augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Joj, mams van een stoute amber, jij hebt een drukke paar dagen achter de rug. Die slijmprop hoor je geloof ik nog niet te verliezen, qua ontstekingsmogelijkheden enz. is het iig niet zo goed. Hopelijk maar dat het wel daarbij blijft, rustig aan doen maar, veel blijven liggen enzo.
    En wat de rest van de gezinssituatie betreft, hou je maar lekker op de achtergrond, laat ze het zelf maar uitzoeken, niet druk om maken, zeker nu niet.

Een nieuwe augustusmama? Welkom Yasmin, schrik niet van de hoeveelheid pagina's die je elke dag moet doorworstelen.

Mist, alvast gefeliciteerd, 3 jaar alweer, leuk joh.

Nienke, Daylin vind ik helemaal geweldig, lekker apart, past goed bij em... wat was het ook alweer Mila(n)? :oops:

He Loran, hoe staat het eigenlijk met je vriend? Als ik zo eigenwijs mag zijn om het te vragen? is ie er al over uit wat ie wil?
    Wel prettig dat iedereen goed op je vlees lette :D

Hier nog niet echt veel minder eetlust, een vol bord gaat er ook nog prima in.

Ukkie is de hele dag al erg druk, heel gezellig.

En Borsatofan, fijn dat ik niet de enige ben, ik ben idd eerst een paar minuten aan't schuiven voor ik een beetje normaal kan fietsen.

Tanja, is de box gelukt?

Stephanie, jij ook nog even rustig aan hoor, we moeten nog effies, te veel harde buiken en voorweeen zijn nog niet gewenst in deze lijst. [-X

2. Niet meer actief

AGENDA
    4 juni - MamavanAmber, controle verloskundige
    4 juni - Nienke, 8.30u. groeiecho
    4 juni - poeizie, 19:30 uur infoavond in het ziekenhuis
    5 juni - Mist, APK bij VK
    5 juni - Mamalieske APK bij VK
    5 juni - Ien, APK bij VK
    7 juni - Kiki80, APK bij VK
    7 juni - raccon, APK + rhesus D prik
    8 juni - poeizie, 11:45 uur groei echo
    8 juni - Tante pollewop 2 weken op vakantie
    8 juni - Loran, 9.15u. Controle VK + Prik anti.
    10 juni - UITJE AMERSFOORT 13.00uur
    11 juni - daantje78, APK + prikken vk
    11 juni - Miza, APK Gyn + rhesus D prik
    12 juni - Chigirl 30 weken groeiecho
    13 juni - Kuki, voorlichtingsavond Zkh Gelderse Vallei
    14 juni - poeizie, 09:30 uur APK VK
    15 juni - Nienke, 5e controle gyn
    18 juni - Kuki, controle VK
    19 juni - Fibi, controle verloskundige
    19 juni- Sonja controle verloskundige
    20juni - missgroovy, 10:20uur APK vk + rhesus D prik
    25juni - Tante pollewop APK VK
    26juni -missgroovy, info avond ziekenhuis 20-22uur
    2 juli - Miza, Groeiecho + APK Gyn.

