augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Leef je uit hoor Kiki! Zou het ook absoluut niet leuk vinden als ie zo lang weg zou zijn. Hoewel ik af en toe denk dat het wel even fijn zou zij trouwens :)

En idd een erg leuk kaartje Missgroovy echt een meidenkaart! (nu hopen dat het niet stiekem toch een jongetje is :))

Tja en uitslapen.... Het lukt me gewoon niet! Als ik dan in het weekend kan uitslapen (door de week gaat de wekker sowieso om 6.15) ben ik alsnog vroeg wakker en kan ik dus nooit meer slapen :(
    Gistermiddag nog wel even op de bank in slaap gevallen moet ik zeggen......

Zijn er trouwens al dames die met de zwangerschapscursus zijn begonnen (gewoon via Icare dus geen yoga of ziets) die van mij begint vanavond en ben wel benieuwd wat ik moet verwachten. Er stond ook in de brief dat je makkelijk zittende kleding moest dragen, maar dat hoeft toch geen sportkleding te zijn of wel?

2. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    mamalieske, hier zijn ze ook druk aan het poolen. Alleen op geslacht en geboortedatum.
    De meningen zijn nog al verdeeld over het geslacht en nu ze de babykamer gezien hebben, zijn er weer een aantal gaan twijfelen. ;)
    De inzet is hier 2 euro per deelname en de opbrengst gaat hoe dan ook naar de kleine.
    Ik geloof dat er inmiddels al een aardig centje bij elkaar is gelegd.

Poeizie, wij hebben het eerste fc twente slabbetje ook al gekregen..
    Ben stiekum dan ook wel blij dat we een meid krijgen, anders kwamen mijn schoonzusje en zwager alleen maar met fc twente spullen aanzetten, ben ik bang.. Ik vind het leuk dat hun er veel plezier aan beleven, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo...

Kiki, volgens mij reist jou mannetje de hele wereld over of niet, ik ben al blij als Marc na een dag werken weer in huis is. :oops: Ik kan heel slecht alleen zijn. :oops: Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je.

Missgroovy, het geboortekaartje ziet er leuk uit!
    Wij kunnen a.s. vrijdag de proefdruk ophalen, ben erg benieuwd.
    Ik ben ook steeds erg dorstig, de flessen met spa zijn haast niet aan te slepen.. :D
    En ik geloof dat mijn buik van twee naar 1 buik gaat, ook hier begint het nu aardig te groeien.

Borsatofan, veel plezier vandaag op de camping, het is er heerlijk weer voor. Hopelijk was alles goed bij de VK.

Kuki, ik kan je de hand schudden, hier ook weer een rot nacht achter de rug. Ik was om half 4 al op, met als gevolg dat ik tegen half 8 mijn ogen amper open kon houden, ben er toen ook maar weer ingekropen. Ik heb daarna toch nog geslapen tot kwart over 11.
    Rustig aan en geniet van je boekje in de tuin!

Ien, hihi, heb wel moeten lachen om je gebruiksaanwijzing verhaal. :D
    Staat de commode nu inmiddels al in elkaar?

Gummetje, hier staat het bed inmiddels al wat hoger. Wij hebben er een paar extra matrassen bij opgegooid. Het is even wennen, maar het in en uitstappen gaat een stuk makkelijker nu!

Hopla, heerlijk hé die nestdrang..
    Hier is ook de bovenverdieping en zolder inmiddels helemaal uitgekamt, wist niet dat we zoveel ruimte hadden... ;)
    Zo krijg ik mijn huisje wel weer eens helemaal in het gareel.

Sonjaw, ik ga vandaag ook voor de slippers, alleen ik hoef niet te werken, maar kan mijn schoenen niet altijd aan, ivm met dikke voeten..

Verder heb ik nog niet terug gelezen, dus sorry voor de dames, waar ik nog niet op gereageerd heb...

