Beetje aan de late kant, maar ik wil ook nog wel even opscheppen over mijn moederdagcadeautje! Die lieve schat heeft het er ontzettend moeilijk me gehad, maar hij heeft niets tegen mij gezegd! Het was dus echt een verassing, zo leuk! Ik kreeg een versierd blik met zelfgemaakte koekjes, en papa had nog een potje bodybutter voor me gekocht. Ik was errug blij! Helaas ging mijn vriend al om 8 uur hardlopen, en moest ie om 10 uur bij vrienden zijn om te helpen, dus ontbijt op bed zat er niet in hihi.. Verder is alles goed hier. hebben gister ff snel plankjes opgehangen op de kamer voor de beeb. en van vrienden heb ik zaterdag een schattig rompertje en rammelsokjes gekregen.
Ik heb het ook best wel vaak.. Heb het al eens aan de vk gevraagd en die zei zolang het niet echt pijn gaat doen is er niks aan de hand.. Bij mij doet het niet echt pijn is alleen een beetje een rot gevoel.. Dus maar niks om je zorgen over te maken Bij mijn eerste heb ik het niet gehad..
Hier gisteren het aanbod van de werkgever ontvangen, moet zeggen opzich niet verkeerd maar ik laat het even toetsen op haalbaarheid ivm met mijn ww uitkering. Ergens blijf ik me bedondert voelen en eigenlijk niet in staat om nu zoiets te tekenen. Ik kan toch ook niet in de toekomst kijken? Dus weer een mail aan de dame van rechtsbijstand gestuurd met brief als bijlage. Ergens wil ik van mijn werkgever af zijn, ik zit er nu emotioneel wel een beetje door. Kan niemand me dan ff met rust laten vraag ik me wel eens af. Daijk naar de vk ben bang dat mijn bloeddruk niet zo goed zal zijn, maak me gewoon veelste druk om al dit soort onzin, zou wel eens een week zonder gekke dingen willen....
He dames goedesmorgens, Ik had/heb het ook hoor die harde buiken. Alleen had ik ze bijna de hele dag door (bij 24 weken) en dat was volgens de VK niet goed en dus een teken dat ik het rustiger aan moet doen. Maar als je zo af en toe hebt kan het geen kwaad. Maar het is idd geen fijn gevoel. Pff vannacht heb ik volgens mij ieder uur meegemaakt, moest er iedere keer uit om te plassen...... Misschien dat ik vanaf een uur of 18.00 gewoon niets meer moet drinken dat ik dan een keer lekker kan slapen, maar of dat nou een heel slim idee is?
Wat moeten jullie al vaak uit bed voor te plassen zeg ik drink juist 's avonds heel veel en hoef er niet tich keer uit, wordt wel tich keer wakker omdat ik moet plassen, maar draai me om en dwing mezelf in slaap, zo stel ik het uit tot max 2 keer per nacht of zo. Overdag train ik mijn blaas ook erg hoor, houd ik het ook gewoon zo lang mogelijk op tot het echt niet meer kan
Ben er ook erg zuinig op hoor, hij is van mij! En Ien, ik drink na 19.00 bijna niets meer, misschien een kopje thee en een glaasje water. 's Nachts slaap ik dan ook heerlijk door en pas 's ochtends weer naar het toilet. Werkt perfect bij mij. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik overdag meer dan genoeg drink.