BEVALLINGSLIJST
    1 augustus
    01. Anke 77 SURPRISE ?? kindje +??kg Verlof ??
    2 augustus
    02. AmanChel MEISJE 2de kindje +6,0kg Werkt niet TB, FV
    03. MamavanAmber Keenan Jay 2de kindje +9,8kg Verlof 21 juni, TB, BV
    04. Mir75 SUPRISE ??kindje +8,0kg Verlof ??
    3 augustus
    05. SonjaW Kenji Zsolt 1ste kindje +7,0kg, 97cm Verlof 18 juni ZB, BV
    4 augustus
    06. Demi SUPRISE 1ste kindje +10,0kg,105 cm Verlof 7 juli, TB, BV
    07. Deb1 JONGEN ?? kindje +5,0kg Verlof ??
    5 augustus
    08. Lintje82 MEISJE 1ste kindje +0,2 kg, xxcm Verlof ??
    6 augustus
    09. Teddy JONGEN 1ste kindje +11kg Verlof 12 Juni
    10. Borsatofan SUPRISE 1ste kindje +9,5kg Verlof 25 juni, maar ben al thuis TB,BV
    7 augustus
    11. Els JONGEN ?? kindje +6,0kg Verlof ??
    8 augustus
    12. Tanja20 MEISJE 1ste kindje +??kg, ??cm Verlof ??
    9 augustus
    13. Hopla MEISJE 1ste kindje +8,5 kg Verlof: geen WAO ZB, BV
    14. Humpie SUPRISE ?? kindje +??kg, ??cm Verlof ??
    15. Loran Naomi 1ste kindje +12,0 kg, 98cm Verlof 9 juni TB, FV
    16. Mamalieske SUPRISE 1ste kindje +8,0 kg Verlof 26-06-07 ZB,FV
    10 augustus
    17. Manou JONGEN ?? kindje +1,5 kg Verlof ??
    18. MMM JONGEN ?? kindje +??kg, ??cm Verlof ??
    19. Nikster MEISJE ?? kindje +5,0 kg Verlof ??
    11 augustus
    20. Poeizie JONGEN 1ste kindje +6,0 kg Verlof 14 juli ZB.m.i. , BV
    12 augustus
    21. Melanie MEISJE ?? kindje +??kg, ??cm Verlof ??
    22. Raccon JONGEN 1ste kindje +10,0 kg, 102 cm Verlof begonnen TB, BV
    13 augustus
    23. Nienke JONGEN 2e kindje +9,0 kg, 98 cm Verlof 3-7 ZBm.i., BV
    14 augustus
    24. Alice MEISJE 1e kindje +12,0 kg Verlof: 25 juni TB, FV
    15 augustus
    25. Mamamary JONGEN ?? kindje +2,0 kg Verlof ??
    16 augustus
    26. Danielle1979 Ashley 1ste kindje +6,0 kg, ??cm Verlof 5 juli
    27. Kiki80 JONGEN 1ste kindje +3,5 kg, 94 cm Al thuis ZB, BV
    28. Stephanie21 Remy 1ste kindje +3,0 kg Al thuis, BV
    18 augustus
    29. Chigirl SUPRISE 1e kindje +8,0 kg Verlof 07-07
    30. Kuki Ysabelle Esmée 2de kindje +11,3 kg Al thuis TB, BV/FV (?)
    19 augustus
    31. Daantje78 JONGEN 1e kindje +8,4 kg Verlof 29 juni, TB, BV
    32. Tammy77 Dévana ?? kindje +9,0 kg Verlof ??
    20 augustus
    33. Lintje MEISJE 1ste kindje +7,5 kg Verlof ??
    34. Miza MEISJE 1ste kindje 10,5 kg Verlof 9 juli ZBm.i, FV
    35. Wannabe JONGEN 2e kindje +10 kg, 100cm Verlof 9 juli
    22 augustus
    36. Ien SUPRISE 1e kindje +9,0 kg Verlof 20 juli TB, FV
    37. Mist JONGEN 2e kindje +2,2 kg Verlof nooit :p TB, BV
    38. Sarake MEISJE 1 kindje +8 kg Verlof 15-08 -2007 (39 weken) ZB, BV
    23 augustus
    39. Tante Pollewop SUPRISE 2e kindje +??kg, ??cm Verlof NU! TB, BV
    24 augustus
    40. o0Noa0o MEISJE ?? kindje +5,0 kg Verlof ??
    26 augustus
    41. Wolvin JONGEN ?? kindje +??kg, ??cm Verlof ??
    27 augustusZB BV
    42. Fabienne79 JONGEN ?? kindje -1,0 kg Verlof ??
    43. Fibi JONGEN 1ste kindje +6,0 kg Al thuis ZBm.i., FV
    44. Jumde MEISJE ?? kindje +5,0 kg Verlof ??
    45. Missgroovy Fenne 1ste kindje +9,4 kg, 113 cm Verlof 31juli TB, BV
    46. Wannie SUPRISE ?? kindje +0,4 kg Verlof ??

