augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

dankje dames, gelukkig ervaart de topic starter het ook niet zo dat scheelt weer!

Ik zou ook voor eenbikini gaan! Ik heb gisteren in bikini in de tuingelegen, alleen t bovenstukje was uhm,,,,beetjeklein haha kreeg ze dr nog net ingepropt :-D gelukkig ziet niemand me in de tuin.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je voor een badpak kiest als je last hebt van die striemen. Gelukkig zijn ze dr bij mij nog niet, maar denk dat ze gaan komen. heb ze vroeger ook gehad toen ik tegen de 100 kilo woog dus denk dat ze wel weer terugkomen.

raccon leuke bikini! Ik kan alleen nooitiets uit zo'n boekje ofzo bestellen mijn kont en borsten matchen niet samen haha en zeker zo'n bovenstukje moet goed zitten. heb soms de halve winkel aan voordat ik wat heb, vind ik echt wel jammer

Mamalieske, leesbevestiging binnen,,toppie nu nog een reactie. ben benieuwd wat ze te melden hebben

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    He Missgroovy, vond niets mis met je reactie. Ik volgde dat topic ook een beetje en er was me niets bijzonders aan jouw reactie opgevallen. Gewoon een mening.

En ik ben wel wat gewend, mijn mening is ook wle eens pittig, en de nuances die er zijn komen uiteraard op een forum niet echt over.
    Ik vind het dan ook wel eens leuk om er lekker tegenin te gaan hier ( hormonen :) ) en mijn mening een beetje dikker aan te zetten dan die eigenlijk is. ( ben in het echte leven verdacht genuanceerd :) )

Zo zag ik jouw reactie ook, en heel integer overigens, niets verwijtends, zelfs meelevend, maar ook niet alle zorgen wegpratend...

Oh ja ik heb gisteren een Tankini gekocht, een bovenstukje dat normaal dus wijd uitloopt ( en nu strak om de buik zit) met een mooi decollete en om mijn nek vastzittend.

Morgen een weekje naar de ardennen, de norwegen vakantie gaat niet door vanwege mijn nierproblemen.
    Ben vandaag ook bij de Gyn geweest. Baby helemaal goed ( voordeel elke paar weken een echo) nieren niet dus ik blijf rustig aan doen.
    Ik zal hier weer wat vaker proberen te reageren na de vakantie. Heb vaak niet zoveel te vertellen... lees altijd vol interesse mee.

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    haha.. missgroovy en wannabe, ik lees regelmatig jullie meningen en vind het heerlijk! :D
    Het topic waar missgroovy op gereageerd had, had ik ook gelezen.. ik vond het een heel duidelijk stuk maar ik dacht al wel.. dit gaat de verkeerde kant op.. Dus heb ik maar niet gereageerd want tja, je (missgroovy) bent wel mijn mede-augustusmama en dus sta ik "aan jouw kant. " Tenzij je natuurlijk debiel gaat doen, maar ik vind jullie allemaal heel erg lief! :D

Ow.. en trouwens, tegenwoordig kan ik ook heel bot zijn tegen mensen.. moet echt mijn woorden en boosheid inslikken zo af en toe. :oops:

4. missgroovy

Kom maar op hoor Lintje tss kan je heus wel aan :p

Wannabe fijne vakantie meid!

5. Niet meer actief

Ja die striemen, op mn buik vallen ze gelukkig nog heel erg mee, alleen een klein beetje aan de zijden, maar mn borsten :confused: die zijn ook niks gewend, heb nu allemaal rode strepen van tepel tot onderkant :( worden die nog wit na de borstvoedingsperiode of blijven ze altijd rood?

Thanx :D ik heb een hele makkelijke maat, ik pas altijd alles en nu bestel ik de shirts gewoon een maatje groter, dan pas ik ze met buik en al ook prima.
    Ik ben zelfs zo gemiddeld, dat toen ik bruidsjurken ging passen, alle vier die ik aanhad ook als gegoten zaten :) alleen was ik op mn trouwdag zelf een beetje afgevallen :rolleyes:

Zo, huis is weer gezogen, pff, als iemand een paar honderd euri voor me over hebt dan koop ik zo'n stofzuighondrobotje.

En dat botte herken ik ook wel een beetje Lintje, moet soms echt oppassen dat ik niet uitspreek wat ik denk, mensen kunnen soms zo zeuren. ;)

6. Niet meer actief

Is hier trouwens nog iemand met een negatieve bloedgroep? Of iemand die al een keer zo'n antistoffenprik heeft gehad? Hoe is dat?

7. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Raccon, die strepen blijf je wel altijd zien hoor, alleen kleuren ze steeds meer naar je huid toe. Mijn borsten zitten er vol mee, op mijn 14de groeispurt in mijn borsten gehad en dus toen flink gescheurd zeg maar. Ik zon altijd topless, dus het valt nu nauwelijks nog op hoor. Maar van dichtbij zie je ze nog wel, zijn net wat lichter (witter) dan de rest van mijn huid.
    Tja en die topics... er zijn er al genoeg uit de hand gelopen hoor, eentje over roken of over gerookte zalm eten. Tja en als je dan een uitgesproken mening daarover hebt, dan wordt je falicaal neergeslagen door degene die het daar weer niet mee eens zijn... ze vragen toch zelf om een mening?

8. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nee heb AB positief. Ben wel benieuwd wat mijn kindje gaat krijgen, mijn man heeft O positief

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

10. missgroovy

leuk stephanie maar is dat een gewoon badpak of een positie? Als t namelijk een gewone is dan kan t zijn dat ie voor geen meter zit met je buikje. Kijken ze je dadelijk van de zijkant en bovenkant je badpak in :-D

11. Hoi raccon

Ja hoor, hier een negatieve bloedgroep. Ik heb A negatief en om het leuker te maken heeft mijn man O positief... :)

Voel me af en toe zo stom :oops: . Ik heb ook werkelijk alles geloof ik :rolleyes: Hihihihi ben verder wel lief hoor.

Maar goed, hoe het allemaal gaat met die bloedgroep weet ik nog niet. Was wel iets ingewikkelds geloof ik, want ik moet als ik terugkom uit Frankrijk twee keer (de eerste week en dan de week erna nog een keer) naar de verloskundige.

Blijk mijn vakantie helemaal verkeerd te hebben gepland ivm die bloedgroep. Ik dacht dat in week 30 in nederland zijn wel okay zou zijn, dussss niet :rolleyes:

Heb braaf alle afspraken genoteerd (moet ook persé nog een keer voor de vakantie, maar dat was gewoon omdat het anders te lang was) en dacht thuis eigenlijk pas: huh wat gaan we allemaal doen dan? Ik had namelijk begrepen dat ik gewoon 1 keer naar het zkh moet voor bloedprikken. Maar we zullen zien..

Oh ja en wat die striemen betreft, die worden na verloop van tijd een stuk minder. Je blijft het wel altijd zien, maar die rode kleur gaat er helemaal vanaf. Ik had ze natuurlijk ook al eerder gehad, borsten en heupen. Wist daarom ook al aardig zeker dat ik de klos zou zijn...

Groetjes Kirsten

12. Niet meer actief

@Hopla, heb net even gekeken of er al een ander topic over was, heb een oude gevonden, korte samenvatting:
    Als moeder negatief is (ze controleren vader niet) kan haar lichaam antistoffen aanmaken tegen uk als die positief is, dan krijgt uk bloedarmoede, erg slecht allemaal. Dus moet mams een prik met stoffen die de antistoffen uitschakeld geloof ik, 1 met 30 weken en 1 binnen 72 uur na de geboorte voor volgende zwangerschappen.
    De prik krijg je bij de vk in je bips of been (ik ga voor been) en schijnt iets vervelender te zijn omdat het vloeistof wat dikker is, maar in het topic gelezen dat het heel erg meevalt.

Grappige is dat mijn paps en mams allebei pos. zijn, en ik dus neg.
    Als man ook neg. is is uk ook neg. dus dan is er geen probleem, maar je krijgt alsnog een prik :( voor de ineminie kans dat een kleine mutatie optreed en uk toch pos. is.
    hihi helaas is neg. resessief, dus kleine kans dat mannetje negatief is.

Maar goed, alles voor de uk :D
    Nu ga ik weer even de koelkast plunderen.

13. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hier geen positieve/negatieve bloedgroep problemen gelukkig ;)

Verder hebben jullie zoveel gekwebbeld ine en paar uur dat ik het allemaal niet meer weet..

Weet wel dat ik het warm vind en het vandaag even helemaal gehad heb, zoonlief loopt alleenin een luiertje en kijkt al een tijdje tv, staat hier normaal nooit lang aan, maar hijw as niet te genieten, dus maar een keertje de makkelijke weg ;)

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wat schrijven jullie toch snel dames, niet bij te houden, foei ;)

Missgroovy, ook ik volgde het topic, en tuurlijk mag je je eigen mening hebben, helaas kunnen veel mensen dit niet waarderen. Maar lekker eerlijk hoor, kan ik alleen maar waarderen!
    En Wannabe, jij hebt ook altijd van die heerlijke meningen, kan me er altijd wel in vinden. Lekker nuchter en vooral realistisch.
    Veel dames hier op de site hebben natuurlijk een zwangerschapswens en emotie speelt daarin een hele grote rol. Ik heb op dit forum al snel geleerd niet overal op te reageren.
    Ik heb ook wel wat dingetjes gedaan waar ik hier compleet voor zou worden afgebrand, maar ik ben dan ook zo slim om het niet neer te zetten ;)

Bikini/ Badpak...tja hier ga ik toch echt voor badpak, ik heb een maatje 40 gekocht en die zit echt mooi om de buik, haltersluiting van esprit. Bikini durf ik echt niet meer hoor. Merk ook dat ik naar college vaak kleding aantrek waarin mijn buik zo min mogelijk opvalt, voel me altijd een vreemde eend in de bijt. Maar tankini's vind ik ook echt helemaal het einde.

