augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Nou Wolvin ik heb geen last van muggenbulten, maar iets va Prrrik weg of gewoon mentholcreme proberen.

Lintje ik vind Lutein Juliette erg goed klinken bij elkaar

Loran voorweeen wat eng nu al? Schrok je niet enorm en hoe voelt dat precies? Nou hou je maar rustig, want je wilt niet dat dit doorzet natuurlijk laat de kleine nog mooi maar even lekker doorgroeien

Ik heb ook de groei-echo gehad vandaag. De vorige keer hadden ze gezien dat de kleine 5 dagen voor zou lopen en dat het lange benen en armen had.

Nu zei ze goh de benen zijn niet zo lang en liggen iets achter op de rest :rolleyes: Nouja ze kwam erop uit dat we helemaal precies op schema lopen gewoon precies 30 weken en een paar dagen, dus ik ben helemaal blij.
    Alleen het hoofdje had ze moeite mee met meten, want het ligt zo diep, ik zei "goh had niet anders verwacht heb telkens het gevoel alsof het al naar buiten wil als ik op de toilet zit" Hopelijk blijft het zo zitten, maar dat zal wel, want met 20 weken was het hoofd ook al naar beneden.

Hopla je had helemaal gelijk het was een hele zakelijke echo en er werd erg weinig verteld, maar ik was voorbereidt en heb gewoon alles gevraagd :)

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Kiki we hebben heel wat groente in de tuin staan.Dit omdat Ati de groente uit de winkels geen smaak vind hebben.Staan nu augurken die maak ik in voor de winter.Tomaten maar dan Hongaarse.Punt paprika en tomaat parika.Bosui,wortelpeterselie maar dat kennen we hier eigenlijk niet.Sla, kruiden,Hongaarse bonen.Dan hebben we nog druiven, kiwi en aardbeien.
    Dat was het zo ongeveer wel mijn groenete tuin niet denken dat hij erg groot is want hij is maar 4 bij 4 maar vorig jaar veel groente er uit gehad en erg leuk.Heb vorig jaar voor het eerst de augurken gemaakt en ze waren voor de winter al op terwijl hij in de zomer zei nou dat is genoeg hoor voor de winter.En voor de slakken strooi ik korrels ja ik weet het niet diervriendelijk maarja anders blijft er niks over.

Raccon jij vroeg dat geloof ik he van het circus.Nou ik heb gedaan kassa,bar,mensen op de plaats zetten,reclame,dieren.Heb als indiaan op een paard gereden.En verder alle werkzaamheden wat nodig was dus ook op en af bouwen.
    Was echt een hele gave tijd zou het zo weer doen.Ati deed acrobatiek en trapeze.

Hier kan je de klossen gewoon halen bij de tuiszorg volgens mij nog gratis ook.Moet er nog voor bellen als ik het niet vergeet zal ik het morgen eens doen.

Mist als je hier lid ben van de tuiszorg dan kan je alles zo krijgen is dat bij jullie niet?
    Hier heet het Opmaat.

Loran lekker alles op z'n gemakkie he.

Moet eigenlijk naar bed maar ben volgens mij over m'n vermoeidheid heen.

Ati net nog de keuken geverft en het raam kan morgen de plakfolie er op en de kast terug kunnen die dozen ook weer weg.Word nu echt gek van alle troep als ik de babykamer in loop zie alleen maar troep.wat kan een mens toch een spullen hebben.

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nee helaas dus niet gratis ophalen en bezorgen is al 8 euro pe rkeer (dus totaal 16 euro) en het bed kost dan nog 3,25 per dag, doe dat keer 7 en keer 5 met een beetje pech en tel uit je winst euh verlies :(

Klossen zijn wel gratis verder en een ondersteek ook..

