Over het algemeen als er iets niet goed is met de vrucht dan komt het eruit, het komt gelukkig toch nog niet zo heeel veel voor dat een dood kindje blijft zitten. Je hoort het inderdaad wel veel, maar als je de statistieken bekijkt komt het gelukkig nog niet zo heel veel voor probeer je daar maar aan vast te houden. Mijn bh's zijn hier niet echt een probleem (gelukkig niet zeg heb al een behoorlijke cup van mezelf) maar mijn broeken dus wel, zie er dus ook al echt behoorlijk zwanger uit met een zwangerschapsbroek aan en een shirtje die een maand geleden nog soepel om mijn lijf viel en nu dus niet meer verder voel ik me gewoon nog erg goed, wel af en toe misselijk en mijn borsten zijn erg gevoelig tot behoorlijke pijn aan toe. Ik geniet er dus gewoon nog steeds erg van dat ik zwanger ben
Mist, je hebt helemaal gelijk!! Er gaan meer zwangerschappen goed dan fout en meestal begint het met heftige bloedingen. Zolang ik dat niet zie, geniet ik ervan! En dat van die broeken herken ik... Ik heb een lekker lage broek aan, want mijn darmen zetten behoorlijk op! Bij een tweede kindje schijnt het ook eerder te groeien, dus ik kan mijn lol op hihi! Ik kan niet wachten tot ik weer een buikje krijg. Dan wordt het allemaal wat echter! mamalieske, niet iedereen krijgt vroege echo's he? Ik weet nog niet wanneer, maar heb mijn intake bij de gyn met 10,5 week en misschien dan een echo. En met 12 weken heb je een mooiere echo dan met 6-8 weken! nikster, spannend je eerste vk bezoek! Dan wordt het een stuk echter he? Je krijgt iig een hoop info mee. Laat je nog eventjes weten hoe het was? Tante Pollewop, lastig he om te genieten die eerste spannende weken waarin nog veel mis kan gaan? Maar meid zolang je nieuwe bh's nodig hebt, zit het vast wel goed!! Mijn darmen zijn ook van slag hoor! En ik voel nu ook een soort kramp in mijn BM. Ik ga er maar vanuit dat beebje haar best doet alles op orde te krijgen van binnen om er een mooi nestje van te maken. Doe rustig aan zover mogelijk. deb1, veel plezier bij de vk woensdag! Volgens mij kunnen ze met 8 weken nog geen hartje horen uitwendig, dus ik zou er maar vanuit gaan dat ze dat nog niet doen. Als je namelijk niets hoort, kun je je weer ongerust gaan maken. En het kindje is nog maar zo klein, dat is lastig op te sporen met de doppler! Met 12 weken is het zelfs nog moeilijk te vinden. sonjaw, wat super dat je echo helemaal goed was!! Ik ben erg benieuwd naar de foto! StephanieK, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en met de goede echo! Welkom bij de augustusmama's. Silly, bedankt voor de tip van die lollie's! Ik had er idd weleens van gehoord. Misschien dat ik er toch een pakketje van ga bestellen, want die misselijkheid met een drukke peuter erbij is niet echt een goeie combi. Eergisteren moest ik voor het eerst echt overgeven en mijn dochtertje kwam naast me staan en pakte mijn hand vast. Ze was er erg van onder de indruk en was de rest van de ochtend heel lief en rustig. demi, foto's kun je ook toevoegen in je persoonlijke album. Als je klikt op het icoontje album, zie je een link waarmee je foto's kunt uploaden. Hier alles verder prima. Lekker misselijk, moe en overgelukkig! Hihi! Ik geniet me suf en heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het goed gaat met kleine uk. Mijn dochter Mila geeft mijn buik telkens kusjes en pakt de baby uit mijn navel om het dan te knuffelen... Ik lig regelmatig gesmolten in de huiskamer hahaha! Ze is zo lief en behulpzaam op het moment! En dat voor een dreumes die net 2 is, de 2 is nee leeftijd... Ik prijs me gelukkig! x Nienke
