augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Ja gezellig!

Welkom Doris!

2. demi26

demi26 Niet meer actief

Hey Doris,

Mooi he, zo'n zwangerbanner!?
    Met z'n allen blijven we positief in dit prille stadium!

Veel liefs...

3. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Gezellig joh, steeds meer dames, en we zitten nog maar aan het begin van augustus te tellen!
    Ik hoop dat er heeeeel veel meiden onze kant nog opkomen!

Ik ga nu snel weer aan het werk :-D

Liefs, Jo.

4. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Wow wat is het hier binnen een paar dagen al druk geworden :)

Meiden, allemaal dank voor jullie lieve felicitaties en antwoorden.

Ik zou het dus heel graag aan mijn moeder willen vertellen, maar ja, dan moet ik vragen of zij haar mond wil houden (tot 3 maanden) en dat is ook nog wel erg lang...

Ik zou het ook graag met kerst vertellen, maar dan is het nog maar 8 weken, en das nog wel vroeg he? Aan de andere kant, als ik met kerst opeens helemaal geen wijn tje drink, dan vraagt ook iedereen zich af waarom niet...want met het kerstdiner komen de lekkerste wijnen op tafel, en daar ben ik normaal gesproken ook niet vies van, maar nu wil ik dat natuurlijk echt niet!

Ik moet de huisarts nog bellen, maar misschien kan ik het ook gewoon telefonisch melden en dat ik er niet heenhoef? Als het allen maar is om me te feliciteren, dan is dat ook een beetje onnodig lijkt me. Hmm, ff afwachten dus. Maar hoe maak je de keuze naar welke VK je gaat? Hoe weet ik nou of dat allemaal klikt en dat het een goeie is enzo?

Oef, ik vind het allemaal nog erg spannend hoor...en ik ben nog maar net "begonnen" :)

Ik voel me verder goed, nog nie misselijk, beetje vreemd gevoel ik mijn buik (krampjes baarmoeder) dikkere gezwollen borsten en gevoelige tepels, en 's middags wel sneller moe. Verder gaat het nog prima. Vanochtend maar weer eens getest, want ik geloof het soms nog niet en ik wilde gewoon weten of ik nog steeds zwanger was, en natuurlijk was die ook positief, maar het is net of ik steeds een bevestiging zoek (omdat je nog niets kunt zien, geen echo etc.) dus het lijkt wel of ik het op die manier nog zeker wil weten....zucht, die hormonen ook... ;)

Nou, ik spreek jullie gauw weer, succes allemaal en lekker genieten.

Liefs Borsatofan

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D allemaal van harte gefeliciteerd!

6. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hhahaha! Ik bel net de verloskundige en wat blijkt:
    Ik ben helemaal geen augustus mama!
    In plaats van 3 augustus ben ik 30 juli uitgeteld!

Dat wordt nog schipperen! Ik kom hier en in Juli meekletsen hoor!
    Liefs, Jo

7. demi26

demi26 Niet meer actief

Nou dan krijg je het er nog druk mee! Wie weet komen er straks nog wel meer achter dat ze eigenlijk precies op het randje zijn, hihi....

8. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Haha, ja je weet maar nooit!
    Ach en zo'n banner zegt ook niks.

Als het maar goed gezond is, dan ben ik allang blij hoor!

9. demi26

demi26 Niet meer actief

Inderdaad!

Hey meiden,

Ik heb vandaag toch zo iets vreemds meegemaakt. Zal ff beginnen bij het begin:
    Vrijdag was ik ziek thuis. Ik had erg veel hoofdpijn, erg moe en een heel weeig gevoel. Achteraf kan ik het verklaren maar toen niet officieel. Gisteren ben ik gewoon weer naar mijn werk gegaan en verteld aan een paar bezorgde collega's dat ik waarschijnlijk iets verkeerds gegeten had en de hele nacht en ochtend om het half uur naar het toilet moest
    ( leugentje om bestwil toch?). Voel me nu weer fit en vermelde dat ook. Zit ik vanochtend aan een kop thee zegt een vrouwelijke collega tegen mij: 'Hoe is het met je?" ,dus ik antwoord:"Wel goed hoor, was er gisteren al weer." "Ja, dat weet ik, "zegt ze, "maar ik had gedroomd dat je zwanger was". Dus ik snel: Nee hoor, was alleen maar een dag aan de dunne.hihi...."
    Het is ook nog niet eens een collega, waar ik heel veel mee werk, raar he? Maar ik zal haar over een paar weekjes vertellen dat haar droom wel werkelijk was. ...

