augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Nee die vrouw zei echt van, o je bent bij het zilveren kruis verzekerd he, dus ik ja en toen zei ze van ja die vergoeden geen intake gesprekken aan huis :S Betaal je dan 113 euro voor :S Vind het niet zo heel erg dat ze niet langs komen, maar vind het eigenlijk wel belachelijk dat zilveren kruis gewoon zegt wij vergoeden dit niet.. Plus dat ik een gesprek over de telefoon zo onpersoonlijk vind..
    Zijn er nog meer bij zilveren kruis verzekerd hier?

En Fibi, dat is ook belachelijk.. Vind zoiezo als jij die Fysio nodig heb is dat toch niet voor niets.. En daar ben je dan toch gewoon voor verzekerd.. Nee wat dat betreft zijn we er met veel dingen niet echt op vooruit gegaan..

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    @daantje he jij ook al, ik zit ook 7 dagen aan zo'n vieze kuur en heb er ook ngo eens last van, ben blij als de 7 dagen om zijn :( Beterschap voor je! Ik zie ook dat je schrijft dat je goed last van je rug krijgt, als het goed is moet dat ook beter worden na de kuur, want rugpijn onderin je rug blijkt ook met je blaasontsteking te maken te hebben, als ik dat had geweten had ik al eerder mijn urine laten controleren..

@mamavanamber bijzonder hoor!

@poeizie oh leuk zeg trouwen, alvast een fijne dag toegewenst!

@gummetje ik vind het dus echt niet makkelijker uit bed komen als ze op klossen staan, ze gaan bij mij dus ook niet meer op klossen want moet toch beneden bevallen en tja voor het bed verschonen en zo in de kraamweek zien we wel weer, anders doet manlief dat wel ;)
    Tja hoe je op je fiets moet komen zou ik echt niet weten..

@miza leuk zo'n aftelkalender!, ik zal er alleen maar bloednerveus van worden het gaat me momenteel veel te snel, moet nog zoveeeel gebeuren!

@Amanchel, wat stom zo'n brief in die tijd hadden ze je toch al tien keer kunnen bellen? pfff

@Wannabe, he bah je blijft er zo wel zoet mee he, ik hoop dat het nu wat beter gaat?

@sonjaw Zo weinig voor een grote beurt en apk etcetc? Wow waar breng jij je auto weg?

Zo weer een hele waslijst om op te reageren, hoop dat ik niemand heb overgeslagen..
    Ik voel me momenteel echt niet lekker, heb last van mijn blaasontsteking en van de medicijnen daartegen echt behoorlijk rot vind ik het :(
    Verder is het zo vreselijk benauwd warm zeg ongelooflijk..

Nou ja ik ga gauw wat anders doen dan hier tegen jullie aanklagen ;)

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik ga schriftelijk zwangerschaps verlof aanvragen/doorgeven.
    Wat kan ik het beste in de brief zetten?

(ik zit in de ziektewet , moet verplicht 6 weken voor bevallingsdatum met
    verlof gaan. (zegt arbo) 08 08 07 is de uitgerekende datum , moet ik dan gewoon 6 weken terug tellen? ) help :)

4. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Jeetje hebben jullie niets te doen of zo ;)

Missgroovy: als het zand weg is, komt iets wat nog erger is: Stof!

En wij hebben ook geen gladde muur, maar ik plak de sticker op plexiglas en dat wordt op de muur gemaakt.

Zit er trouwens sinds van de week over te denken om zelf aangifte te daan doen (kan dat?) We hadden het zo over de namen en toen zei ik spel de meisjesnaam is dan. Had ie gewoon fout! Ik ga denk ik allemaal lijstjes maken als ik met verlof ben.....

Wat heb ik het trouwens toch makkelijk met mn auto als ik jullie verhalen zo lees. Mijn auto moet volgende week weer gekeurd worden en dat kost me helemaal niets noppes nada!

5. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi Mist het was deze reis een kleine beurt maar toch alleen de apk voor een diesel is al 50 euro en de wiellagers waren ook 50 dus 50 voor de kleine beurt.
    Ik heb een monteur die al jaren mijn auto's doet buiten de garage om en dat scheelt echt hoor.Mijn moeder laatst bij de dealer geweest kleine beurt en apk 275 euro en dan nog geen diesel.

Nou ga zo maar alles dicht gooien hier en naar m'n moeder fietsen want hij is aan het laatste stukje bezig.

6. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi meiden.

Als eerst de nieuwe augustus mama van harte welkom en geniet lekker mee hier op het forum.
    Het is hier erg leuk en hele lieve meiden allemaal.

Mamavanamber als nog gefeliciteerd met de oplevering van julie woning.
    Doe het rustig aan en geniet ondertussen ook fijn van je zwangerschap.
    Ik weet hoe druk het kan zijn verhuizen en klussen in je nieuwe huis want wij hebben vorig jaar onze woning opgeleverd gekregen en flink geklust.
    Maar ja ik was toen nog niet zwanger.

Wat kan het iritant zijn he als je computer het niet wil doen,daar weet ik alles van.
    Maar gisteren avond heeft mijn vriend mijn computer helemaal op nieuw geinstaleerd en hij doet het nu weer helemaal toppie.
    Wel handig zo'n man in huis hoor die mijn computer kan instaleeren en maken als er wat is :D

In vergelijking met gisteren voel ik mij iets beter en zie het weer wat meer zitten.
    Maar mijn verkoudheid is er nog steeds daar word ik wel gek van hoor.
    En ik ben ook nog steeds erg moe maar dat moet van zelf weer over gaan he.
    Ga zo even boodschappen doen en de was strijken als ik er puf voor heb.

Fijne dag allemaal en tot snel weer.

Dikke knuffel van Teddy voor iedereen.

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    HIHIHI Ien mannen gewoon alles voor hem op een briefje zetten en hem dat meegeven als hij de aangifte gaat doen.

8. Tja hoe kom ik op mijn fiets hihi
    ik probeer gelijk op het zadel te gaan zitten maar ik heb dus een best wel hoge omafiets dus moet echt uit kijken
    misschien dat ik de fiets van mijn oudste effe kan lenen is ook een omafiets maar dan niet zo'n ouderwetse als ik zelf heb deze heeft wat meer ruimte denk ik

en over de kraamhulp ik krijg gisteren een brief dat er in augustus veel bevallingen zijn en ik dus genoegen moet nemen met 7 dagen zorg in paats van de 8 dagen waar ik recht op heb en wat er ook nog erg verwijtend bij stond was dat de kraamverzorgers ook recht hebben op vakantie pfff ik zal het wel weer door eventuele hormonen verkeerd lezen ofzo maar vond het eigenlijk best wel een brutale brief ik ken er ook niks aan doen dat ik in een vakantie periode beval toch
    en natuurlijk hebben die mensen recht op vakantie
    maar goed hier staan er in augustus ongeveer met mij meegeteld ongeveer 4 vrouwen op springen in dit dorp
    en eigenlijk heb ik ook zoiets tis voor mij belangrijk de eerste dagen thuis effe een draai vinden maar weet ook niet of ik wel 7 dagen nodig heb als ik vind dat ik ze niet emer nodig heb dan mogen ze van mij gewoon gaan hoor
    heb al kids weet nu ongeveer wel hoe het moet hoor

9. nou dat van de aangifte doen ik denk dat ik de namen ook maar effe op schrijf voor hem want anders ben ik bangd at het niet goed gaat komen als ie het zeg de eerste naam zegt ie nu al steeds een i achter terwijl dat niet de bedoeling is

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Tanja, ga je dat aan t uwv doorgeven of aan je werkgever? Uwv zou ik gewoon ff bellen, je krijgt van hun namelijk een formulier toegestuurd wat je moet invullen en een zwangerschapsverklaring die je moet laten invullen door je verloskundige. Telnummer uwv is: 0900-9294. Ff je sofinummer bij de hand houden en dan is t zo geregeld. Zij rekenen precies uit wanneer je met verlof gaat. Ze hebben zo’n schema daar liggen, tellen dat met een dag erbij ofzo.