hoi meiden.....hier ook nog steeds alles goed.....ben nu eigenlijk de hele dag wel misselijk,en het maakt niet uit wat ik eet of drink,of niet eet of drink....langer dan een kwatier is het niet weg na het eten......maarja het hoort erbij.....heb er nu wel erg veel last van deze zwangerschap.......vorige week al 3 nieuwe bh's gehaald,en ik moet zeggen dat mijn broeken ook al te strak gaan zitten....heb gelukkig nog 3 broeken over van toen ik een maatje meer was,dus die komen nu goed van pas....buikje begint ook al lekker te groeien.....verder doen mijn borsten nog steeds zeer.....en ik ben nog steeds wat moe.....verder geniet ik super veel van mijn zwangerschap en probeer ik me zo min mogelijk zorgen te maken als ik wat last heb van krampjes....wat soms wel moeilijk is hoor..... groetjes tamara
Dag meiden. Ik zit zooooow in de stress.. kan alleen maar huilen.. ben ineens zo ontzettend bang voor een miskraam of dat het hartje niet meer klopt. En de echo is pas 23 januari.. hoe kan ik nou genieten van mijn zwangerschap?
Lieve Lintje, het is ook zo'n onzekere periode. Er gebeurt van alles in je lichaam dat zo ontzettend belangrijk voor je is en toch heb je geen zekerheid dat het allemaal goed zit. Je ziet nog niets, je voelt er zo weinig van. Bedenk goed dat stress nu niets toevoegt aan jouw zwangerschap en dat het waarschijnlijk gewoon allemaal goed doorgroeit van binnen. Je kindje heeft een veilig plekje in jouw buikje gevonden en wil graag bij jou zijn. Probeer toch het vertrouwen te hebben/te vinden, zeker zolang je geen bloed verliest. Je kunt ook zelf een echo regelen bij een echobureau, als dat je gerust zou stellen. Het is alleen wel vrij duur om zelf te betalen. Echt meis, als je over een paar maanden een baby in je armen hebt, dan vergeet je deze onzekerheid. En dan komen er weer nieuwe onzekerheden voor in de plaats! Moeder worden is leren omgaan met angsten... Dat begint gewoon nu al! Het komt goed meis, kop op! Moedertje natuur doet haar werk goed... x Nienke
Dankjewel lieve Nienke, je woorden doen me heel erg goed. Ik ga er tevoortaan aan denken dat moedertje natuur goed haar werk doet in mijn buik. Lieve baby groei maar goed! xx Lintje
Goed zo meid! We mogen al blij zijn dat het ons gelukt is. Er zijn heel veel vrouwen die dit wonder nooit mee zullen maken... Ik heb een vriendin die na 3 jaar proberen vorig jaar eindelijk met IVF zwanger raakte en met 10 weken een mk kreeg. Dit jaar gaat ze het een laatste keer proberen. Dan besef je wel hoeveel geluk je hebt en je bent bijna verplicht te genieten hihi! En ik heb zelf ook een mk gehad, het is heel triest, maar je kunt daarna weer zwanger raken! x Nienke
Ha dames! Ik kom ook weer even kijken. Ik ben niet vaak op het forum, had me wel voorgenomen vaker mee te schrijven, maar de laatste tijd hadden we het erg druk. We willen namelijk nog snel trouwen en dan dus ook met feest, jurk, band, taart etc. Dus even veel geregel, maar het is gelukt. In maart trouwen we! Ik hoop maar dat het goed gaat met de zwangerschap. Ik las al dat meer van jullie je twijfels hebben. Zelf heb ik er wel vertrouwen in, maar je wilt gewoon zekerheid en dat krijgen we niet hè? Eén van jullie schreef zo mooi dat moeder worden is leren omgaan met je angsten. Zelf ben ik een beetje misselijk, vooral als ik druk doe. Ben ook moe en mijn borsten zijn echt supergevoelig. Ze groeien ook al! Joepie Big Boobs in mijn trouwjurk! Maar hoe spannend het er ook uit ziet, mijn mannetje mag er niet aanzitten, veel te pijnlijk! Ik ben wel blij met mijn ongemakjes, want dat is tot nu toe het enige teken dat er echt iets in mijn lijf aan de hand is. Mijn broek zit wel strakker, maar ik denk dat dat toch echt kerst is Maar weer even opletten! Groetjes Eliza
