augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ien, wat vervelend. Maar jij en je kleine zijn natuurlijk nu wel t belangrijkste! Bij onze eerste ben ik ook met 6 weken gestopt, en achteraf was het HEERLIJK! Probeer het dus van de positieve kant te zien, en geniet van je (extra)rust!

Zometeen komen de oppaskids weer, dus dat wordt lekker de hele dag buiten!
    Tot later!

2. demi26

demi26 Niet meer actief

Hier ook gisteren de Blije doos opgehaald bij Prenatal. Erg leuk inderdaad.

wat is eigenlijk normaal aan harde buiken dan? Ik heb het ook wel enkele malen per dag en toen ik met Koninginnedag enkele uren hadgelopen en gestaan had ik het een hele lange tijd achter elkaar. "k heb me er nog niet echt zorgen om gemaakt, kan er nog wel dingen om doen. Moet ik dat toch wel doen?

Vanmiddag ff lekker shoppen met een vriendin. Mag van haar een luiertas uitzoeken! Ze hadden namelijk heel watspulletjes van ons gekregen ( voor niets) en nu wilde ze graag wat terug doen... Leuk leuk....

Tot gauw!

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

boh hé, de halve nacht wakker gelegen. Ik had me toch buikpijn :( Het enige wat een beetje ok lag was 2 kussens in mn rug en t voedingkussen. Heb dus rechtop gezeten. Na 2 uur zuchten heb ik tch maar 2 pcm gepakt en rond 5 uur ben ik in slaap gevallen. Toch fijn dat dat om 5 over 5 de wekker van vriendlief gaat :D

Nu nergens meer last van. T was ook niet zo dat ik naar de wc moest ofzo, echt zo raar!

Alice: hihi ja grappig hè dat die kleine dat al kan. Wij vinden t ook geweldig om te zien!

Ien: idd lekker rustig aan doen, iig proberen!

Ik wil vandaag ook voor lekkere slippers gaan kijken. Ik heb er wel maar dat zijn allemaal van die afgetrapte dingen waar ik nu pijn van aanmn voeten krijg.

Tante pollewop: veel plezier met je oppaskids, geniet van t weer

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    WOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Heeft iemand een mailadres o.i.d. van haar?

Ien; rustig aan, de oplossing voor 1 dag in de week vrijnemen zodat je vier weken vantevoren verlof kunt krijgen lijkt me goed. :)

Demi; ben benieuwd naar de luiertas die je gaat aanschaffen :D

Hopla; Gefeliciteerd met je luilak-smurfje.. hopen dat ie straks net zo lekker rustig is als nu in je buik. :D Die van mij is superdruk.. hopelijk zegt dat niets over de periode na de buik.

Ik probeer een dag en nachtritme bij de kleine aan te leren, want het is nu, 1 uur wakker, 1 uur stil, 1 uur wakker, 1 uur stil.. pfoeh.. :(

Sonja, voorzichtig in de tuin!

Meiden, ik heb het plan om een bijeenkomstje te organiseren voor ons. In juni dacht ik. Zal nog even goed bedenken hoe ik het aan ga pakken. Lijkt me hartstikke gezellig en ook leuk om van elkaar geboortekaartjes te ontvangen in juli/augustus/september. Maar ik kom er nog op terug. ;)

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal!

Ben al wel een poosje op (8.00 uur) maar ben een beetje aan het rondkeutelen. Lekker gedouched, ontbeten (met natuurlijk broodje aardbeien, hahahah) en ben net over een "drempel" heen gestapt. Ik heb bij Icare de rolstoel besteld, mannetje kan hem morgen of overmorgen komen halen... Kijk weet je wat wel zo is. Nu kán ik nog (zij het in een rolstoel) de deur uit, stel dat je dat straks helemaal niet meer kan (hoop het toch echt niet) dan zou je willen dat je het toch had gedaan. Ik moet nog heel veel dingetjes voor de beeb hebben (zit er ook over te denken trouwens om een gedeelte gewoon via internet te bestellen) en ik wil het toch wel zoveel mogelijk zelf doen. Wel zo leuk toch!?!?

Voor de rest doe ik nog steeds rustig aan en het gaat wel wat beter. De buikpijn neemt iets af en ik had gisteren een heel klein beetje bruine afscheiding nog ('s ochtends) en daarna niet meer. Dus ga er vanuit dat het verder allemaal goed is. Denk zelf ook echt dat het met de groei van de baarmoeder te maken heeft want dat gaat nu echt hard voor mijn gevoel.