Hoop niet dat meer mensen dit de komende weken hebben, is echt heel vreemd...

Ik heb zaterdag een verjaardag van een hele goede vriend, bijna iedereen weet dat nu we getrouwd zijn ( half jaar) een kindje zeer gewenst is.... Tja en als ik dan geen wijntje drink.... Iemand een goede smoes? Alle tips zijn welkom!

Veel liefs

10. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

2 okt 2006
    166
    0
    0
    Hey iedereen, Ik ben helemaal happy dat ik me ook bij de augustus 2007 mama's mag toevoegen. Iedereen van harte gefeliciteerd, en lekker genieten hè :) Liefs Mirjam

11. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Welkom Mir! Genieten gaan we zeker doen!

@demi: Haha wat een verhaal! Leuke collega heb je! Vrijdag was ik ook uit en dronk ik cola.. toen heb ik maar gezegd dat ik de bob was, ja wat moet je dan? Ze komen er toch vanzelf wel achter en meestal durven mensen het ook niet rechtstreeks te vragen hoor!

12. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi lieve allemaal,

Dem26: ik had dat laatst ook en met sinterklaas, kerst en oud&nieuw zit ik met hetzelfde, normaal ben ik ook niet vies van een wijntje, maar nu wil ik dus echt niet drinken. Wat ik met mijn vriend afgesproken heb is dat ik rij (inderdaad de BOB) en dat ik dus daarom niets drink. Dat is een logische verklaring...maar wel lastig als je een feestje bij de buren hebt :) Als je niet met de auto "hoeft" kan je misschien zeggen dat je je niet zo lekker voelt of beetje hoofdpijn hebt en liever even niet drinkt (of het druk hebt (op je werk of met verbouwing van je huis, etc), waardoor je je sneller aangeschoten voelt en die dag erna er veel last van hebt, hoofdpijn enzo, dus liever even geen alcohol drinkt). Zoiets. succes ermee!

Mirrepir; gefeliciteerd en gezellig dat je erbij bent!

Maar lieve aanstaande moeders, ik heb nog een klein onzekerheidje waar ik mee zit...ik ben 31 (bijna 32) en vanwege het feit dat ik vorig jaar mijn exvriend na 1 jaar heb verlaten (en alle sores en verdriet er omheen), is de oproep voor het uitstrijkje er bij ingeschoten (ik dacht, nu even niet, dat komt straks wel weer als ik me weer wat beter voel). Aangezien mijn leven nu weer iets meer op orde is (met mijn nieuwe lieve vriend) had ik mezelf heel stoer voorgenomen om deze maand (als ik de menstruatieweek achter de rug had) een afspraak te maken voor het uitstrijkje...maar je zal het altijd zien, wordt ik uitgerekend nu zwanger! Daar ben ik natuurlijk super blij mee, maar kan het nu een risico zijn dat ik dus nog geen controle van baarmoederhals etc. heb gehad? Heeft iemand dit ook meegemaakt en doet de huisarts of verloskundige hier ook iets mee?

Kwor hier nu een beetje onzeker van...

Liefs,
    Borsatofan

13. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Augustus mamma's allemaal van harte gefeliciteerd!

14. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Goedenavond!

Zo, wat een boel geschreven alweer!

@Joaney: hihi ik ben eigenlijk ook een juli mama (31 juli) maar mijn zoontje was 10 dagen te laat, dus zal nu ook wel een augustusbeebje worden!

