augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Goedemorgen allemaal,

Nadat ik jullie had verteld over mijn zieke kat, heb ik vele keren een poging ondernomen om iets te schrijven , en het vervolgens niet gedaan.
    Ons eigen onderdeel is toch wel persoonlijk, en dat liep niet echt lekker allemaal.

Eerst maar even een kat update : na 1,5 week opname mocht ze vrijdag naar huis, nog steeds niet goed.
    Ze heeft bij overgeven ( iets wat ze nooit deed) haar slokdarm beschadigt en verwijd. Als het goedkomt duurt dat een maand.
    Ik geef haar drie keer per dag twee spuiten ( ja die met naald), en heb niet het idee dat het beter gaat. Vandaag weer bellen met de internist ( jawel die heb je voor dieren ook). Ik vrees het ergste, maar als haar kwaliteit van leven niet verbeterd ga ik wel een moeilijke beslissing nemen.

en nu verder met iedereen's zwangerschaps zaken. Ik heb ruim 20 blz ingehaald ( en dat is niet alles )

Miza: wat balen van je contract. Begrijp ik goed dat je onder een speciale regeling viel?

ik lees over zwangerschapsverlof... Daar heb ik ook echt zin in. Dat had ik niet van mezelf verwacht
    ( als workaholic) . Lekker knutselen en world of warcraft spelen. ik kom mijn dagen wel door denk ik zo :)

Mamlieske, dat commentaar op gewicht.... ik ken het. ik trek het me ook aan, maar besef me in heldere buiten ook wle dat het meestal positief bedoelt is en alleen op je buik slaat.
    ( zelfs mijn VK zei het, je kan wel zien dat het een tweede is , echt al een flinke buik )

Ook hier die benauwdheid, kortademigheid en hartkloppingen een bekend fenomeen. Tsjongen en dat voor mij ( ik die vorig jaar rond deze tijd op het randje van topsport zat )

Sterkte voor iedereen met last van de rug, dito hier. vorig jaar een hernia gehad ( waarschijnlijk beschadiging na val tijdens wedstrijd oid)
    En die voel ik nu weer :(

Mamalieske, goed zo dat je niet akkoord gaat! vechten, probeer de moed erin te houden. Als ze je weg willen hebben zullen ze betalen en niet zo'n klein beetje ook !

Lintje, wat een gedoe met jouw buik, gelukkig wordt het goed in de gaten gehouden.

En Sonjaw : groot gelijk. Buurman komt uiteraard alleen eten als je er allebei zin in hebt. Als het nou de eerste keer was dat je vriend geen nee kan zeggen ( dat overkomt iedereen wel eens) maar elk weekend.... pffffff . en dan die buurman met zo'n bord voor zijn kop, dat is ook erg lastig nee zeggen .

Weet je al meer Borsatofan ? Al die buikkrampen bij de augustus mama's bevallen me niets

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hee wannabe, fijn dat je een update geeft vroeg me al af hoe het met jullie zou zijn.

Tjee je kat die zo ziek is, ik heb er zelf hier ook 2 en behandel ze als mijn kindjes dus ik begrijp je emoties en zorgen. Moet wel zeggen dat ik het knap van je vind dat je voor zijn vruegde kiest en niet voor jou vreugde.... ook al is dat zo moeilijk! Ik heb zo regelmatig afscheid moeten nemen van een huisdier toen ik kleiner was (wij hadden altijd pech) en je weet dan wel dat je het beste doet.... maar het is dan erg dubbel.

Sterkte met je poezebeest Wannabe! Ik hoop dat al die spuitjes gaan doen wat ze moeten doen!

3. hoi meiden

Jeetje borsatofan dat is schrikken zeg. Kan me voorstellen dat je hubbie zich kei zorgen maakt. Ik hoop dat het allemaal meevalt en vooral dat de pijn snel ophoud. En inderdaad toitoitoi met ophouden van je plas.... 2 uur pfiew... :confused:

Mammalies ik hoop dat je gewoon iets hebt gegeten wat niet lekker is gevallen en dat de collitus zich voorlopig nog een hele tijd stilhoudt. Tot ver ver ver ver ná de bevalling als het ff kan ;)

