augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik was op de voorlichtingsavond in het ZH. Komt er een vrouw naar mij toe: "heb je ook interesse voor een BV-cursus?"
    "Ja, hoeveel lessen is dat?"
    "Dat zijn drie lessen"
    "In H'veen? Wanneer begint het?"
    "De eerste cursus begint in september, maar je kunt ook die van oktober of november gaan volgen."
    "(...) eh, als je de baby al hebt dus?"
    "Nee, nog voor je bevalling."
    "eh.. "
    Mijn man: "Ziet u dan niet hoe dik ze al is?"

Whahaha.. Thanks lieffie! :rolleyes:

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hihi wat kunnen mannen dat toch heerlijk tactvol brengen. Wat zouden we zonder ze moeten!

3. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ben weer een keertje ego.., sorry.

Ik heb volgens mij een dip dagje.. Ik heb huilbuien om niets.. Het zal misschien komen door de slechte nachtrust, want ik zou het anders echt niet weten..

Mijn schoonvader was gisteren compleet verrast. Hij had totaal niet verwacht dat de harmonie zou komen. (Heb ik hem toch verkeerd ingeschat..;) )
    Hij hoorde de harmonie in de verte aankomen, aangezien wij buiten zaten.
    Nee hé, stelletje fl****rs, was zijn reactie. Whahaha, missie geslaagd.
    De hele buurt is komen kijken, erg leuk!

Vanmiddag kunnen we de proefdruk van het geboortekaartje ophalen. Ben erg benieuwd! Maar ik weet al wel, dat ik er niet genoeg heb om jullie er ook allemaal 1 te sturen..

Daarna even de stad in. (hopelijk gaat dat lukken met de warmte..) Ik moet de blije doos nog ophalen en een kadootje kopen voor mijn neefje, die dinsdag alweer 1 word. Ook voor oma die dit weekend jarig is, moeten we nog een presentje kopen.

4. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Oh ja, de aftelkalender is een groot succes. :D
    Marc begon gisteren meteen de 1e dag driftig weg te strepen. :) ;)
    Ik heb er voor hem opgezet, wanneer we voor de apk moeten, wanneer de echo is enz.
    Dus is hij ook meteen helemaal op de hoogte van hoe, wat, wanneer en waar. ;)

5. Tis wel rustig geweest gisteravond zeg niet veel gekletst ik dahct bijna dat mijn mailbox niet goed meer was ha ha ha

@mamavanambermooi huisje meis

@stephanie21Oooh hier is het ook zo warm heb net effe zitten koffieleuten met de buurvrouw in de tuin maar moet ook aan de gang kwa opruimen alleen geen nesteldrang hierho hoor heb er ehct geen zin in

@lintjewhahaha wat een doos dat mens die dat zei over die borstvoeding cursus zeg

Nou hier ook een zware nacht vooral erg heet
    we liggen op zolder en laat daar nou alle warmte naar toe trekken pfff
    en dan zo'n klein zolderrammpje wat ik om half 7 vanochtend dicht moest doen ook nog ander regende het binnen
    we hadden toch ineens een stortbui flink onweer erbij werd er gewoon wakker van
    dus ik hopen dat ik ngo effe in slaap kon komen
    yesss dat was dan nog wel gelukt maar goed moest er om 8 uur zoiezo uit
    en nou heb ik dus gisteravond ontdenkt dat ik geen enkel meer heb en als ik erin druk ik dan van die enge kuilen erin krijg eeeeekkkk
    hou dus enorm vocht vast
    maar ik klaag niet hoor whahahahah nouja beetje dan
    en dan blijft het voorlopig nog dit weer ook he
    ben allang blij dat ik vandaag nergens heen hoef
    maar dan zit ik natuurlijk wel in de bende en dus moet ik toch maar effe gaan opruimen pfff heb er zin in joh NOTTTTT!
    ik hoop dat de kleintjes me wel een beetje met rust laten vandaag wat betrefd schoppen en duwen en trekken want gisteren moest ik echt effe een paar keer gaan zitten van de pijn in mijn buik
    ach ik denk maar zooooo nog een paar weekjes (zal je zien ben ik een van die weinige die gewoon tot 40 weken loopt pfff hoop het niet hoor)

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nee hoor Gummie, die van jou komen in Juli denk ik.. :D