Een luiertas heb ik ook nog niet maar ik kan ook gratis één afhalen bij de Icare (donkerblauwe) dus die laat ik mannetje gelijk met de rolstoel meenemen. Volgens mij ziet die er verder wel leuk uit en anders kan ik altijd nog wel een andere aanschaffen. Vind persoonlijk de luiertassen van Kipling erg leuk maar ja, ik ben dan ook Kipling verslaafd, heb zeker vijf tassen ervan in allerlei maten!

Dus jouw beebje is ook superdruk Lintje? Die van mij dus ook, ook al voel ik zelf alleen maar de schopjes etc., bij elk onderzoek (echo of verloskundige die het hartje luisterd) wordt er gezegd dat ie zo druk of "vitaal" (met zo'n fijne knipoog) is! Op zich erg fijn natuurlijk, maar je vraagt je inderdaad wel af hoe dat straks dan is, hahaaah. Mijn mannetje was dus jarig en ik heb zijn moeder maar even gevraagd hoe hij vroeger als kind was. Nou eh..... druk dus. Hij kon volgens zijn moeder niet lopen alleen maar rennen! :confused: Heb ik straks dus twee van die drukke mannetjes hier rondlopen, hahahaah.

Vervelend is dat hè Missgroovy dat je je draai dan niet kan vinden in bed. Heb dat ook heel vaak, zit dan te klooien met allerlei kussens om toch maar een houding te vinden. En meestal vind je hem pas tegen het einde van de ochtend *snik*.

Kan me voorstellen dat je baalt dat je rustiger aan moet doen Ien. Dat had ik ook. Maar ja, heb me er toch maar bij neer moeten leggen. Ik wilde ook proberen tot vier weken van te voren door te blijven werken. Maar ja, als het niet lukt... Ik kan nog wel aansluitend aan mijn verlof vier weken vakantie erbij aanplakken dus dat is wel relaxed, heb ik ná de bevalling toch nog 14 weken vrij voordat ik weer moet beginnen (begin december dan waarschijnlijk).

Mijn mannetje heeft trouwens op het werk aangegeven dat hij zijn vakantie (drie weken) wil opnemen zodra ik bevallen ben (om nog even op de vraag van ? - euh dementie - terug te komen).

Ik moet eigenlijk ook nog een paar makkelijke schoenen hebben, en nog wat zomerkleding, ben normaal niet zo'n rokkenmens maar lijkt me nu wel heel prettig zitten met een lekker groot elastiek erin. Ik kan momenteel heel weinig onder in mijn buik hebben en bij sommige broeken zit het stukje stof net onder de elastiek zeg maar dan net in mijn onderbuik wat te drukken. Hebben meer van jullie hier last van? Ik wil dus echt op zoek naar iets elastisch wat dus lekker los zit (zonder af te zakken natuulrijk :) ).

Nou, ik ga even kijken of ik wat leuke internetsites kan vinden waarop ik wat uitzet bij elkaar kan scharrelen (zag bij de babyuitzet pijler wel wat linken naar websites staan).

Fijne dag en geniet van het weer!

6. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Thanx Lintje denk dat ik het ook maar zo op ga lossen, het heeft ook niet zo veel zin om mezelf zielig te gaan vinden en wat andere er dan van denken: PECH GEHAD. Zo staat leuk, moet het alleen zelf nog even gaan geloven :)

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Leuk idee Lintje!

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Idee hadden we een maand geleden ook al.. maar ja.. moet wel wat gepland worden! :D :D :D

Heb even een pbtje naar moderator gedaan, misschien weet zij waar Woepie is. :(

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej dames.. al een tijdje niet geschreven hier maar wel mee gelezen! Jullie kunnen ook zoveel kletsen dat ik het allemaal niet meer bij houd.... Maar het idee van Lintje vind ik erg leuk! Vind het ook wel leuk om alle buikkies enz te vergelijken met elkaar haha

hier verder alles prima! volgende week woensdag weer naar de vk en volgende week vrijdag de groei echo! moet zeggen dat ik er toch wel een beetje zenuwachtig voor ben!..

groetjesss

10. Hoi meiden

Fibi hartstikke goed dat je de stap hebt gezet. En je moet maar zo denken: Nu heb je er profijt van, straks kan het ding weer terug naar de thuiszorg ;)

Dat bloedverlies is toch niet erg prettig. Gelukkig is het niet veel en zet het verder niet door. Ik hoop dat het verder gewoon liever wegblijft

Mammalies, wat balen van die baan. Lijkt me ook vrij duidelijk waar de voordelen van die ander lagen :rolleyes: . Wel jammer hoor...Nou ja tis niet anders. Nu eerst maar genieten en je richten op je beeb, solliciteren kan altijd nog.