Poezie hihihi wat lief dat neefje van je. Arme kind heeft er een jeugdtrauma bij hihihi. Ik heb ook dat ik bij die kleintjes soms zo veel moeite moet doen om niet te lachen als ze helemaal overstuur zijn. Erg is dat hé. Vin ik dan zo zielug want dan voelen ze zich niet serieus genomen, maar soms kan ik er niks an doen :rolleyes:

Nienke morgen al de kinderwagen en maxo cosi. Wauw, die van mij komen pas in week 37. Word ik af en toe wel nerveus van. Wat als de kleine eerder komt... Maar ja, ut zal wel meevallen. Maxi cosi kan ik dan wel van mijn zus of een vriendin lenen

Ik word sowieso onderhand af en toe wel een petit peu nerveus hoor, hebben jullie dat ook? De 30 weken grens komt nu wel erg dichtbij en dan gaat het aftellen toch echt beginnen. Manlief is gelukkig vandaag wel bezig met de kinderkamer. Das fijn

Ik heb daarstraks een uur in het ziekenhuis gezeten vanwege de suikertesten vandaag. God wat was ik PISSIG zeg :evil: . De vk had tegen me gezegd dat ik voorrang zou krijgen voor zo'n suiker dagmarathon. Nou mooi niet, ik mocht achteraan in de rij en een uur wortel schieten terwijl ik nuchter was en beeb begon te trappen van de honger :confused: !!!

Nu moet ik om 11 uur weer, een uur na de lunch en vanavond een uur na het avondeten...... :rolleyes: De volgend keren mag ik dan wél voorpiepen. Ik zeg: ja anders was ik ook niet meer teruggekomen zeg als ik iedere keer een uur moet zitten :evil: !!

Ik had daarstraks nuchter 4,2. Geloof dat dat heel erg keurig is :rolleyes:
    Nou ja, maar afwachten hoe de rest van de dag gaat. Mijn zus heeft tijdens haar laatste zwangerschap ook deze oefening gehad en die had ook de hele dag werkelijk té keurige suikerwaardes. Bah daar gaat je dag dan... Flauwekul allemaal

Nou meiden
    Ik kom vandaag vast nog wel weer ff aanwaaien
    Groetjes Kirsten

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Poeizie...heb die wasmanie ook, alleen heb ik hem al heel errug lang. Vandaar dat we dan ook maar een inloopkast hebben laten plaatsen, dan is er tenminste genoeg ruimte. Alles op kleur, soort etc…eigenlijk best ziekelijk…hmmmm

Mamalieske, heb jij nu al geen navel meer? Gelukkig heb ik nog wel mijn kleine gaatje, lijkt me zo eng als ie gaat ploppen, maar vrees dat het hier dan binnenkort ook gaat gebeuren.
    En toch de 3D echo, zo gaaf, ik wilde hem eigenlijk niet, maar mijn man wel, en echt in een woord GEWELDIG! Je ziet echt je beebje en kan gewoon dingetjes herkennen. Ga je zeker van genieten, met hoeveel weken wil je hem graag hebben?

Lintje, niet te veel doen he! Gewoon rustig een beetje spreiden over de hele week ;) Anders blijft er niets meer over.

Ien, straks ontvangen we van jou een berichtje met allemaal willekeurige letters -> Ien in slaap gevallen op toetsenbord…werkse meid!

Borsatofan, dat is even flink schrikken, hopelijk kom je er vanaf met zoiets ‘onschuldigs’ als een blaasontsteking. Laat je het ons straks nog wel even weten?
    En alvast veel plezier voor vanavond, even lekker gluren :)

Wannabe, fijn om weer even wat van je te horen! Hoop dat het met poezebeest toch nog even wat beter gaat. Moet er niet aan denken als een van mijn katten ziek wordt…en ze worden alweer een dagje ouder :(

Hopla, het houdt je lekker bezig, zo’n dagje prikken op suiker ;)

Hier vanochtend al rond zessen wakker, mijn man moest om zeven uur weer richting Schiphol. Maar vrijdag komt ie alweer terug. Begin hier dus alweer een beetje in te storten en heb zo’n trek in lunch, maar het is nog veel te vroeg…:(

