augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    OH Miza dat meisje van je kan nog tienduizenkeer draaien joh ;) dat komt vast nog goed, mijn eerste lag met 33 weken nog in een stuit dan pas gaan ze zich zorgen maken en ook hij besloot nog braaf even om te draaien ;)

Oh over maten gesproken, ik weet de omtrek van mijn buik op het moment niet want heb geen meetlint bij de hand, maar ik had dus maat 44/46 voordat ik zwanger werd en bij mij was dat grotendeels brede heupen en een ietswat dikke buik vooral nog vna de vorige zwangerschap ;) Mijn buik was ook meteen weer zeer flink, zal vanavond wel eens een foto laten maken en eens opmeten als ik de meetlint kan vinden ;)

2. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Mist, ik maak me er ook nog niet druk over, dat zien we dan wel weer.
    Alleen dit was wat de gyn ons vertelde.

De foto's van ons beebkamertje staan op onze website in het fotoalbum. Dus als jullie het leuk vinden, kan je daar even in ukkie's droompaleisje neuzen. ;)
    Ik ben er zelf erg tevreden over. Ga iedere keer even boven kijken, haha.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hihi Miza, ik heb al gespiekt.
    Jullie hebben tzelfde badsetje met standaard als wij,,,,, goed bezig :)
    Erg leuk kamertje!

4. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ziet er erg leuk uit Miza! Ik wil ook mn meubeltjes neerzetten! Het leveren kon 8 tot 12 weken duren is ons gezegd en afgelopen zaterdag was het 9 weken geleden dat we ze hebben besteld. Dus het kan nu (hoop ik) niet heel lang meer duren.......

5. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nou heb gekeken hoor echt leuk heb een berichtje achter gelaten.

Heerlijk was die waterstraal.hihi

Ga nu nog maar even de stofzuiger en de dweil een handje geven.dan maar weer met de hond naar buiten en weer werken :cry: .
    Maar gelukkig dan tot donderdag middag vrij :whistle: :whistle: .

Lintje ik zou ook de arbo bellen.

Missgroovy ik ben 1,78 dus kwa gewicht mocht ik zelfs nog iets meer wegen vroeger dan.

Nou ga wat doen anders moet ik zo haasten

6. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Hier ook een buikomtrek van 100 cm nu.. Heb altijd netjes maatje 38 gehad.. Ben benieuwd hoe me buikomtrek straks weer is als de kleine meid eruit is ;)

Voor de gene die het nog niet gezien hebben en het leuk vinden.. Op onze site staan ook de foto's van het babykamertje enzo.. Zal hier weer eventjes een nieuwe buikfoto neer zetten ;)

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Dank jullie wel voor de leuke reacties!

En Sonja bedankt voor je berichtje!
    Werk ze straks meid, hopelijk gaat de tijd een beetje snel. Geniet van je paar vrije dagen.

Ien, ik hoop voor jullie, dat de meubeltjes snel komen.

AmanChel jullie hebben ook een mooi kamertje gemaakt zeg!

8. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Amanchel ook jij heb een mooi kamertje.En wat een kleertjes ik dacht dat ik veel had. :)

Groetjes Sonja

9. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ook ik mocht vandaag weer voor controle naar de verloskundige, en ik heb hetzelfde probleem als Miza, ook mijn kleine uk ligt in een stuit. Op zich natuurlijk nog geen probleem, maar als de kleine over drie weken niet gedraaid is, dan mag ik me ook gaan voorbereiden op een bezoek aan het ziekenhuis en dan gaan ze een poging tot draaien wagen. Mocht dit dan niet gaan lukken, dan zit er helaas niets anders op en dan wordt het een keizersnede.

De verloskundige was heel eerlijk bij mij: ik heb een groot kindje in mijn buik en de kans is dan ook erg groot dat het een keizersnede wordt.

Ik ga me er nog niet druk over maken, ik ga die kleine in mijn buik wel even pesten en kietelen, dan gaat hij vast nog wel draaien, hihihi !

Voor de rest was alles weer perfect in orde. Wel moet ik morgen bellen voor een afspraak met de fysiotherapeut in verband met mijn rug. Ik moet me rustig houden (en geloof me, dat is voor mij een hele zware opgave !), mezelf zo min mogelijk belasten anders kan het me dus mijn rug en bekken gaan kosten. Ik heb me vanmorgen dan ook maar ziek gemeld op mijn werk, want ik zat er toch wel aardig doorheen. de pijn in mijn rug is weliswaar afgenomen, maar nog wel steeds aanwezig en ik probeer me nu dan ook echt aan de rust te houden.

10. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik dacht dat die kleintjes tot een week of 34 konden draaien joh... Mn eerste heeft ook erg lang in stuit gelegen maar is gelukkig ook zelf nog gedraaid..

En meiden, bedankt voor de berichtjes op de site ;)

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Iemand vroeg over striemen.... nope nog geen te bekennen hierzo.
    Hopen dat dat zo blijft al hoor ik regelmatig in de omgeving dat die net zo eenvoudig pas bij de bevalling op komen zetten.

Vandaag in de auto heel erg misselijk geworden, moest gewoon even de wagen aan de kant parkeren. De kleine duwt zo tegen mijn maag dat ik om de zoveel tijd een warme golf maagzuur omhoog krijg.
    Rennies doen niks meer, morgen eens vragen of de vk er nog wat op weet.
    Alle dingen inmiddels geprobeert, waaronder gaviscon vanille vla enz enz.

Ik wil trouwens en hoop ook dat dat uitkomt op tijd bevallen, weekje eerder mag ook wel hoor ;)
    Dus als jullie nu allemaal te laat bevallen, beval ik wel op tijd :D

@Borsatofan, meid dat je je schldig voelt dat gevoel kan niemand wegnemen, ik ken het gevoel maar al te goed. Ik zit ook zo in elkaar (al is dat gevoel nu wel weg hoor) maar neem de tijd voor jezelf.
    Je krijgt maar 1x de kans om je voor te bereiden op een zware klus.
    Meld je ziek of ga minder werken, maar doe wel iets!

@Ien ik zag van de week mijn nichtje 4 weken na mij uitgerekend van de 2de, heel klein buikje vergeleken bij mij.
    En een andere kennis van ons is over 3 weken uitgerekend van de 3de en ook haar buik is veel kleiner. Ik voel me dus een enorme kamerolifant qua buik. Maar iedereen draagt anders maak je er niet te druk om, af en toe zou ik wel een kleiner buikje willen hebben.
    Hij zit namelijk nogal eens in de weg ;)

Hier is mijn buikomvang 100cm en normaal geen idee, heb normaal maatje 34/36 dus ben niet bepaald de dikste uit mijn omgeving :D
    Misschien dat ik me daarom nu zon olifantje voel, moet ook zeggen die buik word wel zwaarder naarmate de dag vordert.

@Lintje wat een leuke foto's allemaal en wat een schattige pupy!

Van iedereen weer leuke kamertjes gezien, hier komt woensdag de stucadoor het plafond van de badkamer doen, de trappen van de zolder en de bovenverdieping worden nu geschilderd en dan maken we de kinderkamer af, en gaan hem inrichten hier dus nog ff geduld.

Ga weer ff bankhangen tot laters allemaal

12. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Haha, missgroovy, jw maakt me aan het lachen hoor! :) :)

Mijn buikomvang is nu 92, maar ik was hiervoor inderdaad een grassprietje (omvang was toen rond de 63 cm) en ik ben ook klein (1.63) dus ik denk dat als jij langer (en groter van bouw) bent, je onderrug bijv ook breder is dan die van mij, dus die cm tellen ook mee (je meet immers rondom).

Ik denk dat buiken vergelijken echt geen goed meetinstrument voor ons is hoor, we hebben (en hadden!) allemaal een ander lichaam ;)

Liefs,
    Borsatofan

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Zo wat een bui zeg niet normaal.Liep er in met de hond maar dat bleek het begin maar te zijn.Stap binnen en het begint toch te storten.Boven op de kinderkamer en zolder alles nat en stond niet eens zo ver open dus dweilen en m'n werk kleding ook nat :evil: .

Nou allemaal een fijne avond.Zal aan jullie denken als jullie lang uit op de bank liggen.hihi

Borsato al wat gehoord :(:

Groetjes

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nou, ik heb gewonnen hoor: heb net gemeten en ik heb de grootste buikomvang (ik durf het geeneens hier neer te zetten)! Maar goed, ik ben ook van de wat zwaardere klasse zal ik maar zeggen ;)

Ik lees dat je bij een bepaald gewicht niet meer boven mag bevallen? Dat ga ik de 29e direct eens ff navragen aan de VK want die grens heb ik ook bijna bereikt!

Verder las ik iets over stuitliggingen: mij is ook verteld dat ze nog tot zo'n week of 33 in een stuit mogen liggen. Ben je eigenlijk verplicht om een draaipoging te laten doen? Ik heb het al eens met mijn man besproken en wij zijn allebei tegen een draaipoging. Heb net iets te veel verkeerde verhalen hierover gehoord en dan kies ik liever voor een keizersnede. Wie weet dit?

