ik heb me vandaag laten bloedprikken bij de lab. Diegene die me gepikt heeft heeft verkeerd geprikt geloof ik, hele arm tintelingen en een heel zwaar gevoel erin. Heb net pas mijn broodje op ( wel een raar gevoel nuchter blijven) zal zo even ene foto in mijn album zetten, van mijn 'eerste gekochte babypakje'. Hoe gaat het verder meiden? Ik voel me vrij goed, af en toe een vlaag van misselijkheid, maar verder weinig last. Krijg nu alleen een schoonmaakaanval http://i95.photobucket.com/albums/l151/draverLoran/babypakje.jpg?t=1167903758
Stom is dat hè, je wacht gewoon met zenuwen op je eerste echo en hoopt dat alles er goed uit ziet. Gisteren stelde de VK twee dagen voor, nu maandag of vrijdag over een week. Mijn echtgenoot zei doe maar die vrijdag, ik gelijk: "nee hoor, doe maar die maandag". Ik kan echt niet nog een extra week wachten! Ons is ook gevraagd of wij een nekplooimeting willen laten verrichten. Ik weet het gewoon niet. Ik vorm geen risicogroep (ben 31, geen afwijkingen in beide families etc.). Kan iemand mij hierover iets meer vertellen? Wie doet het wel/niet? Voors of tegens?
Tja ik doe het dus niet, ben nog jong komt niet erfelijk in de familie voor en de nekplooimeting is puur een kansberekening. Als de kans groter is dat je een kindje met een chromosoomafwijking krijgt dan moet je nog een keuze maken punctie of niet en dan als daar uitkomt dat er wat mis is wat dan? Dan moet je dus kiezen of je het houd of weg laat halen.. nee das niets voor mij.. Ik laat wel met 20 weken de screeningsecho doen dat vind ik wel belangrijk. Verder vind ik het toch niet echt erg hoor om te wachten tot de 12 weken met de echo. Dan zie je echt al een overduidelijke baby en bovendien zijn dan de spannende weken ook voorbij, als je dan je baby ziet zitten levend met alles erop en eraan weet je ook vrij zeker dat het zo door gaat en dat je echt geen miskraam meer krijgt, vind ik wel zo rustig en tja de echofoto's zijn ook wel erg leuk om te bewaren zeker als je zo duidelijk een kindje ziet.. Hier gaat het vandaag trouwen #$$%^ heb echt slecht geslapen vanacht, vreselijk last van mijn buik gehad en nu heb ik het enorm in mijn rug.. dus echt een baaldag vandaag
Wij gaan wel voor de nekplooimeting. Ook al is er dan zo op het eerste oog een kleine kans. Maar mocht de kans hoog uitvallen, dan laten wij ook zeker vervolgonderzoek doen, en mocht dat ook verkeerd uitvallen, dan wordt het ontzettend zwaar. Liever denk ik nog niet zo ver vooruit. Eerst wil ik graag een goede echo hebben, daar ben ik namelijk ook al zo bang voor, maar over twee weekjes zullen we het zien
Britteke, Allereerst wil ik jou heel veel sterkte toewensen de komende tijd, dit moet niet makkelijk voor je zijn....We leven met je mee en hopen dat het gauw weer goed met je mag gaan en de zon weer voor je zal gaan schijnen.... Dikke knuf, Borsatofan Hallo lieve allemaal, Gister 2e echo gehad, en die was gelukkig goed! Er was nu veel meer te zien dan 3 weken geleden. Beebje was goed gegroeid, is nu ruim 3 cm. Het hoofdje, hartje, lijfje en armpjes en beentjes (stompjes nog) waren echt goed te zien en hij/zij ging erg te keer, haha. Echt heel onwerkelijk maar zo gaaf! Ik kreeg gewoon de slappe lach (zenuwen denk ik) het was te gaaf om te zien en mijn vriend was er stil van (moest de indrukken even verwerken). Volgens de VK was ik gister 9 weken en 4 dagen, en is mijn uitgerekende datum nu 4 augustus (vorige keer schatting op 6 aug). Ik (wij) ga geen prenataal onderzoek (nekplooimeting etc.) laten doen, omdat het slechts een kansberekening is en dan zou ik mezelf misschien onnodig druk maken (ik ken mezelf) en dat is zeker niet goed voor de beeb. En dan moet je verder onderzoek doen om die onzekerheid weg te halen, met een naald in je buik (punctie)..oeh bah, ik word al gek bij het idee (bij bloedprikken ging ik al bijna onderuit) nee, wij laten de zwangerschap gewoon zoals het is, wij houden onvoorwaardelijk van dit kindje, ook als er