Hier is het een drukke week, helemaal vol met verjaardagen en afspraken, is elk jaar weer het zelfde..
    Morgen in ieder geval eerst nog een afspraak bij de bedrijfsarts. De laatste keer voor het verlof in gaat. :D

Hebben jullie trouwens nog een leuk idee voor een cadeautje voor een jochie wat 1 word?

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Miza: iets van duplo, je hebt nu met die thema's, zoals op de boerderij of zo. En autootjes, maar dan de wat groffer gebouwde, dus niet die miniatuur ferrari's of zo, maar zo'n kiepauto of zo. Dat kan hij goed in zijn hand houden. Of een puzzel met grote stukken (geen legpuzzel maar zo'n houten). Bij de Action heb je voor weinig geld veel van dat soort dingen (speelgoedzaken zijn toch vrij prijzig).

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Jochie van 1 euh even kijken
    - bootjes voor in bad
    - megablocks
    - boekjes met dikke bladzijden met weinig plaatjes erop, dus bv 1 koe 1 schaap etc

tja verder een beetje afhankelijk van ontwikkeling en wat het kindje al heeft en hoeveel je uit wilt geven, maar de bootjes in bad is onze zoon al tijden enorm gek van, de megablocks ook, boerderijdieren trouwens ook en boekje lezen is ook favoriet (hij is onderhand bijna 2 dus zijn nog wel meer dingen die hij leuk vind, maar kijk dus even naar een jaartje terug ongeveer ;) )

5. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Dank jullie wel, daar kan ik al wel wat mee. ;)

6. @miza:ik heb even gebeld met waar wij de kraamhulp van hebben en die zeiden dat het bij een normale zwangerschap pas bij 36 weken word verwacht dat je je bed omhoog zet
    ik zei ja maar ik ben 30 weken en verwacht een tweeling oke dan is het anders zei ze en dan kan ik ze gewoon gaan halen die steunen zal morgen wel worden
    en een kadootje voor een jochie van 1 heb mij neefje laats kleertjes gegevn wist het ook niet meer maar duplo is ook een leuke optie

@missgroovy:keilief dat kaartje echt supersweet

@ien:ik volg geen cursus zou niet weten ook waar ik dat moet doen heir in de omgeving

we hadden vandaag zoveel plannen maar er komt steeds van alles tussen weet ook niet of dat het verhuizen van de meubels wel door zal gaan
    nouja zien we wel hoor

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Waar blijft mamavanamber ?

Vor een jongetje van 1. Een brandweer auto, eigenlijk een mooi stevige houten... Dat was het eerste wat in me opkwam hoor.

Oh ja Nienke : nathan vind ik een leuke naam ( als je het op zijn nederlands uitspreekt iig)
    ik houd niet zo van engelse namen dus ik vind Daylin wat minder.

8. poeizie

poeizie Actief lid

19 apr 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    mamavanamber: doe aub een beetje rustig aan hoor!
    hup af op die bank!
    benen bij elkaar, kurk erin en nog even niet bevallen hoor

hier gister naar me schoonmoeder geweest, ze gaat een extra setje wiegbekleding maken.
    wel zo makkelijk
    want als het net zo'n spugerd word als me neefje dan moet je daar wel op voorbereid zijn.
    heb wit broderie besteld voor de buitenzijde en binnenkant wit katoen.
    staat wel mooi bij ons op de slaapkamer vind ik.

savonds zijn we naar pirates of the caribean geweest... ook erg lachen
    ik wist niet meer hoe deel 1 was en deel 2 had ik nog niet gezien maar kon het toch goed volgen.

kom ik thuis heeft mijn zwager bij me moeder vandaan weer een hele tas spullen mee gekregen
    een baby foon en 2 winnie the pooh klokken/wekkers
    1 daarvan is ook meteen een spaarpot en maakt een heleboel herrie als je de alarm functie aanzet.
    patrick zat beneden tv te kijken en vroeg zelfs of het wat zachter kon :)

belt me moeder me vanmorgen wakker en vraagd hoe ik ze vond
    nou ik dat verhaal vertelt van dat dat ding zo veel herrie maakte
    lagen we samen in een deuk aan de telefoon

op de achtergrond hoor ik me neefje keihard lachen waarop mijn moeder zegt dat ie de wehkamp aan het verscheuren en bekwijlen is hahahahaha wat een lol zo op de vroege morgen

maar word nu ook steeds nieuwsgieriger naar ons ventje... dat word vast ook een boender :)