@Demi: jeetje, helderziende collega ;) , leuk om dat over een paar weken tegen haar te vertellen. Tja... smoesjes voor niet drinken... ik drink nooit dus ik weet 't eigenlijk niet. De bob? Buikgriepje gehad? Alvast een goed voornemen? Gewoon hopen dat het niet opvalt?

@Mirrepir: ook welkom hier!

@Borsatofan: nou ik het precies hetzelfde. De eerste keer dat ik werd opgeroepen voor een uitstrijkje was ik zwanger van mijn zoontje, de tweede keer gaf ik nog borstvoeding en direct daarna was ik weer zwanger (mk) dus nu dacht ik: na de ongi ga ik.... en weer zwanger. Al met al nog nooit een uitstrijkje gehad. Ik geloof dat het trouwens wel kan zonder gevaar voor de zwangerschap maar dat ze de uitslag niet goed kunnen beoordelen. Volgens mij geen probleem als je het volgend jaar doet hoor. MAar anders leg je het toch even aan de ha voor?

Hier vandaag geen kwaaltjes, alleen moe!
    Verder had ik mijn beoordelingsgesprek en dat ging wel redelijk. Goede punten en een paar verbeterpunten voor volgend jaar. Dat wordt wat als ik er vier maanden tussenuit ga :)

Liefs!
    Suus

15. demi26

demi26 Niet meer actief

Goedenavond,

Mirjam van harte welkom en van harte proficiat!

Mijn man en ik hebben besloten om het toch maar met sinterklaas aan onze ouders te vertellen. Vanavond waren we bij mijn ouders en we merkten allebei dat we ons af en toe erg ongemakkelijk voelden. Ook het feit dat mijn broer het vorig jaar met sint vertelde lijkt ons wel erg speciaal. Verder kan mijn man moeilijk geheimen bewaren, dus hebben we liever dat de familie het wel weet, hihi....
    Tja en als het niet goed gaat, kan ik in ieder geval bij iemand troost zoeken, wanneer mijn man er niet is...

Vandaag de verloskundige gebeld en eerste afspraken zijn gemaakt. het begint nu allemaal een beetje echt te worden. vrijdag komt iemand van MvM en moet ik even op gesprek komen bij de huisarts. Bij de test van MvM krijg ik de tweede bevestiging hopelijk vrijdag!

Veel liefs

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi allemaal

Zo er is echt veel bij gekomen heb het gister erg druk gehad(hier heen daar heen druk druk) en moet het volgens mij vandaag echt bekopen.Had gister al een beetje buikpijn maar voel het vandaag ook nog wie kent dit?
    Voel het alleen aan de linker kant net of een spier trekt is dit banden pijn en kan dit kwaat.
    Even voor iedereen die naar de tandarts moet meld dat je zwanger bent als je een verdoving moet ik heb daarom mijn afspraak verzet naar jan.
    Ze zeggen dat het na de eerste maand geen kwaat kan maar ik stel het liever nog wat langer uit wil geen riscico nemen.Vk had ook gezegt dat je het moet zeggen die zei van dat hij hem moet aanpassen maar de assistente zei dat ze hem niet aan kunnen passen dus heb ik de keuze gemaakt om te wachten.

Nou iedereen die er bij is gekomen van harte allemaal

Groetjes Sonja

17. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi allemaal,

Hier alles nog steeds goed, voel me nog niet misselijk 'smorgens, alleen boobs beetje gespannen en af en toe wat krampjes, verder voel ik me eigenlijk nog wel okay...

Ik weet niet precies wanneer mijn uitgerekende datum is, ik dacht 6 augustus, maar bij de calculator kwam nu weer 4 aug uit. Dus banner maar aangepast. het is een beetje lastig want mijn eisprong is ergens in het weekend van 10,11,12 nov geweest denk ik (vrijdagavond raar drukkend gevoel in eierstok rechts, kon niet normaal op de bank zitten) dagen erna ongikrampen na het kaarkomen, zondagavond pijn in onderrug uitstralend naar linkerbil en achterkant been, maandagavond idem dito). Dus ja, wannneer het ei precies gesprongen en bevrucht is weet ik niet precies. En mijn cylcus was ook een beetje onregelmatig (26-30-26-36-26-32) dus gem maar 29 genomen denk ik...Aaaaarch... ](*,)

Anyway, wanneer weet je voor het eerst hoe ver je echt bent (en wat je uitgerekende datum is)? Is dat na de echo die je na 3 maanden hebt?