iets mis mocht zijn. Heb hier goed met mijn vriendlief over gesproken en we zijn het hier wel over eens. Ik zou het alleen doen als ik ouder zou zijn (bijv 35 of 36 jaar) of als er in mijn of mijn vriend zijn familie afwijkingen zouden zijn, maar dat is in mijn geval niet zo dus ik ga me niet allemaal stress op de hals halen terwijl het maar een kansberekening is! Het is nooit zeker of je kindje helemaal gezond is. En wat heb je nu aan een kans van 1 op 100? het maakt je alleen maar gek, en het betekent niet meer dan dat er van de 100 vrouwen, 1 is die een kindje krijgt dat niet helemaal goed is maar 99 van die 100 vrouwen krijgen een volkomen gezonde baby. Tja..... Anyway, iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Als jij het zeker wilt weten en je wilt dan ook verder onderzoek doen bij een verhoogde kans op .. en als je geen stresskip bent zoals ik, tja dan zou je het kunnen doen. Verder gaat het nog niet zo lekker met mij, gistermiddag weer hele middag hondsberoerd op bed gelegen...maar ja de echo maakte veel goed op 6 februari krijg ik de volgende echo, ik ben dan over de "magische 3 maanden" heen. Tenslotte: mijn schoonzusje is immers ook zwanger en wij dachten dat zij een maand verder was dan ik, maar zij vertelde mijn ouders van de week dat zij 30 juli is uitgerekend! Hahaha, dat betekent dat wij nagenoeg even ver zijn! Zij weet het van mij alleen nog niet. Volgende week is mijn vader jarig en dan vertel ik het 's avonds op het verjaardagsfeestje waar allemaal vrienden en familie zijn..dat wordt spannend! Iedereen veel sterkte met de zwangerschapskwaaltjes, hopen dat ze gauw verdwijnen. En voor de meiden die nergens last van hebben: GENIET ERVAN! Liefs, Borsatofan
Ik denk er een beetje hetzelfde over, mijn gevoel zegt dat het niet nodig is. Mijn echtgenoot vindt dat het wel gedaan moet worden. Het is slechts een risicobepaling, het geeft geen 100% duidelijkheid.
Meiden ik moet dit gewoon even delen. Het dochtertje van mijn zus is nu al een ontzettend lief nichtje, ze wil namelijk een cadeautje voor de baby kopen. Een roze jurkje met roze hakjes met een heleboel glittertjes. Toch heb ik haar er ook maar even op gewezen dat het wel is een jongetje zou kunnen zijn. In dat geval wordt het een broekje met een hemd. Maar ik krijg sterk het idee dat ze dat niet zo'n goed idee vindt. En voor mijn informatie kwam ze ook nog even met de mededeling dat ik twee babies in mijn buik heb. Lief he, ze is net drie jaar, echt om op te vreten
Hoi Allemaal Ik ben ongeveer 7 weken en ik moet volgende week naar de versloskundige en dan krijg ik ook een termijn echo 2 dagen later. Moet zeggen dat ik erg blij ben maar de angst slaat nu wel een beetje toe. Ik heb nauwelijks verschijnselen, dan heel moe.. Ben zo bang dat hij niet goeit omdat ik nauwelijks wat merk. Zal misschien nog wel komen hoor. Ik ben rond de 21e van augustus uitgerekend, maar we zullen zien als ik bij de VK ben geweest.. Succes en gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap
ach meis dat had ik ook bij mijn eerste had namelijk ook nergens last van en hoorde om mij heen iedereen maar kwaaltjes hebben hihihi maakte me ontzettend zorgen dus wat achter af niet nodig was want als ik nu eens kijk ik heb een prachtige dochter van 6 jaar oud die supergezond is en ook afentoe erg vervelend kan zijn hihihihi komt helemaal goed meis
Whaaa...heb een gave site gevonden.. Daar klikte ik week 9 en 10 aan om fotos te zien van de foetus...owwww wat gaaf is dat toch! Wellicht voor jullie ook leuk om per week te zien hoever je bent enzo...(bij 10 weken staat o.a. een filmpje) Hmm, misschien kennen jullie deze site allang hoor, maar ik was ff enthousiast (hormonen denk ik ) Liefs, Borsatofan