Verder Lintje: in tegenstelling tot wat ik hier veel lees van de rest hier: de Arbo-arts pretenteert er voor jou te zijn, maar vergeet niet dat de Arbo-arts door je werkgever is ingeschakeld en de inschakeling ook door je werkgever wordt betaald. Dat maakt ze geen onafhankelijke (en dus onpartijdige) partij :)

Met ingang van volgende week werk ik nog maar 16 uur. De woensdagen werk ik niet meer. Het is gewoon niet vol te houden en zeker nu ik ook merk dat er gewoon echt geen opvang voor mijn uren wordt geregeld, dat werkt nou niet bepaald goed op mijn gemoedsrust. Zoals ik al een aantal dames hier hoor: ook ik slaap erg slecht, kan niet goed een houding vinden en drie keer per nacht eruit om te plassen helpt natuurlijk ook niet. Door dat gedoe op mijn werk slaap ik nu ook niet bepaald lekker rustig :( Ik ben nu bekaf en kan staand slapen, en het is nog maar maandag!

15. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Ja, hij heeft zojuist gebeld en ik moet zeggen, hij was heel begripvol en meelevend (en dat voor een mannelijke leidinggevende die zelf geen kinderen wil ;) ) Door alle stress en mijn unhappy gevoel (en hormonen :oops: ) zat ik natuurlijk in no-time in tranen toen hij vroeg "hoe is het nu met je". Hij kon mijn stress en bibberende lichaam door de telefoon horen (voelen). We hebben een goed gesprek gehad (ook over mijn burn-out, ik had hem destijds nog niet als mijn leidinggevende, hij is nl. nieuw, hij heeft nu mijn functie). Hij gaf aan dat ik deze week eerst maar eens moest uitrusten, zodat ik niet meer zo overstuur ben (en moe, misselijk, hoofdpijn etc.) We hebben afgesproken dat ik maandag hem weer bel (als ik me niet goed zou voelen en ik het niet kon opbrengen om te bellen, hoefde ik dat ook niet te doen, mocht ook dinsdag). We gaan dan in het telefonische contact bespreken wat ik wil/kan. Ik moet dan nog 3 wken. Misschien dan terug naar 2 dagen per week (di en do?), maar dat zien we dan wel. Ik voel me nu wat rustiger nu ik weet dat ik niet morgenochtend weer paraat moet staan (kan ik nu ook echt niet). heb vanmiddag weer van 12 uur tot 15.30 uur geslapen, dus ik heb de rust blijkbaar nog erg nodig.

Alle lieve meiden op dit forum dank voor jullie lieve reacties, dat had ik echt even nodig vandaag. Ben blij dat jullie ook aangeven dat ik nu voor mijzelf en de baby moet kiezen en het wordt tijd dat ik dat ook eens ga doen nu! Volgende week kijk ik gewoon hoe ik me voel en als ik me dan nog niet goed voel, moet ik dat gewoon tegen mijn leidinggevende zeggen, hij is tenslotte heel begripvol, dus waar maak ik me dan zo druk om zou je zeggen... :cry:

Nu eerst maar even een weekje rust, dan zien we wel weer.

Dikke zoen,
    Borsatofan[/b]

16. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Volgens mij kunnen ze je dat niet verplichten hoor, zou het zelf ook niet willen geloof ik.. ook erg vervelende verhalen over gelezen..

17. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Fijn hoor Borsatofan, zo'n begripvolle leidinggevende.
    Neem alle rust en tijd voor jou en de kleine.
    En doe niets overhaast.
    Als je het niet denkt aan te kunnen (het werken), doe het dan ook niet.

18. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    borsatofan.. Meissie, top!
    Goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Hoe moeilijk dat ook is..
    Jij en beeb zijn het belangrijkste nu. :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

Kuki, geen idee of ze je zo'n draaipoging mogen verplichten. Zou het zelf ook niet echt graag willen hoor. De verhalen die je daar over hoort :( . Aan de andere kant. goeie verhalen hoor je altijd minder snel he.... Enne voor jou ook een dikke knuf hoor dat je minder uren gaat draaien! Goed dat je zo voor jezelf hebt gekozen!

Bij een vriendin van mij lag de uk met 35 en een halve week nog in een stuit. Zou net met spoed een echo krijgen voor de bevestiging en toen is uk toch nog op het laatst zelf gedraaid.... Kan dus echt nog alle kanten op. Moet er wel bij zeggen dat het de eerste was en dan daald het later in.Heeft er vast ook mee te maken.