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Het gaat weer stukken beter tussen ons..
    Hij is in ieder geval van mening dat hij me niet kwijt wil :)
    Alleen de bevalling zal ik zonder hem moeten doen (dat vind hij toch eng, en is bang dat ik pijn zal hebben :) )

mamavanamber Doe je even rustig aan??
    Hoe gaat het nu met je trouwens..

Owja, ik kan niet wachten totdat lintje hier weer een berichtje plaatst :) , ben benieuwd naar haar reactie (want wij kunnen ook aardig beppen met zijn allen hoor ;) ). Lintje kwam vandaag weer toch?

10. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Jep ze kwam vandaag weer terug en heb net even gekeken op pagina 474 heeft ze dr laatste bericht achter gelaten dus moet ze 33 pagin's bijlezen.
    Moet ze ons ook maar niet een week achterlaten :)

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    33 pagina's :oops: daar is ze wel even zoet mee

12. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Zullen we proberen er nog 34 pagina's van te maken. :D

13. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ja we gaan het proberen!

14. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hmm nog niet gelukt :-k :-k :-k

Misschien dat het met deze lukt.....

15. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ja hallooooooooooo waar is iedereen?
    Als ik het alleen moet doen gaat het nog wel even duren natuurlijk....

16. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nou ik geef het op.....

17. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    hahaha tja ik zat van eht mooie weer te genieten en van het vooruitzicht voor mijn lekkere gebakje van vanavond, heb er nu al zin in een lekkere bosche bol, altijd fijn om een goed excuus te hebben om te snoepen :D

18. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Jaaaaaaaaaaaaa daar was ik dan eindelijk ! Wat een lieve berichtjes van jullie allemaal, dat doet me goed !

Nou, vanmorgen dus op controle geweest bij de verloskundige. Er was dit keer ook een stagaire bij, en mijn verloskundige had haar al even op de hoogte gesteld van wat er gisteren allemaal gebeurd was. Wel fijn, dan hoef ik dat niet opnieuw te vertellen.

Bloeddruk was prima in orde, daarna op de bank liggen en toen heeft ze de ligging van de kleine gecontroleerd. Ook dit was prima, geen nare scenario's meer met omdraaipogingen en keizersnede en dergelijke, want de kleine vent is goed gedraaid en ligt nu met zijn koppie naar beneden.

Voor de zekerheid wilde mijn eigen verloskundige me ook nog even toucheren, want misschien was er nu wel ontsluiting of iets dergelijks, maar ook dit was niet het geval. Alles zat nog potdicht, alleen nog veel slijmverlies. Maar daar moest ik me maar niet druk om maken.

Ze heeft me geadviseerd om het nog rustiger aan te doen, ze wilde eigenlijk dat ik stopte met werken, zodat ik goed kon uitrusten. Dus ik ben na mijn bezoek aan de verloskundige naar mijn werk gegaan en heb een gesprek gehad met een collega. Mijn baas is er namelijk morgen pas weer, maar mijn collega zei dat ik het advies van de verloskundige goed in mijn oren moest knopen. Dus het ziet er naar uit dat dit mijn laatste werkweek is :) :) :)

Ik heb ook geen 4 uur gewerkt vandaag, ik was het na 2 uur al zat dus toen ben ik lekker naar huis gegaan. Onderweg kreeg ik een smsje van mijn vriendin waar ik was, ze was langs geweest maar ik was er niet, dus toen ben ik nog even bij haar op de koffie geweest.

Vandaar dat ik nu pas reageer.

Kan alleen niet op iedereen reageren, want ik moet naar mijn schoonmoeder toe om daar te eten en dan mijn dochtertje halen.