Hi lieve mama's, Nogmaals dank voor al jullie lieve woorden, echt toppie =D> Jee, wat een vreselijke leidinggevenden kunnen er toch ook zijn zeg, niet op cursus en je het leven zuur maken omdat ze gewoon van je af willen...wat is het toch oneerlijk, zwangerschap hoort zoiets moois te zijn wat je voor de rest van je leven zou moeten herinneren als een prachtige tijd, het ontstaan van je kindje in jouw lichaam....en dat dat op de werkvloer nog steeds als lastig/problematisch wordt ervaren, das toch wel allerergst! Er zou veel meer begrip moeten komen...Je hebt juist rust en begrip nodig om deze (emotioneel en soms lichamelijk) zware periode door te komen. Snappen sommige leidinggevenden dan niet dat ze veel verder komen met begrip tonen dan met zeuren over wat je niet meer kan, contracten niet verlengen etc? Ronduit schandalig! Ze zouden veel meer goodwill bereiken als ze eens wat meer begrip toonden voor de situatie! Zo, ik heb gesproken 8) (sorry hoor, maar moest even mn frustratie kwijt, ik voelde me toch al niet lekker deze week, dus dit lucht lekker op). @Fibi: jee, wat kan jij mooi schilderen zeg, wat enorm creatief ben je, super! Tis dan wel nagemaakt, maar ik doe het je niet na Petje af hoor! @ danielle1979:harde buiken heb ik ook wel eens hoor, meestal als het kindje zich veel beweegt, dan kan het in 1x op komen zetten. Als ik dan op mn rug lig, ga ik op mn zij liggen en wrijf zachtjes over mijn buik, meestal ontspant het dan weer na een paar minuutjes. Maar zoals gezegd, als het niet pijn doet is het niet erg, het hoort er gewoon bij. Tenzij je het heel vaak op een dag hebt, dan is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen (had ik afgelopen week door alle stress ook). @Sonja: dat last van staartbeentje heb ik de laatste tijd ook regelmatig, vroeg me af wat dat was, maar bandenpijn enzo heb ik (nog) niet zo gehad, dus ik hoop dat het hier bij blijft. Ik hoop voor jou dat die fysio helpt en dat het niet erger gaat worden [-o< Vanmiddag maar even naar de Hema, om te kijken of ze daar nog een voedingskussen hebben (was laatst uitverkocht). Ik hoop dat ik daardoor wat beter zal slapen 's nachts. Nou meiden, iedereen maar weer rustig aan de komende week, ik denk dat als de baby er straks is, we vast heel erg blij zijn en zullen we alle kwalen, slechte nachten, vervelende leidinggevenden etc. maar voor lief nemen, ons kindje is nu even het enige dat telt! (Chapeau voor alle mama's in deze soms toch ook moeilijke tijd) Liefs, borsatofan
Goedemorgen allemaal, Heb wederom slecht geslapen maar gelukkig niet zó slecht als gisteren. Ook hier moet ik dus heel vaak plassen, maar ik heb 's nachts ook altijd erg dorst en als ik dan niet drink krijg ik zo'n droge mond dat ik daar ook weer niet van kan slapen dus drinken moet wel. En ophouden lukt écht niet hoor! Heb het idee dat ie echt op mijn blaas zit de hele tijd, moet toch echt wel regelmatig heen. Als ik te lang wacht gaat mijn hele buik pijn doen! Stephanie21; nog gefeliciteerd met je mannetje, hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad. Sonjaw; wat vervelend meid dat je nu ook zo'n last hebt van je schaambeen en je staartbeen. Van mijn staartbeen had ik al heel snel last (volgens mij al vanaf 9 weken ofzo) maar dat is dus een zwakke plek van mij omdat ik daar ooit eens een knal op heb gehad. De pijn in mijn schaambeen is van de laatste weken en vind ik echt verschrikkelijk! Dat doet zo'n zeer met het uit bed stappen, lopen, staan etc. Dat is echt de plek waar ik momenteel het meeste last heb hoor. En uit ervaring weet ik nu dat BI inderdaad bij mij steeds verergert maar volgens mij hoeft dat niet bij iedereen zo te zijn hoor. Hopelijk kun je er met fysio nog een rem op zetten. Ik ga voor je duimen meid! Ik heb momenteel niet echt last van harde buiken. Wel heb ik soms dat ik op de bank zit dat ik het dan echt gewoon benauwd krijg (net of ie met z'n kont of hoofd in mijn longen zit te douwen) en dat mijn buik dan heel gespannen aanvoelt. Daar zit ie dan tegenaan te duwen. Ik kan het allemaal niet echt plaatsen of voelen wat er in mijn buik gebeurd (hij ligt ook vrij diep steeds) maar ik heb het vermoeden dat ie dan aan het duwen of draaien is. Vind het geen fijn gevoel! Ga dan meestal ook met mijn handen over mijn buik wrijven en soms een beetje duwen op het harde gedeelte en dan verdwijnt het