Ooh hellemaal vergeten, Amber en mamavanamber gefeliciteerd! Miza jammer van de kras op het behang maar ach, zolang het bedje niet in elkaar stort.... valt het straks vast wel mee. Hier zit het behang er ook niet foutloos op hoor, mijn man heeft voor de eerste keer in zijn leven behang geplakt (wil alles zelluf doen) en heeft zijn best erop gedaan, dat je man zelf al zo boos werd geeft al aan hoe vervelend hij het zelf vind. Vind je man best wel zielug nu...
Het zal ook allemaal wel meevallen als alles er instaat. Hij heeft alleen niet zelf behangen, dat heeft mijn moeder dinsdag gedaan.. Maar hij schoot gisteren zo uit zijn slof toen het mis ging, sloeg met de deuren en de hele buurt kon hem zo'n beetje horen, daarna ging hij het afgeven op mij. En als hij dan weer een beetje bedaard is komt hij heel zielig naar mij toe.. En daar kan ik niet zo goed tegen.. En dan met die hormonen er bij, gaat het allemaal nog wat minder soepel.. Maar met een beetje mazzel zat ik mij net te bedenken, hangen de gordijnen er ook nog voor. Moet wel even zeggen dat lucht inmiddels weer geklaard is tussen ons, dat duurt nooit zo heel lang.
ja dat zou ik idd ook kunnen doen 2 verschillende maar tis zo leuk als het bij elkaar past allemaal maar goed ik kijk wel joh heb een lijstje uitgeprint en ga straks eens kijken wat ik allemaal heb en nog moet hebben oh ja en effe naar de prenatal vandaag de dozen op halen
Met hoeveel weken krijg je die doos ook alweer? Heb alleen de etos doos nog maar, ben benieuwd wanneer de kruidvat en prenatal doos, kruidvat heel laat meen ik me te herinnerne van 2 jaar geleden.. Tja verder weet ik het allemaal al niet meer, ben zo moe en dat terwijl ik pas om 10 uur van mijn bed af was maar ja had ook een erg slechte nacht vanacht..
Ik heb tot nou toe ook allen de etos doos. Die van kruidvat heb ik niet aangevraagd. Ben ook benieuwd wanneer we de prenatal doos mogen gaan halen.
@Gummetje -> Anders een kijken bij de Gamma of DA? Daar hadden ze vorige week ook maxi-cosi's in de aanbieding. 40 euro meen ik. Best wel mooie dingen. Anders zelf een advertentie zetten dat je 2 zoekt?
Nog 2 uurtjes tot de 3d echo Ben best nerveus , kan niet wachten ... Heb vorige week alweer gedroomd dat ik met een jongentje naar huis ging ipv een meissie .... Zal het dan toch een jongentje zijn ? (zijn we ook dol blij mee hoor)
Veel plezier straks Tanja! En Fibi voel je je al weer wat beter? Al bij de VK geweest? Uk ligt hier gewoon al de halve ochtend te slapen volgens mij... Wel om 5.00 uur zn moeder wakker maken maar daarna zelf lekker gaan slapen.... Zal ik 'm nu wakker houden Pfff net een 9 blz tellend topic gelezen bij zwangerschap, wat kunnen sommigen toch fijn op elkaar reageren...
haha.. spannend Tanja! Miza, zo'n handige harry heb ik hier ook in huis.. zelfs met stofzuigen presteert ie het nog om stukken verf uit de deuren te rammen.. of erger.. met zijn tennisracket luchttennissen en stukken uit de oude balken slaan en dan hopen dat ik het niet zie.. grr.. Ik kan er ook een drama van maken, ook al vindt hij het zelf ook niet leuk. Maar goed, daarom leg ik vloerbedekking zelf, hang ik zelf de (rol)gordijnen op en boor ik zelf gaatjes in de muur. En als ik wat kracht nodig heb vraag ik hem. Gister naar Heerenveen - Ajax geweest.. iedereen dacht dat Heerenveen ging verliezen.. haha MOOI NIET!! Het was niet een geweldige wedstrijd, maar alle bekende gezichten maakten het schitterend. Toeval of niet, ik ben nog nooit bij een wedstrijd van Heerenveen geweest die ze verloren. Gummetje.. lastig met die maxi-cosi's, maar Loran heeft goede tips! Kiki, dank voor je uitleg en je reacties op iedereen.. de lijst met reacties is bij mij iets korter.. Ik heb vandaag mijn (ex)werk los gelaten, mamalieske, en iedereen, dankjewel, ik ga lekker na de bevalling een leuke baan zoeken! (en nu ook een beetje om me heen kijken) Vraagje: Wat geef je iemand die alles al heeft? Ik wil zo graag een cadeautje kopen voor mijn stiefschoonmoeder, zij heeft zelf geen kinderen dus krijgt nooit iets op moederdag, terwijl ze zoveel doet en geeft. Probleem is dat ze alles al heeft en best wel ehm.. "deftig" is en een dure smaak heeft. Wat kan ik haar geven? Zo naar verjaardag van vriendin in LWD. lekker stukje rijden..