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Goedemorgen dames,

Hier wederom een slechte nacht achter de rug. Ik heb dus ook darmproblemen. Mijn spastische darm hield zich iedere keer redelijk maar nu dus niet meer. Was al een aantal dagen wat verstopt en nu dus, net als mamalieske aan de diaritus. Ben er vannacht drie keer uit geweest met ontzettende buikpijn (puur van de darmen hoor daar kan ik erg naar van worden). Ik netjes mannetje gevraagd of hij me even in de gaten wilde houden (ik wil nog wel eens bijna flauw vallen van de pijn tijdens zo'n stuip en wordt dan heel slap) maar toen ik boven kwam lag tie in diepe slaap. De volgende keren dat ik weer met zo'n stuip naar het toilet ging heb ik m'n mobiel maar in mijn badjas zak gestopt, denk dan bel ik hem wel, hahahaaah. Wedden dat ie dan wel gelijk rechtop in bed zit? Maar gelukkig was dat allemaal niet nodig. Hoop wel dat mijn darmpjes snel weer op regel zijn want het voelt niet bepaald lekker daar allemaal beneden!

Wat schrikken Borsatofan! Het is hier inderdaad wel wat zo met de augustus mama's zeg, met al die buikkrampen. En dan ook nog eens twee uur je pies op moeten houden zeg, oei! :confused: Daar zou ik ook grote moeite mee hebben. Ga voor je duimen dat het allemaal nogal mee valt hoor.

Ik las nog iets over navels.... Ik heb mijn piercing nog in maar dat is niet lang meer denk ik. Ook ik heb een diepe navel maar deze wordt inderdaad steeds ondieper en ben bang dat ie binnen een paar weken toch echt gaat ploppen. Zijn er ook meiden hier die een zwangerschapspiercing hebben? Of al eens gehad hebben? Ben benieuwd naar de ervaring daar in. Zit te twijfelen of ik hem er zolang uithaal (heb hem al zo'n 9 jaar dus denk niet dat ie nog dichtgroeit) of dat ik een zwangerschapspiercing haal.....

Hmmm, de rest ben ik al weer vergeten, sorry.... Ik moet zo even naar het gemeentehuis (daar werk ik dus ook nog, dus vind het wel een beetje raar terwijl ik nu thuis zit) want mijn rijbewijs verloopt over een week. Nu rijdt ik niet veel auto meer maar ja, stel dat ik toch weg moet (in ieder geval rijdt ik momenteel nog naar de controle van de verloskundige) en er gebeurd wat dan heb je echt een probleem, dus toch maar even heen... Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten want ik ben al zo moe en heb al overal last van. :(

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    JEEEEEEEEEEEE wat hebben jullie al veel geschreven zeg vanmorgen

Nou hoop dat ik het nog allemaal weet.
    Over de navel mijn steek al een tijdje naar buiten maar had een hele platte.

Borsato sterkte moet er niet aan denken niet piessen.

Fibi wat rot met die darmen.
    Ben er vanacht ook een paar keer uit geweest om te plassen en had een paar keer goede steken in m'n buik auauau.

Wannabe sterkte met je poes hoop dat het nog goed komt.

Hopla moet er niet aan denken zo heel de dag door prikken.
    Ik moet ook nog steeds laten prikken maar moet het nu wel gaan doen want moet volgende dinsdag naar de vk en die wil natuurlijk de uitslag.
    Nou verder weet ik het niet meer.

Hier vanmorgen ook al vroeg uit de veren.Ati maar weg gebracht regende een beetje.Auto naar de monteur voor een beurt en nog wat en Apk.Heb gelukkig een auto van hem mee dus kan gewoon verder.Gelijk het paard ook maar even gedaan.Daar even gezeten en met de meiden gekletst zie ze zo weinig nu.Maar ben nu eigenlijk al weer druk moet de mand van de hond schoon maken heb hem verkocht komen ze zo halen.Wat is mp toch een uit komst 1 van m'n fretten kooien ook al verkocht ze hebben er gewoon om gevochten tegen elkaar opbieden is erg leuk om te zien.
    Nu de andere nog.Fretten kinderen krijgen morgen of overmorgen de nieuwe kooi heb hem besteld.Hondlief vanmiddag alles nieuw.En dan over 2 wk m'n woonkamer een nieuwe vloer.Oja moet het grofvuil nog bellen voor dan laminaat,tegels en banken moeten dan weg.Heerlijk zo alles nieuw.

