augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

kiki ken t! Vorige week met t tuinhuisje. Vliegen libelles minibeestje op mn planken, zelf mn hond liep eroverheen,,,,maar die bleef gelukkig niet vast plakken :)

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Als iedereen straks met verlof is, krijg je gewoon een quotum: maximaal 1 berichtje per dag typen, anders kan ik geeneens meer ff plassen of moet ik gelijk 3 pagina's bijlezen. ;) Moet je nagaan als je bevallen bent... Hm, maar daar heb je dan je partner voor toch, dan moet hij alles maar voorlezen terwijl jij in het kraambed ligt en kan jij hem dicteren wat hij moet typen gna gna gna :evil:

Nog 1 dagje werken en dan een lang weekend! Ben tot dinsdag vrij, dan 1 dag werken en dan weer een dag vrij. Die week erop is het Pinkstervakantie dus weer lekker rust, zo vliegen de weken wel om!

Overigens, ik vertelde toch dat ik gisteren een berichtje kreeg dat ik niet naar de cursus van vandaag kon omdat op kantoor dan niemand aanwezig was?! Nou, mooi niet dus! Er was wel degelijk iemand aanwezig (tot 17 uur, ik zou sowieso maar tot half 1 zijn gebleven)! Dus ik had best naar de cursus kunnen gaan. Nou, reken maar dat ik me nu echt ge*peep*t voel! Als je zwanger bent, tel je echt niet meer mee. Maar goed, zij hebben de cursus betaald en is het dus hun weggegooide geld, dat geeft mij enigszins voldoening.

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Kuki-> tijdens verlof maar 1 bericht per dag?
    hmmz.. we moeten toch wel wat te doen hebben dan?
    Ik zorg wel dat ik dan een laptop tot mijn beschikking heb (als ik op het punt sta te bevallen, en nadien), zodat ik lekker op bed kan typen :).

1 Bericht per dag, dat lukt me echt niet hoor!
    Dan lijken de dagen zo erg op elkaar, en je moet je ei kwijt :).
    En je geklaag, dat je het nu wel lang vind duren etc. :).

4. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Of dan krijgen we van die berichtjes van 3 pagina's :)

Nee hoor, ik vond het juist heerlijk ff zo te lezen wat iedereen meemaakt en met name ook zo herkenbaar! Dan weet ik dat het echt niet aan mij ligt, maar dat we allemaal zo onze dingen hebben. En laten we nu eerlijk wezen, wij zwangere vrouwen zijn toch niet lastig, dat ligt toch aan de rest ;) Wij zijn zo schappelijk en goed gehumeurd (goed humeur, wat is dat? Na 3 weken slecht slapen ken ik dat niet meer :) ).

5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    hahaha... ik herken dat ook wel; niemand doet normaal behalve ik. :(

Ik las net ff mijn allereerste berichtje op zw.pagina.. hihi.. Maar zo kwam dus ook even terecht bij de NOD-oktober 2006 en wie zag ik daar; KIKI! Heb even wat berichtjes doorgenomen en (gelukkig) zijn de meesten al zwanger inmiddels. Ik kan me echt niet meer voorstellen hoe het is om maandelijks met maandverband etc rond te sjouwen.. ik vind het echt heerlijk dat ik geen tas hoef mee te nemen ofzo..

:D

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Haha, dat herken ik..
    Ben ook vrij snel uit mijn humeur.
    Afgelopen nacht lag ik pas om 01.30u. op bed, en werd vanmorgen om 07.00u. wakker..
    En een humeur dat ik had.
    Heb me maar gauw weer omgedraaid..
    Hoezo erg?

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik zag vandaag ik de etosfolder de ob's in de aanbieding...dacht meteen, die moet ik hebben, scheelt enorm!
    Nog maar een paar maandjes en dan moeten we weer :( Bang om door te lekken, elke maand krampen, pukkels, chocolade aanvallen (voor sommigen is dat nu juist het probleem).

Mijn humeur is sinds mijn zwangerschap echt stukken beter, geen rare hormoonschommelingen meer, voel me zo onwijs stabiel, alleen de wereld om heen is het daar niet helemaal mee eens (wel dat ik altijd vrolijk ben hoor) :(

Kuki, lekker zo'n werkgever, kijk je vast uit naar je zwangerschapsverlof!