Lutein de naam kende ik wel, want komt voor in onze familiestamboom, volgens mij komt die naam uit groningen oorspronkelijk?

verder te moe om te reageren, jullie schrijven ook zo snel :confused:

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @Danielle, tjee wat een ellende jullie badkamer dan! Wij hadden gelukkig maar 2 lagen tegels erop zitten en dat was al een drama.
    En ja als je alleen de weekenden er aan kan werken valt de tijd die jullie erover hebben gedaan reuze mee.
    Meende dat de vorige bewoners hier er een bende van hadden gemaakt maar dat valt dan dus wel mee :)
    Fijn dat het met je oma wat beter gaat, altijd zo zielig die oude vrouwtjes.
    Ben zelf dol op mn oma, das mn schatje :D

@Lintje in vind de namen erg mooi, nooit eerder van Lutein gehoord maar kan het wel waarderen eens wat anders :D
    En wat ben jij een bijdehante tante zeg! Kan ik ook erg waarderen.
    Maar ja ik meende te lezen dat het jouw tante was, maar tja lees er af en toe te snel overheen, moet je maar niet zo veel beppen ;)

@gummetje, hier gaan de darmen ook niet zo lekker ik denk dat het het warme weer is. Ik wil niet meteen de vk bellen vanwege mn colitus, dan gaan daar alle alarmbellen rinkelen en moet ik aan de medicatie, ik wacht dus nog ff af. Maar irri is het wel hé.

@Amanchel, goed dat je de vk hebt gebelt, je ziet het ze zijn er voor jou!
    Fijn dat je snel terecht kon voor een echo en ctg, je bent nu iig onder controle en dat geeft toch rust.

Hier trouwens geen idee waar die thuiszorg winkel zit, eens uit gaan zoeken... wordt misschien wel eens tijd.
    De brief aan de werkgever is af, nog 2 kleine wijzigingen en hij kan via de advocaat naar mijn werkgever. Dan kan die in het vervolg met hun bellen ipv met mij. Ben benieuwd naar hun reactie, tis een pittige brief.

5. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    He goedemorgen allemaal,

Ik ben nog een dagje thuis :oops:
    Vind het wel raar hoor, maar ja ga morgen weer stevig aan het werk, moeten ze het maar 2 dagen zonder mij doen, kunnen ze vast wennen :)

Jullie hadden het over bedklossen, maar je kunt ook bierkratjes gebruiken om het bed omhoog te krijgen. Gaan wij waarschijnlijk ook gebruiken omdat we niet zeker weten of die klossen wel onder ons bed passen. Zal straks eens opmeten hoe hoog ons bed nu is trouwens.

Ben trouwens vandaag 30weken! :D :D
    Nu weet ik dat sommigen van jullie dat allang zijn, maar het voelt toch wel leuk eigenlijk :)

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Goedemorgen allemaal

Hier al weer druk bezig.Kasten ingeruimd in de keuken dat is nu ook klaar en geverfd.Zo plakplastic op het raam plakken is altijd leuk ;)

Ien hier schijn je verschillende klossen te hebben hoogte en vorm.
    Want zoals mijn bed hoeft eigenlijk maar 6 cm omhoog maar zo kort hebben ze hem niet dus het word hoger.
    Lekker genieten hoor.en morgen niet proberen die 2 dagen in te halen he ;) ;)

O ik heb echt geen zin om te werken vandaag vind het wel lekker zo thuis maar je nog 2 keer hierna.

Heb heerlijk geslapen maar ben nog wel moe denk dat ik vandaag echt nog even plat ga voor ik weg ga vanmiddag.

7. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Morgen !

Ik had een vraag gesteld bij "zwangerschap " maar krijg geen antwoord.

Hier komt ie :

Heb nu al 3 dagen en nachten een rommelig gevoel in mn (onder) buik.
    Dit is niet constant , maar afwisselend.
    Kramp/zeurderig/rommelig gevoel....
    Ook ineens last van veel afscheiding.

Wat kan dit zijn?
    Het maakt me een beetje onzeker , dus help

----------------------------------------------------------------------------------

Mischien dat 1 van jullie hier een antwoord opheeft.
    Aan het einde van de middag moet ik weer voor controle naar de vk ,
    ben beniewd wat zij hierop te zeggen heeft...

