@Mist Omdat we zondag al weg gaan op vakantie en we mijn schoonouders niet meer zien voordat we weg gaan. Daarnaast wonen mijn andere schoonouders (ouders man zijn namelijk gescheiden) ook ver weg. En we willen het iedereen wel persoonlijk vertellen, door middel van het cadeautje. Daarnaast is het moeilijk te verbergen voor mijn ouders. Mijn moeder heeft namelijk al carpaccio enzo ingeslagen en dat mag ik niet eten, dus zal ik het wel moeten vertellen. Daarnaast zou mijn man liever nog even wachten met het te vertellen aan iedereen totdat we wat meer zekerheid hebben.
@jumde ah nou ja dat is wel begrijpelijk inderdaad. Je hoort alleen zo vaak dat vrouwen het de schoonouders later vertellen en dat vind ik altijd zo sneu, maar dit lijkt me wel een logische reden @silly nou ja ik dus in ieder geval niet. Voel er ook niet de behoefte toe om het 3 maanden stil te houden, als het mis gaat mogen mensen dat van mij ook weten, bovendien is er nog altijd 90% kans dat het goed gaat dus daar gaan we g ewoon maar vanuit (enneh ik pas mijn gewone broeken niet meer dus dat gaat voor de 12 weken toch wel opvallen )
Wij wilde in eerste instantie wachten met vertellen, tenminste aan de vriendengroep maar aangezien we oud en nieuw met z'n alle vieren Zal denk wel opvallen als ik nix drink, zelfs geen bubels rond 12 uur. Kijken wel hoe de avond verloopt. Knufje daantje
Wij hebben het net voor sinterklaas verteld, eerst aan mijn moeder, toen aan zijn ouders, en toen aan mijn vader. (mijn ouders zijn uit elkaar) Wij hebben het mijn moeder eerst verteld, omdat juist zij dat leuke nieuws heel erg goed kon gebruiken na een jaar vol ellende en ook omdat ik erg close ben met mijn moeder ik kon het gewoon niet langer verborgen houden. Ik ben uiteraard ook erg close met mijn schoonouders maar dat is niet je eigen moeder of vader, dan der bij hebben die +/- 2 jaar geleden van hun eigen dochter ook als eerste te horen gekregen dat zij zwanger was, dus die primeur hadden ze toen al Ik gunde deze primeur toch echt mijn moeder, toen we gingen trouwen wisten trouwens mijn schoonouders het het eerste. Dus samen alles eerlijk delen gaat ook wel weer op. Tja dat wij het niet geheimhouden was geen lastige keuze ik was de hele dag misselijk en kon het niet langer voor mijn collega's stilhouden op deze manier, en de ouders moesten het toch het eerste weten dus vandaar al voor de sinterklaas verteld. Als het mis gaat dan gaat het mis, en dan ben ik blij met alle steun die ik dan van hun zal krijgen. Maar daar gaan we maar even niet van uit.
Hallo allemaal, Mijn verhaal: Vorige week zaterdag kreeg ik een opmerking, dat ik nogal emotioneel reageerde, maar verder niet nagedacht. Maandag werd ik (op het werk) door een hele goede vriendin gebeld met de mededeling dat ze zwanger is, maar ze had van mijn man gehoord, dat ik ook nog niet ongesteld was (waren het altijd tegelijk), ik had er nog niet aan gedacht, dus zij mij gek gemaakt dat ik moest gaan testen. Thuis aangekomen was ik aan het tellen en ik was idd al 3 dagen overtijd. Toevallig had ik nog een test liggen, deze gedaan en tot mijn verbazing werd deze positief. Omdat mijn man de test niet vertrouwde vond ie dat ik eerst naar de gyn moest ter bevestiging. Deze ochtend moest ik toevallig in het ziekenhuis zijn voor een controle voor mijn zoontje, dus ik langs mijn gyn een formulier opgehaald en urine weggebracht naar het lab.'S middags konden we bellen voor de uitslag, ik heb mijn man laten bellen. Deze test was ook positief, dus nu weet ik het zeker dat ik zwanger ben. Nu mag ik me ook bij jullie augustus mama's aanmelden, ben volgens mijn berekening rond 24 augustus uitgeteld.
