augustus 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Silly43, Nov 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1 keer is genoeg

2. Hoi meiden

Ik lig hier lekker op schema. Ben na het ontbijt en daarstraks na de lunch wezen prikken. Na ontbijt was het 6,3 en net na de lunch was het 6,0. Geen tekenen van zwangerschapssuiker dus vooralsnog. Vanavond om 7 uur nog 1 keer (verplicht om 6 uur eten) en dan heb ik deze oefening achter de rug. Waarschijnlijk dus loos alarm....

Ik had effe gezocht naar die plaszakjes. De reis naar Frankrijk zijn we gewoon ieder uur à 1,5 uur gestopt voor een kleine pipi. Maar zo'n zakje is misschien wel handig in noodgevallen... Ik heb gevonden dat ze € 6 euro kosten voor 3 zakjes (waar je twee keer in zou moeten kunnen plassen) en ze heten Traveljohn, verkrijgbaar bij anwb inderdaad http://www.traveljohn.nl/

Ik vind ze wel duur om voor iedere plas te gebruiken op zo'n reis.... ;) Maar voor noodgevallen denk ik dat ik het toch maar ga aanschaffen. Ik heb sowieso altijd plasproblemen, door de MS. Dus ik denk dat het mij vast wel eens van pas komt

Kiki wat irritant dat je creditcard niet pakt. Daar heb je dan ook niks aan

Borsatofan al nieuws?

Wannabe veel sterkte met je kat. Dat blijf ik wel een nadeel vinden van beestjes hoor. Die zorgen die je er om hebt... Ik hoop dat je voorlopig nog geen definitieve beslssing hoeft te nemen

Groetjes allemaal

3. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Zo, hehe, weer een uur nodig gehad om bij te lezen, alleen weer van alles vergeten :oops:

Morgen ga ik mijn urine voor controle wegbrengen.
    'S avonds om 18u. heb ik weer controole bij de VK, dus kan ik haar mijn buikkrampen van vrijdag vertellen.

De Navel is bij mij al Weken geleden naar buiten geploept.
    Ben niet anders meer gewend.

Vandaag maar weer even een buikfoto maken, is nu wel weer een aantal weekjes geleden.

Vanavond een informatieavond van de VK.
    Waar ik maar even heen ga met mijn vriend..

Maar zit met de vraag...
    Wel of geen kaart sturen naar mijn ex-schoonouders?
    Als ik het wel doe, krijg ik problemen (willen ze haar opzoeken), en doe ik het niet krijg ik ook problemen.
    Wie weet raad?

4. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    He meiden , ik heb weer wat.

Ik denk dat ik een schimmelinfectie heb :oops:

- branderig gevoel bij plassen
    - jeuk
    - groenerige afscheiding

Ik belde naar de dokters assistente en ze heeft een reseptje voor een
    inwendige infectie uitgeschreven.
    Ze vroeg geen eens naar mijn klachten :(
    Kan ze zomaar een resept uitschrijven dan zonder naar mijn klachten te vragen ? :(

Heeft iemand van jullie wel eens een schimmel infectie gehad?
    Had je toen de zelfde klachten ?
    Help ! :) :)

5. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb ook niets met een kraamfeest, ik vind het veel leuker om mensen apart te spreken dan mijn benen uit mijn lijf te lopen op zo'n feest en niemand te spreken ;)

6. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Da's dus ook wat wij 1 van de grootste minpunten vinden van zo'n kraamfeest, dat je niet iedereen even apart spreekt of in ieder geval niet veel tijd hebt voor mensen apart. Grootste voordeel lijkt me dus dat je gewoon in 1x al je bezoek krijgt en niet weken lang ieder weekend of 1 of meerdere avonden in de week bezoek krijgt.....
    Maar aan de andere kant ga je denk ik op zo'n feest ook weer meer mensen uitnodigen die anders misschien helemaal niet zouden komen op kraamvisite.....

7. hey dames met menstruatie pijntjes effe vraagje he is het rond deze tijd ook niet tijd voor de baby om in te dalen weet niet psies hoe dat voelt hoor want ik heb dat de vorige keer niet gehad maar ik heb nu wel erg last van mijn liezen er staat een soort van druk op plus dat ik steeds heel erg veel moet plassen

8. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    gummetje, volgens mij gaan ze bij de eerste keer pas rond de 35ste week indalen en bij de tweede nog later.. spreek alleen niet uit ervaring. heb ik ergens gelezen ;)

Hier geen kraamfeest, zijn toch aardig wat mensen die ik graag echt aan m'n bed wil hebben straks. Denk dat je veel mensen toch voor het feest al langs laat komen. familie en goede vrienden en die gene die ik er ( nog) niet bij wil hebben die hoef ik ook niet zo nodig op een kraamfeest.....

Tanja20, heb er hier al een gehad hoor. Dokter hoefde ook niet te kijken. Mijn beschrijving was duidelijk genoeg zei hij :) . Bij mij was de afschijding alleen niet groenig maar een beetje korrelig... :oops:En de jeuk :-# :-# .Wel vreemd dat ze niet naar je klachten vroegen hoor....