Bedankt voor de opbeurende woorden hoor! De lucht begint hier inmiddels al en beetje te klaren. Ben nog wel steeds misselijk maar heb er warempel een broodje met selleriesalade ingekregen... Ga me zo even omkleden (loop er thuis altijd lekker in makkelijke kleren bij) en dan om 13.00 uur de deur uit. Moet om 13.20 uur bij de verlos zijn. Kom daarna me nog wel even weer melden. Het weer is hier trouwens beter dan ik gedacht had. Ik meende dat het de hele dag met bakken uit de lucht zou komen vallen maar heb nog geen echte bui gezien (of het moet net zijn geweest terwijl ik sliep ). Het zonnetje schijnt hier ook regelmatig. Dus ik hoop dat de Libelle dag niet in het water gevallen is.
hihi.. jah.. volgde het ook al een paar dagen.. Wannabe gooit er ook weer wat fijne argumentjes tegenaan . Ben trouwens benieuwd hoe het met haar katje gaat.
2 dozen aardbeien bij de Deen voor 3 euro heerlijk, ze zijn echt prachtig en lekker en heb er meteen maar wat slagroom bij gedaan hihi Pfff, een klein stukje fietsen naar het winkelcentrum (5-10 min.) en ik ben helemaal af had wind tegen op de heenweg, maar toch, ik ben gewoon niks meer gewend. Ik neem mezelf telkens voor om te gaan zwemmen, maar dan doe ik het toch niet, beetje suf, heb straks geen conditie meer over voor tijdens en na de bevalling. Was wel even grappig bij de supermarkt, twee jongens, jaar of 16 met een boodschappenlijstje van mams in de hand, door de winkel banjerend; haal jij dat, dan ik dit. 'pak jij een appel' 'welke?' 'gewoon een appel' 'maar er liggen hier tien verschillende soorten' 'ja weet ik veel, hier staat een appel' Even later kom ik ze weer tegen, zegt de een tegen de ander 'he, weet jij wat suicidale lappen zijn?' Nou, ik heb het niet meer. hahaha, gewoon sucadelappen natuurlijk, maar die suicidale lappen die houden we erin Zo, nu weer even teruglezen.
hmm, ik heb zo'n zeiltje van de hema gekocht, maar die gaat alleen over het onderste deel van het bedje, voor eventueel doorlekken van de luier. Daarover gaat een molton en dan hoeslaken etc. Het enige dat ik nog moet hebben is een matrasbeschermer voor tussen de plank en het matras, weet iemand waar je die vandaan kan halen? Nog 3 bladzijden...
Helaas is zo'n zijltje gewoon echt niet verstandig ook niet bij de billen, want als je kindje een paar maanden oud is zal je die genoeg met het hoofd bij het voeteneind vinden Ik heb altijd gewoon een molton en een matrashoes eromheen gehad en nooit problemen. Je moet bedenken dat als het kindjes luier doorlekt dat het dan altijd ook nog eerst door een pyama moet, eventueel ook nog een slaapzakje en dan pas de matrashoezen, nou tzt het bij het matras is is het al opgedroogd Mijn zoon heeft nog genoeg doorlekluiers, maar verder dan zijn pyamabroek en eventueel zijn slaapzak komt het 99 van de 100 keer niet Enneh wat voor spannend topic heb ik nu weer gemist?