17 meiden - 21 jongens - 10 verrassingseieren

TB is thuisbevalling
    ZB is ziekenhuisbevalling
    ZBm.i. ziekenhuisbevalling met medische indicatie
    BV is borstvoeding
    FV is flesvoeding

Dames, wel even opletten dat je de meest recente lijst pakt he

3. @mamavanamber:ik ga je effe streng toespreken hoor je moet nu ehct rustig aan gaan doen en ons niet meer zo laten schrikken

@kleine in mamavanambers buik:Jij moet potdorie wel nog effe blijven zitten hoor dat is beter voor je

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Jeetje mama van amber. Wat een toestand met je schoonzusje en dan ook nog met jou! Je hebt je dagje niet! Ik weet wel dat je je slijmprop kuntverliezen en dat ie gewoon weer terug "groeit" maar ik weet niet in welk stadium van de zwangerschap dat dat is. Zou jou verlos toch wel weten mss morgen ff vragen!

Iig rustig aan doen nu want dit dagje is niet voor herhaling vatbaar!

5. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland

6. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    He jee mama van amber wat een gedoe zeg, heel erg veel sterkte en doe maar enorm rustig aan!

@fibi een slijmprop hoeft gelukkig nog niet de begin van je bevalling te betekenen, die kan zelfs weer overnieuw aangemaakt worden, er zijn meer mensen die ze met 30 weken verliezen of delen ervan, maar het verliezen van de slijmprop en buikpijn dat is toch niet echt de bedoeling nou al..

7. goedeavond dames wat is het rustig allemaal naar de titanic aan het kijken zeker

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    MamavanAmber, heel veel sterkte, ik hoop dat het niet doorzet. Dit is wel heel erg spannend.
    Eigenlijk hoop ik dat het niet DE ( volledige) slijmprop is. Want hoewel het dan nog wel even kan duren, het is niet de bedoeling met 31 weken.

Ik denk aan je.

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Goedemorgen allemaal

Mamavanamber heelveel succes vandaag met de vk hoop dat het loos alarm was en dat alles nog even wacht.

Heerlijk geslapen alleen zweet me het ongans.

Het is hier al mooi weer zeg net tegen Ati ik ga dus echt niet met schoenen naar me werk ik ga lekker op slippers mag wel niet maar vind het wel best.
    Heb al wel 2 nachten erg kramp in m'n voeten als ik begin met lopen om te plassen.S'morgens is het meeste weer weg.Zal er wel bij horen.

Iedereen een fijne dag en lekker genieten he ik tel af Volgend weekend voor het laatst werken.

Groetjes

10. Mogge meiden

Ik ben de afgelopen dagen behoorlijk druk geweest hier in huis. De nesteldrang heeft hier ernstig toegeslagen hoor, de bovenverdieping hebben we nu bijna helemaal uitgekamt en klaar. Maar weinig tijd voor pc gehad dus

Mamma van Amber heel veel sterkte. Doe alsjeblieft rustig aan, ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen. Tis toch echt nog veel te vroeg

Meiden met harde of anderzins pijnlijke buiken en krampen ook sterkte

Tot gauw weer
    Kirsten

11. goedemorgen allemaal
    hier niet zo heel veel bijzonders moet effe uit gaan vinden waar ik hier bedsteunen kan gaan halen om mijn bed omhoog te doen misschien dat ik dan wat makkelijker uit mijn bed kan klimmen
    en aangezien ik hier nog niet zolang woon en de weg nog niet echt weet moet ik echt effe gaan zoeken waar hier de kruisvereniging zit

@sonjaw:ik heb dat ook die kramp maar dan in mijn kuiten erg vervelend het et meestal niet door gelukkig want dat zou helemaal een ramp zijn ken namelijk echt niet bij mijn tenen om die naar achteren te trekken

@hopla:hihihi bij jou ook al wij gaan hier de huiskamer weer een omgooien

12. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Jeetje MamavanAmber is een heftig weekend geweest voor jullie.
    Hopelijk is vandaag weer alles goed bij de VK. Doe rustig aan (voor zover mogelijk)

Welkom Yasmien, en succes met het bijhouden van de pagina’s :D

Sonjaw is de woonkamer al weer een beetje toonbaar? En hoe is het met je paard?
    En lekker op je slippers gaan hoor loopt veel lekkerder! Fijn he die kramp, ik heb het zowat iedere nacht.....