7. @miza Dikke knufff meis je mag best wel eens effe ego zijn hoor
    gave reactie van je schoonvader
    leuk dat je mannetje er zo mee bezig is die van mij heeft meer zoiets ik bemoei me er pas mee als ze geboren zijn hihihi

8. @lintjeDat denk ik ook wel hoor zal wel eind juli worden nog maar 6 weekjes dan is het al zover dan mogen ze

9. poeizie

poeizie Actief lid

19 apr 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    hihihihi lintje wat kunnen mannen dat toch lekker lomp brengen af en toe :)

mamavanamber: leuk huisje zeg! zal vast super worden als het eenmaal ingericht is

10. Niet meer actief

hihi, oeps :oops: ja, idd, maar er was waarschijnlijk ook iets wat ik dan nog tegen kiki moest zeggen :( effe zoeken

hmm, nee, toch niet, naja, foutje bedankt :D

Miza, kop op meid, laat je zo lekker verwennen door de doos en koop een lekker taartje voor jezelf en voor mij en kom dan even gezellig langs... of bij iemand in de buurt, da's misschien handiger. Hmm, dat was een lekkere ego opmerking van mij :rolleyes: Lintjes belevenissen (titel van mn nieuwe boek) helpen meestal ook erg goed :)

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hahaha, ik vind het prima, maar of iedereen zin heeft om helemaal die kant op te komen....

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik ga het toch proberen.. ik ga een stukje verven (ik denk in mijn ondergoed), maar anders krijgen we het nooit af voor de 25e!

*verzamelt moed* en een zweetdoekje hahaha

Ja Lintje, bundel je verhalen, ik vind het helemaal geweldig! Ze hadden voor mij ook een cursus BV, begon in september. Dat kon toch nog wel, zei die vrouw. Ik heb maar even gezegd dat als het aan mij ligt, dat veeeeeel te laat is (doe mij maar een juli-bevalling). Volgens mij begreep ze het niet helemaal maar heb haar vriendelijk bedankt voor het aanbod en heb opgehangen.

13. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Jaaaaa, er wordt al weer lekker gekletst hier!

@Missgroovy; ik vond die 30 ml ook wel erg veel maar heb de bijsluiter gelezen en ook daar stond 30 ml op voor volwassenen. Vind je het gek dat ik hier gisteren als één grote gasopslag rondwaggelde. :)

Ik heb net bij de apotheek even creme gehaald voor mijn "aardbeien". Heb curanol zalf gehaald. Is speciaal ook voor zwangeren en is gebaseerd op natuurlijke bestandmiddelen (calendula enzo). Dus ik ga maar een paar keer per dag smeren. Ik heb wel zoveel pijn nu dat ik het niet een paar dagen ga afwachten hoor :(. Dat ga ik echt niet volhouden. Zoals ik al zei heb ik ze al weken maar nu pas écht last. En deze zalf kan dus gelukkig helemaal geen kwaad. ;)

@Lintje; wat een opmerking inderdaad van die vrouw over die BV-cursus. En ik moest ook wel lachen om de reactie van je mannetje hoor. Zo zou die van mij ook reageren. :)

Even over de geboortekaartjes. Als jullie het niet erg vinden dan zet ik mijn geboortekaartje (met adresgegevens enzo er even uitgehaald) hier op het forum neer voor iedereen. Vind ik wel net zo makkelijk, anders moet ik er nog zoveel bij bestellen.

@Miza; dikke knuf voor jou en je dipje. Hoop dat je er snel uit bent. Leuk trouwens dat je schoonvader zo verrast was!

@Gummetje; heb medelijden met je. Ik heb ook jaren op een zolder geslapen en dat is écht niet prettig met dit weer. Lijkt wel een broeikas! Kun je niet iets van een ventilator of een verrijdbare airco ofzo gebruiken (lenen?). Bij mijn mannetje op het werk hebben ze nog een verrijdbare airco staan die volgens hem praktisch nieuw is en niet meer wordt gebruikt. Hij gaat binnenkort vragen of wij die aankomende maanden mogen lenen. Kan het altijd proberen toch? Lekker voor op de slaapkamer.

