Nou, als ik enigs kind was geweest was ik ook zeeeeeer gelukkig. Vind het raar als mensen zeggen: "En? wanneer komt de tweede?". Dat zeg je toch ook niet tegen mensen die drie kinderen hebben: "En, wanneer hebben jullie nummer vier en vijf gepland?" Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die kiezen voor 1 kind (ongeacht door medische ongemakken ofzo). "1 kind is leuk" zeggen ze dan. Nou, helemaal prima! Mijn man vroeg gister in bed: "Hoeveel pikusjes gaan we maken?" Dus ik zo: "Zes!" Hij: "Nee, ff serieus" Ik: "Vijf?" Hij: (zucht) Ik: "Oke, vier, drie?" Hij: "Ik wil er MAXIMAAL twee." Ik: "Ben ik zo verschrikkelijk nu ik zwanger ben?" Wij lachen.. maar manlief is volgens mij wat angstig dat ie zijn vrouw kwijtraakt aan kinderen ofzo. Najah.. eerst maar es eentje dan he.. En dan hopen dat er bij een tweede een "Woepie" is gebeurd, hebben we er toch drie..
Dames, ik heb ff jullie creatieve hulp nodig :-D De twee peettantes van ons klein meisje heten Fleur & Karla. Nu vind ik het eigenlijk wel leuk als ons meisje 2 namen heeft, dus naast Fenne een naam die mss iets te maken heeft met de peettantes, maar mijn creativiteit laat te wensen over. Hebben jullie mss een leuke ingeving?
Ikke, nog niet gehad (eerste beebje he?!) maar vriendin wel. Is niet heel erg fijn volgens haar maar wel te doen. Ben zelf alleen niet zo heel dol op prikken Ga nu weg, moet naar yoga Knuf
Ik heb een badpak gekocht, kon niet slagen in een bikini... Volgens mij bij Neckermann (een zwarte met stipjes op de buik).
Hallo Dames, Ben ik ook weer even een weekend niet gelezen en meteen meer als 20 pagina's bijgeschreven. Eerlijk heb niet alles gelezen. Raccon: Klopt ik ga er ook wat van zeggen op school heb het nog niet met andere moeders over gehad. Moet ik echt gaan doen. AAnders zet ik zelf een lucht verfrisser er neer! Hier is de wens ook maar twee kinderen en kunnen andere mensen zeggen wat ze willen het is toch je eigen keus en niet die van anderen. Jij en je man dienen het aan te kunnen en je lichaam ook. Hier verder nog niet veder gekomen met de babykamer allemaal tegenvallers tegelijk. Ben vandaag met mijn zoon bij de kapper geweest hij wilde hetzelfde als zijn vader had ik zo toch niet dat grijs haar van hem he? Lekker kort koppie gekregen. Ik een jaar lang goed sparen op lang haar te krijgen wist niet wat ik moest doen mijn vriend ook niet dus ik mijn moeder opgebeld. Ze zei een lekker kort koppie makkelijk en niet te warm met dadelijk de zomer en bevallen dus wat heb ik gedaan aardig kort laten knippen. Eerste knip kon niet meer terug. In de winter laat ik het wel weer groeien. Ik zie er tenminste een beetje fatsoendelijk uit zondag. Hele drukke dag kijken of ik het allemaal ga halen. Familie ontbijt bij mijn Tante die wordt dan 50. Dan even kijken wat we doen. Dan 14:00 uur naar Babyborrel tot 17:00 uur dan even naar schoonmoeder en dan 19:00 uur naar het grote feest van mijn tante bij de manege lekker bqqq. Kijken hoelaat dat wordt. Moet Zaterdag even kijken of ik nog wat nieuws voor aan te trekken mag halen van mijn vriend. Die vindt het allemaal een beetje te duur. Ik wil wat anders aan dan de dingen die ik laatst heb gekocht ik wil alleen een ander boven stuk hebben. We zien of ik geluk heb. Verder gaat het hier af en toe goed en dan weer niet vandaag een stuk moeten lopen naar de kapper (10 min) normaal maar nu 25 minuten en heb pijn aan mijn rug niet normaal. Mijn striemen zijn dubbel en dwars terug nog erger dan de vorige keer. Moppie is heftig aan het trappen en slaan ik weet alleen niet of het al aan de buitenkant kant voelen want als ik wat voel in de buik en de hand erop leg stil in buik totdat ik niet meer kijk en niet meer voel dan begint het weer. Gemeen gewoon. Mijn buik is er gegroeid niet normaal. Moet morgen naar fysiotherapie zal ook lastiger worden kan niet meer goed op mijn buik liggen. Moet 1 Mei naar ziekenhuis voor mijn voet. Zien wat er daar uit komt. Ik ga eens stoppen kan bijna niet meer rechtzitten last van mijn rug. En kraken wil hij niet. (Mammie!) Allemaal een prettige avond en morgen prettige dag en geniet van de zon allemaal ik van binnen uit. Groetjes Wolvin