Heb trouwens een boel leuke foto's voorbij zien komen! Zodra de baby kamer hier ook klaar is krijgen jullie als eerste de foto's te zien ;)

Ga nu ff naar beneden om te kijken hoe het met de kippesoep gaat ;)
    Hebben anders nix te eten vanavond :cry:

19. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Zo, er is al weer aardig wat bijgeschreven zie ik. Zal eens even een poging wagen om hier en daar wat op te reageren:

Lintje; wat heb je mooie foto's toegevoegd (altijd leuk om te zien). Balen dat je zo'n rotbrief hebt gekregen. Zoals iemand anders hier trouwens al zei: de arbo zou er voor allebei moeten zijn maar neigt altijd naar de werkgever. Hij is er om jou zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen...

Buikomvang: mmmmm, ik heb net de mijne (met rolmaat van manlief, hahhaah) ook maar even gemeten: 105 cm! Ahum, met mijn 25 weken. Ik woog bij het begin van de zwangerschap 76 kilo (iets te zwaar dus) bij 1.65 en droeg toen kledingmaat 42. Dus was zeker geen spriet. Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Ik zag twee mooie kamertjes voorbij komen van Miza en Amanchel! Mooi hoor meiden. En de verloskundige-bezoeken zijn ook allemaal weer goed gegaan (en de echo zag ik). Ik heb geen idee of die van mij in een stuit lig (heb dan ook nog wel even de tijd), zal er eens naar vragen als ik woensdag de pret-echo heb (als ik het niet vergeet). Maar eh... mag ik vragen wat er mis kan gaan bij zo'n draaipoging omdat ik daar een paar van jullie over hoor. Ik wist daar namelijk niets van. Altijd fijn om te weten....

Borsatofan; fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je leidinggevende. Kan me voorstellen dat dit je rust geeft. Neem nu maar even lekker de tijd voor jezelf.

Lees toch wel dat een heleboel meiden slaapproblemen hebben. Ik zei gisteren inderdaad al tegen mij mannetje; als ik er straks 's nachts uit moet voor de kleine kan het alleen maar meevallen met mijn gemiddelde van 5x per nacht er uit, hahahaah. Ik ben al voorbereid!

Heb vandaag niet veel gedaan, heb mijn schilderij (één van de vier die ik wil gaan maken) afgemaakt voor op de babykamer. Zal hem zo even in mijn album zetten. Het is een plaatje van L.J. Vis. Volgens mij had (even denken) Missgroovy er de giraffe afbeeldingen van? Ben echt helemaal gek van zijn werk. Dus ik heb heb 'm even illegaal nageschilderd, hahahah.

Kreeg daarna zo'n koppijn, dus ben tussen 14.00 en 15.30 uur maar even weer plat gegaan, heb gelukkig lekker even kunnen slapen. Mannetje zal zo wel thuiskomen, dus heb ik weer wat aanspraak....

20. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nee een draaipoging kunnen ze je zeker niet verplichten, dus maak je daar niet druk om. In Nederland mag je trouwens alle medische behandelingen weigeren hoor, je bent hier niets verplicht ook al lijkt dat soms wel zo ;)

Tja voor de rest zijn overal wel akelige verhalen over dus ik zou wel een draaipoging willen laten doen, of ik een stuitbevalling aan zou durven dat zou ik echt niet weten, maar een keizersnee heeft echt mijn voorkeur niet, maar geloof me niemand hoeft zich nog druk te maken over hoe het kindje op het moment ligt, want die van mij is dus ook met 35 weken nog gedraaid geloof ik en dat was een behoorlijk groot kind (bij geboorte bijna 9 pond) dus nu echt nog niets om je zorgen over te maken :)

Fijn borsatofan dat het gesprek met je leidinggevende zo goed ging!

Verder weet ik het allemaal al niet meer, ik ben niet goed op het stuk voor stuk op mensen reageren..

Oh ja Kuki ik las dat jij ook dicht bij de grens kwam? Wegen ze je ook bij de verloskundige of niet? Ik vind het zo apart want er zijn verloskundigen genoeg en als die van mij niet hadden gewogen hadden ze niet aan mijn neus kunnen zien hoe zwaar ik ben en ik denk ook echt niet dat de ambulancebroeders je op een weegschaal zetten voordat ze je mee naar het ziekenhuis nemen dus wat dat betreft... als ze me niet hadden gewogen bij de vk dan had ik ook nooit mijn mond opengetrokken over mijn gewicht :) ;)

Deel Deze Pagina