Nou ga de mand nog een sopbeurt geven en dan hier in huis wat doen.
    Niet te veel schrijven he maar ik loop wel regelmatig langs de com.hihi

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nou nou, Sonjaw zo te horen hebben jullie nog genoeg te doen. Maar ja, dan héb je straks natuurlijk ook wat hè! ;) Ik vind het ook altijd heerlijk om mijn huisdieren in het "nieuw" te steken. Mijn mannetje en ik hebben voor de caafjes zelf een flat gemaakt (ik bedacht en getekend en mannetje gemaakt, heb een beetje geassisteerd, hahahaah). Maar die is ook erg naar mijn zin geworden en staat ook erg leuk zo in de keuken.

Ben net dus even mijn rijbewijs wezen verlengen. Even een kort babbeltje met mijn collega's daar. Heb de auto daar pal voor de deur gezet omdat ik anders nog verder moest lopen. Ik zag wel een vrouw voor het raam staan van: Hé wat moet dat? en toen ik (moeilijk) uitstapte en ze zag dat ik zwanger was (en waggelde, hahahaah) ging ze snel weer zitten zo van: oké, geen probleem! Is het toch nog ergens goed voor die dikke buik. Daarna nog even naar de drogist geweest want daar kan ik ook pal voor de deur staan (tja je moet wat) en heb even een nieuwe fles met Palmers creme voor m'n buik gekocht, mijn flesje die ik nu heb is toch echt bijna leeg nu. Ook maar een paar goede inlegkruisjes gehaald (gebruik ik anders nooit maar nu met dat rare bruinbloed gebeuren wil ik het goed in de gaten houden natuurlijk). Ik had mannetje laatst gevraagd of hij ze mee wilde nemen bij de super gelijk met de boodschappen maar die kwam met maandverband thuis ipv inlegkruisjes, de schat. En ik heb toch liever iets wat zo dun mogelijk is hoor als je dan toch moet....

8. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nou ik ben nog wakker hoor kiki! Maar gekke tekens kun je wel verwachten, moet soms 3x iets typen voordat het er werkelijk goed staat....

Dat met die navel heb ik ook...
    Lag gisteren in bad, komt arno binnen en die zegt je navel gaat weg, ik nog zo van ja hoor grappig, maar hij is idd een stuk minder diep! Ben ook erg benieuwd of ie nog naar buiten komt de komende weken, lijkt me zo'n maf gezicht...

Wanabe succes met de kat en die plaszakjes (waarover ze het hadden bij zwanger en werk) zijn te verkrijgen via de anwb, vind ze alleen nog wel prijzig, maar bij hoge nood zijn ze denk ik wel handig.

Borsato is het nog gelukt met het (niet) plassen?

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Wat betreft navels, die hoef je niet "kwijt te raken" hoor, ik had de vorige keer een gigabuik, maar nog steeds een navel ;) dus ik verwacht hem nu ook gewoon te houden, mijn oude vertrouwde gat in mijn buik :)

Verder kan ik het weer niet bijfietsen, ben vreselijk lam vandaag, gistermiddag naar ballorig geweest emt een stel vriendinnen hun mannen en kinderen, razend gezellig maar oh wat vermoeiend zo'n warm speelgebeuren ;) dus vergeeft me dat ik alle andere onderwerpen maar weer gewoon oversla ;)

10. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Zo, ik ben klaar met m'n kluswoede ;)
    Zit nu lekker een tosti te eten. Ga zo maar ff het dorp in hier, lekker een wandelingetje maken..

sonjaw, jij suc6 met Schoonmaken ;)

Borsato, heb je het nog vol gehouden?

Wannabe, sterkte met poezebeest! Hoop dat het allemaal goed komt. Weet hoeveel zo'n beessie kan betekenen voor je!

Hopla, jij suc6 met je ziekenhuisbezoekjes..

Ien, volgens mij ben je echt in slaap gevallen he?

kiki80, inmiddels genoten van je lunch? ;) Leef hier ook van maaltijd naar maaltijd ( en van tussendoortje naar tussendoortje :oops: )

Hopla, hier nog geen zenuwtjes, probeer er nog niet te veel bij stil te staan... :rolleyes: Maar als ik ga malen......kan ik me toch wel een beetje zorgen gaan maken hoor :rolleyes:

11. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi meiden,

Hier ben ik dan ook weer een keertje.

