augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    goedemorgen dames!
    Hier alles goed:D:D
    Gister eindelijk mijn vader verteld dat hij opa word en hij reageerde beter dan verwacht! Hij was echt ontzettend blij!'
    Wij hebben hier ook al een namenlijstje voor beide, al is die voor een meisje wel wat langer als voor een jongen...Mijn gevoel zegt dat het een meisje word maarjah dat moeten we dan nog maar even zien he! HAAH
    Nou dames verder heb ik niet zoveel te melden eigelijk, nog steeds geen kwaaltjes....best frustrerend maar ook wel fijn...
    Groetjes!

2. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    En ohjah alle nieuwe mama's welkom:D

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou ik heb ook weer wat vandaag hoor, ik had steeds een grote broek aan omdat de rest in de was zat en nu waren me gewone spijkerbroeken weer schoon dus ik die aantrekken, nou ja aantrekken.... de rits wil dus niet eens meer dicht :( Dat gaat weer wat worden deze zwangerschap 8)
    Verder heb ik nog steeds niet veel last van kwaaltjes alleen dus steeds een vieze zurige smaak in mijn mond en dat de hele dag lang en af en toe even kotsmisselijk maar gelukkig niet de hele dag en zo..

Ik heb dus erg veel zin in de kerst eindelijk vertellen en dan kunnen we er gewoon tegen iedereen open over zijn, vind het nu zo moeilijk om met mijn moeder te bellen, vooral als ik dan zeg:"verder heb ik geen nieuws.." pfffffffffff

4. Niet meer actief

hey mist dat heb ik dus ook de laatste paar dagen die rare smaak in je mond zelf tandenpoetsen helpt niet

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hai ladies

Alle nieuwe mama's to be VAN HARTE.

Wil jullie allemaal hele fijne dagen en een super maar vooral gezond 2007 wensen!

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Lekker misselijk.

Liefs Melanie

6. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Het enige wat heeeeeeeel even helpt is eten, maar als het op is is de vieze smaak er ook weer :( maar ja als dat alles is ;)

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ben ik weer! kHeb FF een vraagje:
    Hebben jullie ook al een afspraak moeten maken voor de combinatietest (als jullie dat willen tenminste)?

8. Niet meer actief

ja ook algeprobeerd net een broodje op maar vieze smaak is weer trug ik drink veel water scheelt ook iets maar echt weg gaan doet het niet

9. Niet meer actief

die combinatie test is dat om te kijken hoeveel kans je maakt op een baby die niet in orde is voor je 36 ste ofzo zoiets heeft de vk aan mij gevraagd of ik dat wilde zei noemde het een prenatale screening
    en dan vooral om te kijken of je geen kindje met een down syndroom zou krijgen
    maar wij hebben daar niet voor gekozen omdat elk kind bij ons welkom is en dat wij het dus niet van te voren hoeven te weten bovendien konden ze het dan nog niet met zekerheid zeggen en dan zou je je zelf alleen maar in de stress helpen lijkt me

weet niet of dat het zelfde is als wat jij bedoeld maar wij hebben daar niet voor gekozen dus

en als het niet hetzelfde is wil je dan effe vertellen wat een combinatie test in houd want dan weet ik dat niet hihihihi ;)

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja, dat is het volgens mij wel Woepie. En nee, eigenlijk wil ik hem liever niet, elk kindje is bij mij welkom maar manlief is lekker rationeel en wil het liever wel. Wij gaan namelijk eind volgend jaar naar het buitenland verhuizen en ziet dat niet zitten met een kindje met een afwijking :( Maar ik en mijn man zijn nog jong, geen afwijkingen in de familie en we leven zeer gezond...dus ben ik niet echt bang voor de uitslag.

11. Niet meer actief

ja mijn vk legde het uit tegen ons en die zei ja ze kunnen ook zeggen dat de kans 1 op de 10 is dat je een mongooltje krijgt zit je je daar misschien helemaal druk over te maken terwijl het dus ook niet zo hoeft te zijn
    om die reden kozen wij er dus al niet voor
    en ja is het zo dan is het toch zo
    ik kan me aan de andere kant ook wel iets voorstellen hoor bij het rationele van je man

12. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi meiden!

Hoe gaat het nou met jullie?

Hier zijn gangetje. Zit alleen ziek thuis. Lekker dan. Gister ziek naar huis gegaan en voor vandaag ziek gemeld. Ben helemaal lamlendig. Mijn oren zitten dicht van de verkoudheid en ik heb geen stem meer. Verder voel ik me brak....Dus mijn zoontje heb ik door een vriendin naar het kinderdagverblijf laten brengen dus ik heb even rust....

Woensdag naar de vk geweest voor een intake. Achteraf had ik net zo goed gelijk een afspraak kunnen maken voor de 12 weken want het stelde dus weer niks voor. Dat wist ik al want bij mijn mk was ik ook al geweest. Ook wist ik al dat ik geen combitest wilde doen, dus wat deed ik daar nou eigenlijk? Ze hebben me ingeschreven en gelijk maar bloed geprikt want het was rustig (anders doen ze dat pas met 12 weken)

En ik vertelde dat ik al een echo had gehad en dat ik er nog een kreeg met 10 weken. Zegt ze: oke, maar dan is het daarna wel klaar met de echo's. Dan krijg je geen echo met 13 weken meer, dan ga daarna voor de 20 weken echo. Op zich aan de ene kant wel logisch maar ik vond het wel een heel leuk vooruitzicht. Eerst met 10 weken en 3 weken later nog een echo! Maar helaas dat feest gaat niet door :(

Nu mag ik 24 januari weer naar de vk. En dan hoop ik dat ik het hartje kan horen.