Ien,,,,hier tzelfde. Ik maak gewoon een briefje met naam en alles erop. Je kunt ook zelf gaan maar of je daar binnen 3 dagen na de bevalling zin in hebt om een uur op t gemeentehuis te wachten tot je aan de beurt bent,,,,,

Ach de auto waren 2 nieuwe banden, nieuwe nog wattes iets voor de motor erg duur en dan kleine dingen

Teddy fijn dat je je al wat beter voelt!

Gummetje wat een achterlijke brief. Hier hebben ze wel aangegeven dat t mss een drukke periode is ivm vakanties enz maar dan krijg je hier minder op een dag verspreid over meer dagen of andersom. Je hebt recht op je uren dus sta daar ook op. Zeker met een tweeling!

11. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hai ladies,

Hier ff kort een berichtje want ben in volle voorbereiding voor onze vakantie (morgenochtend vroeg weg), ben het huis aan het schoonmaken, koffer inpakken, laatste wasjes draaien, moet nog wat boodschapjes halen in de stad en vanavond nog naar yoga (rond 20.00 uur) dus ik denk dat ik hier niet meer kom voordat we weggaan. Morgen rond deze tijd lig ik waarschijnlijk al in het (buiten?)zwembad van Center Parcs in Duitsland...ben er echt aan toe ff samen met mijn mannetje weg te zijn ;)

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe aankomende zondag (ik had wel interesse gehad in de broek en de spenen kiki80, maar ik ben er helaas niet bij :cry: ) Veel plezier met elkaar!!

Allemaal veel sterkte de komende tijd, probeer nog te genieten van de zwangerschap, het vliegt immers voorbij. Ik hoop dat al onze kleintjes nog even veilig blijven zitten :rolleyes:

Tot gauw!

Liefs,
    Borsatofan

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ien, je kan zelf aangifte doen maar de vraag is of je daar al zo snel toe in staat bent.. (tenzij je naast het gemeentehuis woont en op je bed er heen gereden kan worden haha ;) )
    Ik zet het ook op een briefje want geen idee hoe COOL mijn man blijft na de bevalling.

Mijn tante en oom kregen een zoon en hadden de naam Kristjan bedacht. Daar heeft mijn oom dus bij het gemeentehuis in al zijn zenuwen Christiaan van gemaakt :( En mijn oma zag pas dat haar dochter (mijn moeder) niet Grietje heette maar Margaretha toen ze de krant opensloeg en bij de Burgelijke Stand-berichten keek...

Tanja: Je stuurt een brief aan de P&O-afdeling van je werk met daarin:
    Geachte heer/mevrouw,
    Bijgaand mijn zwangerschapsverklaring met daarop de gegevens die u nodig heeft voor het aanvragen/doorgeven van mijn verlof dat ingaat op 27 juni 2007.
    Voor vragen kunt u contact met mij opnemen op telnr: ..
    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Vriendelijke groet, Tanja
    Bijgaand: zwangerschapsverklaring.

En volgens mij hoef je verder nergens zelf achteraan te bellen. Maar je bent wel iets aan de late kant.. dus je zou evt. vandaag nog het UWV kunnen bellen zodat ze op de hoogte zijn dat je werk het binnenkort gaat regelen.

Ik dacht: mooi weer, lekker op de fiets naar het centrum.. maar met twee grote zware tassen aan het stuur en een fietstas vol en de blije doos achterop kwam ik superbezweet thuis, ik zit nu maar in mijn BH uit te puffen.

NIKSTER, wil je nog meeeeeee zondag?
    Loran,
    we vertrekken zondag wel een beetje op tijd, is dat goed?