wel weer.... Gisteravond had ik het er echt even moeilijk mee. Had knallende koppijn, was doodmoe, misselijk, last van (oprispend) maagzuur, meneer zat dus fijn te draaien/duwen in mijn buik waardoor ik gewoon echt lucht tekort kreeg, hartkloppingen krijg en mijn rug deed er helemaal zeer van. Had gewoon echt even een emo-moment van: En ik móet nog 15 weken! Hoe hou ik dat in godsnaam vol! Hebben jullie dat wel eens? Kan dan echt wel even een potje janken hoor.... Weet soms even niet meer waar ik het dan moet zoeken. Bedankt voor jullie complimentjes voor het schilderij hoor! Ik kan helaas niet zelf schilderen, maar "inkleuren" zeg maar wel, dat vind ik ook echt leuk om te doen. Dus ik print een plaatje op het juiste formaat uit, trek het over met carbonpapier en schilderen maar.... Ben ook wel benieuwd naar jullie creatieve uitspattingen hoor! Nou, mannetje is weer eens de deur uit voor zijn sollicitatie (ronde 3) dus ik zit hier weer voor hem te duimen. Deze keer is het een gesprek met in totaal 4(!) mensen. Hij was ook behoorlijk gespannen. Maar ja, positief blijven denken. Heb gezegd dat ie rustig achterover moet gaan zitten en niet met z'n handen moet gaan pielen, hahahaah. Werkte bij mij altijd erg goed. Weet nog wel dat ze bij een gesprek (bij deurwaarderskantoor, kreeg ik ook drie rondes) tegen mij zeiden dat ik zo relaxed overkwam. Kwestie van goed toneelspelen was dat dus, hahahaah. Nooit op het puntje van je stoel zenuwachtig gaan doen! Tja, ik ga nu toch maar eens aan mijn was beginnen, die ligt mij al twee dagen aan te kijken en vraagt er om om opgevouwen te worden . Gisteren kwam er helemaal niets uit me maar zal vandaag maar eens een poging gaan doen. Verder heb ik ook nog een jaar aan administratie/papieren op een stapel liggen die ik eens in moet klapperen, grrrrr, heb ik zo'n hekel aan. Maar ja, als het dan weg is, is het ook wel weer een fijn gevoel. Dus heb nog wel wat te doen! Tot laters allemaal!
Halloooooo, nou nou ook ff een dagje niet geweest, meteen weer hele bubs bij te lezen. Dat was in het weekend wel anders :-D Beppers Fibi, leuk geschilderd! En idd ik was t met lj vis, ze hangen al mooi te wezen op t kamertje. Wat een fijne werkgevers hebben jullie zeg, bah. Ff naar de schietbaan zou ik zeggen. Mamalieske hoe is t afgelopen met je voorstel, weet je al wat je gaat doen ermee? Kiki: als jou mannetje 3 weken weg is dan mag ie toch wel wat meer meenemen dan een cursus chinees mss mist je wel zo dat eerder terug komt hihi Dat snachts naar de wc das echt met periodes hier. Zo vreemd. Ik ben er nu al 2 nachten niet uit gehoeven, mss dta mn blaas er ook aan went. Heb trouwens weer een extra kussen in bed hihi arm mannetje van me. Kussen onder mn buik, hoofd en knie. Bij mn knie is t voedingskussen dat doorloopt naar mn rug. Heb heerlijk geslapen. Roy riep gisteren of alles goed ging achter de muur! haha Fibi ik heb gelukkig maar 1 was te draaien, heb van t weekend 3 wassen gedraaid hihi, maar moet t echt doen want morgen ben ik een hele dag weg. Jaja ik ga naar The Wizz, heb er echt zoveel zin in. Ik ga met een vriendin, die heb ik nu al vanaf kerst niet meer gezien dus die zal zich wel rot schrikken als ze me ziet. Ik vertek al om 7uur naar tilburg. Hopelijk heb ik dan niet te veel files, maar dat zal wel tegenvallen. We pakken dan rond half 10 de trein naar utrecht en gaan eerst shoppen lunchen kletsen en smiddags wizzen :-D keileuk word dat hahaha Nou ff een goed bericht over t cwi/uwv. Moest vandaag bellen om mn inschrijving te verlengen. Ik mocht dat na de vorige keer telefonisch doen omdat die man zoiets had van je doet je best maar ja ik zie aan de reacties dat ze je ook niet willen omdat je zwanger bent enz. Vandaag dus gebeld en is t verlengt tot 12 oktober! Ik hoef dus niet meer te bellen. Moet wel gewoon solliciteren voor de vorm maar das tegenwoordig ook geen 4 keer in de maand meer enz dus relaxxxxx. Ben echt blij dat die zorg iig weg is
Ha, net een nieuwe urban jungle verzorgingstas geregeld voor 35 euro in plaats van 70! Ik begin te begrijpen hoe het werkt op marktplaats Missgroovy, hier ook een groot kussenfeest in bed, alleen is het bij ons nog wel eens vechten, mijn man vindt vooral het voedingskussen zo lekker knuffelen...grrrrrr En Fibi, hier gaan de duimjes weer aan de slag hoor! Hoop echt dat het gaat lukken met je hubbie.