Ik weet nog een topic waar je nooit met elkaars eens wordt: werkende moeders en thuisblijfmoeders, eventueel samen met wel of geen kinderdagverblijf. maar ik begin er niet over hoor hahaha Tussen mijn eerste en deze hummel zit 5 jaar. Absoluut niet gepland, maar wel heeeeeeeeeeeel blij meer (het is echt een cadeautje)! Anders was het ook maar bij een gebleven, ondanks het diverse commentaar erop. Het stomste wat ik oot heb gehoord, was de opmerking: "als je maar een kind hebt, ben je geen echt gezin". Nou ja zeg! Je moet er zeker minstens 2 hebben en dan ook nog een jochie en een meidje zeker... Vooroordelen genoeg in de wereld, maar ik denk altijd maar zo: als je maar gelukkig bent en in goede gezondheid met zijn allen, veel belangrijker dan de "normen" die anderen aan je opleggen qua gezinsplanning/werken/etc. etc. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Morgenvroeg spiek ik nog een keertje hier, en dan een week niet! Niet teveel kletsen hoor, ik kom vrijdag de 4e terug en moet maandag weer werken, dan heb ik geen tijd om 40 pagina's bij te lezen! Als ik dan bij pagina 10 ben, weet ik echt niet meer op wie ik wou reageren!
Ja hahahaha, die houden we erin, een Woepie doen Er zijn ook genoeg mensen die maar 1 kind mogen hebben, eerste zwangershap is dan zo zwaar geweest dat het niet meer verantwoord is, en dan zou het wel opeens 'goed' zijn... nou, je kunt net zoveel gezin zijn met z'n 3en als met z'n 15en, waarschijnlijk nog wel meer zelfs, dus beslis maar lekker voor jezelf, niks niet verantwoorden. He Lintje, waar moet ik kijken dan? Missgroovy: Flarla, Keur, Karur, Fla, Kareur, La Fleur... Sorry, hmm, nee, zijn wel moeilijk te combineren namen, hebben ze geen 2de namen die beter te combineren zijn? Misschien een tweede naam die begint met een K? SUCCES
Hoi Ben ik nog even. Zag net wat over tweede en derde namen. Ik zag net de naam Carla erbij staan zo heet mijn petetante ook mij hebben ze de namen gegeven zo. Diana Catharina Wilhemina. Wilhemina is van mijn peteoom Willem. Het is zeer moeilijk om van die twee namen een naam te maken. Mijn zoon heeft er vier en mijn vriend heeft er vijf. Mijn moppie krijgt er denk ik ook vier. Eigen naam petetante en peteoom een een heilige niet dat wij zo een heilige mensen zijn maar het voelt gewoon goed. Veel succes met het verder combineren van de namen. Wolvin
raccon tnx voor t meedenken zitten erg leuke tussen Ligt dus gelukkig niet aan mij hihih Wolvin, ja mss eens de tweede namen vragen, kan ik waarschijnlijk meer mee hha
Nou nog eentje dan, dan gaan we pitten. Wij doen expres geen vernoemingen, gewoon helemaal twee zelfbedachte namen. Mijn vader heeft bijna dezelfde naam als mn man en mn schoonvaders naam... nee, niet echt. Opa's is allemaal oudbollig, of weer dezelfde naam als mijn man en daarna kom je in een zee aan keuzes, dan kun je niet zomaar vernoemen naar een iemand. Verder vind ik het ook veel te leuk om zelf een naam te verzinnen, er zijn er zoveel, dus hebben we er twee gekozen die we nog nooit eerder gehoord hebben. Misschien vernoem ik een tweede of derde nog wel eens ergens een beetje. Nu gaan we slapen, of tenminste, ik ga een poging doen, uk wordt zo waarschijnlijk net wakker. Trusten iedereen. JEEEE 300ste bericht