ach, nouja, dan gebruik ik het zeiltje zelf wel of kan ik em ook in de box gebruiken? Em... Amber was gister jarig, maar toen was ik er even niet, dus mamavanamber, alsnog gefeliciteerd met je meissie En Daantje en chigirl, mooi dat de echo's zo leuk waren, Tanja, jij ook veel plezier ermee. Gummetje, tja, jij moet natuurlijk alles dubbel doen, wat een gedoe zeg Lijkt me heel erg leuk als ze zoetjes naast elkaar liggen, maar wel erg druk als je alles twee keer moet doen. Ga je ook bv geven? Topic gemist? geen idee. Heb net de was in de droger gestopt, pfff, ik loop er ook bij als mama flodder, misschien moet ik zo maar even gaan douchen, voel ik me misschien weer wat fitter. Mijn bureau is net een mijnenveld, je haalt 1 blaadje weg en het ontploft, wat een rommel. Heb ooit es de spreuk gehoord: een opgeruimde kamer is voor mensen met een lege geest, maar dit is toch wel een beetje erg. Eigenlijk moet ik de admin maar es wegwerken. Heb geen zin Lintje, ik heb ook een stiefschoonmoeder, vind ik ook wel lastig om wat voor uit te zoeken. Je geeft dan niet van die typische 'mama jij bent de beste' cadeaus. Ik heb voor mn mams en schoonmams iets gemaakt op keramiekles, maar die les krijg ik bij mn stiefschoonmams, dus die kan ik zoiets niet geven. Als de 3d echo niet zo duur was geweest had ik er een gedaan en dan de 3 moeders uitgenodigd om mee te gaan voor moederdag. Misschien een idee Lintje om haar een 'moeder-dochter'dagje te geven? Gezellig winkelen en dan koffie met taartje te halen of uit eten gaan met z'n tweetjes?
Hoi meiden. Gisteren bij de vk geweest en ik heb wat vragen die ik had gesteld en een prima antwoord op gekregen. Verteld dat ik in de thuiszorg werk en dat het best hard werken is vaak en ook zwaar werk en toen vertelde ze mij dat ik het rustig aan moet doen want ik draag wel een babytje in mij. Daar heeft ze natuurlijk gelijk in en als het echt niet meer gaat vraag ik aangepast werk aan. Met mijn kindje is het goed en het was heerlijk aan het bewegen toen de vk naar het hartje wilde luisteren,een druk maar erg vrolijk kindje heb je zij ze Wel denkt de vk dat mijn kindje iets te groot is voor 27 weken maar niets om mij zorgen over te maken. Zij wil dat ik nu glucose ga prikken(suiker) om te kijken of dat goed is en bloed laten prikken,over 3 weken moet ik weer terug komen. Het hartje was heel goed te horen en de hartklepjes ook. Ik heb volgens mij de schoonmaak woede want het hele huis is nu schoon op de zolder na. Maandag de boven verdieping schoongemaakt,dinsdag niets gedaan omdat ik gewerkt heb,woensdag de was gestreken en vandaag de beneden verdieping schoon gemaakt. Volgens mij komt de nesteldrang om de hoek kijken bij mij Ik heb nog veel plannetjes wat ik wil schoonmaken en opruimen maar dat komt wel,als ik verlof heb dan ga ik heerlijk alle tijd nemen om me voor te bereiden op de komst van ons kindje. Lekker de babykamer schoonmaken,is al schoon maar ja,de kleertjes wassen en strijken en het huis lekker weer schoonmaken en opruimen. Ik lijk mien dobbelsteen wel Wij hebben niet heel veel hoeven kopen voor de baby uitzet want op het kamertje na hebben we bijna alles van vrienden mogen hebben. Die hebben vorig jaar een tweeling gekregen en hebben nu dingen die wij mogen hebben. Zoals een maxicosi,tummietub,een box,speelkleed enz... dus dat is wel erg aardig en fijn,scheelt weer in de portomonee. De grootste uitgave is nu nog de kinderwagen dus die gaan we binnenkort bestellen en dan is het zo'n beetje klaar. Hier regent het nog niet en is het de hele dag droog. Vanacht werd ik wakker en had zo'n zware buik dat ik niet kon slapen. Wat gegeten en gedronken en toen weer gaan slapen en dat lukte aardig gelukkig. De vk liet mij voelen dat er een dikke bobbel op mijn buik zat en dat dat mijn kindje was en volgens haar het hoofdje. Nu voel ik het ook en het is zo leuk,het voeld heel hard aan en als ik er op druk zachtjes gaat het bewegen. Vanmorgen was mijn kindje druk,allemaal golfjes door mijn buk en kleine schopjes. Nou meiden ik ga maar weer stoppen want ik klets weer veel te veel. Een fijne dag allemaal. Teddy.
