijnen! Grrrrr.... Even over dat zwangerschapsverlof. Het is inderdaad zo dat wanneer je in de ziektewet komt voordat je zwangerschapsverlof is ingegaan je verplicht zes weken van te voren op moet nemen. Je houdt echter ook ALTIJD 10 weken verlof ná de bevalling. Dus mocht je kleine 2 weken te te laat komen, dan heb je volgens mij 6 + 2 weken vooraf en de 10 weken achteraf, kom je in totaal op 18 weken uit. Correct me if i'm wrong ladies! Wat een sh*tgesprek Lintje, ook ik vind het knap van je dat je je ziek gemeld hebt. Zijn ze nou helemaal betoeterd. Wat denkt die leidinggevende wel niet zeg! PFffft, kan ik me zelfs over opwinden. Doe maar lekker rustig aan meid en denk om je kleintje. Ik duik zo nog even mijn bedje in. Heb vanochtend gewerkt maar heb vannacht zó slecht geslapen. Vanwege de pijn vooral, en ik had het warm, moest plassen en weer drinken, dus weer plassen etc. Heb om 3.00 uur nog maar even beneden een half uurtje voor de tv gezeten om vervolgens weer in slaap te kunnen vallen. Maar ja, dat houdt dus wel in dat ik nu helemaal brak ben. Even de oogjes dicht dus.....
Klopt fibi, maar dit geldt ook als je 4 weken van te voren stopt, als je kindje te laat geboren wordt houdt je altijd het aantal weken na de bevalling: U hebt altijd recht op minstens tien weken verlof na uw bevalling, ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht. Als u toch eerder aan de slag wilt, dan mag dat pas 42 dagen na de bevallingsdatum. Stel, u bent zes weken voor de bevalling gestopt met werken. Voorbeeld 1: Het kind is een week te vroeg geboren. U hebt dan vijf weken verlof voor de bevalling en elf weken erna. Totaal: zestien weken. Voorbeeld 2: Het kind is twee weken te laat geboren. U hebt dan acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. Totaal: achttien weken. Stel, u bent vier weken voor de bevalling gestopt met werken. Het kind wordt twee weken te laat geboren. U hebt dan recht op zes weken verlof voor de bevalling en twaalf weken erna. Totaal: achttien weken. Stel, u hebt afgesproken vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum te stoppen met werken. Drie weken voor de ingang van het verlof wordt u ziek. De afspraak van vier weken vervalt. U hebt zes weken verlof voor de vermoedelijke bevallingsdatum en tien weken erna. Totaal: zestien weken.
die heb ik bij babyplanet gehaald gisteren 5,95 euri per stuk ook in de kleuren creme en roze ook andere teksten verkrijgenbaar enzo maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zo opgelet mijn oog viel op deze 2 rompers oh en het loopt hetzelfde hoor whahahah zie ze alleen niet meer me voeten
heb net effe bij sonja in haar album gekeken erg leuk pakje waar heb jij hem vandaan en hebben ze die ook in verschillende stijlen kleuren e.d
moet ik trouwens ook effe kwijt is zoooo schattig die kleine meid van mij is 6 jaar en gaat dus al naar school daar weet uiteraard iedereen dat er een tweeling aan komt en dat het jongens zijn er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zelfs de namen al weten want dat mutske van mij ken der kleppie niet houden hoor maar goed elke morgen moet ik mee naar binnen teriwjl ze dat makkelijk zelf al kan maar goed ik loop mee en dan gaat ze uitgebreid zodat iedereen het kan zijn mijn buik lopen knuffelen en zegt er dan bij zodat iedereen het hoort dag lieve broertjes tot straks en dan krijg ik vlug een kus hihihihi zooooo lief ook