Gisteren wel het toppunt beleefd van mn zwangerschapsdementie, of te wel zwangere mutsen actie........ Ik had toch gezegd dat er 2 pagina's miste bij de omschrijving. Nou zit Arno die gisteren (aan het eind van de middag) eens door te kijken. Zegt ie nou ik wil niet lullig doen, maar blz 2 eindigt met stap 9 en blz 5 gaat verder met stap 10, dus volgens mij mis je helemaal niets hoor. Blijkt het dus gewoon compleet te zijn :oops: :oops:

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ien: hoezo zwanger hahaha ;)

MamavanAmber: ik zat gister nog te denken: gelukkig is nog niemand van ons te vroeg aan het bevallen gegaan, dus laat je dat ook zo?! Wat schrikken zeg! Het is echt nog te vroeg dus je baby moet nog even binnenblijven hoor! Succes bij de VK en ik wacht vol spanning af! Ik duim voor je! [-o<

Hier weer een slapeloze nacht achter de rug, word er nu wel een beetje zat van. Zou zo graag weer eens een nacht door willen slapen (of in ieder geval een nacht met alleen wakker worden om naar de wc te gaan). Straks als de baby er is, krijg je ook nog genoeg gebroken nachten, dus een beetje slaap nu zou wel prettig zijn!

Bij ons zijn de scholen weer begonnen, ik had 100 plannen om te gaan doen vandaag, maar ik heb weer keiharde buiken dus daar gaat weinig van komen. FF een doekje door de wc en de badkamer en een was draaien en dan ben ik wel weer klaar denk ik zo. Lekker met een boekje in de tuin!

14. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Oei mama van Amber, das wel schrikken inderdaad. Maar zoals gezegd, de slijmprop kan weer aangroeien als je die al vroeg "verliest". Normaliter hoeft dit niet te betekenen dat je bevalling gaat beginnen hoor, sommige meiden verliezen de slijmprop bijv. in week 37, en dan hoor ik later dat de bevalling in week 42 nog niet is losgebarsten (1 verhaal van een medezwangere bij zwangerschapsyoga) dus ik hoop voor je dat het allemaal zal meevallen, niet al te druk om maken. Wel even uitkijken met eventuele infecties enzo, maar dat zal je VK wel vertellen. Sterkte meid en rustig aan he! ;)

Zometeen (9.50 uur) naar de VK voor mn controle, daarna ga ik direct door naar mijn mam op de camping, het zou vandaag wel mooi weer worden :rolleyes:

Dus Fibi, ik zal binnenkort ff de samenstelling van het pakket hier uitschrijven. Ik hoop vanavond, maar als ik geen tijd heb dan doe ik het morgenochtend, goed?

Fijne dag allemaal, ik moet nu opschieten, anders kom ik te laat bij de VK!

Liefs,
    Borsatofan

15. missgroovy

Goeiemorgen dames,

jeetje zeg, weer zo'n vreselijke nacht gehad, Heb me echt een ei uit gezweet. Bah. Sta ik om 9uur op om de zaak te bellen wanneer de banken gebracht worden. Kan dat pas om 10uur, dus nog maar ff wachten.
    Dadelijk boodschappen doen en dan naar mn mams. Lekker een dagje niksen.

Gisteren de grote gele M gegeten. had ik zo'n zin in. Vandaag eet ik bij mn ouders, weet ik zeker dat t gezond is haha. Straks ook maar ff gezond voer inslaan, lijkt me beter voor de weegschaal hihi

Mamavan amber hoe is t met je?