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Fijne vakantie Borsatofan! :D

14. Niet meer actief

@Tanja, laat het maar aan Lintje over. Nog iemand die een brief moet maken? ;)

Ik heb echt alles gelezen, echt waar, maar em... sorry, ik weet het, Word ernaast, maar ik heb honger, dus geen tijd :oops:

Heb gelukkig dezelfde tegels gevonden, dus nu ligt de vloer er ook bijna in en het wordt prachtig :D

Mamavanamber, heerlijk he, die sleutel, succes met alle verbouwingen en idd, gewoon eerst de belangrijkste kamers (slaap- en baby-) en dan niet meer druk maken om de rest. Je woont er nog wel even.

Gummetje, ik zou wel even navragen of ze iets compenseren ofzo, je hebt recht op die uren en zeker met een tweeling. Te weinig mensen is hun probleem, moet zeker niet de jouwe worden.

Ik geef mn man gewoon de proefdruk van het geboortekaartje mee, dan kan het niet fout gaan.

Ik heb de kruitvat een mail gestuurd, dus ik hoor het wel. Ben bang dat ik misschien zelf ben vergeten te bevestigen.

Ik wist trouwens niet dat dat intakegesprek geld kostte, hopelijk vergoed Unive het gewoon.

Au mn oren(hameren op tegels), ik ga snel naar beneden en eten.

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Haidiho, hallo!

FF snel een egootje tussendoor!

Vanochtend bij VK alles super, zelfs mijn ijzer (was al niet laag) is omhoog geschoten. Bloeddruk mooier dan ooit. En de kleine man heeft zich omgekeerd :) Ik sluit me nu dus eindelijk ook aan bij de groep...oe...snel, snel, waar is het toilet ;) Wat een geschop daar onderin!

Daarna de koffer van mijn mannetje ingepakt en ik heb hem net met heel erg veel gesnotter uitgezwaaid (naar schiphol mee durfde ik al niet :( ) Dus bijna vier weken het hele huis voor mij alleen! Komt wel goed hoor ;)

Nu ga ik even snel een verse aardbeienkwarktaart maken voor vanavond. Ik ga mijn nichtjes bij de finish van de avondvierdaagse opwachten....ja, ik neem bloemen mee, en dan lekker bij mijn zusje eten, en ik zorg voor het toetje!

Dus morgen ben ik er weer helemaal, lees ik weer alles bij.

Maar voor nu alleen een dikke knuf voor jullie allemaal!

16. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nou, ik heb de doos gehaald, hij is echt leuk! Daar heb je nu eens wat aan. Verder ben ik eindelijk geslaagd voor een luiertas (die stond de vorige keer in het Prenatal-krantje, beetje met oranje en witte-bloemetjes) en een geboortepakje. Heb een wit broekje en een wit shirtje met lange mouwen en daar overheen een hardroze met witte stippen jurkje. Bij het jurkje hoort ook een kort broekje, die kan ze eventueel aan als het warm is. Ik ben er helemaal weg van!

Dikke voeten heb ik ook, ik ga morgenvroeg ff kijken naar een paar leuke slippers of zo, ik heb nu echt van die olifantenpootjes.

Ik ben ook bij het Zilveren Kruis verzekerd, ik heb er niets over gehoord. Hangt misschien ook van je aanvullende verzekering af? :rolleyes:

:idea: pfff gummetje wat een belachelijke brief zeg! Dat had ik echt niet gepikt, ik had meteen pisnijdig gebeld. Het is toch niet jouw probleem als er in augustus veel vrouwen moeten bevallen?!

:idea: :idea: ik heb eens ff zitten kijken vandaag naar de parkeergarages in Amersfoort, St. Jorisplein is in ieder geval dicht op zondag :( dus dat is weer minder. Ik zal eens kijken voor de garage op de Koemarkt en het Stadhuis (ook qua ligging). Misschien vind ik het op het internet, dan horen jullie het nog.