Moet trouwens bekennen dat, ondanks ik nog niet echt ben aangekomen, toch echt rijteugeltjes op de heupen heb gekregen...echt een randje :) Iemand anders hier ook 'last' van?

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    O ja, over die prikken...als het een dikke vloeistof is, vraag dan of ze het heel erg langzaam willen inspuiten. Misschien vervelend dat het wat lang duurt, maar achteraf voel je er dan (bijna) niets van.

16. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Zo wat is hier weer lekker gekletst meiden.

Tja, ik houdt me soms ook wel eens in bij een topic hoor. Ik heb ook een uitgesproken mening. Maar sommige zaken schijnen nogal "taboe" te zijn waardoor mensen heel heftig kunnen reageren. En vergeet ook niet dat getypte stukjes soms heel anders over kunnen komen op anderen, 't is dan net hoe je het leest. En mensen kunnen gewoon heel erg hard zijn met hun reacties. Ikzelf lees de topics met betrekking tot miskramen ook niet vanwege mijn eigen miskraam die ik heb gehad. Dan ga ik me alleen nog maar meer zorgen maken. Dus het is gewoon een stukje zelfbehoud zeg maar. Maar mensen vragen je vaak om een mening en wanneer je die dan geeft dan is het wéér niet goed! Hoe subtiel je het ook neerzet. Ook ik heb een nekplooimeting laten doen en ook wij hadden besloten om het kindje niet te houden wanneer de uitslag niet goed zou zijn. Tuurlijk stoot je mensen hier mee voor het hoofd, zeker de mensen die al heel lang proberen om zwanger te worden en bij wie het niet lukt. Maar dit is ook geen makkelijke keuze en gaat ook niet over één nacht ijs. Wij zouden het weg laten halen omdat wij bang zijn het niet aan te kunnen en dan heeft het kindje ook niets aan ons. Ik heb zelf natuurlijk al mijn chronische ziekte maar mijn man zou het er ook heel moeilijk mee hebben.

Mijn chronische ziekte is ook de reden waarom wij maar bewust voor één kindje gaan. Nou, moet je de omgeving horen wanneer wij zeggen dat het maar bij één zal blijven! dan ben je egoïstisch en het is zielig voor het kind. Nou dat vind ik dus absoluut niet. Ten eerste is de zwangerschap (waar ik al bang voor was) echt een aanslag op mijn lichaam/gezondheid en ik trek me er nu al met moeite doorheen soms. Dat is trouwens ook zo'n taboe, dat je niet mag klagen, je zit immers op die héle grote roze wolk. Net wat iemand anders hier al zei, sorry naam weer eens kwijt, ik hou ontzettend veel mijn kindje maar mijn zwangerschap is gewoon geen pretje. Kan het ook niet helpen. Maar mijn kindje heeft straks wel veel meer aan een moeder die er volledig voor hem kan zijn en niet ééntje die helemaal kapot en overspannen is omdat er zo nodig nog een broertje of zusje bij moet komen omdat dat volgens de maatschappij zo hoort. En wie zegt dat ze zo goed met elkaar op kunnen schieten? En zo zijn er nog heel veel redenen waarom wij bewust voor één kindje kiezen. Maar ik kijk wel uit om hier een apart topic over op te starten, want ik weet nu al dat ik dan een hele hoop shit over me heen ga krijgen en me moet "verantwoorden".... :confused: :) Eigen te gek voor woorden toch, maar ja.

Mmmm, volgens mij sla ik ook weer los hier, hahahaah. Tja, dat bedoel ik dus ik kan me soms ook niet inhouden. :)

