DAt is t blad wat je krijgt als je de Prenatal doos hebt aangevraagd. Kiki je kunt trouwens de kruidvat doos, etos doos enz nu toch nog gewoon aanvragen als je wil! Je bent nog niet bevallen dus kan nog hoor, gewoon doen joh:-D Hier begint t nu pas echt te regenen, fijn voor de tuin hihi Ikmoet al vanaf t begin om de 4 weken naar de vk, vanaf 24 weken is dat om de 3, dan met 30 of 32 om de 2 en dan weet ik wanneer elke week.
wannabe, hoop dat alles weer de goeie kant op gaat met poezebeest. Heb mijn katertje uit het assiel. Was ook met 3weken op straat gevonden, nog net niet opgegeven . Snap niet dat mensen zoiets kunnen doen. Ga duimen voor poezie. Lintje, kan je niet vertellen of het bevallen erfelijk is, hoop het wel. Mijn oma had altijd ( hoorde ik van mams) makkelijke bevallingen en m'n mamsie zelf ook... enne als ik mag kiezen zet ik die lijn graag voort 8) Maar kan me voorstellen dat jij er niet zo voor bent. 56uur Dat jij durfde te beginnen eraan enne over de dozen, ben 1 keer gebeld of we over wilde stappen naar een andere stroom leverancier.Was via de kuitvat. Verder nix gekregen ( nog) Hoorde alleen van buuf dat de inhoud van de kruitvat doos tegen valt....We zien wel kiki80, hier tot vorige week iedere 4 weken. Nu iedere 3 weken. Volgens mij is dat standaard Suc6 met je nichtjes...Balen trouwens van je tentames. Ga voor je duimen dat je ze in aug nog ff tussendoor kan maken. Loran, mag ik jou uitslapertje een nachtje lenen. Die uk van mij heeft de wekker op 6 uur staan. Fibi, hoest met hubbie afgelopen? Kuki, hoe is het met zus lief? raccon, hihi, kadooootjes... Altijd leuk. Maare voortaan wel je lichten uit doen hoor. Hoe bedoel je zwangerschapsdementie Heb zo'n zin in morgen. Weer lekker ukkie kijken. Heb een pret echo Hou jullie op de hoogte. Is pas in de avond moet dus nog heeeeeel lang wachten
Hallo Ik heb vandaag het kraampakket van Agis ontvangen en als ik het zo bekijk dan kan ik wel in een bejaardenhuis gaan bevallen Veel van wat er in zit gebruik ik op mijn werk bij de oudere mensen. wel een leik pakket hoor. Ik ga om de 4 weken naar de vk maar ik denk straks om de 3 weken want ik ben nu 27 weken zwanger. Ik hoor het woensdag wel. Ga ik ook vertellen over mijn maagzuur waar ik echt heel gek van word. Ik hoop er wat voor te krijgen. De kraamhulp komt volgende maand als ik 7 maanden ben voor een intake gesprek. Ik word nog gebeld,ben erg benieuwd. Veel sterkte met je kat,ik heb zelf een kat en het is toch net je kind en als er dan wat mee is dan is dat heel erg. Ik duim dat het goed mag gaan. Nog 4 weken en dan heb ik mijn laatste werkdag en ik kijk er zo naar uit. Lekker veel,heel veel tijd voor mij zelf en lekker uitrusten. En in November kom ik weer terug dus dat is 5 maanden bij elkaar dat ik weg ben. Fijne avond iedereen en tot snel weer. Doei Teddy.
Zo wat is er weer wat afgekletst.In die paar uurtjes dat ik er niet was. Etos doos is ook erg leuk. Kruidvat doos nog niet gehad zal nog wel komen. Morgen even naar de Prenatal m'n moederdag kadoo ophalen. Fibi hoe was de sollicitatie van hubbie. Kuki hoe is het met de zus afgelopen echo.Alles oke hoop ik. En is het al wat beter met het poesje? Teddy zaten er bij jouw geen kadootjes voor de kleine er in(kraampakket)? Daantje veel plezier morgen. Ik krijg geen echo meer dus ik zal moeten wachten tot hij er is. Over het bevallen ik zou het eigenlijk niet weten moet ik me moeder vragen. Hoor iedereen over maagzuur ik heb er gelukkig nog geen last van maar heb het ook nooit gehad.dus ik hoop dat het voorlopig nog weg blijft. [-o< Alleen die kramp in m'n kuiten Die is niet leuk meer. Nou meiden fijne avond.Ik ga vroeg naar bed morgen dagdienst dus vroeg er uit.
