augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi Borsato

Heb je gezien dat onze banners raar zijn jij ben 10 en 3 dagen en ik 10 en 6 dagen maar als je naar de dagen kijk wat we nog moeten staat er bij jouw 207 en bij mij 206.Dat zou betekenen dat we maar een dag schelen en als je naar de rest kijk 3 dagen.
    :( :( :(
    Heel raar dus
    En ik ga er ook maar van uit dat als er iets zou zijn dat de vk wel belt maar toch is het een fijner gevoel als je het allemaal zeker weet dat het allemaal goed zit.
    Ik moet dinsdag weer dus hoop dat ze het dan allemaal heeft lijkt mij wel heb 28 dec bloedgeprikt.

Groetjes Sonja

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Heb net boodschappen gedaan en had trek in wat lekkers heb me zelf maar een bossebol gegeven nu mag het vond ik. :) :) :)

Hebben jullie dat ook?

Groetjes

3. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    @SonjaW, momenteel heb ik nog geen extra trek in bepaalde etenswaren.

Tijdens m'n vorige zwangerschap wel, toen was ik verslaafd aan Brinky's. De koekjes verpakt in het geel! Daar word ik nu nog door velen aan herinnerd :) !

Ben benieuwd of ik nu weer een nieuwe verslaving ga ontwikkelen.

Iemand anders al een verslaving ontwikkeld?

Groetjes Manou

4. Niet meer actief

wij zijn nu met het kamertje bezg behang is er al af en mijn ventje schilderd de kozijnen wit
    en dan volgende week verf op de muren
    alles een beetje op ons gemakje dus

over bloedonderzoek neuh ik hoef die uitslag niet te weten ben er van overtuigd dat alles wel goed zit anders had ik wel wat gehoord als er iets mis was lijkt me

enneuh verslavingen hmmm bij mij is de enige verslaving op dit moment thee ik moet thee drinken sávonds op de bank dat doe ik anders nooit
    verder heb ik eigenlijk nog niks

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Verslavingen...ja, melk drinken, normaal vind ik er helemaal niets aan en nu echt een liter per dag. En cola vind ik opeens ook lekker...

Wel ben ik van mijn thee verslaving af, dronk gemiddeld 2 liter kamille thee per dag, nu helemaal niets meer...vind het veel te weeig...

Grappig he, dat dat zo kan veranderen.

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook een melk-verslaving. Overigens ook een vla-verslaving.

En ook ik ben net ff naar de bakker gerend voor muffins, ik moest ze ineens hebben. En dat terwijl ik de hele dag door misselijk ben. Ik zal het echt niet erg vinden als die misselijkheid voorbij is.

Vraagje: omdat de berekening volgens de echo 4 dagen achterliep op mijn eigen schema, hoef ik me toch geen zorgen te maken of wel? Stom hè, je gaat werkelijk over alles na zitten denken.

7. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    hoi Sonjaw
    Even over de banners die van ons geven achter de komma niet het aantal dagen, vandaar het verschil.

Verder gaat het hier wel aardig ben alleen zo moe! Krijg nu van collega's ook al te horen of ik wel goed slaap, dat ik er nl een beetje duf uitzie... Tja daar is natuurlijk een reden voor maar die vertel ik dus nog even niet!

8. Niet meer actief

ja betekend dat cijfer achter de komma bij die van ons dan eigenlijk ien
    want dat vraag ik me al een tijdje af vond het vooral raar toen er opeens 7 weken en 9 ... stond
    9 dagen kan dat niet zijn dan ha ha ha ha

oh en een melkverslaving had ik mijn vorige zwnagerschap ik ervan alles nu heel anders als toen gek he

9. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik heb as maandag mijn echo,ben ook zo benieuwd!
    gelukkig is alles goed bij jou

xxx danielle

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik MOET iedere nacht de ramen wagenwijd open, anders kan ik echt niet slapen....heb t niet eens zo warm maar zo benauwd...raaaarrrr hoor allemaal haha.

xx

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wow, geniet van je roze wolk!

12. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    volgens mij telt ie het aantal dag dat we zwanger zijn en dan deelt ie het door 7.
    Dus ik moet nog 221 dagen dus ben ik 280-221 = 59 dagen zwanger. 59 delen door 7 = 8,4

Snappen jullie het nog?

13. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Mijn gyn. heeft gisteren voor mij een afspraak gemaakt voor een nekplooimeting/combinatietest. Heb een folder meegekregen en mag op de dag zelf beslissen of ik het wel of niet wil laten doen. Als ik het niet doe krijg ik een gewone echo.