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Kiki: t mee eten van de kraamzorg waren de boterhammen. Bij ons is t alleen altijd de vraag is er brood in huis hihi. Dus mss moet ze wel aan de crackers bij ons haha
    En klossen huren kost niks, zei de kraamzorg vrouw

Danielle,,,,oe hete ballen. Veel plezier dan met naar de wc gaan ,,,,,

Fibi: wat een eieren daar bij kwantum zeg. En trouwens wat is er de logica van om ze maar voor de helft te maken en de andere helft pas over 2 weken ?

Wolvin: Hier ook sinds een week wat meer last van bulten. Wel blijven ze klein deze keer. Normaal had ik altijd van die grote harde schijven dan.

Ien: Feli met je 30 weken, nog 10 en dan heb je je ukkie op schoot

Tanja: goh zou t niet weten, mss dat je kleine wat meer naar onder gaat liggen en dat dat dan op je darmen drukt zo,,,,,geen idee

Op de vraag wat is de negen maanden wijzer : Das een boekje die ik van de kraamzorg gekregen heb. Hier staat alles bij elkaar over mijn kraamzorg. De keuzes die je hebt met uitleg. Dus thuis of ziekenhuis bevallen en als je thuis bevalt wat daar dan de voorwaarden voor zijn. Uitleg van de uren kraamzorg en de taken die ze verrichten. Kosten van de kraam. De telefoonnummers. Wanneer je wat moet aanschaffen en waar je dat kunt halen. Kraampakket, wat je daarin moet hebben en wat je voor de baby moet hebben. Als je in het ziekenhuis bevalt watje dan allemaal nodig hebt.
    Als de kleine er is wat er dan gebeurt en wanneer ze de hielprik en gehoortest doen, wanneer naar t consultatiebureau.
    Keuze van voeding en tips over beide keuzes. Iets over veiligheid en allergie en dan als laatste de voorwaarden van de kraamzorg. Waar ze dus wel en niet voor zijn en aansprakelijkheid enz.
    Echt een heel handig boekje waar alles instaat. Als ik iets niet weet staat t daarin!

Betekenis van Fenne is : Moedige beschermer.

9. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ja, inderdaad niet echt snugger daar bij de Kwantum! We hebben dus een klein(er) raam en een heel groot raam (2 ramen naast elkaar) in de babykamer. Voor het kleine raam komt één gordijn die je dan opzij schuift en voor het grote raam komt dan een gordijn in twee delen, nu bleek dus maar een gedeelte ervan te zijn (welk gedeelte zal me nu even een worst zijn). Reden was volgens hun dat de verduisteringsstof die er gelijk achtergemaakt wordt op was dus konden ze niet verder. Mmmm... tja, zal wel, vind het nog een raar verhaal want me maakt toch alles in één keer, ook qua kosten en enzo.... Nou ja, afwachten maar weer!

Vind trouwens de betekenis van de naam Fenne erg mooi (naam zelf ook trouwens ;) ).

@Loran; Jeetje, wel schrikken denk ik die voorweeën. Volgens mij had iemand er al naar gevraagd maar wat voel je dan precies? Ben zo nieuwsgierig waar je dan op moet letten. Ik voel namelijk altijd van alles maar wat? Vind het heel moeilijk. Doe in ieder geval maar lekker rustig aan hoor.

@Daantje; Kijk...dat bedoel ik nou. De Zeeman heeft die hemdjes dus voor 3 euries. Dat is natuurlijk altijd goed! Dan moet ik daar maar eens wat vandaan halen (zodra iemand mij weer rond wil duwen, hahahaah, maak gewoon een lijst tot die tijd).

@Sonja; Lijkt me heel gaaf om in het circus te werken, wel hard werken maar de sfeer lijkt me er echt geweldig. Volgens mij is het echt één grote familie of niet?

@Ien; Dus je gaat morgen toch al weer naar het werk? Rustig aan doen hoor. En gefeliciteerd met je 30 weken! Ik kijk er ook al naar uit hoor, 't is weer zo'n mijlpaal voor je gevoel. Ik moet alleen nog even wachten tot maandag, ben één van de late mama's immers. Hoop niet dat ik als laatste beval trouwens.... Lijkt me erg frustrerend. :)

@Tanja; Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, gelukkig kan je vanmiddag naar de verloskundige die heeft vast wel een antwoord voor je.