Kwaaltjes zijn een beetje afgenomen. Niet (zo) misselijk meer. Maakt me gelijk weer onzeker, want dat had ik bij mijn mk ook dat de kwaaltjes afnamen......Bah!

Nou meiden ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal en ik zag ook nog een heleboel nieuwe augustus mama's voorbij komen. Dus bij deze: allemaal van harte gefeliciteerd en veel geluk

13. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hoi aanstaande mama's......hier alles goed.......gister lekker wezen shoppen.......ff 3 nieuwe beha's gekocht....en nieuwe schoenen......was gister gebroken toen ik thuis kwam......mijn vriend heeft gister vis schoon staan maken......wat een stank!ben er gewoon voor weg gelopen......werd er echt misselijk van.....ik ga pas in januari de vk bellen....alle nieuwe augst mama's....gefeliciteerd en geniet van jullie zwangerschap

groetjes tamara

14. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nee wij laten die combitest niet doen. We vinden dat je er toch niets mee op schiet om van te voren te weten dat er een verhoogde kans is op, das net zoiets als weten dat je 10% kans hebt op een miskraam loop je je heel erg over op te naaien terwijl er 90% is dus dat het goed gaat, die kans is veel groter eigenlijk..

Verder vind ik de vk een beetje apart reageren Silly, zij hoeft die echo's toch niet te betalen? Maar ja aan de andere kant moet ze ze natuurlijk wel verantwoorden.. dat zal misschien het probleem zijn..

@tammy ik wilde ook pas zo laat de vk bellen, maar las overal dat je eerder moest bellend dus ik toch maar gebeld om te vragen wanneer ze willen dat ik belde, toch zo vroeg mogelijk blijkbaar.. dus voor mij nu een afspraak op 22 januari ;)

15. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

De combitest mogen ze bij ons rustig uitvoeren, maar mocht er een verhoogde kans zijn dan is dat zo, daar gaan we echt geen zwangerschap voor beeindigen, dus voor ons ook overbodig.

Wat betreft de namen hebben we al wel een hoop meidennamen maar jongensnamen willen nog niet echt lukken, maar we hebben ook nog alle tijd.

Verder heb ik vandaag echt een rotdag gehad. Vanochtend heel de ochtend misselijk geweest, last van maagzuur. Een van mijn zoontjes heeft vanochtend 2 x overgegeven :( , altijd erg zielig, maar ook erg vervelend voor diegene die het weer op mag ruimen :D .
    Einde van de ochtend naar mijn moeder geweest en voor het middagdutje van de jongens weer naar huis gereden. Wat denk je? Spuugt mijn zoontje heel de auto onder! Ik kon wel janken (heb ik later thuis ook gedaan hoor :) ). Het was zo zielig!
    En ik voelde me zelf ook zo beroerd, had nauwelijks iets gegeten, dus ook nog honger.

Bij thuiskomst eerst de kinderen uit de auto gehaald, naar boven, in bad en naar bed. En toen de auto nog :cry: . Ohw wat was dat erg. Ik heb echt een flink potje gejankt, want ik moet over een half uur mijn man ophalen, bij mijn schoonouders gaan eten (daar gaan de kinderen ook een weekendje logeren, ben ik ook wel aan toe), vanavond naar een kerstborrel en de kinderen liggen nu nog steeds te slapen. Jullie begrijpen dus wel dat dat helemaal niets meer gaat worden vandaag.
    Echt een dag om achter de feiten aan te lopen en overal te laat te komen.

Sorry dat ik jullie hier mee lastig val, maar ik moest het even van me af schrijven.

Ik hoop dat jullie dag beter verlopen is.

Ik wens jullie alvast hele fijne kerstdagen!

Veel liefs,
    Manou

16. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ja hormonen werken ook niet mee op zo'n dag he :(

Hoop dat je dit weekend dan weer wat tot rust komt!

17. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Gaan er veel van jullie het pas vertellen met kerst dat jullie zwanger zijn? Wij gaan het zondagavond vertellen aan mijn ouders. We gaan dan op vakantie en 's avonds gelijk uit eten. Zullen wel raar staan te kijken als ik niks drink, dus vandaar. Ik heb een foto gemaakt van de test en daarop geschreven: Rond 28 augustus 2007 zal iedereen het weten! Jullie gaan opa en oma heten! En dit heb ik in een leuk fotolijstje gedaan. Voor mijn schoonzusje en schoonouders heb ik die ook gemaakt, maar das voor na de vakantie.

18. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Waarom mogen je ouders het eerder weten dan je schoonouders als ik vragen mag?

Wij zijn zondag al bij mijn schoonouders dus dan krijgen zij het te horen en dan dinsdag zijn we bij mijn ouders en dan krijgen ze het te horen en dan mag de hele wereld het ook weten van mij ;)

19. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi allemaal,

hier ben ik ook weer even. NIet zo mega misselijk meer de hele dag door. vanmorgen wel weer alles eruit gegooid, maar verder ging het aardig vandaag.

iedereen hele fijne feestdagen.

liefs
    Deb

20. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Is er hier eigenlijk wel iemand die het 3 maanden voor zich gaat houden, behalve ik? Ik heb volgens mij nog niemand gehoord!

Deel Deze Pagina