En hier de befaamde wolk lamp van de ikea gehaald en verf voor het kamertje!

En Sonja, nog iets van die vismensen gehoord of helemaal niets meer?

8. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    DAMES! FOEI...... Er zijn ook meiden die moeten werken en die kan je het toch niet aandoen om zooooooo veeeeeeel bij te moeten lezen
    :confused:

Maar een kleine samen vatting hier voor de dames die na mij komen:

missgroovy, heb hier ook met vlagen dat ik veel naar de wc moet. Volgens mij komt dat dan omdat uk met z'n koppie op mijn blaas ligt. Als ik het idee heb dat ie is gedraaid dan hoef ik ook minder naar de wc. Ga er vanuit dat het daarmee te maken heeft :rolleyes: :rolleyes:
    Enne hoop dat je veel plezier hebt gehad vanmiddag!

Lintje
    Kan het niet beter verwoorden :( :( Krijg er trouwens ook harde buiken van. Nog zo'n dooddoener :(

friezin, hier is uk ook vooral feest aan het vieren als ik wil gaan slapen. Zit wel eens erover te mopperen maar vind het eigenlijk wel heel gezellig ;)

mamavanamber, wil jou mama wel eens lenen hoor ;) Kan ze hier ook komen schoonmaken....

Fibi, balen dat je hubbie het niet heeft gered! Zucht......

:confused: :confused: Ben nog steeds aan het bijkomen van zo veel pagina's lezen........ :rolleyes:

9. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hallo Dames.

Na een paar dagen niet meer te zijn geweest bijna 20 pagina's bijgeschreven.
    Heb ook niet alles kunnen lezen anders was ik nog een paar uur aan het lezen heb het middenstuk maar heel even overgeslagen dit keer.

Moeders en bijna moeders nog een fijne moederdag toegewenst van ons.
    Hier een beetje maar gevierd. Mijn zoon had op school een heel leuk cadeautje gemaakt en een liedje geleerd. Een hele mooie Bloem in het blauw. Ik heb het Vrijdag zelf dienen dragen maar had wel zoiets ik kijk niet stiekem. Hij wou het me laten zien maar ik heb het kunnen weerstaan tot Zondag toen ik het kreeg. Wat een schat.

Niet veel moederdag gevierd mijn moeder is langs gekomen en heeft bijna de hele keuken met mij schoongemaakt en opgeruimd.
    Heb het geweten kwam nergens meer langs met die dikkkkkkkke buik. En toen helse pijn aan mijn voet en rug en buik.
    Moeder kwaad op mij dat ik niet rustig deed. Maar kan niet aanzien dat mijn moeder die laatst heeft te horen gekregen dat ze voor 95% MS heeft mijn vloeren ligt te boenen!.
    Ben dus gisteren ook heeell erg kapot geweest nu nog.
    Morgen moet ik aan de woonkamer beginnen zodat we Vrijdag de rotzooi naar het stort kunnen brengen en er van af zijn zodat we nu eens echt aan de BABYKAMER kunnen beginnen!
    Hoop ik alleen dat we nu geen tegenslagen meer mee maken.

Verder zag ik hele mooie foto's van kamertjes voorbij komen IK WIL OOK!
    Ook zag ik een heel lief hondje voorbij komen hoe is het met hem?

Zo als ik dat hoor over die leidinggevende en werkgevers is er nog niks verandert. Ik heb toen ik zwanger was van Collin ook hetzelfde gehad. Je contract wordt niet verlengt omdat we geen werk meer voor je hebben zeggen ze dan terwijl dat ik op het laatste voor meerdere lijnen tegelijk ingezet werd omdat ze geen personeel genoeg hadden en dan hebben ze ineens geen werk meer voor je. Bewijs het tegendeel maar eens dat ze je om je zwangerschap hebben ontslagen. Ik vindt het discreminatie tegenover de zwangere vrouwen!

En ik zag wat van buikomvang ik zal ook een behoorlijke hebben heb nog niet gemeten. Maar ik begon al met een maatje 48 voordat ik zwanger was helaas om mijn middel zou het 44/46 zijn maar door mijn hele dikke bovenbenen moest ik nog grotere maten kopen. Ik ben begonnen met 103 op de weegschaal zou het nu niet weten hoef me van vk niet op de weegschaal.

Ben ik trouwens vandaag ook heengeweest bij de vk. Bloeddruk was perfect. Harttonen perfect lag goed op groei. Kon alleen nog niet voelen hoe mijn moppie lag. Jammer. was binnen tien minuten klaar.

Zaterdag nog het moederdag cadeau afgehaald bij Prenatal in de Woonboulevard Heerlen druk niet normaal daar heb wel gelukkig nog wat zwangerschaps onderbroeken kunnen bemachtigen die in die aktie van lingerie 2 halen een betalen nog bedankt voor de tip weet alleen niet meer wie die heeft gegeven daardoor kon ik ook nog een badpak kopen. Ondergoed zit heel goed en lekker. Keek ik in de zak toen we weg liepen had ze me nog vergeten het cadeautje erin te doen.
    Hebben nog gekeken welke kleuren we voor de kamer willen hebben maar we zijn het nog niet helemaal eens.

Nog een vraagje weet iemand wanneer je de oproep eigenlijk krijgt voor de Prenatal doos op te halen?

Verder niet veel te melden dan kwaaltjes.
    Voet pijn rug pijn en kan niet goed slapen. Maar ik las ben niet de enigste die daar last van heeft zou er wel bij horen kunnen we alvast wennen voordat de kleine komt aan gebroken nachten.
    Ik wil in iedergeval niet te laat bevallen en weer overtijd lopen met moppie ik wil gewoon op tijd bevallen mag ook een weekje eerder zijn hoor!

Dit was een heel lang verhaal maar moest even een inhaalproces doorvoeren met wat er allemaal geschreven is.

Nou allemaal een fijne en hopelijk een langere nacht morgen een fijne dag verder.
    Voor de zieke een beterschaps HUG en voor de Emotionele dames een HUG.

Tot snel.
    Groetjes Wolvin.

10. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Dat van die baarmoeder hoogte wist ik niet.
    Ik ben met 23 weken voor het laatst naar de vk geweest (nu moet ik als ik 27 weken ben) en toen was mijn baarmoeder al 4 cm boven mijn navel!
    Geen idee dat dat zoveel was.

Ben benieuwd hoe het is als ik over 2 weken weer moet.

Groeten van Friezin

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Over die humeurschommelingen en zo daar heb ik dus echt weinig last van ook volgens mijn omgeving niet, het is alleen dat ik nu iets sneller boos ben en dan ook meteen echt heel pittig kan reageren en huil wel makkelijker, maar echt enorme humeurschommelingen en zo heb ik dus echt geen last van gelukkig ;)

12. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    goedenmorgen mama"s

vandaag moet ik weer aan het werk,en het regent :x

gister bij de vk geweest alles was goed,mijn baarmoeder was 21 cm.
    moet nu iedere 3 weken terugkomen,de volgende keer ben ik alweer 30 weken gaat hard zo he.en dan moet ik weer geprikt worden voor de resus.

zo laatste dag werken en dan lekker weekend! vrijdag is ons bedrijf gesloten!.helemaal niet erg.

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    En ik kan weer een slapeloze nacht toevoegen aan mijn lijstje :evil: Ik word er niet goed van, ik heb het gevoel dat ik staand kan slapen. Gelukkig ben ik na vandaag een paar dagen vrij. Ga zo eerst in de stromende regen mijn zoon naar school brengen en daarna werken tot ongeveer half 12. Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ie vandaag niet een vriendje mee naar huis wil, want dan kan ik ff lekker beetje doezelen op de bank vanmiddag. Dat lukt je niet als er twee (bijna) 5-jarigen zitten te spelen met de playmobil of oorlog spelen of zo.

Vorige week (met 25 weken) was mijn BM ik geloof 3 vingers boven de navel. Was allemaal wel goed, ook omdat het mijn tweede is. Bij een volgende zwangerschap groeit het allemaal wat sneller.

14. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    He goedemorgen mammies!

Nog 1 dagje werken en dan heb ik weekend! Het is hier alleen k weer dus hoop dat het nog beter wordt voor morgen. We hebben nl in de planning om morgen de bestrating eruit te halen aangezien ze na pinksteren met de uitbouw gaan beginnen.
    En en en volgende week vrijdag komt de babaykamer! JIPPIE!

Kuki fijn he die slapeloze nachten, moet zeggen dat die van mij wel redelijk is geweest (hoefde er maar 2x uit vannacht)

Nou niet zoveel beppen als gisteren hoor!

Groetjes

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    We beginnen al weer goed voor de vroege morgen dat beloofd wat.Volgens mij liggen de andere mutsen :) nog bij te komen van gister.lol.

Nou gister die fijne mevrouw opgebeld die dus voor me vissen zou komen want ze hadden met nr herkenning gebeld en je raad het al heeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaaaal vergeten ik dus nou dat is fijn heb wel heel de middag zitten wachten.

S'avond zijn we naar de info avond van het ziekenhuis geweest.Ik heb niet veel bijzonders geleerd maar het was wel leuk om de verloskamers te zien en die reacties van die mannen hahahahahaha.
    Er was er een die vroeg hoe gaat het nou met een keizersnee.Dus de vrouw nou je vrouw krijgt een ruggeprik en jij krijgt een pakkie aan en je mag mee naar binnen nou jullie hadden dat gezicht moeten zien pieste bijna in m'n broek zelfs mijn hubbie de held moest lachen.Wil hem straks wel zien.Hij zei al moet ik hier straks 10 uur of langer door brengen.hihi straf je zal er bij zijn :evil: :evil:

Heb hem weg gebracht dan heb ik de auto geen zin om te fietsen vandaaag met dat rot weer.en dan kunnen we vanmiddag gelijk de box meenemen van z'n werk.Weer wat in huis.

Ik ga maar even stofzuigen van boven naar beneden en Ati heeft de was beneden gezer voor me dus die kan ook de kast in.

En jullie allemaal met je nog 1 dag werken ik mag morgen gewoon werken tot maandag dan ben ik pas weer vrij.Maar nog 4 wk en dan...........

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    He Ien toppie dat je kamer er aan komt word het zo echt van echt leuk.Wel foto's he

En slapen zal ik jullie allemaal wat geven ik slaap zo lekker 1 keer er uit en gelijk weer weg.Ati zegt altijd tegen mij jij slaapt nog verder op de wc.hihi

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He, ik was er om 6.45 al uit. Ze kwamen even de badkamer checken...doen ze na een jaartje :) Waarschijnlijk krijg ik alweer een nieuwe kraan, hij vond hem niet zo soepeltjes lopen. Wel netjes geregeld!

Maar komen ze je vissies nog wel halen of laten ze het erbij?

Hm, wat zit iedereen alweer hoog met de baarmoeder. Bij mij met 26 weken twee vingers boven de navel, en dat is precies volgens schema, en natuurlijk heeft mijn verloskundige helemaal gelijk ;)

Kuki, arme meid, een slaaptekort. Kan je zoontje niet bij een ander vriendje gaan spelen? Dan kan jij even lekker onderuit!

Ien, super dat de babykamer eraan komt. Heerlijk idee.

Verder gaat hier de laptop uit vandaag, ga zo aan de klus en het wordt heel stoffig, maar zondag moet mijn kamertje bijna af zijn...

En oja, vanavond pretecho :p

18. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Kiki veel plezier met de echo en succes met het stof. (hoewel je dit natuurlijk niet meer leest nu want je hebt je laptop al uit)

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Haha kiki de laptop uit ik wil het zien of je het heel de dag vol houd.

Maar de vrouw heeft gister gezegd dat ze me vandaag nog terug zou bellen maar je kent dat wel he.

20. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ben 1 dagje niet geweest en ben meteen dik een uur aan het terug lezen. :confused:
    Het was erg gezellig hier zag ik. ;)

Ik heb inmiddels twee nachten heerlijk geslapen en 's ochtends ook nog eens goed uit kunnen slapen.

Hier ook last van zwangerschapsdementie, heb zo veel gelezen net, dat ik niet meer wat allemaal..
    (Oh jee, zal ik het dan nog maar een keer gaan lezen... :D )

Ga Marc zo maar eens wekken, we moeten nog wat boodschappen doen, voor dat hij naar zijn werk gaat.

Deel Deze Pagina