Hallo Dames, Wat schrijven jullie toch veel, en vooral erg snel! En iedereen heeft zorgen, dat zal vanaf nu standaard zijn, volgens mij hoort dat echt bij het ouderschap. Maar genieten is er nu nog niet echt bij voor mij...de misselijkheid is niet te houden...wordt er echt gek van. Wel bedankt voor al jullie tips, werkt vaak vijf minuten en dan is het weer terug Kan er wel om janken. Maar het hoort erbij. Daardoor zit ik nu wel met het dilemma oud en nieuw. Wij vieren dit altijd met een grote groep vrienden. Dat ik geen alcohol drink gaat al opvallen, maar dat lukt nog wel met een antibiotica smoesje (en ik ben zo'n ongelooflijk slechte leugenaar). Maar mijn witte gezicht, non-interesse in voedsel en voortdurend gapen moet opvallen. En nog vervelender is dat we daar ook overnachten, een slaapfeestje in de huiskamer en ik moet 's nachts echt tien keer naar het toilet, veel crackers eten, en veel kopjes thee drinken....hellup!
Eliza: inderdaad wijze worden, maar o zo waar. Ik vind het ook wel leuk om in de zomer zwanger te zijn. Net wat je zegt: lekker van die zomerjurkjes aan enzo. Van mijn zoontje was ik in de winter zwanger en zat die hele dikke buik verstopt onder een dikke winterjas. Tenminste de laateste weken heb ik met een open jas gelopen want die kon niet meer dicht. Daar heb je in de zomer allemaal geen last van pollewop@ bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik voor het eerst een positiebroek aan met 18 weken. Daarvoor had ik van die heupbroeken en dat kan best nog wel lang. Maar nu ziet het er naar uit dat ik wat eerder positiekleding aan moet doen want mijn buik is echt opgezet. Ik hoop nog wel te kunnen wachten tot een week of 12, 13 totdat we het verteld hebben Getver ik was de laatste week echt onwijs positief dat het allemaal wel goed zou zitten, krijg ik vannacht een stomme droom dat ik op de wc bij het afvegen helder rood bloed verlies! Maar gelukkig was de gedachte die ik toen had. Oh, balen maar gelukkig is het niks ernstigs...Dat wist ik schijnbaar al in die droom. Maar toch zit ik er dan weer aan te denken, net nu het zo goed ging...die stomme dromen ook altijd. De meeeeste droooomen zijn bedrog, lalalalalalalalalala {|=
Hoi meiden. Ik ben even weg geweest maar ik ben er weer hoor. Ik had even geen zin om te reageren hoewel ik wel ben blijven lezen en wat schrijven julie veel zeg,wel leuk hoor. Ik ben nog steeds erg misselijk en moet echt om de zo veel tijd wat eten wil ik mij een beetje lekker voelen dus dat is wat minder fijn. Ik kan soms ook niet echt genieten van mijn zwangerschap doordat ik zo misselijk ben. Ik kan ook zo maar uit het niets gaan huilen omdat het me even te veel is allemaal. Maar mijn lieve mannetje helpt mij er zo goed door heen, dat helpt mij ook om positief te blijven. Veel voedsel zoals aardappelen en groente en vegetarisch vlees kan ik niet meer zien of ik ga al over mijn nek. Bij sommige van julie lees ik dat ze al een buikje krijgen. Nou bij mij nog niet hoor hoewel ik wel merk dat mijn buik erg gespannen is en mijn huid erg strak is en dat is wel leuk om te voelen. Mijn broeken pas ik nog wel en mijn borsten worden ook wel groot maar mijn bh kan ik nog wel aan. Ga wel kijken voor een grotere maat want het kan nog net nu met mijn maatje B75. Bij een eerste zwangerschap is het bekend dat een buikje op zich kan laten wachten dus dat doen we maar he Ik heb mij aangemeld bij moeders voor moeders en vandaag heb ik een mooi boek gekregen en echt alles staat er in wat belangerijk is dus een super goed boek. Ik doe het natuurlijk om vrouwen te helpen die niet zwanger kunnen raken maar zo'n mooi boek is wel erg leuk