augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Leuk hoor Lintje die nieuwe kamer, geniet er maar van en heb je je het je man al verteld, wat vond die?

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hij vroeg: "welke kleur?"
    Ik zei: "wit, van hout"
    Hij: "Ow, waag de gok maar"
    Ik: "Ja.. heb ik al min of meer gedaan :( "
    Hij: "Gedurfd hoor. ;) "
    Ik: "haja :D "

En dan is de basis in ieder geval al goed. Ons huis bestaat alleen maar uit houten meubelen en ook veel witte meubelen. Hij vindt het vast heel mooi. De wieg heb ik ook zonder hem gekocht. Maar ja, hij is weer degene die de kinderwagen heeft uitgezocht (terwijl ik toch echt een paarse wilde.. maar hij absoluut niet). Compromis; hij loopt altijd met de kinderwagen! ;)

3. Niet meer actief

goedemorgen dames ik wens jullie allemaal een fijne dag
    ik ga vanmiddag weer effe naar mijn vader wat zooi naar de vuilnis doen zijn we daar ook weer vanaf

4. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Goedemorgen!

Slapen jullie ook zo slecht? Ik ben om de haverklap wakker en elke ochtend om 7 uur á half 8 op.. Ik zou best eens een keertje tot een uurtje of 9 willen slapen... maar goed, verder heb ik niets te klagen. :)

Het zonnetje schijnt hier alweer volop, ga vanmiddag daar maar eens lekker van genieten. Ik ga een middagje naar mijn ouders en dan gaan we een stukje wandelen. Heerlijk, even met de neus in de buitenlucht!

Lintje, ik ben erg benieuwd naar het kamertje, maar het is al bijna zaterdag. ;)
    En wat nu, als hij het niet mooi vind?
    (Dat zal wel niet hoor. :D )

Lintje 82, ook een dikke knuf van mij voor jou. Ik weet hoe het is om plat te liggen. Het is voor een goed doel, maar ik ben blij dat ik het nu niet meer hoef. Hopelijk gaat het jou ook gauw weer beter.

5. Niet meer actief

ja ik heb dat ook als je wakker word dat je dan ook klaarwakker bent pfff
    ik moet regelmatig naar de wc snachts om 3 uur vind ik dat niet zo erg
    maar als ik dan om 6 uur nog eens moet en dat terwijl ik dan nog maar hooguit een uurtje kan gaan slapen omdat de kleine meid naar school moet baal ik er wel eens van
    alhoewel vroeg op staan met het zonnetje door je raam ook niet echt een straf is hoor vind ik als het nu nog steeds ijskoud was zou ik het heel erg vinden

6. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Goedemorgen dames en lintje82 welkom terug en doe lekker rustig aan.
    Miza hier ook vaak wakker 's nacht, en 7 uur a half 8 op, daar zou ik een moord voor doen de wekker gaat bij ons altijd om 6.15 uur af.........

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik wilde net gaan vragen of meer dames daar last van hadden: slecht slapen en ik ben de laatste dagen weer zoooooooooooo moe! Net als in het begin van de zwangerschap, niet normaal! Als ik in de auto zit naar mijn werk (half uur) heb ik de radio hard aanstaan en de blowers op koud, anders zit ik gewoon te suffen in de auto. En dan 's nachts ook een paar keer naar de wc, overdag gewoon 10 keer ofzo. Geen blaasontsteking o.i.d. maar er wordt druk trampolinegesprongen op mijn blaas :) Dat is ook wel een beetje irri, vroeger kon ik het nog wel eens ophouden, maar nu echt niet lang meer en ik heb ook veel sneller een harde buik met een volle blaas, nou dat is echt geen pretje meer!

Op kantoor is mijn werkplek een warm hok, zeker met dit weer, dus zo tegen het middaguur suf ik helemaal weg. Weten jullie eigenlijk of je nog mag overwerken als je zwanger bent? Is het werkweigering als je dit niet wil?

8. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Goedemorgen allemaal

Nou ik slaap hier momenteel weer super heb het al gehad hihi 4 uur smorgens beneden zitten.Moet wel zeggen dat ik er tussen 7 en 8 uit ben.
    s'nachts 1 keer er uit en zo weer verder slapen maar ben wel moe hoor op de dag.maar dat heeft ook met mijn fibro te maken.

Volgens mij is het geen werkweigering hoor als je niet wil overwerken.

Hier sinds gister elke keer zo koud.
    Zo maar het paard doen en nog wat in huis eigenlijk geen zin in maar moet vanavond ook werken en dan morgen nog.
    Weekend plus maandag lekker vrij
    :whistle: :whistle: .