@Mamavanamber; Ziet er inderdaad leuk uit je huisje. Wij zijn ook al twee keer verhuisd trouwens met dit weer, dat is helaas niet alles. Moesten in twee huizen ook nog eens met dit weer behangstomen :confused: dat is echt geen pretje hoor. Ben zo blij dat we hier nu eindelijk lekker op ons plekje zitten. Maar het is wel leuk een nieuw huis, weer helemaal lekker nieuw inrichten en je eigen maken!

En iemand had gehoord van de VK dat het komt dat je maag in de verdrukking zit wanneer je je eten er weer uitgooid (ben even de naam kwijt sorry :oops: ) ik denk dat dat bij mij ook het geval is hoor. Toch maar kleinere beetjes gaan eten dan. En het ligt niet aan het broodje gezond want deze eet ik al drie dagen met het avondeten (zelfde ingrediënten). Dus dat lijkt me sterk.

MMm, het begint hier in huis nu ook wel aardig warm te worden trouwens, de honden liggen echt helemaal voor pampus op de plavuizen. De caafjes uitgestrekt in hun flat. Heb de caafjes maar niet naar buiten gedaan omdat het daar nóg warmer is en daar kunnen ze niet zo best tegen de stakkers.

Ik wilde eigenlijk nog kijken of ik kon beginnen met mijn muurschildering maar met deze warmte kijk ik het nog even aan.... Ga eerst wel eens even een boodschappenlijstje creëeren, moet ook nog gebeuren.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kuki, 100 adressen?!? Wow…dat zou echt te veel voor mij zijn…ik vind de kerstkaarten altijd al erg genoeg…bleh!
    En Kuki, jij krijgt er toch ook twee ;) :p

Lintje, heb weer erg genoten van je verhalen…hihihihi.

Teddy, strijken met dit weer is geen optie…ik heb het twee dagen gedaan en pfff, de stoom van het strijkijzer was niet meer nodig.
    NN fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Raccon, blij dat het mee viel het spuit(je) brrrr…ben echt geen held met prikken.

Daantje, hoe was de yoga? Een beetje uit te houden met de warmte?

Wannabe, fijn dat alles goed is met je 8 ponder ;)

Gummetje, is dat nou echt zoveel verschil met een eenling buik? Misschien zie ik het verkeerd :oops: maar ik vind het nog steeds niet extreem. Ik zou je in ieder geval niet durven aan te spreken over een tweeling.

Mamavanamber, mooie woning, en ook lekker groot! En nu klussen :)

Stephanie, jij hebt ook een toetertje volgens mij! Zo te zien (op de foto dan) dragen we hetzelfde!

Fibi, arme meid, het zit je echt niet mee. Maar volgende keer misschien 1 broodje per keer eten en dan een uurtje later nog een? Ik weet het ook niet. Succes en <hug>

Danielle, vervelend dat die prik bij jou wel zo’n pijn deed. Volgens mij ligt het er ook heel erg aan wie hem zet.
    En BI, vervelend joh, maar nu lekker rustig aan thuis doen!

Loran, gelukkig viel ie bij jou wel mee. En hoezo kan je uk niet meer draaien? Bij mij vertelden ze gisteren dat daar nog tijd genoeg voor was :confused:

BVavond, ja hier is het er eentje, heb ik over anderhalve week, ben benieuwd!

En mijn kaartje, voor de liefhebbers kan ik hem in pdf versturen per mail!

Wat trouwens ook steeds gekker wordt, is mijn slaapritme…vanochtend was het alweer 10.30 en dat alleen maar omdat ik wakker gebeld werd door mijn moeder :confused: Echt de laatste paar weken kan ik uitslapen als een echte puber. Echt van de een op andere dag uitslapen, en lekker dat ik slaap…zonder wakker te worden, naar het toilet te moeten :)

Zometeen even lekker de stad in met mijn moeder, ik heb nog een bon liggen voor positiemode en de blije doos bon!

Het avondvierdaagse lopen van mijn nichtjes was gisteren erg leuk, wat waren ze trots, vooral de jongste. Maar die kleine(4) begreep maar niet waarom je maar een medaille kreeg, ze had toch vier avonden gelopen :p
    Daarna bij mijn zusje de kwarktaart verslonden, echt goed gelukt, denk dat ik er vanavond nog een ga maken voor mijn ouders morgen (en een stukje voor mij)…

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Net mijn zw.verklaring opgehaald en heb ontdekt dat ik prima auto kan rijden met slippers! :D Ook was daar een schattig kereltje (geb. 30 maart) met zijn mama en die had een apgarscore van 1 bij de geboorte door een te korte navelstreng.. maar helemaal goedgekomen! Laat dat alvast een geruststelling zijn.