hoor. Mijn collega is ook zwanger geraakt door moeders voor moeders dus dat is leuk om te horen. Ik lees ook veel over het vertellen dat je zwanger bent aan je ouders en dat onderwerp ligt bij mij een beetje gevoelig omdat ik al 2 jaar geen kontakt heb met mijn ouders door omstandigeheden. Ik wil het wel graag vertellen al is het alleen maar dat ze weten dat ze straks een kleinkind hebben want ik kan niet leven met de gedachte dat ze dat nooit weten. Maar het is moeilijk dus ik ben nog druk bezig met hoe ik het ga vertellen en waneer. Iedereen in onze omgeving leeft zo met ons mee en dat is erg fijn op de momenten dat ik mij erg beroerd voel. En ik heb hele lieve collega's op het werk die zo mee leven en altijd vragen hoe het gaat. Van een collega heb ik een leuk boekje te leen gehad die ik fijn ga lezen. We zijn druk bezig thuis met opruimen van de zolder en straks het kamertje waar straks ons kindje komt te slapen en o wat kan ik daar van genieten. Mijn vriend vind het ook zo leuk allemaal en is bezig met opruimen en de kasten in elkaar zetten die we gekocht hebben voor op zolder. We zijn toch wel erg zwanger samen hoor en dat is zo fijn. Als hij over onze zwangerschap praat is hij zo trots en zijn ogen glinsteren dan helemaal. Ik maak mij niet zo druk om een mk omdat ik zo misselijk ben dat het wel goed moet zitten daar binnen. Ons kindje heeft het denk ik wel naar z'n zin en is lekker aan het nestellen. Ik leef wel erg mee met de meiden die wel een mk hebben gahad want het lijkt mij een groot verlies en veel verdriet. Ik wens deze meiden heel veel sterkte en hopelijk na alle verdriet weer snel zwanger en dat het dan goed mag blijven gaan. Wat een verslag van mij he maar ja dat krijg je als je even niet geschreven hebt Volgende week donderdag 4 Jan onze eerste gesprek bij de vk en dan ook de termijn echo dus ik kijk er erg naar uit. Ben zo benieuwd wat we te zien krijgen op de echo. Snoepen kan ik wel als de beste,ik heb net een heerlijke appelflap op. Gisteren avond tijdns het werken had ik zo'n trek in pattat dat ik naar de snackbar ging en een heerlijk pattatje met heb gehaald en o wat was dat lekker. Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte van mijn zwangerschap leventje en ik blijf lezen hier en als ik zin heb reageer ik ook. Maar soms ben ik te moe om te reageren of te beroerd dus ben ik er even niet. Het alle beste voor iedereen en een hele dikke knuffel van Teddy. DOEI.
Wat een verhaal Teddy! Fijn dat het op zich wel goed gaat! Ik heb wel precies hetzelfde als jij...ik ben bijna dagelijks online maar heb de puf niet om te reageren! Die roze wolk daar ben ik al afgevallen..pfff wat een misselijkheid..de hele dag door en zoo ontzettend moe! De kerstdagen gingen volledig aan me voorbij: lag op de bank of boven t toilet :x En over mn stemmingswisselingen maar te zwijgen :x Ben erg snel boos en negatief. Terwijl ik normaal altijd vrolijk ben! Maar ja....hoort er allemaal bij he! Ik ben ook al erg aangekomen hoor...maar denk dat het vooral komt omdat ik ook gestopt ben met roken dus dan komt het extra hard aan. Heb de bovenste knoop al standaard open. Heb al gekeken in de winkels maar zag zo snel niet wat......positiebroeken kunnen nu toch nog niet? Denk dat ik maar een maat groter koop.... Lieve meiden ik wil jullie alvast een spetterend uiteinde wensen en een geweldig nieuwjaar! xx Pfffff...nou ben er moe van hoor hahaha...maar ik lees altijd mee!
alice wat naar voor je dat je je zo beroerd voeld maar ik vind het wel fijn dat er nog iemand is die ook zo als mij niet lekker is dat geeft mij weer wat steun. Ik hoop dat het snel beter met je mag gaan Doei Teddy.