Was ik ook nog even weer (heb niet alles goed gelezen hoor ). Het is een uitgebreide sollicitatieprocedure maar hij is er vandaag goed doorheen gekomen (was een test), zaterdag heeft hij weer een test, dan volgende week een gesprek en wanneer hij daar doorheen komt dan krijgt hij eerst een theorieopleiding en wanneer hij díe weer goed heeft afgerond dan krijgt hij daar een jaarcontract en wordt hij (in de praktijk) opgeleid, daarna waarschijnlijk vast dienstverband. Lekker ingewikkeld hè? Maar... hij is dus al een stap dichterbij! En hij wil heel graag.... hij probeert al minimaal 15 jaar er tussen te komen en nu is er dé kans!
Nou daar ben ik dan en met GOED nieuws! Mijn zus is bij de gyn geweest, wel moest ze eerst 3 kwartier wachten en wilde ze eerst nog haar bloeddruk meten GRRRR Ze wil gewoon weten of alles goed is met haar baby en haar bloeddruk kon haar gestolen worden. Die was door de stress toch wel torenhoog... Maar goed, toen eindelijk kijken en gewoon een lekker zwemmend frummeltje gezien. Hartje ook goed, placenta lag aan de achterkant, dus dat kon geen belemmering zijn voor het voelen van leven. De gyn zei ook dat ze met deze periode nog niet iedere dag leven hoefde te voelen, maar ze had voorheen altijd dagelijks wel wat gevoeld en sinds afgelopen week niets meer. En dan maak je je wel wat zorgen, dus vandaar dat ze voor de zekerheid maar ff de gyn had gebeld, en die zei dat ze toch maar even moest komen. Maar goed, hartje gehoord en alles dus in ieder geval gerustgesteld! Heb gelijk maar ff een gebakje voor mezelf gehaald Ga ik zo lekker naar binnenwerken. Ik hoor morgen wel wat de schade is. Heb een hele waslijst met vragen voor de VK! Maagzuur, harde buiken, op mijn rug slapen, droge huid, suikergehalte, grootte kind.... etc. etc.
Oh, wat een geweldig nieuws Kuki. Kan me voorstellen dat je even lekker van een gebakje gaat genieten hoor!
Fibi...toch goed nieuws! Wel spannend hoor. En Kuki, wat een ontzettende opluchting zal het voor je zusje zijn geweest. Gelukkig is alles goed. En dat taartje is verdiend..nou ja, eigenlijk voor je zusje dan he
haha, ja, die heb ik ook gehad, nogal een eigenwijs mannetje was dat, wilde niet geloven dat ik wel tevreden was met mn huidige leverancier en niet wilde overstappen. Ik moest één of ander nummer bellen als ik niet nogmaals gestoord wilde worden, maar dat nummer was zo vaag He, mn man gaat over de auto, ik ben alleen bijrijder maar oke, voortaan vergeten we het (hopelijk) niet meer Veel plezier met de pretecho Kuki, wat een opluchting voor je zus, mooi zo ! Ik had mijn vk ook even gevraagd over die kramp in je kuiten en zij zei dat het kon komen door een gebrek aan magnesium, dus even opzoeken waar magnesium in zit en dat dan eten (dat wordt dus likken aan de ringen op de basisschool -hihi-) Oeoeoe Fibi, spannend, zou wel erg gaaf zijn als t em zou lukken Oja, ik bedacht me net weer waar ik eerder al op wilde reageren, weet niet meer wie het gevraagd had, maar het ging over de afvalstoffen die vrijkomen als je gaat lijnen. Volgens mij hoef je je daar niet zo druk om te maken als je nu niet zo erg aankomt, en dus eigenlijk afvalt omdat uk aankomt. Dat zijn zulke kleine gewichtverschillen, je lichaam compenseert dat wel. Die afvalstoffen komen volgens mij pas vrij als je een week lang alleen maar water drinkt, maar lijnen mag sowieso niet als je zwanger bent. Dus als je gewoon eet, no problemo. Ik ben ook alweer een poosje stabiel, terwijl buikie echt wel groeit.[/quote]
sonjaw er zat in het kraampakket voor de kleine een meetlat van stof met aan de bovenkant een knuffel er op. Een tutteldoekje en een luiertas. Dus erg leuk. Heb jij ook van Agis een kraampakket? Doei Teddy.