Haha nou ik denk niet dat dat de kerst is hoor, je buik kan al best opgezet zijn van de zwangerschap Wij zeggen altijd samen met je kind worden je zorgen ook geboren. Ik heb zelf dus ook gewoon een heel goed gevoel over deze zwangerschap en af en toe komt dan toch de angst bij mij om de hoek kijken maar die stuur ik zelf gewoon weer de hoek in.. in de mand Braafff AF Niemand wordt er beter van tenslotte van het bang zijn als het mis is, als het mis is is het vroeg genoeg om je er druk om te maken en als het niet mis is heb je voor niets je de hele tijd druk gemaakt echt zonde van je tijd dus
Mist, Ik ben het helemaal met je eens! Mijn schoonvader heeft een bordje met: "de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest". En dat is zo, dus inderdaad genieten en sippen kan altijd nog! Eliza
Hoi Allemaal Ik wete het niet precies zeker, maar ze hebben mij rond de 21e van Augustus uitgerekend. De definitieve datum krijg ik nog. Moet nog langs mijn eerste afspraak bij de VK. En mijn Eerste Termijn Echo vind het allemaal erg spannend.. Wat wel een beetje balen is dat je hoogzwanger bent in Hartje Zomer.. Volgens mij is dat niet echt lekker met de Hitte.
Mist: wat een heerlijke wijze woorden! Ik zal mijn best weer wat meer gaan doen. Want eerlijk is eerlijk, het is veeeeel leuker om te genieten! Hebben jullie al wat nieuwe kleding aangeschaft? Ik denk dat ik volgend jaar ga beginnen met een nieuwe (wellicht positie)broek! Jeetje wat zit dat al allemaal snel strak zeg. EN dan te bedenken dat ik bij onze eerste pas met 7 weken wist dat ik zwnager was, nu groei ik al uit mijn broeken! Wat zijn jullie plannen met oud en nieuw? Ik ga lekker oudjaarsdag oliebollen bakken (mits ik er niet van boven de wc hoef te hangen) en 's avonds gaan we lekker alles opeten! Gewoon met zijn 3tjes. Misschien nog een verdwaalde buurman/vrouw..
Welkom MissX en gefeliciteerd!, Ik ben waarschijnlijk 24-8 uitgerekend, dus we lopen een beetje gelijk op! Ik vind het eigenlijk wel leuk in de zomer hoogzwanger te zijn. Volgens mij kun je dan van die leuke positiejurkjes aan en hoef je je buik niet onder een dikke winterjas te verstoppen! Maar idd met 35 graden op mijn toch al warme slaapkamer bevallen is niet aanlokkelijk... Maar we hoeven niet naar het werk, want je hebt door je verlof lekker lang zomervakantie. Stel dat je in oktober bent uitgerekend, dan ben je minder dik, maar moet je nog wel werken. Maar wel weer in de toekomst kinderpartijtjes die je in de tuin kunt vieren! (Je ziet het mijn stemmingswisseling zit momenteel in de positieve hoek!). O, o, o, wat is mijn wolk toch roze.... Greetz, Eliza
Mij lijkt het bevallen in de zomer ook wel een warme klus (maar in februari werd hier de cv op 28 gezet, dat was ook warm hihi) Maar inderdaad het vooruizicht om verjaardagen in de tuin te kunnen vieren: Heerlijk! Wij zijn nu allemaal in de koude periode jarig, dus een keer buiten lijkt me heerlijk! Hihi Eliza, dankzij je positieve insteek begint mijn wolkje ook weer wat rozer te kleuren!