Inderdaad! Steunen elkaar maar gewoon...en als ik weer zo draaierig ben denk ik: ben gelukkig niet de enige! We komen er wel door hoor!
Nu ik toch bezig ben heb ik een vraagje.... Hoe gaat het nu bij jullie met de sex? Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben het, sinds we het weten 6 dec, niet meer gedaan Erg toch...het komt omdat ik geen zin heb en mn mannetje was de eerste dagen in ieder geval bang. Ik heb hem nu gezegd dat het gewoon moet kunnen maar ondertussen is er nog steeds niks gebeurt.. En terwijl mn lief de afgelopen maanden volop er tegen aan mocht haha.... Ik denk wel dat het binnenkort weer goed komt.....hoe is dat bij jullie? Liefs
Nou alice maak je geen zorgen hoor want bij ons is het ook al een tijdje weg de sex dan he. Ik heb echt geen zin hoewel ik normalieter gek ben op sex Maar we kruipen lekker vaak tegen elkaar aan op de bank of in bed en knuffelen dan lekker en dat is ook erg intiem en fijn. Het komt vast en zeker wel goed en geniet onder tussen fijn van elkaar door lekker te knuffelen en lief zijn voor elkaar. Doei Teddy.
Hallo, Ook ik wil me bij jullie aan sluiten, heb 2e kerstdag een testje gedaan en ja hoor......positief! Volgens de berekening ben ik 31 augustus uitgerekend, dus val ik nog net bij de augustus mama´s. Ik voel me prima heb (nog) geen last van kwaaltjes en hoop dat zo ook maar te houden. Groetjes Wendy
Welkom Wendy! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Bedankt Teddy, ben ik weer niet de enige..pfieuw! Liefs
ik en mijn vriend hebben het van de week (eerste kerstdag) het weer een keer gedaan ( na 1 dec. niet meer) En ik moet zeggen, dat ik me er (nog) niet erg gemakkelijk bij voelde. Dus tjah.. pech voor hem, maar momenterel nog niet hoor..
hihi nou hier is de sex ook wel minder hoor! Maardat komt vooral omdat ik tussen 9 en 10 al onder de dekens kruip. Maar het is niet zo dat het dus helemaal niet meer gebeurd, maar idd niet meer zo veel als eerst.. Wendy welkom hier!
Hier het zelfde verhaal, zeker als je het vergelijkt met de "klusperiode" staat het nu op een laag pitje... Maare de keren dat het wel gebeurt genieten we er allebij meer van Hier begint de misselijkheid ook steeds meer op te spelen, hoef alleen nog niet boven de pot te gaan hangen dus mag van geluk spreken. Wendy, gefeliciteerd! enne welkom hier.. teddy, heb ook dat ik zowat over m'n nek ga als ik aan dingen denk die ik hiervoor heerlijk vond, tartex bv.. niet meer aandenken nu ale: enne sterkte met het vertellen.. kiki80, hadden hier het zelfde dilemma. Vieren oud en nieuw ook met een groep vrienden. Aangezien ik nooit vies was van een wijntje denk ik dat het ze ook wel gaat opvallen als ik nix drink. Heb ook eraan gedacht om een smoes te verzinnen maar heb geen zin om zo iets moois voor me te blijven houden. Hier vertellen we ze het dus gewoon Voor de rest, als ik jullie niet meer spreek, hele fijne jaarwisseling en alvast de mooiste wensen.. Dikke knuf daantje
Nou hier is de dame van moeders voor moeders net weg en ik had weer een hele vette positieve test heerlijk is dat zeg Hier hebben we het al aan iedereen verteld dus hoeven niets meer te verbergen