Hoi Teddy nee van Trias.Ook erg leuk luiertas,badcape en knuffel en opbergdoos grote. Nou ben blij dat het met de kleine goed gaat van je zus en lekker gebak eten hoor. Raccon ja wist dat het ergens aan lag maar wist het niet meer.Hier zei de vk ook nog veel drinken ga toch even kijken waar magnesium inzit.Want word er echt niet goed van trekt aan alle kanten. Nou ga nu echt naar bed. Weltrusten.
Magnesium Magnesium komt in bijna alle voedingsmiddelen voor. Het gehalte aan magnesium verschilt per voedingsmiddel. Cacao en bittere chocolade, schelpdieren, garnalen, sojabonen en noten bevatten meer dan 100 milligram magnesium per 100 gram. Ook groene groenten, ongepelde granen en noten zijn rijk aan magnesium. Verder kan drinkwater een belangrijke bijdrage leveren aan de inname van magnesium. Dit is afhankelijk van het magnesium gehalte van het drinkwater. Hieronder is voor enkele producten de hoeveelheid als percentage van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) weergegeven. Hierbij is bij de berekening uitgegaan van een behoefte van 300 milligram magnesium/dag voor mannen en een behoefte van 250 milligram magnesium/dag voor vrouwen. Natuurlijke voedingsbronnen % ADH (man) % ADH (vrouw) Sojabonen (gekookt, 200 gram) 100 120 Tarwebrood (5 sneetjes) 30 40 Pinda's, ongezouten (1 eetlepel) 15 15 Halfvolle melk (1 glas) 10 10 Drinkwater (1 glas) 1 1 Magnesium Magnesium is nodig voor de energiestofwisseling in het lichaam, de overdracht van zenuwprikkels en het goed functioneren van de spieren. Verder geeft magnesium stevigheid aan het skelet en is het nodig voor de opbouw van onder andere spieren. Waar zit het in? Magnesium komt in bijna alle voedingsmiddelen voor. Het gehalte aan magnesium verschilt per voedingsmiddel. Op de pagina waar zit het in? is meer informatie te vinden over de bronnen van chroom en de bijdrage van deze bronnen aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Hoeveel heb ik nodig? De Gezondheidsraad heeft de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassen mannen (19-50 jaar) vastgesteld op 300-350 mg en voor volwassen vrouwen op 250-350 mg. Een overzicht van de magnesiumbehoefte in de verschillende levensfasen is te vinden bij hoeveel heb ik nodig?. Welke factoren beïnvloeden de opname van magnesium? Voedingsvezel en fosfor verminderen de opname van magnesium, net als bij zink. Voedingsvezel en fosfor komen voor in fruit, groenten en granen. Ook is het absorptiepercentage van magnesium afhankelijk van de hoeveelheid eiwit, oxaalzuur of fytinezuur dat in de darm aanwezig is. Wat is veilig? De maximaal veilige dosis voor magnesium uit supplementen en verrijkte voedingsmiddelen is 250 milligram per dag. Alleen door deze producten kan een overschot aan magnesium optreden. Bij de veilige dosis gaat het om een gemiddelde waarde, waarbij een ruime marge is genomen. Dit betekent dat éénmalige of kortdurende overschrijding van de maximaal veilige dosis geen direct gevaar oplevert. Wat zijn de gevolgen van een teveel aan magnesium? Bij een teveel aan magnesium ontstaat lichte diarree. Wat zijn de gevolgen van een tekort aan magnesium? Magnesium komt in bijna alle voedingsmiddelen voor. Hierdoor is de kans op een tekort aan magnesium erg klein. Bij een langdurig tekort aan magnesium treden klachten op als irritatie van de zenuwen in de spieren, hartritmestoornissen en maagkrampen.
