augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ha Mist, fijn dat alles goed was bij de VK! Maar bestaat er daadwerkelijk een grens voor boven of beneden bevallen? Wat maf...wat nou als je driehoog woont zonder lift, mag je dan niet eens thuis bevallen?!?

2. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Dat heb ik dus ook vanaf vrijdag al, voel me niet happy, ben zo moe,moe,moe em duizelig en vaak bij vlagen heel misselijk, heb ook niet zoveel eetlust op het moment..Vanmorgen bij VK geweest en die vond mn buik wel erg strak en gespannen, ik moest wat rustiger aan gaan doen... :-k

Nu denk ik dat ik wel weet waar het door komt, ik werk op het moment 3 dagen per week, 6 uren per dag (ivm mijn reintegratietraject na mijn burnout in november) maar ik merk nu dat ik sinds mijn burnout gewoon geen reserves (energie) heb. Dus na 3 dagen werken ben ik echt kapot. Heb vervolgens 2 dagen alleen maar geslapen. Zit hier nu nog uitgeput op maandag, met zware hoofdpijn en niet happy gevoel.. :cry:

Vanmiddag belt mijn leidinggevende, omdat ik hem vrijdag heb laten weten (vrijdag kon ik hem telefonisch niet bereiken, dus maar gesmst) dat ik er helemaal doorheen zit. Hij smste gisteravond dat hij me vandaag zou bellen. Ik moet morgen eigenlijk weer werken, maar ik kan gewoon niet meer, ik ben op. Over 4 weken heb ik verlof (eerst 2 weken vakantie en dan zwangerschapsverlof) maar zoals ik me nu voel, wil ik het liefst nu stoppen. De arboarts zei vorige week ook al "dat werk komt straks wel weer, voor je kindje kan je het maar 1 keer goed doen, dus pak je rust als je denkt dat je dat nodig hebt, je moet uitgerust aan je bevalling beginnen straks". Nou, ik ben nu alleen maar moe en uitgeput, wil het liefst alleen nog maar slapen.

Maar goed, dat was ook de reden van mijn burnout, ik durf namelijk niet te zeggen dat het niet goed met me gaat, dat ik het niet meer kan opbrengen om te werken, voel me direct schuldig naar mijn werkgever, voel me zo'n niksnut dan. Maar ja, dit gaat tenkoste van mezelf en dus ook van mn kindje, dus ik moet wel kiezen voor mezelf (en de baby!).

Als ik het mn vriend vraag, dan wil ie het liefst dat ik nu stop, hij maakt zich ook ernstig zorgen als hij mij dit weekend zo kapot op bed ziet liggen. Ik hoop dat mijn leidinggevende het begrijpt....ik hoop dat ik na zijn telefoontje vanmiddag mag stoppen met werken nu....dat zou me al rust geven in mijn hoofd...

Sorry voor mn geklaag, moest het ff kwijt, ik hoop dat ik binnenkort weer wat vrolijker ben..

Liefs,
    Borsatofan

3. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Lintje heeft ze ook gemeten in cm? Ben nl wel benieuwd hoeveel cm dat dan ong. is. Bij mij was het 2 weken geleden 21 cm.
    Ben een beetje aan het zeuren hoor, maar ik was helemaal blij met mn (voor mij al enorme buik) en toen zagen we zaterdag de nicht van mn man die is 2 dagen voor mij uitgerekend. Nou vergeleken bij haar had ik echt een minibuikje :( Nou weet ik wel dat daar heel veel verschil in zit en het is ook al wel haar 3e zwangerschap, maar ging me nu dus afvragen of mn buik wel genoeg groeide.....

Dat van die gewichtsgrens wist ik ook niet, snap 'm ook niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen?

Borsatofan succes met je telefoongesprek vanmiddag ben benieuwd wat ie zegt.

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Borsatofan, echt naar je zelf luisteren hoor. Als jij je niet prettig voelt, moe enz dan gewoon luisteren naar je lichaam. Een burn out is niet niks en november is nog heel kort bij hoor! Vind nog dat je snel weer werkt.
    Dan erbij een zwangerschap brengt heel wat veranderingen met zich mee die nou niet bepaald mee werken aan een goed herstel.

ALs je leidinggevende het niet begrijpt is dat zijn probleem, maar ik dnek wel dat ie t begrijpt.

Doe rustig aan meid (((knuf)))

Mist, wat is die grens dan? Dat moet ik ook eens vragen aan mn verlos dan, ik heb daarnog nooit van gehoord.