hihi, leuk die verhalen over sex... ik maakte me er niet zo druk over, maar mijn man wilde niet voor de eerste echo... Nu alles goed is, is het gevoel ook weer een stuk beter.... Gelukkig hadden wij een redelijk vroege echo.... Meiden ik kan me heel goed voorstellen dat als je je niet lekker voelt je ook niet hele verhalen wilt schrijven..ennuh dit is ook geen verplichting, gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt... Ik wens hierbij iedereen een hele fijne jaarwisseling en een TOP 2007! Veel liefs
Hallo Meiden, Al een tijd niet meer op t forum geweest. Heb namelijk van de week bloed verloren. Was en ben nog steeds bang dat er iets niet goed zit. Heb wel een echo laten maken waar alles er nog goed op uitzag maar inmiddels verlies ik nu al 3 dagen telkens wat bloed. Ik voel me verder hartstikke goed.. Haast geen kwaaltjes of iets... vind ik ook al verdacht. Ik hoop dat alles goed blijft gaan.. ik blijf jullie verhalen in ieder geval lezen hoor
teddy wat jij hebt met het vertellen aan je ouders, hebben wij met het vertellen aan mijn schoonouders... we hebben ze al meer dan een jaar niet meer gezien en of gesproken en de laatste keer was een ramp... dus ja, hoe moet je dat dan doen.... heb jij al een idee... heb nu al nachtmerries als ik er aan denk, dat zij, mijn schoonmonster, straks mijn baby vast heeft.... erg toch he... hoe is het met jullie allemaal...? ik ben ook uitgerekend in augustus, maar schrijf mee met de juli mama's omdat we bij de echo zagen dat het kindje jonger was, horen we eigenlijk hier.. dus ik lees wel mee hoor... volgens mij zijn er niet zo veel augustus mama's he... de eerste september mama's zijn er al weer... tot snel weer doei doei
Wat heerlijk dat er bij zovelen van jullie al een kloppend hartje te zien was! Ik moet tot dinsdag wachten en dan krijg ik hopelijk ook een kloppend hartje te zien! De misselijkheid valt mee...ik heb verder eigenlijk nergens zin in, alles maakt me misselijk! En de sex...ahum...wat is dat ook al weer? Maar bij mijn eerste kindje vond ik het niet prettig vanwege de misselijkheid totdat de eerste 4 maanden voorbij waren...toen was er geen houwen aan! Hihihihihi Wendy: Welkom hier!
ik kom me hier aanmelde mijn uitrekendatum is 31 augustus ik ga dinsdag bellen naar de vk want heb vorig jaar een miskraam gehad dus hoop dat ik snel terecht kan
*Wendy en Arianne: GEFELICITEERD. Spannend voor je Arianne, als het de vorige keer mis ging. Veel geluk hoor! Hier alles nog goed, hoewel de misselijkheid wel toeneemt. Die oliebollen zullen dit jaar geen gevaar voor de weegschaal zijn. Het idee alleen al, bèh! De sex staat bij ons ook op een laag pitje. Sinds we het weten (10-12) hebben we het twee keer gedaan. Ook ik ben meestal te moe, staat mijn hoofd er niet naar of een beetje misselijk. Eén keer was fijn, de andere keer voelde niet fijn en toen werd ik gespannen dat het misschien niet goed was en mijn vriend ook en toen zijn we dus maar gestopt. Terwijl ik weet dat het niet kwaad kan. Mijn vriend had gelezen dat sex tijdens de zwangerschap de kans op een makkelijke bevalling laat toenemen. Ja, dat soort dingen leest hij dus weer! Maar het is nu ook meer dat ik me gewoon niet fit voel, dan dat ik het niet wil, want ook ik hou van sex. Met een maand of 4 schijnt de zin weer toe te nemen (en wat toevallig, dan is ook onze huwelijksnacht!!!) Groetjes! Eliza