Wat is het vies benauwd vandaag! Doe niks en zweet me een ongeluk. Moet straks ook nog de enveloppen halen, maar ik ben aso vandaag, ik ga mooi met de auto.

17. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Pff ik val weer eens bijna in slaap achter mn pc...
    En ik zit zwaar te twijfelen of ik even naar beneden naar mn auto zal lopen, daar heb ik nl mn slippers in gegooid vanmorgen en denk dat die toch een stuk lekkerder zitten als mn nette schoentjes.....
    Maarom hier nou met mn slippers te gaan zitten is misschien ook weer zo raar.........

18. tja ik kan wel pisnijdig worden en toen ik het net las was ik dat ook wel
    maar wat schiet ik daar mee op
    als het goed is heb ik vandeweek een intake gesprek en dan maak ik mijn ongenoegen wel effe duidelijk
    maar aan de andere kant heb ik ook zoiets ik denk zelf niet zoveel uren hulp nodig te hebben aangezien mijn mannetje thuis is ik hulp krijg van mijn moeder en schoonmoeder
    dus tja wat ik echt wel ga zeggen dat ik de brief nogal verwijtend vind klinken
    zo van jij bent zwnager en nou moeten wij dit en dat voor jou gaan doen pffff
    ach komt goed mensen tis te warm om me druk te maken

19. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    De kalender is af. Hubbie mag straks als hij thuis is meteen de eerste dag wegstrepen. ;)

Ben ook maar meteen aan de slag gegaan met de schilderijen voor de beebkamer. Ik heb op van die linnen doeken (die heb ik eerst blauw geschilderd), allemaal bloemen geplakt, van vilt, papier en een glimmende variant) Het is best grappig geworden.
    Moet nu alleen nog wat kralen rijgen aan een draadje. Hier worden de schilderijen aan opgehangen. Maar ik heb er even genoeg van...

Borsatofan, een hele fijne vakantie gewenst! Geniet er maar lekker van!

Kiki, het water loopt me in de mond, ik heb ook wel zin aan een stuk aarbeienkwarktaart.. :D
    4 weken zonder je ventje, pff, hoe houd je het vol.

Kuki, ik ben heel benieuwd naar het geboortepakje!

Lintje, helemaal verhit, maar je hebt wel je blije doos binnen!!

Ien, lekker je slippers aantrekken joh! Ga voor het gemak. ;)

Ik geloof dat Marc onze naam wel goed kan onthouden, maar ik stop toch voor de zekerheid maar een briefje in de knip..

20. Niet meer actief

Gewoon doen Ien, het is nu opeens idd belachelijk warm buiten, wel lekker hoor, beter dan koud, maar het is zo broeierig.

Daan, heb jij de prik al gehad? Ik moet vanmiddag om 16.10u :(

Hmm, een geboortepakje, daar heb ik nog niet echt over nagedacht, moet nog even door mn voorraad heen snuffelen om t kijken wat t eerste wordt.
    Klinkt heel erg schattig Kuki, ben heel benieuwd hoe je meissie er straks uitziet.

Wellicht kunnen we de auto's gewoon in de buurt kwijt, het is op zondag toch nooit betaald parkeren.

Kiki, moooooi dat alles goed was bij de vk, en troost je, zondag heb je ons allemaal voor troost :D
    Veel plezier met je nichtjes en geniet van de taart.

En oja Lintje, ik denk dat je neef Christiaan misschien niet zo erg heeft gevonden, maar ik weet bijna wel zeker dat je moeder blij was met de naamswisseling :p :)
    Wel een rotstreek van dr vriend hoor, is nu d'r ex? Maarja, advies geven aan je moeder over dr liefdesleven is een beetje de omgekeerde wereld, kun je misschien beter aan dr vriendinnen overlaten.

En nou ik het lees, mijn buik is ook koud :) wel prettig eigenlijk.

En dr was nog iets... ohnee, dat heb ik al gehad.

next

Deel Deze Pagina