mamalieske, hoop dat je er snel van af bent. En nee, in de toekomst kijken is niet voor iedereen weggelegd , maar ga maar op je gevoel af. Borsatofan, je omschrijft het fantastisch. Zo is het! missgroovy, fijn bericht van het UWV.. toch wel aardige mensen daar. Moest lachen om de muur tussen jou en Roy. Die buik is killing voor mijn sxleven.. op de normale manier is niet meer prettig.. maar dat je bezig bent en de kleine gaat lekker schoppen... totale zin verdwenen! Bleh.. Ook ik slaap niet zo lekker, maar er begint een bepaald ritme in te komen en daar wen ik nu aan. Manlief hoort me er 's nachts niet uit gaan en wakker zijn, dus 's morgens zegt ie steeds: goh, wat zul jij lekker veel energie hebben voor de bevalling! eh.. Eh... pppfff... die 7,5 kg erbij dragen ook niet bij aan het hoge energiegehalte. Fibi; * knuffel * voor je emo-bui. Waren we maar vast 40 wkn! Maar het duurt niet lang meer.. drie maanden geleden was het nog valentijnsdag.. en over drie maanden zijn we allemaal mama (bijna). Manlief is weer es een nachtje weg... SAAAAAI
Hallo mede zwangeren, Wat leuk dat dit forum bestaat! Ik had het helemaal nog niet gezien. Ga dus al die 149 bladzijden niet lezen, heb de laatste paar doorgenomen. Momenteel ben ik 25 weken zwanger en het gaat op zich heel goed. Ik was voordat ik zwanger was, lekker slank. Nu is mijn buik omvang 97cm. Mijn gewicht weet ik niet: bij de vk wegen ze me niet en mijn weegschaal deugt voor geen meter. Toen ik 23 weken was ben ik naar de vk geweest. Deze zei: "als ik niet wist dat je 23 weken was, dan had ik je 24,5 week geschat. Dus het gaat aardig goed met de groei. De baby kan ook lekker druk zijn. Vooral als ik 's avonds op bed lig. Ontzettend bijzonder vind ik dit. Ik lig meestal een kwartier op mijn rug met mijn hand op mijn buik. Ook mijn man vindt dit super leuk en bijzonder. De laatste paar weken ben ik erg moe. Ik kan 's nachts dus ook goed slapen, behalve als ik er uit moet om te plassen. Maar dat is maar 1 a 2 keer op een nacht. Maar dan moet ik ook HEEL nodig! Omdat ik snel last van mijn onderrug, bekken en bovenbenen heb, ga ik om de week naar mensendiecktherapie. Hier leren ze me bewust worden van de houdingen die ik aan neem. En deze waren dus niet altijd even goed. Gelukkig helpt deze therapie wel, maar ik moet het rustig aan doen in het huishouden. Nou ik ga er vandoor. Even naar de kapper. Groeten van Friezin
Hallo mede zwangeren, Wat leuk dat dit forum bestaat! Ik had het helemaal nog niet gezien. Ga dus al die 149 bladzijden niet lezen, heb de laatste paar doorgenomen. Momenteel ben ik 25 weken zwanger en het gaat op zich heel goed. Ik was voordat ik zwanger was, lekker slank. Nu is mijn buik omvang 97cm. Mijn gewicht weet ik niet: bij de vk wegen ze me niet en mijn weegschaal deugt voor geen meter. Toen ik 23 weken was ben ik naar de vk geweest. Deze zei: "als ik niet wist dat je 23 weken was, dan had ik je 24,5 week geschat. Dus het gaat aardig goed met de groei. De baby kan ook lekker druk zijn. Vooral als ik 's avonds op bed lig. Ontzettend bijzonder vind ik dit. Ik lig meestal een kwartier op mijn rug met mijn hand op mijn buik. Ook mijn man vindt dit super leuk en bijzonder. De laatste paar weken ben ik erg moe. Ik kan 's nachts dus ook goed slapen, behalve als ik er uit moet om te plassen. Maar dat is maar 1 a 2 keer op een nacht. Maar dan moet ik ook HEEL nodig! Omdat ik snel last van mijn onderrug, bekken en bovenbenen heb, ga ik om de week naar mensendiecktherapie. Hier leren ze me bewust worden van de houdingen die ik aan neem. En deze waren dus niet altijd even goed. Gelukkig helpt deze therapie wel, maar ik moet het rustig aan doen in het huishouden. Nou ik ga er vandoor. Even naar de kapper. Groeten van Friezin
He Friezin....en meteen meewerken aan het vullen van die tig pagina's he Maar bep lekker verder hoor! en Lintje, jij hebt blijkbaar nog een seksleven, beter iets dan niets...(het groene monster steekt hier de kop op)
Welkom Friezin, je denkt laat ik maar meteen mn stukje 2 keer plaatsen dan zien ze me niet over t hoofd! Heel slim met al die dementerende hier :-D Hihi kiki, daarom ligt t voedingskussen bij ons ook aan de andere kant van t bed, kan Roy er niet bij :-D Lintje: Sxleven,,,,uhmmm tsja toch ff aanpassen zo met die buik hahah van de week ook opeens riep ik Neee dat kan zo niet dan plet je je dochter,,,,,hopppa en over was t hahahha. Erg fijn! Ik ga ook ff markplaatsen, moet nog stenen hebben voor achterom :-D
Pfoe ik dacht eerst even dat ik de enige was waarvan het sexleven momenteel knudde is, maar gelukkig, ik ben dus niet de enige ! Hier wordt het echt drie keer niks hoor, ik heb totaal geen zin. Ik hoop wel dat het binnenkort gaat veranderen, want ik vind het wel heel zielig voor mijn manneke..... En over kussens gesproken, ik heb ook een heel fort om me heen gebouwd, heerlijk al die kussens, ik heb ze ook echt wel nodig, ik merk dat het bevordelijk is voor mijn rug. Vandaag is mijn mamma lekker bij mij in huis. Toen ik nog niet zwanger was, was dinsdag altijd haar oppasdag voor Amber. Nu ben ik zwanger, zit in de ziektewet, maar mijn mamma komt nog steeds elke dinsdag mij helpen in het huishouden, echt geweldig. Ik ben echt superblij met zo een mammie, hihihi ! Ze heeft tegen mij gezegd dat ze net doet alsof ik er niet ben, dus ik heb ook een rustig dagje. Ik denk dat ik straks ook maar even weg ga, ik moet nog even wat nieuw ondergoed kopen. Nou dames, ik ga even een bakkie zetten voor mijn mamsie en mezelf, tot later !
Hoi Friezin welkom hier. Sexleven wat is dat hebben het toevallig van de week nog gedaan maar een pretje nee niet echt.Was al weer een tijdje gelden en het zal nog wel langer gaan duren nu denk ik arme hubbie.hihi Was opruimen ja moet ik ook maar zit er tegen op te hikken haha. Ga denk ik eerst maar even brood halen gelijk maar even kijken of ik aardbeien kan scoren .Ik hoor jullie er niet meer over ben ik de einge nog die ze eet Heb net nog even op mp gezeten wil vanmiddag een paar nieuwe vissen halen maar niks hier in de buurt wat ik wil.