Verder twijfel ik wanneer ik het mijn mama moet vertellen, vrijdag gaan we samen de hele dag naar IKEA, en dan moet ik de hele dag mijn mond houden, zooooo moeilijk...aan de andere kant wil ik het ook wel met kerst zeggen....maar eigenlijk alleen aan mijn ouders en mijn broer (maar met kerst zijn er nog meer mensen bij) Of dan toch volgende week met Sinterklaas (kadootje voor mam (een positieve zwangerschapstest) erbij doen met mooi gedichtje ofzo?) Maar dan is het nog maar net 5 weken en das nog wel heel pril...Aaarch... :rolleyes:

Ik weet het nog niet, wat doen jullie en hoe vertellen jullie het?

@suus: ik vraag mijn huisarts wel even hoe en wat als ik volgende week bel, dan hoor ik het wel, het is niet anders

@demi: wat goed dat jullie het volgende week al durven te vertellen, mijn vriend wil het juist nog niet zeggen omdat het nog zo pril is, hij zegt steeds, doe het nou nog niet, totdat we het zeker weten en iets verder zijn (3 maand wil hij het liefst)

Liefs,
    Borsatofan

18. Niet meer actief

ik weet ng niet psies waneer ik uitgerekend ben maar weet sinds vandaag dat ik wel een augustus mama ga worden
    wel grappig mijn vriend en zijn dochter zijn in juli jarig en dan komt dit kindje in augustus en dan ben ik jarig in september en is mijn dochter sammy jarig in oktober lachen toch 4 maanden lang feest bij ons hiero straks

19. Hoi allemaal

Ik kan me ook aansluiten bij de augustus mamma's. Gisteren een positieve test met een heel licht streepje gehad....
    Het wordt onze eerste kind en het was de eerste ronde.

Borsatofan, om antwoord te geven op jouw vraag.

Wij willen het dit weekend meteen vertellen aan de ouders. De broer en zussen mogen het vervolgens ook weten, de rest van de familie pas bij 3 maanden

Wij hebben als stelregel genomen dat we het zouden vertellen aan diegenen die het ook mogen weten als het misgaat
    Mijn vriendinnetjes ga ik het dus ook vertellen ;)

Ik zou het ook niet kunnen hoor, liegen tegen de familie. Ik denk dat we heel snel door de mand vallen

Maar het lijkt me dus ook heel naar, stel dat het misgaat als deze mensen het niet zouden weten...

Wij gaan het trouwens als volgt vertellen:
    We zijn in september getrouwd in Kaapstad Zuid afrika. We hebben voor beide ouders een fotoboek laten maken van de bruidsreportage

De laatste foto van het boek is een foto van ons met ´just married´ eronder en dan wil ik een foto van de zwangerschapstest op de pagina ernaast doen :D

Ik denk dat ze wel verrast zullen zijn. Ze wisten wel dat de wens er was, maar zo snel al raak is natuurlijk bizar :confused: !

groetjes Kirsten

20. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi Kirsten,

Dank voor je antwoord, wat goed dat jullie het direct gaan vertellen (en wat een orginele manier!) aan de mensen die het dichtst bij je staan, het geeft me steeds meer het gevoel dat ik het mijn ouders en mijn broer wil vertellen...nu alleen mijn vriend nog ff overtuigen...

Maar zal ik het dan morgen al aan mijn moeder vertellen, of dinsdag met Sinterklaas een pakje bij de stapel doen met daarin de positieve zwangerschapstest en een lief gedichtje? Wij vieren het namelijk met mijn ouders en mijn broer en zijn zoontje van 6...dan weten ze het alledrie tegelijk en is het wel echt een verassing denk ik...

Hmmm, nog ff over nadenken wat te doen...

Liefs,
    Borsatofan

Deel Deze Pagina