Lintje, een date lijkt mij nog steeds erg leuk :D .

Ik maak me trouwens ook best zorgen over Woepie inmiddels. Had gehoopt dat we onderhand wel een (geruststellend) berichtje gehad zouden hebben... Ik zal eens een PB proberen.

Straks ga ik ook even naar Prenatal voor mijn blije doos. Ik ben veel te nieuwsgierig om daarmee te wachten tot na de vakantie hihihi. Ik had gisteren trouwens vrijwel alles gedaan wat ik nog wou doen. Dus vandaag en morgen kan ik rustig aan doen

Ik hou ook ontzettend veel vocht vast in mijn benen en voeten. Heb van het weekend van die sandalen gekocht, met klitteband. Ontzttend A-charmant :p , maar ik vrees dat ik anders straks niks meer heb om op te lopen...

Mijn man was trouwens best een beetje teleurgesteld dat de echo niet was gelukt zei hij later... Ikzelf eigenlijk niet echt, omdat ik er wel rekening mee had gehouden dat het lang niet altijd wil lukken

We hebben ondertussen op de beelden die we wél hadden wel twee dingen gezien: Ze heeft duidelijk de neus van mijn man en mijn mond/lippen :) . En het belangrijkste is dat alles goed en gezond was. En zo'n heerlijk rustig kind..... ;)

Enige wat me toch wel een pietsje dwars zit is die stuitligging. Omdat ik absoluut zeker weet dat dat niet toevallig gisteren even zo was. Ik voel haar steeds al naar beneden trappelen... Maar ja, we hebben nog tijd zat, hopen dat het vanzelf goedkomt

Groetjes Kirsten

11. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi meiden.

Jammer dat de echo mislukt is.
    Maar mischien een kleine troost om te weten dat het bij mij ook niet goed is gegaan,ons mannetje lag met z'n hoofdje naar beneden en zagen we hem niet goed.
    Nog even meid en dan kunnen we ons kindje zo lang bekijken als we maar willen.

Vervelend voor de meiden die niet goed slapen snachts.
    Ik slaap erg goed nog steeds en geen last dat mijn kindje mij wakker houd(SORRY!)
    Ik heb van een vriendin een voedingskussen gekregen en die heb ik vanacht voor het eerst gebruikt en het slaapt heerlijk.
    Mijn buik gaat in bed een beetje in de weg zitten en dit kussen helpt geweldig.

Na een lange wandel dag maandag op koninginedag merk ik wel dat mijn bekken wat gevoelig zijn dus maar niet zo veel meer lopen achter elkaar.
    Verder last van maagzuur,echt niet lekker en als het zo door blijft gaan ga ik rennies kopen denk ik.
    Vieze smaak in mijn mond BAH,BAH.
    Hebben meer meiden hier last van?

Ga nu even boodschappen doen en dan fijn de was strijken(BAH) en misschien nog even in de zon zitten.
    Ben met koninginedag zo verbrand en dat doet een beetje pijn.

Fijne dag meiden en tot snel weer.

Doei Teddy.

12. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    @Hopla, nou die van mij ligt ook duidelijk nog in stuit hoor, voel voornamelijk rechtsonder altijd beweging en af en toe is van boven, maar volgens mij draait ze dan , maar kan bijna niet anders dan een stuitligging. Maar ik volgens mij is het toch bij 30 weken dat ze gaan draaien? Ik weet het eigenlijk niet..

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    pfoeh, zou om 10 uur boodschappen doen maar heb nu nog niet eens gedouched.. verslavend hier.. ff douchen nu hoor.

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nou ik heb toch al wel wat gedaan.Hihi lekker he lintje zo rommelen.

Ga nu ook nog maar even stofzuigen en wat eten koken voor later.En dan nog even in de tuin en maar weer werken.

Nou ik hoop dat mijn ukkie zo blijft liggen want hij ligt al 2 mnd goed.

15. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hih ik heb helemaal geen idee hoe me kleintje ligt! voel aan alle kanten schopjes ed hihi... maar over 1.5 week groei echo dan zouden ze het wel kunnen zien...

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Tanja20-> Mijn poes is nu een heel stuk rustiger! Is echt postief veranderd (wat de bedoeling was!)

@Lintje -> ik zat ook al aan zoiets te denken. Lijkt mij nl. erg leuk!