Hier gaat alles verder z'n gangetje, nog steeds moe. Heb wederom tot 9.45 uur in bed gelegen, dat is echt helemaal niets voor mij. Maar ik slaap ook slecht vanwege de warmte hoor. Zal eens kijken of ik mij vandaag ergens tot kan zetten maar eerst maar eens even mijn pistoletje die ik net in de oven gehad heb oppeuzelen en naar ATWT kijken. Dat heb ik gisteren opgenomen dus kan ik lekker relaxed zien. Heb altijd een hekel om 's morgens naar de herhaling te kijken want ik wordt gek van de onderbrekingen (reclame, belspelletjes - die zijn nog het ergst -, nieuws). Dan zit je anderhalf uur voor televisie voor nog geen 40 minuten soap uiteindelijk. Dus lang leve de recorder, hahahaaah.

Meiden, fijne dag en tot later!

10. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Goeiemorgen!

Bedankt weer voor de reacties! Ben ook idd wel blij dat het eventjes in de gaten gehouden word, en heb ook wel in mn achter hoofd het zal allemaal wel goed zijn.. Maar toch maak je je zorgen.. Maar denk dat wel allemaal afentoe wel de zorg hebben van zal het wel goed zijn allemaal..
    Vorig jaar is ook iemand die ik ken met 41 weken bevallen van een dood kindje en die verhalen heb je ook altijd in je hoofd..
    Maar goed, idd het word in de gaten gehouden..
    Ik ga nu voor mezelf op schrijven hoelaat en wanneer ik de kleine voel.. Is dat nog steeds erg weinig leg ik dat gewoon voor en dan kan ik ook niet aan mezelf gaan twijfelen ;) Ennuh misschien is het wel gewoon een rustig meisje ;)

Jaja bijna 33 weken, ben idd wel beetje aan het aftellen, maar als ik eerlijk ben ben ik al begonnen met aftellen bij 30 weken haha! Al vind ik het zwanger zijn heeeeerlijk!

@ Tanja20, misschien is het idd wel aan het indalen! Ennnuh als je het niet vertrouwd.....

11. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Zo wat hier net is gebeurt.Godzdnk kwam Ati nog even naar huis van de tandarts [-o< .

Had vanmorgen de kast ingeruimd in de keuken met glas borden enz.
    Sta ik dus bij die bewuste kast en doe het deurtje open sort heel die kast van de muur :evil: :evil: :evil: :confused: :confused: :confused: .
    Maar je raad het al met alles erin stond ik dus met een kast in me handen waar alles uitpletterd.Ati greep gelijk in allemaal glas op m'n voeten wel gelukkig slippers aan maarja toch schrammen.
    Kraan kwam hij ook bovenop die dus ook krom.En alle borden kapot heel wat glas enzo.
    Moet er niet aan denken dat ik alleen was want dan weet ik niet wat er was gebeurt.Ben nog steeds een beetje :confused: :confused:

Snap er ook niks van alles heeft altijd in die klt kast gestaan en we hadden nog extra gecheckt of hij goed vast zat en dat was allemaal zo had er nog aan gehangen.

Dus nu ook nog een nieuwe kast borden,kraan en glaswerk halen :evil: :evil:

Hoppa dat kon er ook nog wel bij we hadden deze maand nog niet genoeg uitgegeven.Ben helemaal al op heb op m'n kieen zitten stofzuigen om onder de kast te komen enz.Nou ga maar verder met opruimen moest gewoon even zitten en het jullie vertellen.
    Ati is namelijk al weer even weg want ja die moest ook werken en beter zo want anders krijg je op zo'n moment ook alleen maar ruzie.Hij belde net nog wel en zei ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als je alleen was geweest dus dat is wel weer lief.

12. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Jeetje Sonjaw, das ff schrikken, sta je echt te shaken op je benen dat geloof ik graag, Bah

Gelukkig dat je mannetje nog naar huis kwam, ppff

13. goedemorgen dames
    ik heb eens lekker utigeslapen en pfff daarw as ik wel aan toe hoor
    maar morgen kan het weer niet moet namelijk om 8 uur al van huis om om half 9 in het ziekenhuis te zijn
    voor mij niet echt een probleem ik hoop dat mijn mannetje op tijd wakker word want die is heel slecht in vroeg op staan hihihihi
    heb zo alles eens doorgelezen en heb geen reacties kunnen bedenken op jullie misschien toch nog te vroeg voor me ha ha ha ha
    nou meiden ik spreek jullie vast later wel weer

14. oei sonja toch ik zou me ook de pleuris schrikken zeg gelukkig is het nog enigzins goed afgelopen

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Zo Sonjaw dat is zeker schrikken!

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ow Sonja, dat was ff schrikken! Gelukkig dat je ongedeerd bent gebleven.. (behalve die hartstlag dan). Zonde van al die spullen. :(

Ien
    , GEFELICITEERD met je 30 weken! Ook al zijn er al veel meiden de 30 weken gepasseerd, het blijft voor iedereen bijzonder hoor! :D

mamalieske.. ik bijdehand? :oops: eh, ow. :(

Tanja, ik denk dat je baarmoeder sneller groeit dan je buik aankan.. geeft een vervelend gevoel dat wel een tijd kan duren. Maar toch maar even aan je VK vragen..

Straks naar begrafenis.. ff route zoeken.. want NATUURLIJK moet Tj deze ochtend wel werken en komt ie vanuit Zaandam naar Dronten en hij wil niet ff naar H'veen rijden om mij mee te nemen. Terwijl ik daar helemaal niemand ken. Dus moet ik alleen en ik weet zeker dat Tj te laat gaat komen (zoals altijd) dus zit ik daar, niemand die weet wie ik ben, beetje te condoleren en zwanger te wezen.. te bidden zoals ik niet gewend ben te bidden. :rolleyes:

17. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    @Ien gefeliciteerd met je 30 weken zwangerschap, ik ben vandaag ook 30 weken, blijven toch mijlpaaltjes ;)

Zo schrikken zeg een hele kast van de muur af, gelukkig dat je niet gewond bent geraakt!

18. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hallo lieve meiden.

Zo hier ben ik weer even en ik heb nu lekker VRIJ :whistle: :whistle: :whistle:
    Heerlijk genieten van mijn vrije dagen en heerlijk uitrusten.
    Hoe leuk ik mijn werk ook vind het is wel fijn om nu even geen oudere menssen te verzorgen en alleen maar aan me zelf te denken.
    Mijn teamleidster heeft een lekkere lunche georganiseerd gisteren met allemaal lekkere broodjes en sapjes.
    Niet veel collega's zijn gekomen maar ja het was wel gezellig.
    In November kom ik pas weer terug HEERLIJK :D :D

Ik heb sinds een paar dagen last van pijn in mijn buik en mijn eetlust is ook minder geworden en ik heb niet zo'n trek meer.
    Morgen naar de vk en dan vraag ik wel hoe het kan komen.

Sorry als ik niet reageer op jullie verhaaltjes maar ik vergeet ook zo veel.
    Maar ik leef met jullie mee hoor en hoop dat alles goed mag blijven gaan.
    Ik ga me zo even aankleden en boodschappen doen en dan de was strijken,woensdag is was dag bij ons thuis.

Tot snel weer.

Doei Teddy.
    .

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Of stel ik me aan?

Gisteravond de hele tijd aan Tj's hoofd lopen zeuren dattie mij moet ophalen, kon er gewoon niet van slapen vannacht. Heb gezegd dat als hij zwanger was dat ik dat ook voor hem zou doen. Voel me al zo bezwaard dat ik daar met mijn grote geluk in mijn buik aanwezig zal zijn.

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nou ik ben weer een beetje bijgekomen.

Lintje hoop dat hij je toch nog opkomt halen en anders daar gewoon in de auto wachten tot hij er is ;)

Deel Deze Pagina