Hier is het nog fris buiten zonnetje is er wel maar niet warm :cry:

9. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Mogge dames!
    Lintje 82, sterkte, hoop dat het snel beter gaat!

Pollewop, welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Lintje, wauw een babykamer. Ik heb ook nog geen babykamer! Maar zo snel zal ik hem niet hebben ..

Maaarrrr.... ik heb een kinderwagen! Heb gisteren een bugaboo gekocht van de ouders van mijn vriendin. Die hadden een nieuwe op zolder staan, nooit gebruikt, half jaar oud en heb er 500 euro voor betaald. Scheelt 300 euro met de winkel, en toen ik hem gisteravond in elkaar aan het zetten was, was ik er toch wel erg blij mee, en is het echt wel een goed keuze geweest! Ik ga nu nog andere bekleding proberen te scoren via marktplaats, en die van mij zien te verkomen, en dan is tie helemaal zoals ik hem wil. Ben helemaal in mijn nopjes...

10. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    O ja ik slaap sinds deze week weer heeeerlijk. Hoef er 's nachts niet meer uit (weinig drinken voor naar bed gaan en goe uitplassen)! Vorige week was echter een drama, soms wel 2 uur wakker!

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hier precies hetzelfde... qua toiletteren en nachtrust.. bleh!

Kuki: Hier hier heb je recht op:

regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten Overwerk en consignatie zijn niet meer toegestaan. Nachtdiensten ook niet, of het moet redelijkerwijs niet anders te organiseren zijn.
    zwangerschapsonderzoek in werktijd.
    Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Dus... niet meer overwerken! ;)

12. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik wil nu juist nog overwerken, kan ik lekker oppotten tot vlak voor bevallingsverlof en na zwangerschapsverlof, maar ja, ik heb dan ook nauwelijks klachten. Maar je hebt inderdaad gelijk dat je heel veel rechten nog hebt hoor als zwangere en net bevallen vrouw!

13. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi meiden.

Nou ik ben gisteren avond met mijn collega's uit eten geweest en het was heel gezellig maar o wat heb ik veel gegeten.
    We hebben gewokt en dan kan je zo veel eten als je wil,de kok wokt het wel voor je.
    Ik heb mij lam gegeten aan alles en nog wat en nu zit ik nog steeds een beetje vol.
    Ik doe vandaag maar een beetje rustig aan met eten,vind mijn kleine jongen in mijn buik ook wel fijn denk ik :D

Verslaafd aan aardbeien?
    Nou ik kan er over mee praten hoor hier nog iemand die de aardbei ondekt heeft en het erg lekker vind :D

Gisteren avond had ik jeuk aan mijn regter borst en toen ik wilde krabben kwam er wat vocht uit mijn tepel,echt super weinig maar het was wel nat en mijn vriend zag het ook.
    Is dit melk wat er uit kwam?
    Kan dat al zo snel in de zwangerschap?
    Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen.
    Ben niet ongerust hoor want het zal er wel bij horen maar ben zo benieuwd,ik heb het nog nooit mee gemaakt.

Ik slaap nog steeds wel goed gelukkig en nog geen last van dat mijn kindje mij wakker houd.
    Maar ik voel hem wel steeds heviger schoppen en draaien in mijn buik dus wie weet komt het bij mij ook nog wel een keer.

Ik wens iedereen een fijne dag en tot snel weer.

Doei Teddy.

14. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Goeiemorgen dames,

slapen is hier ook een drama, eerst t in slaap komen en dan t door slapen. Word elke nacht om half2 wakker maar ik weiger dan dan de wc te gaan. Om 4uur word ik nl weer wakker voor naar de wc, dus doe t dan in 1 keer dan hoef ik geen twee keer. Om 5 moet mn vriend eruit dus ff 5 min de wekker aanhoren. Dan en 5,45uur krijg ik een kus want meneer gaat de deur uit en dan weer in slaap komen. Gelukkig lukt dat redelijk snel en kan ik soms tot half 10 slapen dat scheelt.

Ik werd vanmorgen wakker met een puntbuik (foto in mn album gezet) Echt heel grappig en gek om te zien. Normaal als ik lig dan zie je bijna niet dat er een kindje inzit :D Maar nu was t toch echt geen vet meer hihi

Gisteren ook de schilderijtjes opgehangen op de babykamer. Ben er eigenlijk niet zo heel tevreden mee :( Ik krijg van iedereen alles groen enz maar die schilderijtjes is met blauw. Mss dat ik ze maar fel roze ga maken ofzo. Tis toch een meid dus dat kan wel haha. Zal mn vriend wel een shock krijgen maar das bijzaak.