Mooi dat alles goed gaat Teddy, maar idd wel oppassen, ik heb ook een poosje in de thuiszorg gewerkt, maar dat zie ik mezelf nu echt niet doen. Ik heb geloof ik omgekeerde nesteldrang, ik was altijd zo'n huishoudend typje, maar nu heb ik er gewoon geen zin meer in. Ach misschien komt het nog. Nog een vraagje, dan moet ik echt iets gaan doen en mn computer vraagt al de hele morgen of ie opnieuw mag opstarten om updates te installeren, dus dat laat ik em dan ook zo maar even doen. Waar is zo'n waskom goed voor? Zo'n ding met twee bakjes, wat moet ik daarmee?
raccon ik wist eerst ook niet waar de 2 waskommen voor waren maar heb het laats even opgezocht. Als je je kindje niet in bad wil doen maar gewoon wassen dan kan dat op de comode met dus deze 2 waskommen. De ene waskom is om je kindje mee te wassen en waar je eventueel zeep in kan doen en de andere waskom is om het washandje uit te spoelen. Wij gaan het wel kopen want ik ga straks denk ik niet iedere dag mijn kindje in bad doen en dan is dit wel handig. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Doei Teddy.
En daar was ze weer... Nu weer een stuk opgewekter hoor, hahahaah. Ben net dus bij de verloskundige geweest. Nog even e.e.a. doorgesproken. Het bloedverlies (oud bloed) is waarschijnlijk een geknapt vaatje geweest. Dat ik al weken op hetzelfde gewicht blijf: geen probleem volgens haar, ik eet nog wel steeds ook al is het weinig en de beeb neemt daarvan wat hij nodig is. Volgens haar hebben veel vrouwen dat ze er qua gewicht uiteindelijk wel wat op verliezen. Nou, dat vind ik dus helemaal niet erg aangezien ik al met wat overgewicht begon en ik straks flink wil afvallen na de bevalling. En ze zegt dat zolang de baby goed groeit het hun niet uitmaakt wat ik zelf in totaal aan gewicht aankom. De pijn in mijn buik zijn vooral mijn darmen (ze voelde dat die opgezet waren) en de banden en spieren. Ze adviseerde mij om de Anita Babybelt aan te schaffen als versteviging van mijn buik. Ik had hem zelf al eens gezien maar vond hem een beetje duur (± 38 euro) dus dat hield mij nog een beetje tegen. Maar ik denk dat het wel lekker is, ik loop nu zo vaak mijn buik te "ondersteunen" met mijn handen wanneer ik een stukje loop.... Is er iemand van jullie die deze babybelt van Anita ook gebruikt? Of heeft iemand tips waar hij goedkoper te krijgen is (eventueel een webwinkel ofzo). Verder heeft ze mijn bloeddruk opgemeten, die was ook weer prima (gelijk gebleven) en ook het hartje van ons beebje had ze gelijk te pakken en klonk goed. Beeb vond het nog wel even nodig om een schop tegen het apparaat aan te geven, hahahaah. Ook de groei van de buik was uitstekend. Ik mag nu over drie weken weer komen. Heb net even rondgekeken in de kasten wat ik eens kon gaan eten (zo gaat dat dus met mij momenteel) en heb maar een pot kersen losgetrokken, lekker fris. Heb ook al een paar van die kleine crackertjes met kaas op, nu nog even wat drinken en ik heb weer wat binnen zullen we maar zeggen!
He Fibi da's toevallig. Ik zit ook al de hele dag te denken over zo'n band. Mn moeder had het er nl over dat zo'n band wel heel veel scheelt als je last hebt van je rug. Zat dus ook al te denken of ik wel of niet zo'n ding zou aanschaffen.... Denk dat ik straks toch even langs de prenatal rij om te kijken wat ie daar kost