HET IS STIKKEND WARM.. hoe kan ik nu het huishouden gaan doen? Ik zweet me al suf als ik aan het typen ben.. Ik heb van mijn schoonzus een lelijke jurk gekregen, zo groot dat je niet ziet dat ik zwanger ben... maar hij zwiert heerlijk langs mijn lichaam, heeft spaghettibandjes en is laag op de rug.. dus die trek ik vandaag maar aan.

ff kijken voor het weer voor zondag in Amersfoort:
    minimum temperatuur 19°C
    maximum temperatuur 28°C
    ochtend zonnig
    middag zonnig met onweer/regen
    avond zonnig met onweer/regen

pfffffff... maar een troost, morgen is het in Amersfoort warmer dan zondag, en in Amersfoort is het zondag kouder dan in Heerenveen.. :D (ow, dat geldt alleen voor mij.. hihi)

Kiki, ik rij wel naar je toe hoor in oktober/november. Kan ik dan ook mijn mooie Ford showen, zondag gaan Loran en ik in de auto van mijn man. (= gratis)

16. Niet meer actief

Ik heb mijn bv infoavonden via http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl op de website kun je dan kijken wie er bij jou in de buurt zit. Het is op vrijwillige basis en je kunt er ook allerlei folders enzo bestellen.

Kiki, pb jij mij jouw e-mail? Dan pb ik jou de mijne, kunnen we kaartjes uitwisselen na de geboorte.

Andere meiden, kaartje krijgen? pb me even met je mail :)

Kuki, succes met schilderen :D

Em Fibi, wat zijn aambeien eigelijk precies? :oops:

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Whahahaahahahahahahahahahahahaahhahaha ik kom niet meer bij whahahahahahahahahahaha.. nou, Fibi, ben benieuwd naar je "precieze" uitleg.. Ik help wel even met deze encyclopedie-uitleg:

Aambeien (hemorroïden of (B) aarstulpen) zijn een aandoening waarbij weefsels met bloedvaten in de anus en/of het rectum opzwellen en daarbij ontstoken kunnen raken en kunnen gaan bloeden en groter worden. Aambeien die uitstulpen buiten de anus worden uitwendige aambeien genoemd. De neiging tot het ontstaan van aambeien is enigszins erfelijk; zwangerschap is ook een duidelijke risicofactor. De ontlasting soepel houden door een vocht- en vezelrijk dieet is een basispijler van de behandeling en preventie.
    De meeste aambeien behoeven geen behandeling tenzij ze langdurig klachten veroorzaken. De meeste mensen die bij de huisarts komen en melden dat ze last hebben van 'aambeien' blijken bij inspectie echter last te hebben van een ander probleem, zoals peri-anaal eczeem, marisken, een getromboseerde aambei, een peri-anaal abces, een candida-infectie, genitale wratten, fissura ani, peri-anale fistel, een slijmvliesprolaps of een rectumcarcinoom. Het is niet alles aambei wat pijn doet. Het verdient daarom aanbeveling de dokter minstens 1x toch te laten kijken.

18. Niet meer actief

Hihi, dank je Lintje, ik dacht, als ik nou ga zoeken op internet, krijg ik vast allemaal plaatjes die ik niet wil zien.

Tja, je hebt zoveel van die kwaaltjes in die buurt, soms weet ik niet meer wat nou wat is :p

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja, dat klopt wel.. een heleboel onsmakelijke plaatjes..

20. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Oh ik kan echt niet op jullie allen reageren, ik zweet me te pletter hier en voel me echt niet goed, vind het knap dat jullie zo weinig klagen over de hitte pfff
    Maar goed even een reactie wat betreft aambeien, curanal had ik goede berichten van gehoord en echt grote aambeien heb ik niet maar bloed helaas wel vaak van achteren :oops: en dit werkt daar echt supergoed voor, zeker voor de pijn zeg maar http://www.curanal.nl/ ze bezorgen echt zeer rap thuis echt ideaal

Deel Deze Pagina