Wat doen jullie?

Het is mijn derde kindje. Bij de tweeling wilde ik het absoluut niet omdat ik, als het met een niet goed bleek te zijn, toch niet zo beslissen om het weg te halen. Nu weet ik het allemaal niet meer zo goed. Wat nou als het kindje zwaar gehandicapt zou zijn, dat zou natuurlijk ook niet ten goede van de tweeling komen. Vind het zo moeilijk om hierin een beslissing te nemen.

Vandaar dat ik ook om jullie mening/gedachten vraag.

Groetjes Manou

P.s. ik weet ook niet of ik het kindje weg zou kunnen laten halen, heb in 2003 een miskraam gehad en sindsdien kan ik me ook niet voorstellen dat iemand er bewust voor kiest om een zwangerschap af te breken. Mijn man daarentegen zou het kindje wel weg laten halen omdat hij niet weet of hij capabel genoeg zou zijn om het kind op te voeden. En daar valt ook iets over te zeggen, want je moet natuurlijk ook aan het kind denken, niet alleen aan mijn eigen gevoelens.
    Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
    Wat niet weet wat niet deert denk ik dan, maar ja, als je de mogelijkheid krijgt.... Weet niet goed wat ik moet doen :( .

14. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hallo augustus mama's

Er is hier al heel wat geschreven en nee, allemaal gelezen heb ik het nog niet. Maar ik wil graag mee doen, want ik word ook een augustus mama.
    25 augustus is de dag. (tenminste dat heb ik op diverse calculators uitgerekend).

Kwaaltjes: af en toe misselijk, moe, moe moe, nergens zin in hebben, af en toe depri en last van mijn borsten (ook af en toe)

Ik zit nu in de 7de week, maar kan niet wachten tot ik op 3 maanden zit.
    Volgende week voor het eerst naar de verloskundige. Nu heb ik het gevoel dat het werkelijkheid is. Het vreemde is, dat ik soms denk dat ik het mij inbeeld. Dan haal ik mijn test te voorschijn en zie duidelijk een tweede streepje. Stom stom.

Nou ik denk dat ik hier wel eens vaker om het hoekje kom kijken.

Groeten van Friezin

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik doe het niet. Het gaat om een kansberekening, meer niet. Er kan uitkomen dat je een verhoogd risico hebt, maar dat betekent niet dat je ook daadwerkelijk een kindje met een afwijking krijgt. Bij een verhoogd risico kan je een vruchtwaterpunctie laten verrichten (met een kans op een miskraam daardoor), dat geeft 100% duidelijkheid. Die nekplooimeting kan een verkeerde uitslag geven, dat wil zeggen dat je dus een verhoogd risico blijkt te hebben maar toch een gezond kindje krijgt, maar ook andersom, dus geen verhoogd risico maar toch een kindje met een afwijking. Ik hoor om mij heen dat het wachten op zo'n test (en het eventuele negatieve resultaat, dus verhoogd risico) erg veel stress geven en dat is ook niet goed voor moeder en kind. Dit is het mij allemaal niet waard.

Of je klaar bent voor een eventueel kindje met een afwijking? Dat weet je nooit van te voren. Ben je uberhaupt altijd klaar voor de komst van een kindje? Hoe goed je je zelfs daarop voorbereid, het is toch vaak weer anders en je leert het alleen maar door het te doen, tenslotte.

N.B. Zo denk ik er dus over, ik kan me heel goed voorstellen dat anderen daar anders over denken.

16. Niet meer actief

welkom friezin en gefeliciteerd meid

tnx ien voor de uitleg ik snap het nu hihihi

enneuh vraagje hebben jullie ook last van urineverlies als ik nies voel ik er steeds wat uitlopen heb nog geen lachbui gehad maar ben bang dat dan hetzelffde gebeurt

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Woepie, kan dat geen afscheiding zijn?

18. Niet meer actief

nee tis urine helaas afshceiding heb ik nu ook veel meer
    bah lekker spmerige praat hihihi

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Arme woepie ;) Komt wel weer goed hoor! Nog een paar (nou ja paar) maandjes en dan kan je weer aan de bekkenbodemspieren werken...hihihihi

20. Niet meer actief

hihihi ja dank je
    normaal heb ik er totaal geen last van maar heb zo eens rond gekeken het schijnt vaker voor te komen
    vooral bij vrouwen die al eerder zwanger zijn geweest en meestal begint het al zo rond een week of 7 ben ik klaar mee dus ach maar wat vaker naar de plee en minder vaak met een volle blaas lopen

Deel Deze Pagina