Loran, moeilijk....Denk dat ik persoonlijk wel een kaartje zou sturen.. maar blijft heel moeilijk. Denk dat niemand je echt raad kan geven meis, volg je gevoel hierin. Is en blijft jouw kind en jouw leven!

Hopla, blij dat het tot nu toe goed gaat...Hopelijk blijft het zo!

Miza...Humor! leuk als je zo je familie voor de gek kunt houden :thumup: Lekker dat jullie zo verwent zijn.

kiki80, al gelukt met je sticker?

9. zou goed kunnen hoor ik weet het ook niet psies

10. Hoi meiden

Hier ook een schimmelinfectie gehad in het begin van zwangerschap. De huisarts vroeg toen netjes of hij even zou kijken. Ik had nog nooit een schimmelinfectie gehad dus heb hem ff laten checken. Maar het schijnt heel normaal te zijn en veel voor te komen tijdens de zwangerschap dus misschien dat ze daarom gewoon creme meegeeft? Ik had met name jeuk en een branderig gevoel

Hier ook geen kraamfeest. Heb er wel over nagedacht maar in ons geval zouden het te veel mensen zijn om thuis te doen en te weinig mensen om echt iets af te huren ofzo. Wij sturen hier alleen kaartjes naar degenen waar we echt contact mee hebben. Verder hebben we ook wel veel familie in het buitenland of aan de andere kant van het land. Dus zo ontzettend veel visite verwachten we ook weer niet. Ik hoop dat het allemaal ook inderdaad meevalt en we ons er niet op verkijken ;)

Loran, ik zou denk ik wel een kaartje sturen naar zijn ouders. Maar dat is inderdaad héél erg persoonlijk en kun je echt alleen zelf beslissen. Hangt ook af van jouw band met hen voorheen. En hebben ze nu nog wel eens geïnformeerd naar jou tijdens de zwangerschap of niets meer?

Lastige situatie hoor. Biologisch gezien is het wel straks familie van je kindje. Maar jij kan het beste beoordelen of je hen erbij wilt of niet. Sterkte met beslissen in ieder geval

Daarnet hebben we even boodschappen gehaald. We hebben alvast moorkoppen meegenomen voor vanavond om te vieren dat ik geen zwangerschapssuiker heb (we gaan er maar ff vanuit dat vanavond ook waarde weer goed is). Vonden we wel humor eigenlijk zo'n suikerbom :)

Groetjes kirsten

11. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Auto is schooooooon!!! Heb er wel dik twee uren over gedaan, (excl. wasstraat, daar was ie eerst doorheen gegaan) want jeeminee, wat kan een auto vies zijn, overal zand en naalden van de kerstboom nog.. overal bonnetjes, pennen, papiertjes. Pfoeh.. Die velgen kreeg ik echt niet schoner. Hoop dat manlief trots op mij is.. :D
    Ik zou het inderdaad rustig aan doen.. maar volgens mij snapt mijn man niet zo goed dat rustig aan, heeeeel rustig aan is. De man van borsatofan was ongerust, maar de mijne niet hoor: "wil je iets minder bewegen 's nachts?" :confused: whahaha... moet nu ook wel lachen. Tijd voor heropvoeding van mijn man.

Navel hier nog niet uitgeplopt.. wel iets minder diep.. voelt ook raar als beeb eronder door zwemt..

Loran, ben nieuwsgierig naar jouw uitgeploepte navel. :D Kaartje naar ex-schoonouders, ehm.. wel doen, beter spijt van iets dat je gedaan hebt dan van iets wat je niet gedaan hebt. Stop er maar een briefje bij: “gezien de omstandigheden en mijn emotionele toestand is het voor mij beter als we even een paar weken wachten met kraamvisite, bedankt voor jullie begrip.”

Maar ik wil hem houden.. ik ben zo aan hem gehecht.. :cry:

borsatofan, ben benieuwd naar de uitslag.. ben je eindelijk niet meer ongesteld krijg je rotmenstruatiepijn..

Gummie; die van mij daalt niet in hoor, die zit in de draaimolen denk ik..

Kiki: ik begin zo langzamerhand te denken dat je in een kasteel woont, met je mooie keuken en je inloopkast…. En ook al een creditcard!

Fibi; een caafjes-flat.. Wauw! :D Haha, kwam je man met maandverband thuis.. Mijn man kwam in oktober nog met inlegkruisjes ipv maandverband.. dat werkt toch echt niet… wat een lieverds, die mannen.

Friezin; dat herken ik wel. Na een drukke dag of lange avond moet ik twee dagen bijkomen.. Maarreh, geen slot op de deur en vreemde mensen… IIIAAAhhh

Wannabe; ik ben blij dat je weer even een bericht hebt geplaatst. Heel veel sterkte met je poes, heel verdrietig, arm beestje.

Miza.. zooow, leuke trouwdag! Leuk he, mensen op het verkeerde been zetten met je blauwe muur..