Kreeg gisteren post van t UWV, ik had ze gebeld om mijn zwangerschap door te geven zodat alles tijdig geregeld zou zijn. Kreeg ik een brief waarin stond dat mijn verlof aangevraagd was per 16 april,,,, beetje vroeg dus :D Ik gebeld en gelukkig nog kunnen veranderen hhi. Zou ik wel heel lang verlof hebben. Ik ga nu met verlof 31 juli. Aangezien ik toch in de ww zit heb ik gekozen voor 4 weken van te voren ipv 6 dan heb ik langer erna ivm solliictatieplicht.

Zal ff foto van mn bubbel in t album zetten :D

15. Niet meer actief

Haha Missgroovy wat een super grappige buik op die foto, echt lol, zat ie zeker net rechtop (kzie em al helemaal zitten, in kleermakerszit hahaha)

Tarzan gisteren was helemaal geweldig, echt super, heel groen, meer vertel ik niet, moeten jullie zelf maar gaan kijken. :p
    Heb nu de cd op staan :)

@Teddy, ja da's colostrum (tja, had het er laatst nog over, dus nu vergeet ik het niet meer) de eerste moedermelk. En het kan nu al hoor, weet eigelijk niet wat het gemiddelde is, welke week enzo, maar ik geloof dat iemand anders van de 08-mama's ook al lekkage had. :)

Vanmorgen weer bloed geprikt en daarna voor het eerst een echte zwangerschapsbh gekocht bij Hema, wat zijn die krengen duur zeg, helaas had ik geen kortingsstickertjes :(

hihi Lintje, ben erg blij voor je meid, heerlijk he als de spulletjes er staan. En we wachten rustig de foto's af (is het al gelukt? waar blijven ze nou? schiet es op) :p

16. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Hoi meiden, hier ben ik weer eventjes.
    Wat een lekker weertje he! :D
    Alleen het windje is wat fris.

Hebben jullie het ledikantje van ons prinssesje al gezien in het fotoboek?
    Heeft opa vries zich goed voor ingezet, maar het resultaat mag er zijn, toch!?
    Het is nog van mijn nichtjes geweest en is dus al...... uhm ff denken.... 15 jaar oud, dus er moest van alles aan gebeuren.
    Maar we zijn er super blij mee!

Nou een fijne dag allemaal!

Knuffel Lintje

Enne Miss Groovy, wat een grappig punt buikje! :D

17. Niet meer actief

Mooi ledikantje Lintje82, heel goed ventilerend ook enzo :p :) Hij ziet er niet zo oud uit, echt leuk zo'n familieding.

Heb zelf net de kinderwagen en maxi-cosi in het album gezet.

Groetjes

18. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Hihi Lintje82 leuk ledikantje :D wel jammer dat ze op de grond moet slapen hè ;) beetje jammer voor een prinsesje.
    Nee maar eerlijk t ziet er niet oud uit. Net alsof t gewoon nieuw is!

Hahah ja Raccon, ons boedha meisje in kleermakerszit en handjes tegen elkaar hahah geweldig

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Lintje thnxxx!

Enneuh Missgrooyv: wat een plaatje! Je zult je wel afvragen wat daarbinnen allemaal gebeurt, huttendorp of zo :)

20. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    Hoi Allemaal,

ik ben er een tijdje niet geweest, hat is me allemaal ff te veel geweest, dus ik ben niet echt op de hoogte, het lukt me niet om elke dag te kijken

maar wens iedereen een goede zwangerschap toe

ik heb nu fysio want ik loop als een eend en heb erg last met lopen
    krijg nu oefeningen mee en ik moet verplicht meer gaan rusten als ik niet werk.

verder slaap ik heel slecht en mijn buik begint me aardig in de weg te zitten, ik huil ineens weer erg veel en eigenlijk om niks

gelukkig voel ik ons kindje heel veel en dat maakt veel goed
    we zijn afgelopen weekend met dat hele mooie weer een lang weekend weg geweest met schoonouders en zwager en diens vrouw met hun kinderen en dat was erg gezellig maar zo slecht geslapen, bedden waren vrij hard.

na het weekend sloeg de vermoeidheid toe en ik kan wel een week slapen
    het was erg gezellig maar ik krijg het dan wel ff terug op mijn bordje

groetjes

Deel Deze Pagina