Britteke, Ook van mij heel veel sterkte toegewenst Borsatofan wat leuk we zitten nu dan op dezelfde datum. Bij mij wordt nog steeds 4 augustus aangehouden. Zaterdagochtend hebben wij de termijnecho, dus de datum zou nog kunnen veranderen maar ik verwacht het eigenlijk niet. Toevallig is mijn moeder volgend weekend jarig en hebben wij besloten om ook met haar verjaardag de rest van de familie in te lichten.... Het is dan wel 11 weken, maar goed dan hebben we wel de hele bups bij elkaar. Dus dan die ene week maar smokkelen. Ben benieuwd hoor hoe iedereen gaat reageren... Wat vervelend dat je zo vreselijk misselijk bent... das niet fijn Hier gaat het ook niet helemaal top. Bij mij is het met name absoluut gebrek aan energie. Ik ben niet een beetje moe: ik ben tot niks in staat. Kan echt hele dagen slapen, tis dat ik de wekker zet om er af en toe uit te gaan Onderhand wel erg vervelend hoor. Lig echt hele dagen te maffen en als ik dan ff wakker ben dan ben ik vaak nog misselijk ook Kan dus nog bepaald niet zeggen dat ik geniet van zwanger zijn hoor, pfiew.... Ik kijk wel heel erg uit naar zaterdag, ik kan gewoon niet wachten. Wil nu echt wel eens zien waar ik het allemaal voor doe . Ben hartstikke bloednerveus voor die echo. Ben zóó bang dat er iets niet goed is. Zal echt blij zijn als we het achter de rug hebben. Denk dat het me wel heel erg zal helpen als ik straks ben geweest en weet dat het tot dusverre goed is. Wij laten die neklpooimeting niet doen. Omdat ik eigenlijk zeker weet dat ik het toch niet weg zou laten halen. Het heeft volgens mij alleen zin om te testen als je weet dat je ook echt de zwangerschap af zou breken bij een slechte uitslag Kiki wat lief dat nichtje van jou. Leuk hé hoe die kleintjes kunnen reageren. De kindjes van mijn zus vinden het ook onwijs spannend hoor zo'n baby in mijn buik . Vind ik echt schattig hoe die kinderen daar naar uitzien... Iedereen sterkte met alle kwaaltjes tot gauw weer Groetjes Kirsten
Hi Kirsten, Dat je de echo spannend vindt omdat je hoopt dat alles maar goed mag zijn, dat gevoel is heel normaal hoor, dat had ik gisteren ook. Ik bedoel, het is toch de eerste keer dat je het beebje echt bewegend zal zien! Ik kan je vertellen; het is supergaaf en als je het gezien hebt en alles beweegt en hartje klopt, dan zit je even op een roze wolk...Heus, het komt allemaal goed, maak je geen zorgen! Enneh, je bent toch niet voor niets zo moe en misselijk (ik maf ook de hele dag hoor.. ) Liefs, Borsatofan
Ík kan haast niet meer wachten tot ik mijn echo krijg! Ik wil zooo graag zien dat er echt iets groeit... Verder heb ik het gevoel dat de tijd echt veeeel langzamer gaat datn bij mijn 1e. Hebben jullie dat ook? Wij gaan ook alleen maar voor die 20weken echo. Geen nekplooimeteingen ed. Ik ben nog jong en er is geen verhoogd risico. Als dit wel het geval was geweest had ik het denk ik wel gedaan...
Britteke en partner, Allereerste, heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop dat ondanks het slechte begin van het jaar dit jaar toch een goed jaar voor jullie gaat worden en dat je snel weer in verwachting mag zijn van een klein wondertje. Dikke virtuele knuffel van ons. Voor mij duurde het wachten op de echo te lang, die zou 26 januari pas zijn. Dus gebelt met de VK en het diag. centrum en de nekplooimeting laten we aan ons voorbij gaan, morgen krijgen we een echo. Dit puur voor mijn gemoedsrust, ik ben bang dat het niet goed is, ik heb 2 weken terug en gisteren wat bloed verloren (oud bloed) en ik maak me ongerust. Ik ben de hele dag misselijk en dat is een goed teken maar zo lang nog wachten op een kansberekening leek ons niet verstandig meer. Ik moet me ontspannen zei de vk en wij zijn het met haar eens. Vandaag nog een dagje thuis vanochtend weer de w.c. pot vol overgave omarmd, en we willen nu wel eens zien wat voor zo veel commotie zorgt Ik moet zeggen er valt een last van mijn schouders en ook al roept iedereen je moet je niet druk maken of die zorgen zijn nergens goed voor.... mij hielp het niets! Gelukkig begreep de vk me voor de volle 100% Als we later die nekplooimeting toch willen dan betalen we de echo zelf wel, gemoedsrust is voor ons en vooral voor mij voornamer.