Van t weekend een keuze gemaakt uit de geboortekaartjes. Heb in totaal 13 boeken gezien. Je mag ze dan 3 dagen houden maar ja ik heb binnen een uur wel gezien wat ik mooi enniet mooi vind. Al die zoetsappige beertjes enz vallen hier al af.

Heb nu een knalroze kaartje (niet babyroze maar echt roze :) ) met een bloemetje voorop, de binnenkant,,,,zal ff kijken of ik er een plaatje van kan neerzetten. Duurt erg lang dus ben bang van niet, maar de binnenkant is dus ook roze en dan in de cirkeltjes staan de lengte, gewicht, peettantes enz en heel simpel aan de rechterkant gewoon de naam, onze namen en dat ze moeten bellen van te voren. Moet alleen nog ff tellen hoeveel ik er precies nodig heb.

Nou toch gelukt :-D, op de voorkant staat dus dat zelfde bloemetje maar dan wat feller van kleur.

Mn buik is echt een groeispurt aant maken. Ik drag ook heel erg van voren. Gisteren zei een vrouw,,,,NEE NOG 3 MAANDEN, DAT KAN TOCH NIET! uhmmmmm jawel, ben pas 28 weken hahah erg fijn

Hebben jullie trouwens ook zo'n dorst. Vooral smorgens kan ik blijven drinken, niet normaal. tegen de middag is het normaal maar smorgens kan ik liters drinken. Ik doe dat niet en let erop wat ik drink maar heb gewoon echt flink dorst dan.

16. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nee ik heb niet uitzonderlijk veel dorst, ik moet juist heel erg opletten dat ik genoeg drink ;)

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @Fibi mocht je nog verstopt zitten vraag dan aan je huisarts lactulose siroop, mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap en is niet zo zwaar laxerend. Je vliegt dan ten minste niet tegen het plafond aan als je eens wel kunt ;)

@mamavanamber was bezig met een stukje te typen over je badkamer maar dat was al opgelost, en toen las ik het stukje over wat er allemaal nog meer gebeurt is.
    Blijf lekker stil liggen en doe wat de vk je verteld, tis echt niet de bedoeling dat die kleine nu al komt. Ik duim met jullie mee.
    Je zwager en schoonzus redden zich wel hoor, maak je daar maar niet te druk over, je eigen gezin komt voor op.

@Yasmien welkom bij de clan!

Hier al dagen een verstopte neus dus ik krijg het enorm benauwd op bed slapen is dus een drama! Ook heb ik dikke enkels, verder geen last van vocht maar die enkels grmbls! Doet echt pijn aan het einde van de dag.

Hier hebben familie en vrienden van de week een pool gehouden om de datum, geslacht en naam te raden van ons kindje.
    Namen zijn allemaal fout, en dat terwijl ik echt dacht dat mijn zwager de jongensnaam goed zou raden. Laatst zei hij namelijk dat dat echt een naam was die bij mij paste. De pool draait dus alleen nog maar om geslacht en datum.

Hier trouwens een lage buik hoor (las het van een andere mama net ook)
    komt omdat de kleine met zijn dikke bips naar beneden hangt en het vertikt anders te gaan liggen :) Nu al eigenwijs, lijkt op mama ;)

18. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Goodmorning Ladies,

Ja echt waar, ik ben pas net mijn bedje uit :) Was dan ook wel een heeeeel erg druk, maar leuk weekend :p

En om eerlijk te zijn, heb ik maar bijgelezen vanaf pagina 502 :oops: maar ik doe weer netjes mee hoor!

Nienke, ik ga voor Nathan. Nathan & Mila…ja, vind ik persoonlijk erg mooi klinken, maar eh, ga op je eigen gevoel af he!

Wannabe, heb je het overleefd zonder rennies? Er zijn toch genoeg winkels open op zondag…of vergis ik me nu heel erg?

Raccon, dat fietsen ga ik straks weer even uitproberen, heb hem al een weekje bij mijn ouders staan en ga hem zo ophalen.