Kiki, tnx! En schuur ze hè (zegt zij die blij is de komende jaren niet meer te hoeven schuren :-D )

5. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Iemand trouwens nog tips voor brandend maagzuur?
    Wordt er de laatste dagen helemaal gestoord van, had er al wel af en toe last van, maar heb het nu constant.

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    He Borsato

Kop op laat maar gewoon merken dat het niet meer gaat.en schuldig voelen hoeft echt niet hoor.Als je zo brak ben hebben ze ook niks aan je.
    Hoop dat het straks goed uitpakt voor je en anders even de arbo bellen.

Meiden hoe groot is jullie buik in omvang?
    Mijn tante vroeg het vanmorgen dus ik effe gemeten bij mij is dat nu 95 cm.Veel?

ik denk dat we allemaal langzaam het niet lekker slaap probleem gaan krijgen :cry: :cry:

Missgroovy heb je niet dat buikvirus wat er nu heerst?

Kiki schuur ze jij liever als ik.

Groetjes

7. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik heb het toevallig gisteren gemeten en was bij mijn 89 cm... en normaal 64 cm...

8. missgroovy

waar moet je meten dan, bij je navel?

Dat buikvirus is toch in groningen? Ik woon in limbo dus lijkt me sterk. Ik heb nooit last van de race je weet wel, maar nu al 2 keer gehad sinds zwanger zijn wel maar idere keer 1 keer. Echt heel shit :-D

9. missgroovy

wow als dat bij mn navel is dan is dat 107,,,,, is dat niet te dik als jullie maar89 enz hebben :( Ow jee ben echt een kamerolifant

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    He kamerolifantje :) ja ik heb hem ook over m'n navel gemeten.
    Maar het zal bij mij ook wel steeds meer worden groeit zo hard nu.hihi

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Zo, hier ook maar eens eventjes de meetlat erbij genomen. Ik ben alweer gevorderd tot 87 cm :)

12. missgroovy

Maar jullie zijn allemaal veel verder dan mij, dadelijk word ik zo'n tuimelaar :(

Of waren jullie allemaal grassprietjes voor jullie zwanger waren ? :)

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oooh, hier nog zo'n olifant.. 100 cm! Wauw!

Gister kon ik me niet zo haasten.. was ipv 11.00 pas 11.40 klaar.. maar goed, bleven we (gelukkig) niet zo lang bij schoonmoe.

Vandaag Pretecho gehad... nou, dat was niet anders dan de SEO, dus vond het een beetje tegenvallen voor 125 euro. Maar goed. Ons kleintje is schitterend! ;) Ook al zei mijn man dat het hem deed denken aan een horrorfilm.. :(
    Lag ze (het is nog steeds een meisje!) vrijdag nog met haar hoofd naar boven, vandaag lag ze met haar hele lichaam onderin.. ik meende al dat ze sinds gisteren gezakt was want het voelde allemaal veel zwaarder in mijn buik. Zodra de echomeneer met het echoding op mijn buik ging begon ze er tegenaan te trappen; "zooo, :confused: ze is wel heel druk", eh "ja, dat horen we vaker.. :oops: "
    Draai, draai, schop, schop, slaan, zwaaien..

Maar nu komt het leukste; allemaal nieuwe foto's in mijn album!!
    Kamerfoto's
    Buikfoto's
    Echofoto's -> vooral die laatste zwaai, haha!
    en foto's van de kleine Remi, het enige pupje nog, van mijn moeders hond.. zooo'n scheetje.

Pfoeh, wat een regen he!

14. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hmm ja als jij dus op 3 hoog woont zonder lift dan moet je bij een bepaald gewicht perse in het ziekenhuis bevallen inderdaad.
    Dat is sinds januari dit jaar geloof ik een nieuwe regel, ambulancebroeders mogen maar een persoon van maximaal 110 kilo tillen en helaas heb ik dat gewicht dus net bereikt (volgens de vk haar weegschaal dan, thuis nog niet ;) )
    Tja ik ben vrij groot en vrij stevig, niet eens moddervet (in ieder geval niet volgens anderen) maar ja ik ben wel heel zwaar helaas.. ik was eerst iets lichter, maar toen heb ik heel erg mijn best gedaan af te vallen (3 x per week sportschool, nooit meer chips, geen frisdrank etcetc) een half jaar en een zere knie later was ik nog niets afgevallen en ben ik gestopt en weer gewoon gaan eten (ben niet zo'n snoepert) en ben ik weer een stuk aangekomen :cry:

Maar goed genoeg gedram over mijn gewicht, het is niet anders en ik ben allang blij als ik thuis mag bevallen en als dat dat beneden moet nou ja dan is het maar zo ;)

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Missgroovy ik was voor dat ik zwanger was 70/71 kilo met maat 40/42 lag er een beetje aan hoe het viel.Dus echt super slank nee.Wel een heel strak buikie met brede heupen daar heb ik dus maat 40 voor maar daar boven zou ik makkelijk 38 kunnen hebben.

