augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Joehoe , Meiden , wij hebben morgen de 3/4 D Echo !!!! \:D/

Heb toch nog een plaatsje kunnen bemachtigen hihi, ben zo blij dat ik het
    even van me af moest schreeuwen ;)
    (anders kon ik pas met 31 weken terecht en zijn de foto`s niet zo heel mooi)
    Ik ga met mn moeder en schoonmoeder , mn vriend vind dat soort echo`s niet mooi :)
    Tja verschil moet er zijn he ....

Ik slik nog steeds vitamine C , weet niet meer wie t vroeg :)

Stephanie , leuk dat yoga goed is bevallen ;)

MamavanAmber , Amber 3 jaar geworden? Gefeliciteerd !!
    Maak er een fijne dag van.
    Wat worden ze snel groot he !

Loran , mooie buik meid !

Gummetje
    , leuk he met het kamertje bezig zijn , veel plezier ;)

Daan , mooie echo foto`s . Altijd fijn je ukkie weer even te zien .

Lintje , ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd :oops: maar veel suc6 meis...

Iedereen die ik vergeten ben , jullie kletsen te veel, kan het niet meer bijhouden ,
    tja zwanger he :)

2. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    mamavan amber van harte met de kleine meid,gaat hard he!!!

zo mijn huishouden is gedaan nu de strijk nog!

3. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    MamavanAmber. Gefeliciteerd met de kleine grote meid!

Nou het uwv heeft me toch nog gevonden. Ze hadden een interne storing vanochtend, waardoor ze niet konden bellen. Ik heb weer even gezellig gekletst met de man van het uwv. Over 4 weken belt hij weer.

Het muurtje is inmiddels ook blauw, maar moet minimaal nog 1 keer overnieuw geverfd worden, nu ziet het er nog niet uit...

4. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Miza hoop dat het met jouw muur beter gaat als met die van mij. Die heb ik in totaal 4x gedaan.......

Mamavan amber gefeliciteerd!

5. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Jeps hahah.. Ben wel ingescheurd, maar bij me schaamlippen (lekker praatje) dus had zoveel kunnen smeren als ik wilde maar had toch niet geholpen dan.. Ben dus wel benieuwd dit keer..

Net het kraampakker gehad, pff wat een stom pakket zeg.. Pff kan het nog ff 12 weken in de weg gaan staan.. Zaten niet echt leuke kadootjes bij, een spuuglap aka hond :S En een boekje met veiligheids dingen.. Verder heeel veel kraamverband.. Kan niet w8en tot ik het kan gaan gebruiken ;) (geintje)

Pff lees steeds over echo's dan vind ik het toch wel heel erg jammer dat ik dat allemaal al achter de rug heb.. Wil nog een keer een 3/4d haha, maja kost zon hoop he..

Zo meiden bijna moederdag :):) Zullen we lekker verwend worden?

MamavanAmber, gefeli! Gaaf je dochter alweer3 jaar! De mijne is 8 Juni aan de beurt..

6. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hé hoi,

Nou, ik ben ganz kaput, pffffffttttttt. Dus ik heb ook niet echt terug gelezen dat doe ik later nog wel even. Zag wel dat Amber jarig is vandaag, dus Amber en Mamavanamber: VAN HARTE GEFELICITEERD HOOR!

Ik ben dus echt behoorlijk geslaagd! Heb dan ook in totaal 360 euries uitgegeven! :confused: :)

Ben bij de wibra en zeeman geweest voor een paar kleine dingetjes, heb voor ruim 180 euro uitgegeven bij de Hema (daar was de 15% korting al vanaf dus die heb ik mooi even meegenomen!). Vervolgens nog naar de Prenatal, heb daar ook nog voor zo'n 120 euries uitgegeven, maar ik heb dan ook alles wat ik op mijn lijstje had staan nu. Dus dat is wel een lekker gevoel. Ik heb onder andere gekocht:

- Beddegoed voor ledikantje
    - Kleertjes
    - Flessen etc.
    - Aankleedkussen / hoezen
    - Verzorgingsspullen (thermometer, pedicuresetje, kam/borsteltje, veiligheidsspelden etc.)
    - Kledinghangertjes
    - Maatkan
    - Hydrofielluiers en washandjes
    - Badcapes
    - Flessenwarmer
    - en ga zo maar door

Had zoveel dat we het met onze rolstoel niet meer kwijt konden. Heb dan ook de spullen van de Hema achteruit laten zetten en toen zijn we met de auto later naar de achteringang gereden en hebben we het zo in de auto geladen. :) Erg hè!