hey dames....vandaag de vk gebeld.ik mag 18 jan komen voor de eerste keer.ik wacht ook met mijn echo tot een week of 12....wij krijgen hier in zeeland maar 2 echo's 1 termijn echo,en 1 met 20 weken....tenzij het echt nodig is om er meer te hebben,dan wel.ik ga ook geen nekplooimeting laten doen....of andere onderzoeken...ik vindt het heel erg jammer dat MvM hier geen ophaalplaats heeft.je kan hier dus niet meedoen.dit was 12 jaar geleden ook al zo maar ik hoopte dat dat inmiddels veranderd was,maar jammer genoeg nog steeds niet.voel me verder weg goed...de misselijkheid begint nu een beetje af te nemen.....hopen dat het zo blijft
Ik vond het best wel frusterend, dan kom je voor een eerste afspraak bij de VK, en dan kan ze eigenlijk nog niets nagaan. Geen hartje luisteren of voelen aan je buik, want de baarmoeder zit gewoon nog onder je schaambeen. Het is precies wat jullie zeggen, je bent enorm onzeker of het allemaal wel goed is. Ik merk aan mijn lichaam dat ik zwanger ben, ben de hele dag beroerd en zeer pijnlijke (.)(.) en moe, ik zou dagen kunnen slapen. Maar je zoekt toch die bevestiging! Nu hoef ik maar tot maandag te wachten, maar dat duurt dan toch weer zo lang! Normaal ga ik dan heel druk met vanalles bezig zijn, maar omdat ik zo misselijk ben, denk je er de hele dag aan en kan je ook niet echt opschieten. Pffff, wat een zelfbeklag Eigelijk moet ik gewoon heel blij zijn met al deze kwaaltjes, omdat ik hierdoor toch merk dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Zo ik heb vandaag hard gestudeerd en mocht weer eens ff op de site spieken... Britteke heel veel succes bij het verwerken van dit verlied, hopelijk hebben jullie snel weer iets om na uit te kijken. Wij doen de nekplooimeting niet. Mijn man twijfelde eerst, maar nu hij weet dat een kansberekening is en dat er ook kindjes met syndroom van Down zijn zonder een verdikte nekplooi en wij geen risicogroep vormen, laten we de natuur zijn gang gaan. Wel doen wij ook de 20-weken echo. Bij mijn schoonzus hebben ze vorig jaar een afwijking gevonden ( gastroschizis) en het is dan wel heel prettig dat je goed voorbereid de bevalling in gaat in een academisch ziekenhuis... We gaan natuurlijk van een gezond kindje uit en dan is de 20 weken echo gewoon genieten van de mooie beelden. Hoe is het met jullie bewegen gesteld? Ik was altijd erg sportief, maar ben elke keer 's avonds zo moe en dan komt er weing van bewegen/ sporten. Voel me zo futloos.... Blegh, baal van mezelf.... Nou verder voel ik me wel toppie hoor.... Mogen natuurlijk niet klagen met zo'n wondertje in onze buik... Veel liefs
Hey hoi allemaal, Ik ben dinsdag voor het eerst naar de vk geweest, en ze kon bij mij dus ook verder nog geen echo doen of naar het hartje luisteren. Erg jammer. Maar had om me heen ook al gehoord dat dit met +/- 11 week pas kan. Dus nog ff wachten. Spannend spannend spannend. Ze heben wel mijn hb en suiker geprikt en bloeddruk gemeten. Was allemaal perfect. Dus dat is lekker positief. 17 januari mag ik weer heen en dan krijgen we een echo en mogen we het hartje voor het eerst luisteren. Wel jammer dat dit door de weeks is want mijn vriend is voor zijn werk weg en is dan dus niet thuis. . Maar ja daar kunnen we nu even niks aan doen. Ik houd jullie allemaal op de hoogte. Liefs Mir.
Haah, ik moet wel zeggen, wat een verademing om te lezen dat vrijwel iedere zwangere in dezelfde periode last heeft van dezelfde dingen. Misschien een beetje raar om te zeggen, maar geeft mij de rust dat alles loopt zoals het hoort te lopen. Natuurlijk wens ik iedereen en mezelf toe dat het ook zonder al die kwaaltjes kan, maar blijkbaar moet je er toch heel wat voor over hebben. He Britteke, wat vreselijk vervelend zeg, sterkte meid, en je mannetje natuurlijk ook. Ik hoop voor jullie dat het wonder toch snel mag geschieden. Ik heb volgende week mn intake gesprek, maar de vk heeft niks gezegd over nuchter komen, gaat ook niet echt lukken, want ik moet tot half 4 werken en als ik dan de hele dag niks eet, dan kun je me opvegen, dus misschien moet ik dan een andere ochtend bloed laten prikken ofzo. De 1ste echo staat voor de 25ste gepland. Echt zoooooooo super spannend. Vandaag in mn pauze even wezen stadten, overal uitverkoop natuurlijk en ik kon het niet laten, heb een hele mooie positiebroek gekocht. Heel netjes, voor op mn werk en super comfortabel Kan nu niet wachten tot mn buik echt gaat groeien. Ben trouwens 2/3 kilo aangekomen tot nu toe, is dat een beetje normaal? Ik had ergens gelezen van wel dacht ik, maar mn man roept dan direct "Is het al 2 kilo nu dan?" Succes iedereen