jeetje ben me aant irriteren aan die kaartjes, ze lukken niet zoals ik wil grrrr. Bij geboortepost, zet ie automatisch de tekst te ver bovenin en vind ik het lettertype niet super. Bij poobies vind ik het belachelijk duur,,,,,denk dat ik toch maar de boeken in duik of kijk wat de drukker met mn ontwerp kan. Net met mn mannetje over gehad, die vind alleen Fenne eigenlijk wel prima. Kan ie t ook niet vergeten met t aangeven bij de gemeente ,,,, denk dat ik hem een heel lijstje mee geef haha haha raccon Feli met je 300ste bericht,,,trakteren hè hihi Trouwens over t aantal kids. Roy heeft altijd gezegt er 2 te willen maar nu we een meid krijgen zei hij laatst, we gaan door tot we een jongen krijgen,,,,,dus wie weet heb ik straks een meiden elftal
Nou zeg was dit, ik lees mn eigen stukje terug! Ik hoef niks bij t elezen aaaa dit kan niet, dames hallo ziek zwak misseljk?!?!?!? haha of ben ik gewoon e belachelijk vroeg ? Zou natuurlijk ook kunnen :-D Tis een keertje omgedraaid, Roy ligt nog in bed en ik ben eruit. Heb heel de nacht liggen draaien en kon niet normaal slapen. Ben er dus maar uit gegaan om 7uur. Gisteravond was die kleine meid zo druk dat ik er niet van kon slapen. Ze was weer aant oefenen voor in t circus want alle standjes kwamen weer langs. Handstand, koprol, ratslag noem maar op ze kan t gelijk! Voordeel is wel dat Roy haar gevoeld heeft :-D Hij moest er helemaal van lachen toen hij t voelde. Eerst was ze heel rustig toen hij die koude hand op mn buik legde, maar toen begon ze weer. Hij vond t helemaal leuk, maar na 1 keer vond mevrouw t wel weer genoeg. Hand eraf en ze begon weer,,,,tuttebol :-D
Hoi missgroovy Nee hoor jij ben niet vroeg was ook al 0m 7 uur op en om half 1 dr in. Heb eerst alles gelezen en de hond uitgelaten en dan nu maar m'n berichtje. Ik denk dat iedereen eerst het huishouden aan het doen is en daarna van het weer gaat genieten anders ik wel. Wil nu de badkamer gaan doen daarna postkantoor en paard verder doe ik niks vandaag ja lekker in de tuin. Heerlijk vrij alleen morgen ochtend nog en maandag tot 4 uur maar dat ben ik gewend en hoef ik ook niet mee naar al die rommelmarkten hihi.Hou ik niet van en manlief wel maar hij heeft geluk mijn stiefvader houd er ook van dus die gaan al 4 jaar samen. Hier ook 2 namen Attila heeft er 2 en ik ook. En over het kinder aantal het zullen er hier waarschijnlijk 2 worden maar niet meer.Attila is alleen en vond dat helemaal niks en wil dus voor onze kleine uk en broertje of zusje.Ik heb hem wel verteld dat het ook gewoon alleen maar ruzie kan zijn of worden.Maar dat zien we allemaal wel eerst deze maar eens uitpoepen . Ik moet zeggen jullie hebben niet veel bij geschreven sinds gister middag. Bezeten door de hitte? En wat die kaartjes betreft ik ben er ook nog niet uit en ik moet nog gaan vertalen leuk. Nou ik ga naar boven de badkamer doen.
Goeiesmorgens, Het is hier inderdaad nog rustig zeg. Ik was er om 7.30 uur uit, heb namelijk de glaszetter bij huis. Er zitten drie ramen in de babykamer en die moesten vervangen worden voor dubbelglas. Dus dat gebeurt nu. Vanmiddag komt mams lekker langs om de kamer te soppen want van het weekend wil de familie vast het kamertje alvast even bewonderen ook al is ie nog niet helemaal af. En er ligt nog een bult stof, pffftttt. Ikzelf moet vanmiddag naar het UWV omdat ik nu volledig thuis zit. Zie er als een berg tegenop want ik heb door mijn fibromyalgie (waar bij het UWV heel moeilijk over wordt gedaan, maar ja waarover niet) slechte ervaringen met het UWV. Nou ja, maar even de kiezen op elkaar en gaan... Hopelijk valt het mee.