Zo toch nog maar even op google gezeten. Zoals jullie kunnen zien kan het last hebben van spieren dus goed.Allemaal aan de noten en aan de bittere chocolade
hmm, snap de helft niet van wat er staat, maar goed, noten vind ik vreselijk, dus dan maar aan de chokola, gelukkig vind ik hoe zwarter hoe lekkerder, maar krijg er altijd zo'n last van pukkeltjes van Sojabonen dus erg veel magnesium... em... wat zijn sojabonen? Naja, eerst maar slapie doen, morgen weer aan't werk. Trusten mina ('iedereen' in't Japans )
oewwwiee gaaaaapp. Ongelooflijk in slaap gevallen op de bank...ik ga maar is richting m'n bedje. Tot morgen
Hoi Dames. Ben ik ook weer even. Goed te zien dat ik al een paar dagen niet meer aanwezig ben geweest. Ik heb niet alle 20 pagina's gelezen. Maar ben wel weer bijna bij. Ten eerste wil ik de jarigen nog even feliciteren met hun verjaardag ook al is het bijna een week geleden. Liever laat dan nooit. MissGroovy: Ik woon in de buurt van Roermond. een klein dorp waar ik liever nu nog weg ging maar helaas niet gaat. Wel leuk om te weten dat er ook nog Limbo's zijn en niet zo heel ver weg wonen. Kiki80: Heel erg bedankt voor je Knuffel had ik echt nodig en goed ontvangen hier. De Wieg vindt ik schitterend! Heel mooi. Ook mooi stof en mooi afgewerkt. Grote lof voor je ouders. Verder las ik nog wat over babyfoon Ik heb een philips en ben er blij mee en zal hem deze keer ook weer gaan gebruiken. Vooral makkelijk als je bezoek hebt en ik heb wat aan mijn oren ondanks dat ik elk dingetje hoor als er een gesprek is ben ik bang dat ik wat zou missen zou er wat zijn. En natuurlijk als we buiten zitten moppie gaat voren liggen en dat hoor ik buiten niet. Heb de laatste tijd heel veel zin in salmiakknotsen en druiven nu komen de aardbeien bij de Duitse boer dus daar wil ik wel vaker heen gaan. Heb wel last van mijn banden en natuurlijk aan mijn voet en rug. Nu vragen mensen hoe het met me is er is kermis bij ons in het dorp hoe is het met je voet? Kan niks aan gedaan worden waarom niet dan? Ik ben zwanger. Ow jij zwanger. Dan ik heel trots Ja ik ben zwanger! Eerst vroegen ze me toen ik niet zwanger was wannneer de kleine kwam en nu zien ze het niet eens terwijl ik de buikbanden toch echt wel om heb. Maar nu weten ze het wel. Ben toch wel trots op mijn buik ondanks dat moppie er hoog ligt dus onderbuik zit niks maar boven buik is enorm dik en groot. Moppie is erg aanwezig druk in de buik en heb het gevoel dat hij/zij trekpoppetje aan het spellen is vier plaatsen gelijk. Dochtertje van mijn beste vriendin ging Zaterdag bijna op de buik zitten en toen ze hoorde dat daar een baby in zat werd ik door drie man bijna uitgekleed. Een zat in mijn truitje om bij de buik te komen de ander van onderkant truitje uit aan het kleden ik zo van dit gaat echt te ver. De kleine meid weer tegen me aangekropen en probeerde stiekem mijn buik vrij te maken. Gelukkig niet gelukt (ging me toch wat te ver). Vriendin op een gegeven moment gezegt nu komen niks zeggen en geef me je hand en die op de buik gelegt zonder te zeggen dat ik het ging doen en kreeg ze me toch een trap. Helemaal happy sprong ze rond. Ik wil ook weer! heeft net haar zoontje gekregen. Ik lachen. Gummetje nog van hartelijk welkom bij ons. Bep lekker met ons mee. Meiden ik ga weer stoppen nog even naar wc en slapen. Collin moet morgen naar school moet hem brengen dus vroeg op. Ik kijk dat ik morgenavond weer even kan komen. Iedereen Prettige dag morgen. De zieke wordt snel beter. De emo dames een dikke knuf van mij. Groetjes Wolvin