Vanavond heb ik wat meer tijd dus dan horen jullie weer van me.

Dikke zoen voor jullie allemaal, jullie zijn de allerliefste schatten met jullie support !

19. Hoi allemaal

Allereerst mamma van amber, ben blij dat alles goed was vandaag. En knoop het advies van de vk zeker maar goed in je oren. Echt doen hoor, tis het allemaal niet waard. Lekker chillen jij

Wat ik me afvroeg. Ben ik de enige die een beetje opstandig word van de uitzetlijst :oops: ? Ik heb echt een paar dingen waarvan ik denk: ja dikke doei hoor !!!

Zoals twee thermometers. Nou is het zo dat mijn man en ik al zeker 10 jaar alleen nog maar oorthermometers hebben. Zodra er een alternatief was voor die afschuwelijke kont-dingen zijn wij overgestapt. Ook alle keren dat ik in het ziekenhuis heb gelegen kreeg ik mooi een oorthermometertje. En nu ben ik dan zwanger en moet ik voor die paar dagen dat die kraamhulp hier is twee van die dingen gaan kopen .... :rolleyes: ?

Ik heb er nu dan uiteindelijk 1 gekocht, omdat ik bij de kleintjes van mijn zus wel heb gezien dat als ze heel klein zijn, het vrij moeilijk is om in oortjes te meten(zitten niet stil). Dus voor de beeb zal ik het in het begin wel gebruiken. Maar die tweede? Nee hoor, zodra die miep het pand heeft verlaten gaat er echt geen ding mijn kont meer in :confused: !

En ik heb bijv dus ook echt moeite met twee kruiken kopen. Ik ga zelf die kruiken helemaal niet gebruiken want het lijken mij werkelijk ondingen (heb al van twee stellen uit mijn omgeving gehoord dat de mannen midden in de nacht die kruik stonden te vullen en er allemaal water over hun handen heenliep, lekker :confused: !).

Ik voel dan meer voor zo'n bellywarmer. En dan moet ik voor die paar dagen, eind juli begin augustus notabene als de mussen dood van het dak vallen, twee van die dingen aanschaffen? Uhm nee dat wordt er dus ook maar 1

Hebben jullie ook van die dingen op de lijst dat je denkt: pffffffffffffft dachut niet 8) ! Of ben ik zo'n opstandig tiepje.

En zou de kraamhulp echt haar spullen inpakken omdat ik maar 1 kontding heb?

Dat vroeg ik me vanmiddag dus af toen ik ff aan het shoppen was. Ben nu wel bijna klaar met de uitzetlijst. Moet nog een paar dingetjes en ben dus met een paar dingen een pietsje opstandig... :rolleyes:

Mijn man word er ook ernstig opstandig van hihihii wat dat betreft passen we ook wel leuk bij mekaar. Die vind ook een hoop dingen maar onzin om te kopen, alleen omdat er ff iemand hier komt een paar daagjes

Ben benieuwd hoe dat zal gaan strakkies. Misschien jagen we de kraamhulp wel weg met zijn tweeën:
    kssssssssssssst jij, ons huis uit !!! LOL :)

Groetjes Kirsten

20. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja kruiken leen ik gewoon, die bellywarmer schijnt trouwens de grootste piepuitvinding allertijden te zijn..

Thermometer 1 is genoeg hoor, die maken ze met wat alcohol schoon, niets aan de hand, gaan ze nooit moeilijk over doen, oorthermometer mogen ze op veel plekken in de kraamzorg niet gebruiken omdat die toch vaak niet nauwkeurig genoeg blijkt (bij ons in het ziekenhuis is er toen ik er lag een test gedaan en het scheelde soms 3 graden :confused:)

Tja verder gewoon je gezonde verstand gebruiken wat betreft uitzetlijst het is een richtlijn hoor geen must, ze kunnen je nooit verplichten om iets aan te schaffen ;)

Mama van amber doe maar rustig aan, goed naar de vk luisteren hoor!

Deel Deze Pagina