He Daantje98, bedankt voor de computerles, ennuh Nienke, dat van de foto's ga ik dit weekend maar eens proberen... Tante Pollewop, Ik heb ook 1x heftige buikpijn gehad rond week 6/7 maar dat zakte met een dag of twee wel weer af... Zolang je geen helder rood bloed ziet, niet bang worden en aan mooie dingen denken... Lintje probeer aan alle mooie dingen te denken en als je echt veel angst houdt, bel dan even met je verloskundige... Stress is helemaal niet goed, niet voor jou, maar zeker niet voor je beeb.... Ik ben nog steeds gezegend met een goed begin van mijn zwangerschap. voel me nog goed en oas nog in mijn broeken... Ook weet nu na onze eerste echo de rest van onze zwangerschap. Reacties waren allemaal erg leuk! Groetjes
@pollewop ja het is soms je best doen om positief te blijven helaas gaat het de mens veel makkelijker af om negatief te zijn geen idee waarom maar ja.. Ik heb 2 broeken van een vriendin overgenomen en verder heb ik nog het spul van de vorige keer. Ik kijk steeds wel voor wat nieuw spul maar mensen wat is zwangerschapsspul toch enorm duur zeg Oh ja zomer bevallen, ach dat heb ik met Huub ook gehad, augustus is niet eens altijd meer het warmst dus wat dat betreft had ik het toen in Juli misschien nog wel warmer.. Ik heb het ijskoud gehad tijdens mijn bevalling dus zo zie je maar weer, 2 dekens over me heen en dat op 18 juli
ik heb helaas geen spul meer van de vorige keer. Maar wij hebben gelukkig zo''n miss etam outlet in de buurt waar ik vast en zeker wat ga halen!
Pffff....wat hebben jullie al veel geschreven! Wat een nare berichten van Jannes, Angel en Lollifantje! Zo net voor kerst! Bah...je weet dat het voorkomt (mijn vorige zwangerscap eindigde ook in een MK) maar toch! Vandaag intake gehad bij de VK. Dinsdag eerste echo, wel aan de vroege kant, maar ik hoop heel erg een kloppend hartje te zien! Alle kwaaltjes wijzen op een goeie zwangerschap, maar je weet maar nooit!. De vorige keer had ik nergens last van! Nu was ik net als bij mijn eerste zwangerschap (van mijn dochter) ziek rond 6 weken en bij alles word ik misselijk! Chips eten is leuk, een paar uur misselijk daarna dus niet! Ik heb gemerkt dat je niet moet wachten totdat je omvalt van de honger met eten, dan valt alles zwaar op de maag. En dan heeft mijn papsie nog wel oliebollen gebakken voor ons! Dames, hele fijne jaarwisseling en 2007 wordt ons TOPJAAR!
Nou ik heb jullie wijze woorden opgevolgd en geprobeerd vandaag positief te blijven al vind ik wel dat je als zwangere vrouw lang moet wachten, en tja ik word best wel jaloers als iedereen met 7,8 en 9 weken verteld een echo te hebben gehad, ik wil dat ook! Tis ook mijn eerste zwangerschap en ik ben ook onzeker Vandaag positiebroeken en shirts gekocht alles zat me vervelend en hoezo duur die kleding? Ik heb nog nooit zo goedkoop kleding gekocht. 3 broeken en 3 shirts van mama licious. Normaal betaal ik voor een spijkerbroek ruim 100 euro nu nog niet eens 50 euro. Shoppen als zwangere vrouw I love it! (en mijn man ook)
Hoogzwanger zijn in de zomer is inderdaad echt niet lekker. Je kunt helemaal niet zo goed tegen de warmte, je enkels en voeten zwellen door het vocht zo op dat het niet meer leuk is. Wel lekker dat je heerlijk in de tuin kunt zitten. De vorige keer was ik in oktober uitgerekend en is Ruben in september geboren. Het was toen ook nog best wel warm, maar daardoor kun je ook eerder met je kindje naar buiten en dat is ook heerlijk!