@ de rest -> Wou woepie een email sturen, maar alles is verwijderd! Haar album, zelfs haar beebiesite is weg :cry:

17. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hallo meiden.
    hopla mijn kleine meid ligt al weken overdwars in mijn buik,en dan met haar beentjes naar beneden ook tegen mijn blaas.moet dus ook heel vaak naar de wc als ze schopt.ik hoop dat ze snel gaat draaien,want ik heb soms echt gevoel dat ik aan de zijkant uitscheur.heb het gevoel dat ze niet veel ruimte meer heeft,maar volgens mij ligt ze wel lekker zo.

18. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Hoi Meiden !

Ben vanmorgen naar de vk geweest.
    Alles is goed :D
    Baarmoede hoogte is al 23cm !
    Hartje sloeg 160 x pm !
    Mijn bloeddruk was niet zo best , 110/55 :(
    Dat is niet erg voor de baby gelukkig, alleen wat lastig voor mij. (duizeligheid)
    Ik moet nu 1 keer in de 3 weken komen...

Ik heb dr prenatal doos opgehaald , dit zat er in :

-luiers new born 28 stuks
    -speen I love mama
    -fles speen
    -info pakket nutrilon met zakjes opvolg melk en bewaar potje,spuugdoekje
    -potje sudocrem
    -vochtige doekjes + doosje Pampers Sensitive
    -proefzakje persil wasmiddel
    -rompertje 100% baby
    -wij jonge ouders blad
    -kortingsbonnen en reclame

Leuk paket toch ! 8)

Heb vannacht gedroomd dat ik met een jongetje naar huis ging :confused:
    Dat is nu al de 2 de keer. Zal de vk zich hebben vergist en het toch een
    jongentje zijn ?! :) (zal ik ook leuk vinden hoor)
    Wil nu wel heeeeel graag een 3D echo , voor de zekerheid ;)

Weet iemand toevallig een goede 3D bureau in Gelderland/Overijsel ?

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi Tanja

Waarom was je bloedruk niet goed?
    Bij mij was hij gister 110/50 en zei ze dat het perfect was. :confused: :( :(

Dus is het nu wel of niet goed ik voel me wel perfect en heb geen last van duizeligheid.Heb je wel genoeg zout in je lichaam iets meer zout misschien eten.

Groetjes Sonja

20. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Hallo lieve meiden allemaal, jeetje zeg, ik moest weer behoorlijk wat pagina's bijlezen.... Helaas heb ik niet alles kunnen onthouden, ik denk dat de zwangerschapsdementie echt goed is aangeslagen bij mij :oops: :oops: :oops:

Lintje, ik zou het een onwijs leuk idee vinden om met z'n allen bij elkaar te komen. Misschien is het handig om net als het "zwangerschapslijstje" een "meetinglijstje" bij te houden, met daarbij de naam en de woonplaats ?

Voor de rest gaat het goed hier. Ik ben zowaar geslaagd voor nieuwe schoenen, ik heb mijn hakken weggedaan, dat was echt geen doen meer. En ik moet zeggen, ze lopen heerlijk hoor ! Ik merk ook wel dat het verschil maakt, de pijn in mijn rug is een stuk minder geworden.

De huilbuien hebben ook plaats gemaakt voor vrolijke buien, en het gevoel dat ik alles aankan. Pffffff, wat een schommelingen zeg, dat kan straks nog wat worden, hihihi !

Het enige nare is dat ik sinds een paar dagen vocht verlies uit mijn vagina (om het maar even netjes te zeggen). Klinkt goor om te zeggen, maar ik heb er aan geroken en het is dus geen urine. Ik had hier op het forum hierover ook een vraag gesteld aan de verloskundige, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad, dus ik ga straks de verloskundige maar even bellen, want ik vind het best een genante situatie.

Ik heb trouwens ook nog geen uitnodiging gekregen om de doos van de Prenatal op te halen. Ik lees wel dat er best leuke dingen in zitten, ik wil hem oooooooooooooook !

Kleine hummel is momenteel lekker druk aan het trappelen, mijn hele buik gaat heen en weer, hihihi ! Teken dat meneer het erg naar zijn zin heeft in mijn buik denk ik dan maar.

Nou ik ga even snel wat onkruid trekken in de tuin, want we hebben van de week weer een bezichtiging van onze woning. En ik hoop toch zo dat dit iets gaat worden, want de situatie begint nu wel een beetje zenuwslopend te worden.... Over een maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, ik heb eerlijk gezegd niet zo een zin in een dubbele hypotheek.....

Tot strakkies !

X

Deel Deze Pagina