Borsatofan, fijn dat ik niet de enige ben, maar hoe verder de zwangerschap vordert, hoe meer ik mijn mannetje in de buurt wil hebben.

Yasmien, van harte welkom, en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met de kleine!

Mamavanamber… :confused: hoe is het met de badkamer?
    Ik ben wel heel erg geschrokken van je berichtje…je slijmprop verliezen kan geen kwaad nee (ben al een deel enkele weken kwijt), maar bevallen nu wel hoor! Hoop echt dat het nu nog vals alarm is.

Poeizie…ik ben zo bang dat dat psv pakje hier binnenkort ook binnenkomt….en het kan nog leuk worden, onze families zijn nogal verdeelt..psv, ajax, az, fctwente….argh…en ik? Ik heb helemaal niets met voetbal!

Missgroovy, vrolijk kaartje, echt een meisje, leuk! En dorst, niet echt helaas, voordat ik zwanger was dronk ik veel meer, nu moet ik er echt aan denken.

Mamalieske, leuk zo’n pool…nn…gaat daar nu vee geld in om ;)

Eten gaat hier ook weer een stuk lastiger, kleine beetjes, maar nu komt het, heel erg vaak. O, ik heb zo’n ongelooflijke honger de hele dag, niet normaal meer. Je ziet me ook echt dikker worden, m’n buik trekt en m’n maag blijft knorren… :(

En even over drank…ik mis het enorm…wij zijn echte wijnfreaks thuis en alleen de geur maakt me al gek…maar ik houd stug vol. Maar ik moet eerlijk zijn en heb een paar keer een heel erg klein nipje genomen, maar echt drinken nee, dat wacht nog maar even. (Wel hang ik bij iedereen continu met m’n neus in het glas…hmmmm)

Verder ben ik momenteel een ontzettende emo-muts. Maatje gaat donderdag weg en dan ben ik gewoon 3 ½ week alleen…snif snif. En als ie terugkomt, had hij gezegd thuis te blijven maar hij gaat nog naar Milaan en blijft tot slot nog tot 10 augustus in Belgie...maar als het zover is, is hij zo thuis zegt ie…nog meer snif snif snif…wheeeeeeeeehhhhh…..(mag wel even hier he)

19. missgroovy

Tuurlijk mag dat hier Kiki, jeetje 10 augustus pas terug,,,,ik zou daar ook echt niet vrolijk van worden. Das al heel dichtbij de uitgerekende datum!

Lekker dat je zo heerlijk hebt kunnen uitslapen! Van Genieten dat gebeurt niet zo vaak en in de toekomst al helemaal niet meer hihi

Leuk dat je t kaartje leuk vind! Ben ook heel benieuwd naar de proefdruk. Dit is ingescand, mag eigenlijk niet maar moest ff weten hoe mijn tekst erop zou staan :-D

Haha voetbalpakjes,,,,,ben zo blij met mn meisje. Ze hadden t namelijk al over roda jc schoentjes, shirtjes enz,,,,,echt zoooooooo erg. Roda is toch geen club (gelukkig leest roy hier nooit :) )

Nienke,,,owja de naam. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik vind daylin erg leuk en apart. Ligt er eigenlijk ook een beetje aan hoe je nathan gaat uitspreken. Nederlands of engels,,,,

Mamalieske, wat vervelend van de verstopte neus! Kan me voorstellen dat dat niet echt meewerkt aan een goeie nachtrust

Net boodschappen gedaan,,,pff ben blij dat ik zit zeg. Jezus mina wat een avontuur, tis mega benauwd buiten en t waren zware tassen. Heb t spul voor in de kelder in de gang gezet dat mag roy naar beneden slepen,,,ppff maar ja t moet gebeuren he

ik ga eens langzaam naar mn ouders tuffen,,,

20. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb ook net boodschappen gedaan, maar hier is het wel lekker de temperatuur hoor..
    Lekker gebakkie gehaald hmmm heb nu al zin in vanavond en ijs gehaald natuurlijk hoort ook bij dit weer :D

Deel Deze Pagina