Vrijdag hadden we een huwelijk van vrienden in Enschede. Echt een hele mooie dag, maar om 20.00 uur was ik al helemaal bekaf. En het feest duurde tot 00.30 uur. Mijn man moest filmen, dus we konden ook niet naar onze slaaplocatie (bed en breakfast).
    Er zat trouwens helemaal geen slot op onze slaapkamerdeur. En ja hoor...tot drie keer toe kwamen er 's nachts gasten in onze kamer. Whhaaaa! :x Staat er in 1 keer een vreemde man in je kamer! Gelukkig was mijn man bij me. Maar goed: van slapen kwam niet veel terecht.

Zaterdag voelde ik me helemaal belabberd en ik ben nu nog ontzettend moe van zo'n dagje weg. Pfff....Op sommige dagen voel ik me echt een oma: geen energie :(
    Nu wil ik alleen maar slapen, maar helaas: ik moet vanmiddag nog werken.

Groeten van Friezin

12. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    He daantje volgens mij ben jij de gene die slaapt hoor :)
    Heb 2 berichten voor jou nog een stukje achtergelaten!

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hier is de navel trouwens nog niet geplopt hoor, maar het scheelt niet veel!

Net een afspraak voor de 3d echo gemaakt en ik mag op mijn verjaardag om 20.30 komen, is dat geen te gek cadeau, mijn kindje zien op mijn geboortedag!
    Ben er eventjes hellemaal vol van.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Heerlijk gelunched, en vooral erg veel :oops:
    Waar komt die trek toch vandaan? Je hoeft toch maar 500 calorien extra per dag in te nemen?

15. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hebben ze mij ook verteld maar geloof er nix van :(
    Heb nog nooit zo veel kunnen eten en zo veel ben ik ook nog niet aangekomen
    Als je het snapt mag je het me vertellen :)

16. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Was zooo druk bezig met typen ( en doe er nogal lang over) dat we elkaar zijn mis gelopen! Echt waar! :oops:

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Grrrr, ben een sticker aan het bestellen voor m'n kamertje, wordt mijn creditcard weer eens niet geaccepteerd...en dan adverteren met wereldwijd de meest geaccepteerde kaart, ja overal behalve in Nederland!

Zo, dat lucht op :p

18. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Wat is er hier al weer heerlijk gebept!

We zijn gisteren goed verwend, het hele huis staat vol met bloemen en leuke dingen en ook de kleine is verwend met nieuwe kleding. Ik kan dus wel spreken van een geslaagde trouwdag. ;)
    De babykamer is ook door iedereen bewonderd en goedgekeurd. :D.
    Het leukste vind ik nog dat we iedereen nu aan het twijfelen hebben gezet met onze blauwe muur. Ik had alle meidenspulletjes bewust weggehaald en alleen universele dingen laten hangen en staan. Er zijn nu familieleden die denken dat er een jochie op komst is, haha.

Ik geloof dat Wannabe, naar mijn contract vroeg?
    Ik heb gewoon een jaarcontract, ben afgelopen januari begonnen bij een grote thuiszorgorganisatie. Ik ben thuishulp A en deze functie komt binnen deze thuiszorg helemaal te vervallen.
    Alle mensen die vanaf vorig jaar zijn aangenomen voor deze functie, gaan er weer uit, zo ik dus ook.
    We gaan straks vrolijk weer op zoek naar een andere baan. ;)
    En tot eind januari, zijn we nog in dienst van de thuiszorg.

Ik heb alleen voor deze baan vorig jaar mijn vaste baan opgezegd, het scheelde me enorm met de reistijd. Maar goed ik ben er van overtuigd, dat er wel weer een leuke blijvende werkplek gevonden word.

19. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hmm fijn he kiki als iets niet gaat zoals jij bedacht hebt.... Erg leuk dat internet gebeuren maar dan moet het wel werken!

Even een vraagje, wij hebben het nu al een tijdje over het wel of niet houden van een kraamfeest (ipv allemaal apart kraambezoek) aan beide zitten volgens ons zowel voor- als nadelen, dus we zijn er eigenlijk nog niet overuit.
    Hoe denken jullie over een kraamfeest?

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Persoonlijk zou ik nooit voor een kraamfeest gaan. Ik vind verjaardagen al vreselijk. Veel liever praat ik met iedereen even apart. Je hebt nooit genoeg tijd om genoeg tijd aan iedereen te besteden en dat vind ik gewoon zonde.
    Voor veel mensen is het een uitkomst, iedereen in een keer gehad.
    't Is een persoonlijke keuze.

Deel Deze Pagina