Goedemorgen! Nieuwe mama's Welkom! Ik ben gister lekker wezen winkelen. Ben goed geslaagd, al viel het me moeilijk om niet tussen de positiiekleding en babyspullen te kijken. Ook was het erg lastig om niets te verklappen! Maar goed maandag horen ze het grote nieuws! Verder wilden mijn schoonouders een leuk kerstpak voor Yoran kopen. Zijn er tegenwoordig gewoon bijna geen 3-delige setjes meer te krijgen! En wat er wel hing was hem veel te klein. Ook de blousjes van dit jaar stonden me niet aan, dus uiteindelijk heb ik helemaal niets nieuws voor mijn kleine knul! Tot overmaat van ramp is mijn vriend gister zijn pinpas kwijtgeraakt! Dat zou niet zo erg zijn als ik gister van mijn laatste geld kleren had gekocht! Wat is dat vervelend zeg, zo ontzettend op moeten letten! Ik ging net even afbakbroodjes halen, en wat lekkers, en constant liep ik te rekenen. Dat doe ik normaal echt nooit! Ik heb nog meer respect voor mensen die aan het eind van de maand altijd zo boodschappen moetenen doen! Wisten jullie trouwens dat het 5 tot 7 werkdagen duurt voor je een nieuwe pinpas binnen hebt? Dus niet zo heel handig gedaan voor de kerst Nou meiden, tot later!
@mamalieske mijn schoonouders hebben geen dochters dus die zouden anders nooit een primeur hebben. Op zich gaat het me ook niet om wie je net wat eerst verteld maar ik hoor her en der zo vaak dat er soms wel weken tussenzit tussen ouders en schoonouders en dan denk ik altijd de man wordt toch ook papa die wil dat toch ook delen met zijn ouders? Mijn man wordt dus nu voor de tweede keer papa maar heeft nu heeeeel veel moeite om zijn mond te houden als hij zijn moeder aan de telefoon heeft dus die kan echt niet wachten met vertellen @mercedes gefeliciteerd! dus gezellig samen met je vriendin zwanger begrijp ik? @pollewop lastig hoor je pinpas kwijt Hebben jullie niet toevallig nog overschrijvingskaarten of zo dat je vriend wat naar jou over kan schrijven zodat jullie toch wat geld uit hebben te geven..?
@ Mist: nee wij doen eigenlijk alles via internet, maar daar heb je ook je pasje bij nodig. En nu zei de vrouw van Interhelp (waar je heen kan bellen zodat je pas geblokkeerd wordt) dat we onze creditcard wel konden gebruiken. Maar ja, das 4 euro per transactie (hebben we nog nooit gebruikt.. alleen voor echte nood zeg maar)! Dus we lenen als het nodig is wat van mijn schoonouders, dat is geen probleem. Maar wel errug lastig ja!
Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest. En dat je het al kon horen, geweldig zeg... Ik heb donderdag mijn eerste echo, ben ook zeer benieuwd! Geniet er lekker van meid! Veel liefs
Wat vervelend van die pinpas! Wij willen het voorlopig nog niet vertellen, maar moet zeggen dat het erg moeilijk is om mijn mond te houden. Bij Ruben hebben we het vanwege omstandigheden met 8 weken verteld (mijn moeder onderging een behandeling met radio-actieve straling ). Nu willen we wachten tot we de echo gehad hebben. Kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. Ik heb wel 2 verschillende tests gedaan die het beide aangaven en ben niet ongesteld geworden, maar soms voel ik me helemaal niet zwanger. Op andere momenten juist weer heel erg. Zo anders dan mijn vorige zwangerschap toen ik echt vanaf het begin heel veel last van kwalen had. Het maakt me gewoon heel onzeker. Vannacht heb ik ook nog een aantal nachtmerries gehad over deze zwangerschap (werd helemaal lekgeprikt vanwege een ruggeprik en bloedprikken ) . Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een ruggeprik gehad en die viel me 100% mee. Helemaal geen last van gehad, dus eigenlijk raar dat ik er dan ineens nachtmerries over krijg. Groetjes Secretje
goedemorgen dames wij gaan vandaag maar eens op de valreep de kadootjes voor onder de boom halen komt omdat we de laatste tijd een beetje in een soort van roes leven alles gebeurt daardoo op het laatste moment nu maar hopen dat ze nog wat hebben
Hoi dames, Wil jullie even vertellen dat het vanmorgen mis is gegaan. Helaas. Ik wens jullie een fijne zwangerschap toe en hele prettige feestdagen. Liefs, Angel
@angel1: Wat ontzettend sneu voor je . Ik weet niet of het je eerste zwangerschap was, maar ik heb het zelf ook meegemaakt en ik weet nog goed hoe ik me toen voelde. Gewoon echt Klote! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je (als je daar weer aan toe bent) snel weer aanteld. Ook hoop ik dat je toch nog wat kunt genieten van de komende feestdagen, maar dat zal ook vast niet meevallen. Nogmaals heel veel sterkte! Veel liefs, Manou
Hoi ....Ik ben hellen en ik ben 24 ...Ik was 18 toen we stopte met de pil ..maar helaas ik moest de mediche molen in omdat ik pco heb ,.,, We hebben echt alles gedaan wat we konden ... IUI 6x operatie aan de eileiders gespoten geslikt echt alles .. Vorig jaar de eerst ivf gedaan ...en ooow wat vond ik dit zwaar .... We hadden ons voorgehouden om voorlopig te stoppen hiermee , 15 dec ben ik naar de huisarts gegaan voor een bloedtest ... Maar omdat ik antidepr pillen slikte (maar al een maand niet bijgehouden had)wou hij toch een test doen met urine ... HIj was POSITIEF ...ik heb gehuild gegilt van blijdschap ...hoe kan dat nou ? maar zo zie je wonderen gebeuren ! Ik kon afgelopen maandag al voor een echo dit deze ze uit voorzorg ... Veel was er niet te zien ..hij zag wel een heel klein stipje en ik moest voor de zekerheid even bloedprikken ...mijn hcg was verhoogt ... Dit was wel een bevesteging voor voor mij dat ik echt zwanger ben ... Ik ben nog erg onzeker want ik geloof het nog altijd niet .. Ben wel misselijk en heb opgezette borsten en tepels .. Maar ik bleek ook nog maar kort zwanger te zijn ...ik d8 5 weken maar omdat ik een langere cyclus heb was dit korter ... Vandaag ben ik wel 5 weken zwanger en 3 januarie krijg ik een 2e echo ... Heb me opgegeven voor moeders voor moeders ...die komen woensdag en toch maak ik me druk of die test wel zou uitslaan Doen jullie ook mee aan moeders voor moeders ? Ik denk dat ik ong 25 aug uitgerekend ben ... liefs hellen
Angel: wat ontzettend vervelend! Een hele dikke knuffel en ik hoop dat je de kerstdagen een beetje doorkomt... Hellen: wat geweldig zeg! Ontzettend veel geluk alvast van deze kant.. Als ik jouw verhaal lees, besef ik maar weer eens hoe blij we mogen zijn dat alles zo snel gegaan is (en dan loop ik nog te zeuren dat ik 6 maanden lang vind) Petje af!
@hellen; Dat getuigt nog eens van doorzettingsvermogen. Onvoorstelbaar wat jullie allemaal mee hebben moeten maken. Heel hartelijk gefeliciteerd met dit wondertje! Ik wens je veel voorspoed toe! Geniet ervan. Veel liefs, Manou
Oh Hellen wat geweldig voor jullie! zo zie je maar, wonderen zijn toch nog niet helemaal de wereld uit! Hopelijk kunnen jullie er lekker van genieten! Veel liefs
angel:ik wil je heel veel sterkte wensen meid,dikke knuf van mij. ik wil alle nieuwe mama's feliciteren. ik heb sinds gister last van een soort spierpijn in mijn onderbuik.....en mijn boobs doen nog steeds heel veel pijn.......verder gaat het lekker hier.....ik wil alle dames alvast fijne kerst dagen wensen...... groetjes tamara