Lintje mooie foto's en mooi buikie.
    Het puppie is dat een labrador?Echt lief.

Ga even onder de douche.

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ff.. weer wat anders, Krijg net een K.brief van mijn leidinggevende:

"Ik zal adviseren u geen aanstelling in vast dienstverband te geven omdat uw functioneren ondanks alle inspanningen van collega's en leidinggevende niet is verbeterd.."
    "Ik heb u geadviseerd contact op te nemen met de bedrijfsarts...." etc.etc

Eh.. huh? er is al geconcludeerd dat er met mijn functioneren niets mis is, maar wel met dat van mijn leidinggevende, helaas is zij nog steeds in de positie om te bepalen wat er gebeurt met mijn dienstverband. En IK heb geadviseerd dat er contact opgenomen moest worden met de bedrijfsarts.etc.etc

mijn leidinggevende is van het dak gevallen.. echt waar..
    Waarom doet niemand iets daaro?!
    grr.. najah.. what goes around, comes around.. moet ik maar denken. Ik doe mijn best om de scheldwoorden en slechte verwensingen in te houden.. :x

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja, een kleine labrador.. zo'n poepie..
    Lekker douchen!

18. missgroovy

Lintje, ik zou meteen contact opnemen met de bedrijfsarts. Deze is er voor jou en deze brief slaat weer eens nergens op!

Sonjaw, ik heb ook altijd 42/44 zelfs gehad. Ik ben 1.75, nooit de slankste geweest. Ik ben dik geweest, tegen de 100 kilo aan maar was blij die kwijt te zijn. Gelukkig is t alleen mn buik wat groeit de rest valt nog mee. Kan bij mn benen bv gewoon mn oude broeken nog aan. Alleen dat knoopje en dat bovenstukje :-D

19. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ben vanochtend op controle geweest bij de gyn.
    Alles was prima, het hartje klopte wederom als een trein. De baarmoeder ligt een paar vingers boven de navel en ook de bloeddruk was goed.
    Over 4 weken staat de volgende controle, dan krijg ik ook meteen de Anti D injectie.
    En over 7 weken krijgen we nog een groeiecho. Dit omdat ik er naar gevraagd heb, omdat tijdens alle echo's buiten het ziekenhuis, de kleine telkens een week achter loopt.
    Op het ziekenhuis hebben ze daar niets over gemeld.
    Tijdens de groeiecho gaan ze ook meteen kijken of de kleine dan nog in een stuit ligt.
    Zo ja, dan kan ik me tegen die tijd gaan voorbereiden op een draaipoging. Ik was in de veronderstelling, dat dat niet kon, als de placenta aan de buikzijde ligt. Maar dat had ik dus helemaal mis. Maar goed, wie weet draait ons meissie nog wel, dat kan nog lang genoeg.

Ik ga zo even terug lezen en daarna de foto's van de beebkamer op de site gooien.

20. missgroovy

ff opgezocht in mn zwangerboek :-D

12 weken zwangerschap: de bovenkant van je bm komt net ter hoogte van je schaambeen.
    24weken zwangerschap: je bm komt tot aan je navel
    32weken zwangerschap: je bm reikt tot halverwege je navel en het borstbeen
    36weken zwangerschap: je bm vult je hele buik, helemaal tot de boog die je ribben maken

hihi ook leuk om te lezen dat mijn mini meisje nu ongeveer 32 cm is en 650gram weegt :-D

Voor de nieuwsgierige: 26wkn: 33cm en 720gram
    27wkn: groeit meer dan 100gram per week en voetje is al ong 5cm.
    28wkn: 35cm en 1000gram
    29wkn: 36.5cm en 1200gram

Miza: Toppie dat alles lekker gaat,,,,,hier ook zo'n fijne spuit over een paar weken

Deel Deze Pagina