Hoi lieve meiden. Ik ga julie gelijk maar even verlossen van hoe het is gegaan met mijn examen gisteren. Ik ben GESLAAGD! Goed he en ik ben zo blij dat ik het wel van de daken kan schreeuwen. Ik had 6 fouten en dat is het maximale dat je mag halen dus nog op het nippertje gehaald. Nu kan ik lekker op de brommer straks en hoef ik op mijn werk niet zo veel meer te fietsen HOI,HOI,HOI. Mijn kindje sprong gelijk vrolijk in het rond in mijn buik toen ik geslaagd was dus die is ook blij dat mama het gehaald heeft Na mijn examen was mijn vriend me komen ophalen en zijn we in Amsterdam lekker gaan eten en daarna voor het eerst naar de cursus samen bevallen gegaan en dat was erg leuk. Een lesje anatomie gehad en ontspannings oefeningen en dat was heel fijn. Leuke mensen ook op de cursus,wel eerder uitgerekend dan mij maar dat scheelt 2/3 weekjes Het zijn 9 avonden en altijd op maandag en na de bevalling hebben we een trug komst dag om de kindjes te laten zien en hoe het nu is met iedereen. Het was gisteren een lange dag en ik was pas om 22.30 thuis dus had geen puf meer om nog wat te schrijven hier en vanmorgen was mijn internet uit de lucht en kon ik ook niet schrijven maar nu ben ik er weer Niet zo leuk hoor dat hier iemand die we niet kennen zo vervelend reageerd terwijl ze Woepie helemaal niet kent. Woepie wij kennen je hier en wij weten wie je bent en door ons word je erg gewaardeerd dus trek je er lekker niets van aan. Ik ga zo even stofzuigen en de dooie plant weg doen,die plant is echt mors dood en ik ga hem netjes begraven in de bio bak Lieve meiden tot snel weer en een dikke knuffel voor iedereen. Doei Teddy.
Teddy. Gefeliciteerd, helemaal top! En die cursus klinkt ook bijzonder goed, leuk! Woepie, een echte tweelingbuik! Zoiets moeten wij toch tegen het einde worden Missgroovy, ik kan het ook nooit uitstaan als ik iets niet gelijk af kan maken, kan ik zo niet tegen...grrrrr. Lintje, volgens mij krijg jij een hopperdehop, ik ben zo blij en zonder stress bui...samen delen? Nou, mijn man gaat toch drie weken weg...hij blijft zelfs drie dagen langer weg. Gaat ie even langs mijn broer in Hongkong...ligt toch op de route. Natuurlijk erg leuk voor hem, maar het is mijn broer, ik wil ook! En ik ga pas in december weer die kant op...snif, snif! En nu weer hoppen hoor! 't Is best een mooie dag Mist, zie je wel, niet alle zwangere vrouwen zijn dementerend.
Zoooo daar was ik weer na een paar uurtjes werken ! Iemand vroeg aan mij of ik nu de hele dag plat moest liggen (sorry, ik heb een beetje last van zwangerschapsdementie dus ik ben even je naam vergeten), maar dat is dus niet het geval, gelukkig ! Het zit zo: naast mijn werk (drie halve dagen in de week omdat ik in de ziektewet zit), volg ik ook nog een studie als CB belastingconsulente in Utrecht. Daar moet ik iedere maandagavond naartoe, maar dat kost mij ontzettend veel energie, ik moest mezelf er de laatste tijd echt naartoe slepen. Ook heb ik nog een dochtertje van bijna drie jaar thuis, die ook heel veel aandacht vraagt en die graag met mama wil stoeien en gek wil doen. Het komt er nu op neer dat ik mijn opleiding een half jaartje moet stop zetten en deze na de bevalling weer kan oppakken, en dat ik de zorg van mijn dochtertje wat meer uit handen moet geven. Dit betekent voor mijn man dat hij in de weekenden vaker thuis moet zijn, zodat ik aan mezelf kan denken. Ik kan dan even rust voor mezelf pakken. Ook geen boodschappen meer tillen, niet meer stofzuigen, noem maar op. De beetje zware huishoudelijke dingen zijn voor mij niet meer weggelegd. Eigenlijk had de VK liever ook dat ik nog minder zou gaan werken, maar ik geef eerlijk toe : dan word ik gek thuis ! Ik moet een beetje afleiding hebben, en die paar uurtjes op een dag moet best kunnen. Ik heb een zittend beroep, er wordt door mijn collega's goed voor mij gezorgd, dus dan ga ik toch liever nog die drie dagen werken. Het is dus gelukkig allemaal niet zo erg als het allemaal lijkt, maar voor zo een ondernemend mens als ik is het toch even wennen hoor ! Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal !