augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi Dames.

Hier ben ik ook weer even na gisterenavond drie pagina's dienen bij te lezen.

MamaLieske: Laat je nu niks zeggen door niemand dat je dik bent. Of dat je nu wel erg uitziet. Je hebt een baby in de buik en die dient ook te groeien en dan is het normaal dat je dikker wordt zou niet goed zijn als je dat niet werd. Mensen die niet zwanger zijn of je vaak zien kunnen daar niet over oordelen. En als je verloskundige zegt dat je netjes op je gewicht zit niks van aantrekken.

Mij wordt ook al gezegt dat ik flink aan het uitdijen ben maar ik weet gewoon ik eet normaal en gezonder dan vroeger. Bij mij is het dan de tweede mijn moeder zei ook dan wordt je buik zo wie zo dikker dan bij de eerste laaat je echt niks zeggen door andere. Jij moet je goed voelen!

Ik wilde nog even vragen kreeg je nu een email van Prenatal of dien je een brief te krijgen ik zag nu dat iemand sorry ben even de naam kwijt het uit een boekje gehaald had.
    Kan iemand mij die info geven?

Moppie heeft flink vanmiddag huisgehouden in mijn buik ging van de ene kant naar de andere kant niet normaal. Heb het gevoel gehad die die hele tijd aan het draaien was.
    Vooral na het eten. Heb voor mij en mijn Collin maar pannekoeken gemaakt omdat papa toch middagdienst had en heeft vanavond werkoverleg in een Restaurant met al zijn collega's nog nooit gehoord bij een bedrijf die dat doet. Ben benieuwd hoelaat die thuis is.

Dames ik wil graag komen maar moet heel even kijken wanneer dat is of ik dan kan en waar? Als het te ver weg is is het voor mij niet mogelijk omdat ik nog steeds niet auto kan rijden en met krukken in openbaarvervoer hier in de rimboe is niet echt fijn. Ik hoor het wel.

Ga nog even lekker snacken en dan tv kijken.
    Misschiens tot dadelijk.

Groetjes Wolvin

2. Niet meer actief

em...

eh...

wat wilde ik ook aweer zeggen... :oops:

Die site van dat voedingskussen is echt goed, ik ga nog even kijken of ik em ergens anders goedkoper kan vinden, maar anders bestel ik er ook 1.

@Miza, wat balen meis, maar zo te horen was het gelukkig niet om je zwangerschap. Succes met solliciteren enzo.

Vanmorgenvroeg bij de vk geweest, t zat daar helemaal vol met bloedprikkers, gelukkig konden wij zo doorlopen :D en waren binnen 10 min ook weer klaar.
    Vandaag drukte ze voor het eerst echt wat harder in mn buik om te voelen hoe die lag. Deed best wel een beetje pijn, nooit geweten dat je zo diep nog kon duwen.
    Maar hij lag heel netjes, hoofdje naar beneden, mag van mij wel zo blijven liggen, maar hij heeft nog genoeg ruimte om te draaien.

Blijkbaar lag ik 3 wkn geleden iets voor, maar dat is nu weer bijgetrokken, heel normaal enzo, geen probleem, maar ik had het wel leuk gevonden als ze dat vodige keer had gezegd.

Ik heb tot nu toe 3 vk's gehad (hoop stikum dat de eerst bij mijn bevaling helpt, leuk jong grietje) maar ze zei dat het hoed zou zijn als ik die vierde ook nog een keer zou ontmoeten, zodat ik geen vreemde aan mn bed zou hebben, mocht het haar zijn.
    Het maakt me eigelijk niet zoveel uit, ze zijn tot nu toe allemaal erg aardig. Waarschijnlijk maakt met me tijdens de bevalling al helemaal niet meer uit, als t er maar uit komt :)

Kiki heeft t aardig gered he, om die laptop uit te laten, ikzelf had t ook wat drukker op mn werk dan gister, 1 collega besloot toch maar vrij te nemen vandaag (hoezo flexibel) maar was wel weer erg gezellig.

En ik heb een halve choko-cake gekocht :oops: mocht ik dan ongelovenlijke trek krijgen, dan heb ik t tenminste.
    Nu eerst een bakje aardbeien en een glas melk, lust ik wel niet, maar soms moet ik van mezelf. (knap he :p )

o, en ik heb voor t eerst wat opgedroogde prut in mn rechterbh, kan dat een begin van de lekkage zijn? Misschien maar even een loodgieter bellen :(

3. Niet meer actief

idd, ze wegen niet voor niets (bijna) niet meer, en 62 kilo, kom op he, da's een veertje.
    Niks van aantrekken meiden als ze zeuren over uitdijen. Er zit een leven in en die heeft ruimte nodig :)
    Je bent niet dik, je bent zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bij de 'wij, jonge ouders' die je elke maand krijgt zit rond de 25 weken een uitnodiging van prenatal om de doos te komen halen. Als je het blad niet krijgt moet je je even opnieuw aanmelden en als je em hebt gekregen maar de uitnodiging nog niet, misschien nog even wachten op de volgende en anders gewoon naar de winkel gaan en vragen.

4. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi Moest toch even kijken. :D

Gelukkig dat je gereageert hebt. :D
    Dank je wel. :)

Dank je wel voor de informatie Raccon. :D ;)
    Zal meteen even kijken bij de vorige zat hij niet. :rolleyes:
    Dan ga ik me nog maar een keer aanmelden.
    Want dat is een doos die je niet wil missen het is een hele mooie heb ik gelezen. ;)

Nee we zijn niet dik die dat wel vindt die moet maar naar een andere kant kijken of niet?
    WE ZIJN ZWANGER! :D :D :D
    En zijn daar heel blij om. :) :) :)

Groetjes en nog bedankt Wolvin.

5. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nou heb het gelezen maar weet het niet meer.ukkie lag zo te klieren en deed erg zeer.

Maar wilde even vertellen dat ik naar mijn curcus fit rond om de bevalling was geweest.Lijkt me zo op het eerste gezicht erg intressant.Is ook een partner avond hihi jaja hij zal mee gaan.Kreeg al de vraag wat moet ik daar.
    Verder nu nog niet echt wat gedaan beetje praten enzo komt ook iemand die woont een straat verder dus word waarschijnlijk wel een keer koffie drinken.

Voor de gene die kramp kuiten hebben gaf zij als tip rondjes draaien met je voeten.Schijnt de doorbloeding beter van te worden als je dit een paar keer per dag doet schijn je ze minder te hebben.

Dus maar eens even proberen.

Toen ik net thuis kwam zat Ati naar de schotel te kijken Hongaarse tv en zei tegen mij heb net een bevalling gezien(wil hij met mij dus niet naar kijken de sniek)Zo die vrouw was 9 dgn overtijd en wat had die het zwaar.Wat krijg jij allemaal straks ik vind het zielig :confused:

Dit schoot me net weer te binnen

Lintje fijn dat je nog voor de bui binnen was.

Nou ik ga nog wat eten heb weer honger en die kilo's het maakt mij niet uit.En al helemaal niet wat iemand zegt.De vk is tevreden en dat is het belangrijkste.Na de bevalling ga ik ook weer paardrijden dus dan gaat het er vanzelf wel weer af.Ben er niet bang voor.

Groetjes Sonja

6. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Heej Fibi, heel herkenbaar, dat benauwde gevoel en alles, precies zoals jij beschrijft heb ik ook regelmatig hoor, en als ik het zo benauwd krijg en hartkloppingen, dan vind ik het wel wat eng soms, dan lig ik echt te zuchten en te steunen alsof ik een wee wegpuf (tenminste ik denk dat ik zo ga puffen, zo leren we dat op Yoga, ademhaling naar de buik brengen, rustig in en uit ademenen, ontspan, ontspan...) Dus ik snap je gevoel helemaal. Ik wrijf dan ook over die harde bult op mn buik en duw het voorzichtig wat terug...meestal praat ik dan ook tegen mn kleintje zo van "schatje, doe nou niet zo tegen mama, doe ff rustig, beetje zakken alsjeblieft" :) tja, wat je al niet doet tijdens je zwangerschap he? Maar kop op meid, als we straks bevallen zijn, dan zullen we dat intieme gevoel best nog eens kunnen gaan missen...

Daarnaast moest ik ook erg lachen om je verhaal over die bult administratie die nog in de archieven moet, ik ben namelijk gister de hele dag bezig geweest met archiveren van onze administratie. Alles steeds op een bult gegooid, maar nu moet het toch echt in de mappen...ik ben tot de helft gekomen..pfff wat een werk :rolleyes: . Morgen ga ik weer een poging doen (kan beter in etappes, dan is het nog te doen...) Succes in ieder geval ;)

Liefs,
    Borsatofan

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Joehoe, daar was ik ook weer. We zijn vanavond dus voor de 3D echo geweest en het was echt helemaal geweldig! Heb even twee van de 10 foto's bijgevoegd (hebben ook een DVD meegekregen + nog wat kleurenfoto's en foto's van 2D, zwart-wit dus, o ja en de 3D foto's staan ook nog weer op een CD).

De kleine man (was nog steeds een jochie, hahahaah, kunnen we dus echt niet meer omheen) was eerst even druk maar ging daarna rustig liggen slapen, aan het eind begon ie weer druk te worden en was ook niet meer duidelijk te zien, hij kroop helemaal weg.

Het is nu ook echt wel duidelijk waarom ik ook zo laat wat ben gaan voelen en dat ik nu nog lang niet alles voel: mijn placenta ligt dus aan de voorkant en hij ligt ook nog eens heel erg diep, meer tegen mijn rug aan zeg maar. Hij ligt met zijn kontje naar beneden, met zijn ruggetje aan mijn rechterkant en dan liggen zijn beentje opgevouwen aan de linkerkant van mijn buik (voetjes gewoon helemaal bij zijn gezichtje!). Dus het is al een behoorlijk acrobaatje, hahahaah.

Ze heeft nog een paar dingetjes gecheckt; hartje was goed (ook snelheid), de navelstreng had netjes drie vaten, maagje was gevuld met vruchtwater dus de slikbeweging is ook goed. Verder zei ze dat ie mooie dikke wangetjes heeft, hahaaah. Echt van die hamsterwangetjes! De groei ligt ook goed, nu een paar daagjes achter (maar je hebt dus een marge van 15 dagen) terwijl hij bij de 19 weken echo een weekje voor lag. Maar dat zegt dus helemaal niets vandaar ook die ruime marge.

Mijn moeder was dus mee (ook mijn mannetje natuurlijk) en die vond het helemaal geweldig. Ze heeft ook een leuke foto meegekregen (zelfde als in mijn album van het hoofdje met het handje. Kan ze mooi meenemen als ze morgen op vakantie gaat, hahahaah. Ze was er zo wijs mee. De echoscopiste vond ik trouwens geweldig, echt een hele spontane vrouw die alles heel duidelijk uitlegde. Echt heel leuk.

Vervolgens bij mijn ouders nog even wat gedronken natuurlijk en afscheid genomen omdat ze morgen voor zes weken op vakantie gaan. Dus nu heb ik de pijp ook wel weer uit! Ga nog even lekker op de bankhangen en dan naar bed. Maar moest jullie natuurlijk nog wel even op de hoogte brengen! ;)

8. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Westwijk weet ik wel te vinden hoor, en ik vind het absoluut geen probleem om je op te komen halen !

Hahaha, die flat die naast het verzorgingshuis staat, daar heb ik gewoond, op nummer 233. Een heel klein 2-kamer appartementje. Ik had dat gekocht nadat mijn vorige relatie uit was gegaan (nadat ik eerst ruim een jaar weer bij mijn ouders had gewoond). In de tijd dat ik het kocht leerde ik ook Erwin kennen, en voordat ik het wist stonden er steeds meer spullen van hem in mijn huisje. Toen heb ik gezegd: je kan hier net zo goed blijven wonen, en vanaf dat moment woonden we dus samen. Een hald jaar later raakte ik zwanger en omdat we de ruimte te klein vonden, zijn we op zoek gegaan naar een betaalbare eengezinswoning. Erwin komt oorspronkelijk uit Wormerveer en wilde graag terug, en ja, voor de liefde moet je wat overhebben hahahahahaha !

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Als ik op die datum dat het gehouden wordt kan en zo dan kunnen we altijd even kijken of ik jou op kan halen of ergens op kan pikken, ik woon in brabant dus is misschien wel wat te regelen ;)

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Heb er zelf niet zo heel erg veel meer aan toe te voegen. Alleen waren bij mij mijn beide ouders mee, gaan ze niet op vakantie, was de vrouw een man. En was het zelfs nog meer geweldig! (mag wel even van je stelen he Fibi ;) )
    Ik heb een hele mooie foto meegekregen, en mijn man en ik herkennen er beiden trekjes van elkaar in. Echt het kinnetje van mijn man en mijn grote neus ;). Helemaal top dus.

Verder nog niet alles bijgelezen hoor! Zag alleen dat Teddy vervoersproblemen heeft. Woon vlak bij je Teddy, maar ook ik ben aangewezen op het OV (nog wel ;) ).
    Zag ik iets over ehhhhh....ben het kwijt :(

Klussen gaat hier uitstekend, de commode is bijna af, en mijn man is nog steeds kabels aan het trekken...grrrrr....maar zondag moet het echt af zijn! Klussen gaat me wel iets minder goed af, ga ook zo m'n bedje in en slapen...ben zo moe. Nog even stukje DVD kijken van de kleine man en morgen zal ik een fotootje uploaden. Slaap lekker dames
    <knuf>

11. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Lieve mamalieske, niks van aantrekken hoor! Ik weeg ook net 62 kg nu (zonder kleren!) en ik woog altijd 52 kg, dus ja, inderdaad ik ben nu 10 kg zwaarder, maar ja mag het ook? over 2,5 maand moet ik al mijn kindje baren, dus het hoort erbij! Maar mensen in mijn omgeving zeggen het ook dagelijks tegen mij, zo van "goh, je gaat het nu wel echt zien he?" en "je benen worden zelfs dikker" en "phoe, je buik wordt nu echt dik zeg, hoe lang moet je nog?" Etc. En ik vind dat ook erg vervelend, want ik was altijd erg sportief (3x per week sporten) en superstrak getraind zeg maar, maar ja, dit hoort er nu eenmaal bij. Mensen moeten gewoon niet zo zeuren, het lijkt wel of ze je bewust pijn willen doen ofzo....(of komt het nu door onze hormonen, dat alles veel harder aan lijkt te komen?) :cry:

Maar goed, we moeten het ons maar niet teveel aantrekken, ik denk dat 62 kg op dit punt in de zwangerschap harstikke netjes te noemen is en ik heb alles over voor mn mooie, lieve kindje dus al komt er nog 10 kg bij, jammer dan, het zij dan zo...

Liefs en knuff,
    Borsatofan

12. Niet meer actief

hahaha, hier enkele dagen geleden ook een bult weggewerkt, toch grappig dat wij dat doen he dames, die man van mij doe je dr absoluut geen plezier mee, heeft meestal ook geen flauw idee wat ie met al dat papier moet :) :) :) gelukkig vind ik het over het algemeen wel leuk werk

Kiki en Fibi, geweldig dat alles zo leuk en gezellig en goed en mooi was (is) grappig Kiki dat je al wat dingen kon herkennen, wij lopen elkaar hier vaak (liefdevol) te plagen over elkaars gelaatstrekken en hoe ons ukkie er dan uit komt te zien.

Ben zo benieuwd, lijkt me echt geweldig om straks al die babyfoto's op deze site te hebben.

13. mvamberenkeenan

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assendelft
    Kiki80, waar woon jij dan ? Want als ik Teddy kan ophalen, kan ik jou misschien ook wel ophalen !

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mogge dames

Jullie zijn nog laat door gegaan.
    Nou ik moet zeggen uk had gisteravond nog geen zin om te slapen ofzo.Heeft me nog lang gepest en zeer gedaan het was echt geen pretje.Wist ook niet meer hoe ik moest gaan liggen.Kussen hier daar maar niks hielp.Hoe ik maar ging liggen hij vond wel weer wat nieuws.Dus dat beloofd wat.En m'n buik een baksteen.Ati is al weg werken met de buurman.En ik mag vanmiddag.

Kwam hij net buiten hebben van die klo***te jong het embleem van onze VW eraf gesloopt aan de achterkant.Ik kan hier toch zo kwaat om worden he.Blijf toch eens met je p.....ten van iemand anders z'n spullen.Zo dat lucht op.Ik ga denk ik ook de politie maar eens bellen dat ze maar eens wat meer rond moeten rijden ook vanwege die brand 1 week geleden en van de week weer een fles port in de brandgang.Die ouders wat doen die.Ik mocht toch echt niet met die leeftijd buiten hoor.Of ben ik nou ouderwets opgevoed?

Nou genoeg hier over word anders alleen maar boos en dat op dit vroege uur.

Ik hoop voor iedereen die vrij is dat het nog een beetje weer word ook voor mijn hubbie want die moet heel de dag buiten werken.

Ga nog maar even terug naar m'n bed kijken of ik nog kan slapen.

Groetjes

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ben toch maar niet naar bed gegaan.hihi

Maar wel wat gevonden.Een voedingskussen mooi ding vind ik voor 25 eurie incl verzendkosten.

http://www.voormijnbaby.nl/?p_Id=2&do=d ... ru&pId=147

Dit is de link als het goed is.Anders even kijken op www.voormijnbaby.nl en dan bij verzorgingsartikelen.Is in de aanbieding hebben nog veel meer.

Nou ga weer verder kijken

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nog even wat gevonden voor in de agenda.

1 t/m 4 nov 2007 is de jonge gezinnen beurs in de Jaarbeurs in Utrecht.

Misschien wel leuk want dan hebben we onze ukkies al en kunnen we lekker shoppen en neuzen.

Nou ga ik echt terug naar m'n bed.

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    he getver @sonjaW wat kl*te als mensen je spullen vernielen, kan ik me ook erg woest om maken ! :evil:

Dames met 3d echo's ik ben jaloers ik wil ook! :D

Hier ben ik hellemaal gelukkig met jullie reacties over gewicht, ik kwam ook al thuis op de manier van: goh die tante van heeft commentaar op mijn gewicht, maar kan beter naar zichzelf kijken.
    Ik vind het ook niet zo erg hoor als ik wat teveel aankom vraag ik gewoon het sonja bakker boek als kraamcadeau ;) Ga ik babyzwemmen en veel wandelen met de kleine. Ik denk er dus net zo over als jou borsatofan al komt er 20 kilo aan, ik weet waarvoor ik het doe.

Gisteren een hele tijd in bad gezeten, en mijn buik schude de hele tijd zachtjes op en neer... zou de kleine de hik hebben gehad?
    Af en toe gooit hij zijn kont tegen de krib en dan trekt heel mijn buik strak niet echt een lekker gevoel maar ach dan weet ik meteen dat ie wakker is, meestal is dat waneer ik wil gaan slapen. Ons ritme is duidelijk totaal anders ;)

Gaan er nog dames vandaag leuke dingen doen? Wij hebben nog geen idee, mannetje is nu mountainbiken en ik vervuil het forum.
    Fijne dag allemaal!

18. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Miza, balen dat je contract niet verlengt word zeg!
    Maare komt vast een veeeel betere baan voor in de plaats na je verlof ;)

Lintje, wat ben jij toch weer druk met dromen als je in bed ligt. Ben hier echt alleen maar bezig met slapen hoor :) . Maar vind het wel leuk omjou dromen te lezen... ;)
    Enne hier is uk ook steeds drukker en sterker aan het worden. Heb soms het idee dat ik straks niet eens meer hoef te bevallen maar dat uk "gewoon" door m'n buik naar buiten komt zetten :rolleyes: :rolleyes:

Tanja20, heerlijk, verlof! Zou ik soms ook wel al willen :( . Moet nog 6weken en 1dag werken ;) ................

Loran, hoop dat je dag vandaag beter begon meis! Dikke knuf vanaf hier in ieder geval!

mamalieske, maak je niet druk om wat andere mensen over je gewicht zeggen, weet het is makkelijker gezegt als gedaan maar zolang de verlos nix zegt gaat het goed toch?
    Enne 62 is toch echt niet veel hoor vind ik :-k

Kuki, ehm....zuid holand vind je zeker ook al te ver om 8-[ :rolleyes:

mamavanamber...Ehm, kan ook kijken hoe lang het met de trein naar amstelveen is of hebben ze daar geen trein? Kan ik ook met jou mee :oops: ( woon in alphen aan den rijn...Zal zo eens kijken op 9292ov.nl)

raccon, hier heb ik ook iedere keer verschillende meiden. (kan "kiezen" uit 6 ;) ) Maar tot nu toe alllemaal even aardig ;)

En dat zijn nu echt de verhalen die je wil horen :( ;)

Fibi, heerlijk om je mannetje weer te zien he? Werd zelf gelijk weer helemaal verliefd ;) Wat een lieve foto's

kiki80, ben blij dat jou echo ook zo leuk was... Ga zo eens kijken of je foto er al staat ;)

sonjaw,die kinderen zou je toch wat! Worden ze tegenwoordig niet meer opgevoed :(

Zijn gister naar slagerij van kampen geweest! Was echt heel gaaf. En ik denk dat uk ook mee wil gaan doen. Z'n ritme gevoel is in ieder geval erg goed ;) ;) :)
    Enne verder weet ik het ff niet meer. Gaan zo op kraamvisite! ben benieuwd hoor :)
    Fijne dag iedereen en tot straks( denk ik)

19. mvamberenkeenan

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assendelft
    Ze hebben geen treinstation in Amstelveen, maar wel een sneltram (lijn 5 en lijn 51; die kun je vanuit Amsterdam nemen. Maar Wormerveer heeft wel een treinstation, misschien is het handiger om dan gewoon naar Wormerveer te komen, dan haal ik je op bij het station en rijden we samen naar Amstelveen ?

20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nou, Jet, volgens mij mag je straks wel een bus gaan huren!

Kiki, ik zag nog geen foto van je ukkie, maar... als ik de buikfoto's eens bekijk.. groeien je (.)(.) harder dan je buikje.. :oops: Mooi hoor!

Gister gezocht naar een bikini.. bij de prenatal hadden ze allen omabikini's, bij de positiewinkel babydoll-outfits en badpakken, net als bij Livera... maarrr.. ik heb gewoon een maatje groter van bikini gepast en gekocht.. maar weet toch niet zeker of ik de juiste keuze heb gemaakt. Stond ik daar in het pashokje, zag ik nieuwe striae, wauw, wat een strepen op mijn zij. Voelt aan als hele kloven in mijn lichaam. :confused: En ook nog cellulitus op mijn benen, echt van die putten in mijn billen.. :( Er gaan nog heel wat olieflesjes doorheen de komende drie maanden..

Deel Deze Pagina