Het wipstoeltje bij de Prenatal vond ik toch niet helemaal je van het dus die heb ik nog niet meegenomen. Wou nog wel het parasolletje van Prenatal meenemen (is ook in de aanbieding) maar die ben ik vergeten. Maar mijn moeder ging toch nog een keer de stad in (nu met mijn vader) dus die zou nog even voor mij kijken.

Had nog wel een vraagje voor jullie, ik heb beddengoed gekocht, maar nu staat er op het uitzetlijstje dat je een moltonhoes als matrasbeschermer moet hebben (die heb ik ook gekocht) maar er staat ook nog onder dan je drie moltononderleggers zou moeten hebben. Die kon ik zo één twee drie niet vinden maar wat zijn dat voor dingen en waarom ben je die nodig (oftewel; bén je die wel nodig?). Wie heeft het gouden antwoord voor mij?

Nou, dat was het eerst wel even weer, ga nu even plat want heb echt óveral pijn en een knallende koppijn die net losgebarsten is dus maar even een paracetamolletje er in gooien.

Misschien kom ik straks nog wel even weer aanwaaien....

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Om het wiegje of ledikantje te kunnen opmaken heb je nodig:
    een matrasbeschermer
    matras
    molton bedzeil
    evt. molton onderlaken
    hoeslaken
    bovenlaken, deken (100% katoen of 100% wol) of een (baby)slaapzak
    Dit is ook de volgorde waarin je het ledikant opmaakt.

Ik heb een matras, daarop een molton bedzeil, daarover het onderlaken en daarover het hoeslaken. Dat is voldoende volgens de experts van de Prenatal.

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb hetzelfde als Lintje, dus moltonbedzeil (grote maat), dan molton onderlaken (ook wel matrasbeschermen genoemd), dan onderlaken met straks in een punt gevouwen ter hoogte van het hoofdje een hydrofiel luier (tegen het eventueel teruggeven van voeding, dan hoef je alleen de hydrofiel te vervangen en niet meteen het hele bed te verschonen, zorg ervoor dat het kindje de punt van de driehoek onder zijn rug heeft en de andere punten links en rechts onder het matras). Tot slot het dekentje, dubbelgevouwen in het hoeslaken, omdat je een babybedje opmaakt aan het voeteneind. Als de baby dan gaan draaien, kan hij in ieder geval niet helemaal onder de deken terecht komen. Dus de eerste tijd benut je alleen maar de onderste helft van het bed ;)

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :D duidelijk!

10. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Mag zo'n bedzeil wel?
    Ik dacht namelijk dat het niet mocht de eerste tijd. Of bedoelen jullie daar zo'n moltonhoeslaken mee?
    Die heb ik wel nl wel, ik heb geen onderleggers gekocht, dat lijken mij ondingen..

De muur is inmiddels nog een keer geverfd en het ziet er naar uit, dat het nu wel goed gedekt heeft. :)

11. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Die plastic bedzeiltjes mogen niet meer..

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Molton bedzeil is van 100% katoen, dus mag wel. Maar je mag niet een plastic onderzeiltje o.i.d., i.v.m. stikkinggevaar.

Verwarring zo opgelost? :( :D

13. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Erg irritant dat die dingen constant veranderen.. Dan mag dit weer niet dan mag het weer wel.. dan mag dat weer niet enz enz

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ja.. pfff.. ik denk dat ik na de bevalling toch wel om de vijf min ga kijken of ze nog ademt en alles goed gaat..

15. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Oké, ik snapiesnap het nu. :D ;)

16. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hihihihi, volgens mij breng ik wel wat te weeg met het beddengoed! :) ;)

Ik had op mijn uitzetlijst staan zowel een glad bedzeiltje (mijn moeder had deze nog dus die heb ik hier al) als molton onderleggers en dan apart daarvan nog weer de moltonhoes (als matrasbeschermer). Maar ik zag zo nergens de molton onderleggers te koop. Zal daar dan nog eens even naar moeten kijken dan. Ik zal de kraamzorg wanneer ze langskomen voor de intake ook eens even vragen van hoe en wat....

Bedankt voor de uitleg hoor! ;)

17. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Fibi: molton onderleggers zijn gewoon te koop bij de hema :-D Liggen bij de molton hoeslakens bij ons. Ik heb alleen onderleggers geen hoeslakens. Er liggen ook molton onderleggers met zeiltje erin maar die mogen dus niet. En zo'n glad zeiltje wat je nog van je moeder hebt (mijnmoeder heeft ze ook nog) mogen dus ook niet

Verder heb ik hydrofiele luiers voor onder t hoofdje. Dus handig verschonen als ze een keer een mondje teruggeven in bed, dan hoef je alleen die doek te verschonen.

Lekker hoor dat je zoveel geshopt hebt. Had ik toen ook bij de prenatal met die 20% scheelt toch echt een hoop en je hebt t nodig dus waarom niet met korting hè

Fijn hè zo'n beebiebed haha is nog meer werk dan een 2 persoonsbed :p

18. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hihi, kiki80, heb je helemaal gelijk in. Maar was zo'n mooi gezicht ;)

danielle1979, ben in alphen aan den Rijn geweest. Voor de naam moet ik ff spieken. Hoor het wel als je die wil weten

mamalieske, heerlijk he? Zo'n eigen nieuwe badkamer :) . hebben vorig jaar de badkamer opgeknapt en kom er daarna zo van genieten. Vanuit bed zo onder de douche zonder eerst je spullen te moeten pakken en op je fiets te moeten springen ;)

Lintje, geeft niet echt een lekker gevoel om op zo'n manier te stoppen denk ik maar ach, je hebt groot gelijk dat je niet nog een keer zo'n gesprek aangaat.
    Enne zat hier ook te denken over die olie. Wanneer moet je daar mee beginnen eigenlijk?

Loran, mooie buik meis ;)

mamavanamber, gefeliciteerd met je (kleine) meissie!

Tanja20, heeeeeeel veeel plezier morgen!

Verder heb ik morgen weer lekker vrij. Zussie komt eindelijk weer eens een dagje naar nederland. Heb ik sind m'n zwangerschap 1 keer gezien. Ben benieuwd of ik haar nog herken ;) :)

19. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Nou hier is de echo ook goed gegaan hoor en ik weet precies wat je bedoel Daantje78.

Nu wil je het in het echt zien.Ondanks dat de placenta aan de buikwand ligt konden we alles goed zien.
    Ben helaas niet zo goed in die foto's hier te plaatsen, maar ze zijn best duidelijk. Verder was alles helemaal goed en de uitgerekende datum zou niet 18 augustus worden, maar 13 augustus

Ook bij ons is het geslacht nog steeds hetzelfde, maar het allerbelangrijkste is dat het gewoon je eigen kindje kan zien waar het gewoon allemaal heel goed mee gaat en goed groeit, heerlijk toch

20. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ik vond het vooral zo wonderlijk dat ik nu zag wat uk aan het doen was als ik wat voelde. Stom gezegt dat ik nu weet wat voor beweging uk maakt bij welk gevoel in m'n buik....Vroeg me iedere keer al af wat ie aan het doen was daarbinnen :) :)

Ben blij dat jouw echo ook zo mooi was! Kon zelf wel blijven kijken ;)

Deel Deze Pagina