Ien, kraamfeest.. pfoeh, lijkt me zo’n gedoe. Loop ik het iedereen naar de zin te maken… nee, dan maar kraamvisite.. maar wel gedoseerd en alleen als ik dat wil. (ik ga lekker egoistisch zijn)

Tanja… groenig? (komkommers horen in de koelkast…) Maar wat naar zeg. Ik vind het wel raar dat je zomaar een recept krijgt. Heb het zelf nog niet ervaren, een schimmelinfectie, hoop dat je er snel van af komt.

Kirsten, zo.. goed excuus voor moorkoppen.. ooo jammie, ik vraag mijn man om er ook even wat te kopen.. ik ga straks dan maar even vieren dat ik de auto heb schoongemaakt.

Zooow.. iedereen weer gehad?

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hopla, ik wil ook iets vieren met moorkoppen...mmm, ik verzin nog wel iets, en haal een doos negerzoenen, voor vanavond bij grey's anatomy :p

Miza, ik moet erg lachen om je blauwe muur verhaal! Geweldig dat mensen zo ontzettend naar kleurtjes kijken. Op mijn lila lamp met paarse bloemetjes werd ook al gezegd of het toch niet een meisje is ;)

Lintje, de bepqueen is back!
    Naalden van de kerstboom...nu nog :confused:
    En ja, ik woon in een kasteel :) Maar dan in een doodnormale nieuwbouwwijk met zeer aparte huizen, maar meer dan 135m2 zit er niet in hoor! Wel heb ik drie buren...ra ra ra, hoe kan dat?
    En een creditcard is wel erg handig hoor, als je veel in het buitenland zit, en zeker voor mijn man is dat geen overbodige luxe...en tja, dan een gratis partnerkaart...ongelimiteerd :) :) :) Maar ik heb gelukkig nooit commentaar gehad op mijn gebruik ervan!

13. AmanChel

AmanChel Bekend lid

Nov 6, 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik zelf vind een kraamfeest wel heel erg gaaf.. en heb er ook over zitten denken omdat ik het voor mijn dochtertje fijner had gevonden..
    Maar ik stuur niet zoveel kaartjes buiten de naaste familie en vrienden en tja die komen toch wel.. Conslusie heeft weinig zin.. Maar vind het zeker wel heel erg leuk!

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Ik wil geen kraamfeest. Zoiets doe je toch meestal wat later na de bevalling, maar er zijn altijd mensen die toch al eerder willen komen en dan heb je alsnog dubbele visite. Bij onze eerste hebben we tijdens de kraamweek 1 bezoek per dag gepland, maar ik denk dat ik het nu zelfs nog anders doe: tijdens de kraamtijd alleen directe familie en de rest daarna pas. Iedere dag visite werd me teveel, ik kon er op het laatst niet meer tegen en heb echt de visite weggekeken.

Een navel: weet niet waar het is gebleven, het is helemaal afgevlakt! Misschien dat ie nog een beetje gaat uitploepen, maar ik denk dat het net als de eerste keer gewoon vlak wordt.

Ik heb zojuist ook nog mijn werkgever gebeld, ik heb nu 5 dagen vrij gehad maar ben helemaal op. Heb veel last van harde buiken (paar per uur) en de VK adviseerde me toch meer rust te nemen. Vond het doodeng om te bellen, maar het gaat gewoon niet meer. Slaap slecht door de bi en dan kom je moe op je werk. Vervolgens probeer ik in een halve dag het werk van een hele dag te proppen dus lekker stressen. :( Dat is natuurlijk ook niet goed. Ik roep altijd dat ik een zittende baan heb maar de VK zei ook al dat het meer klonk als een rennende baan, en dat is natuurlijk ook zo. Ik ga morgen in ieder geval niet werken, heb wel telefonisch overleg want ik zat natuurlijk meteen weer in de stress over de werkzaamheden die dan blijven liggen. Ik kan het gewoon niet loslaten GRRRRR

15. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    ooow, ja voor bij Grey's Anatomy.. is dit de laatste aflevering van dit seizoen? Hoop dat de potentiele autokopers op tijd weer weg zijn.

Ehm.. sterker nog, van kerst 2005 :oops:

rechtsbuur, linksbuur en overbuur?

16. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Kuki, RUSTIG AAN! er zit een beebje in je buik ;)

17. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Jaaaa mam ;)

18. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik ben alvast aan het oefenen.. lijkt het al wat? ;)

19. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Nou, voorheen had ik een hele goede band met hun.
    Totdat ik besloot om alleen verder te gaan, aangezien ik niets meer voor mijn ex voelde (behalve haat etc.)
    Ook heb ik toen besloten geen contact te willen.
    Voorheen hielden ze zich op de hoogte d.m.v. de beebiesite, maar die heb ik om die reden dus ook veranderd in een ander naam.
    Want het was mijn schuld dat mijn ex vreemd ging, dat ik zwanger was etc.
    Ook was toen ineens belangrijk dat mijn ex-schoonzus een dochter kreeg.

Denk dat ik een email ga sturen als ik bevallen ben.
    Daarin ook duidelijk vermelden dat ik nog steeds geen contact wil, en verder ga met mijn kleine meid, en met mijn nieuwe vriend.

Maar goed..
    Ga nu even gauw een foto maken.. ook van mijn geplopte navel :) voor de liefhebber :)

20. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn

Share This Page