He, ik ben er ook allang uit hoor! Maar inderdaad, eventjes wat huishoudelijke taken vervuld . Wij vernoemen onze uk wel, naar beide vaders, op de een of andere manier wil ik uk dat meegegeven en mijn man gelukkig ook . En meerdere kinderen..ja, absoluut. Wij hadden het vroeger lekker druk thuis en graag zou ik dat zelf ook willen. Ook is mijn moeder enigst kind en daar is ze nog steeds niet overheen , die baalt als een stekker dat ze alles alleen moet doen en niemand heeft om het mee te delen, nu mijn oma de laatste paar jaar zo slecht (en heeeeel erg koppig) is. Maar iedereen moet het lekker zelf weten hoor! Hier in de buurt zie je heel veel gezinnen met een kind. En als je niet anders bent gewend, dan is het toch gewoon zo! Niets van reacties van anderen aantrekken hoor! En Missgroovy, bij geboortepost is het ook mogelijk om je eigen plaatje te uploaden. Gewoon je kaartje helemaal buiten het programma maken, alle onderdelen aan elkaar lijmen en dan in z'n geheel uploaden, dan heb je het kaartje helemaal naar je zin (en inderdaad heel erg leuk geprijsd). Tja, vandaag voor mij weer een studiedag, straks nog even boodschapjes en de was ophangen en vanavond een verjaardag in Utrecht. En morgen gaan we een fiets voor mij zoeken. Ik heb nu een ontzettend gammele stadsfiets en twee mountainbikes. Geen van drie lijkt me geschikt voor een eventueel kinderzitje. Dus op naar een nieuwe (tweedehands) fiets voor mij. En als de andere fietsen eruit zijn, kunnen we straks ook de kinderwagen kwijt
Hier inmiddels ook al behoorlijk warm aan het worden, strakjes naar de fysio is ook hard nodig zit gewoon weer een harde bult op mijn bil. Doopnamen, wij hebben die gekozen op de doopnamen van ouders/grootouders dus geen vernoeming naar peetouders. Mijn vaders naam komt er alleen niet in voor, daar heb ik dus mijn opa's naam voor genomen. Van de week de teksten maar eens bij de drukker afgeven. Pff en hoeveel kinderen je wil.... laat eerst deze maar eens komen dan zien we het daarna wel of er nog puf is voor een tweede. Mijn man is niet zo'n spraakzaam type en uit zijn gevoel niet zo erg, tot hij een kindje ziet ik verwacht dus dat hij er wel meer als 1 wil. Dalijk ff lekker douchen en straks nog lekker in bad want voorlopig is dat de laatste keer, in deze badkamer. Morgen gaan we slopen en dan ga ik badkamer hoppen.
Goedemorgen, Ik ben vanaf 8 uur op, dus al een uurtje later dan jullie. Ik heb nog geen idee hoeveel kindertjes er hier komen. Misschien blijft het hier wel bij 1, ligt er ook een beetje aan hoe de aankomende weken nog gaan verlopen. Zelf ben ik ook enigskind, wist nooit anders en heb ook niet het idee dat ik wat gemist heb, omdat ik geen broers of zussen heb. Mijn moeder heeft zo'n zware bevalling gehad van mij, dat ze het prima vond zo, en mijn vader was het daar helemaal mee eens. (Tja, alleen als mijn ouders er niet meer zijn , dan ben ik echt alleen.., maar daar denken we nu nog maar niet aan.) En mijn man heeft ook al een dochter uit een andere relatie, dat speelt ook mee in ons achterhoofd. We willen haar ook een thuis kunnen bieden, als ze haar papa ooit weer wil opzoeken. (Haar moeder houd dat nu tegen...) We zien wel hoe het gaat lopen, laten we eerst maar zien dat deze uk goed op de wereld komt. Verder ben ik ook O negatief, dus ik krijg over een aantal weken ook een prik, dat moet maar dan . Ik heb de laatste tijd al wel vervelender dingen ondergaan, dus ik zie hier ook helemaal niet tegen op. Dan maar een zere bil voor een paar dagen, dat gaat ook wel weer over. Ik zal zo maar eens wat gaan doen hier in huis. Als mijn mannetje thuis komt vanmiddag, vertrekken we met de honden richting het westen van het land. We gaan samen met andere labradorliefhebbers een strandwandeling maken vanavond. Ik heb er enorm veel zin in. Ik wou alleen dat we de files konden ontwijken, maar dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken.. We nemen lekker een paar broodjes mee voor onderweg, en wat te drinken, en alles voor de honden, zoals water, brokken en wat lekkers. Dat zal ik straks allemaal even gaan verzorgen. Fijne dag allemaal!
Dames, ff mijn laatste berichtje voor deze week (dus niet teveel schrijven hè, anders ben ik zoveel tijd kwijt met bijlezen ). Voor degenen die ook op vakantie gaan: fijne vakantie! Voor degenen die thuisblijven: natuurlijk ook fijne dagen en zweet ze (het wordt zo warmmmmm). Wij gaan over 2,5 uur rijden, moet nog ff stofzuigen (met deze hitte ja), heb al gestreken. Gelukkig hebben we airco in de auto want anders wordt het een sauna! Tot volgende week!