Heb ik trouwens ook weer een stunt uitgehaald vanochtend. Ik had hier in huis wat opgeruimd enzo en eindelijk was het tijd om in mijn nieuwe hangmatje te gaan liggen. Maar die is dus nog niet "ingelegen" zeg maar want hij staat nogal strak tussen de staanders. Ik ging er nog zó voorzichtig inliggen maar toch.... Ja hoor, mevrouw kiept zo achterover, en als dat ding éénmaal begint te draaien houdt je hem niet meer tegen. Ik voelde hem gaan dus ik kon me goed voorbereiden zeg maar... Het ging ook heel langzaam gelukkig (maar helaas niet minder pijnlijk). Ik heb de eerste klap met mijn arm opgevangen en vervolgens belandde ik met mijn rug (schouderblad) op het onderstel, en dát doet dus zeer! Ik heb de hele afdruk van het onderstel op mijn rug staan. Maar ja, ik ben al lang blij dat ik niet met mijn buik raar terecht ben gekomen! Heb daar ook geen momentje iets naars gevoeld hoor, en doordat het allemaal in een soort van slowmotion ging was het ook geen klap of bons zeg maar. Kindje is ook nog net zo druk als anders. Dusssss, morgen een blauwe rug moet je maar rekenen, grrrrrr. Alsof ik nog niet genoeg kwaaltjes had. SMS-te naar mannetje dat ik er uit gepleurd was, hing natuurlijk gelijk daarop aan de telefoon (hoezo bezorgd? ;) ). Zei gelijk: dus daar kom je zeker niet weer in? O jawel hoor, zeg ik, ik zit er nu alweer in. Wanneer ik vroeger van mijn pony viel stapte ik ook altijd gelijk weer op, anders durf je niet meer, zo werkt dat toch?!?!?! :) Maar eh, ben nu wel héééél voorzichtig met het instappen hoor!

17. Hoi Fibi

Ik weet niet hoe hard je precie bent gevallen, maar misschien kun je toch ff de vk bellen. Ik kreeg pas best een beetje op mijn kop van de vk dat ik niet had gebeld na het van de trap vallen. Ook al val je niet op je buik, er kan toch wel het 1 en ander misgaan. Dus misschien toch ff bellen voor de zekerheid.

Wij willen het ook bij 1 kindje houden, ook vanwege mijn ziekte. daar moet iedereen maar van vinden wat ze willen hoor. Er zullen vast ook genoeg mensen zijn die het stiekum niet verantwoord vinden dat we zelfs voor 1 kindje gaan.

Tis ons leven hoor. Dit zijn beslissingen die niemand anders kan nemen, die je alleen samen met je vriend/man kunt nemen. Gewoon lekker laten kletsen.

Mensen vinden zichzelf nou eenmaal erg belangrijk en willen zich overal tegenaan bemoeien. Ik heb er inmidels lak aan... :rolleyes:

Groetjes Kirsten

18. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Hoi dames.....

Wat is het heet zeg bah bah...
    Houd het buiten echt niet uit.
    heb om de tijd om te krijgen maar flink aan onze beebiesite geklust :D
    en het resultaat mag er zijn...... al zeg ik het zelf hihi...
    Dus voor de geintresseerde, neem gerust een kijkje! :p

Net belde mij moeder met super goed nieuws...
    Dat we morgen onder ons tweetjes een dagje naar de Efteling gaan! \:D/
    Heb er echt al MEGA veel zin in!
    Lekker een dagje weg en relaxen!
    Hopelijk is het morgen dus ook goed weer. [-o<

19. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik moest inderdaad wel even aan jouw verhaal denken en dat je op je kop kreeg van de verloskundige.... maar ik ben eigenlijk niet eens echt "gevallen" zeg maar, meer er uit gekiept/gegleden en op mijn rug toen beland. Niet te vergelijken met op je kont/rug van de trap af glijden hoor dat bonkt nog behoorlijk. Ik hou het zeker even in de gaten maar kan me niet voorstellen dat het gevolgen heeft. Wanneer je met de auto over een beste drempel gaat heeft het nog meer impact in mijn buik zal ik maar zeggen. En de verlos ziet me aankomen zeg, heb maandag al gebeld, dinsdag al en gisteren had ik een extra ingelaste afspraak! :oops: En het enige wat ze volgens mij doet is luisteren naar het hartje en die heb ik zelf al gehoord en hij beweegt ook nog net als anders. Voel me ook niet anders (behalve dan een beurs schouderblad).

Dus jullie gaan ook maar bewust voor één kindje. Ja, ik vind ook dat dat ieders eigen keuze is hoor. Maar nu je zwanger bent vragen heel veel mensen hoeveel we er willen en als je dan zegt: ééntje, dan moet je je op één of andere manier toch telkens weer verantwoorden....

20. Hoi Fibi

Ja ik snap dat je je een beetje bezwaard voelt om nog een keer te bellen.
    Maar ik blijf er wel bij dat het haar werk is en dat ze er voor wordt betaald ;)

Maar ja als je inderdaad een mooi hartje hebt gehoord en verder geen pijn krijgt in de je buik ofzo... zallut wel goed zijn

Weet je wat de grap is met je omgeving? Zodra jij ophoudt met je verantwoorden, houden mensen vanzelf op met ongewenste meningen geven :p . Valt geen eer meer aan te behalen... ;)

Werkt voor mij in ieder geval erg goed

Groetjes Kirsten

Deel Deze Pagina