Hoi Hoi, In mijn vijfde week had ik een worst verslaving hahahaha en nu deze week alleen maar zuivel.... melk yoghurt toetjes heerlijk. Gek is dat he. Ik hou hele maal niet zo van worst en melk dronk ik af en toe omdat het moest voor het welbekende calcium. Ben gelukkig wat minder misselijk aan het worden. Ben het soms maar dan wel heel heftig. Volgende week dinsdag moeten we naar de verloskundige en dan daarna de echo. Ik kan echt niet meer wachten. Liefs Kim
@mist, getver meid, dat je dat nu hebt opgelopen...Hoop dat je je snel weer wat beter voelt @borsatofan: spannend dat je het morgen gaat vertellen! Veel succes @Kuki: ik had met 6 weken 2 dagen een echo die bijna een week achterliep op mijn schema, ik wist excact wanneer ik mijn eisprong had gehad, dus ik had ook mijn zorgen gelijk weer. Maar nu gister mijn echo liep ik volgens de echo bijna een week voor op mijn eigen berekeningen gebaseerd. Dus het heeft volgens mij echt gewoon met het meten te maken. Al zit ze er een mm naast scheelt dat gelijk een paar dagen. Dus geen zorgen enne wat betreft melk. Ik heb het ook. Maar het moet dan ijs en ijs koud zijjn. Ik drink het dan 's morgens en dan krijg ik daarna pijn in mijn buik omdat het zo koud is. Lekker slim, maar tja.. ik vind het zoooo lekker! Vandaag op mijn werk ook weer: Ze weten natuurlijk allemaal dat ik bezig ben ivm miskraam. Collega: en is het bij jou al gelukt? Ik: nee nog steeds niet. Collega: oh balen, heb je al ovulatietesten gekocht dan? Ik : ja hoor allang, ik weet wel hoe het moet ...En ik vroeg snel hoe het bij haar ging Zij is zelf ook bezig, het is voor haar de eerste ronde(ook tweede kindje) Maar ik vond het zooo moeilijk om nee te zeggen en te liegen over zoiets geweldigs. Zeker nadat ik gister zo'n super echo heb gehad. Misschien had ze het ook wel door want ik ben zo een ontzettend slechte leugenaar. Het lag echt op het puntje van mijn tong om het eruit te gooien en er het eerste uur niet over op te houden. Maar nu ik thuis zit vind ik het toch knap van mezelf en ben ii blij dat ik het niet heb verteld. We willen echt de vk nog even afwachten (nog 2 weken) en het hartje gehoord hebben en dan mag iedreen het weten. Ben dan 13 weken.
ohh silly dat lijkt mij ook zo moeilijk daarom heb ik het juist gelijk aan iedereen verteld hihihihi was toen nog maar net 4 weken zwanger ofzo of nog niet eens zelfs
Goedemorgen, Hebben jullie ook steeds van die vlagen van onzekerheid. Heb nu een paar dagen dat ik geen maagkrampen heb of misselijk ben en direct slaat de stress weer toe. Heb vorige week nog super echo gehad. En nu toch weer stressig. Heb 26 januari weer echo. Zal blij zijn als ik aan de 12 weken voorbij ben. Melanie
Hi allemaal, @ Alice: inderdaad ik heb hier ook dag en nacht de ramen (en het liefst balkondeur) open tot grote frustratie van mijn vriend want die heeft het 's avonds ijskoud...dus dat is lastig, maar ik moet wel want ik heb het anders 's nachts ook benauwd en ik ruik zoveel vieze luchtjes (terwijl mijn huisje echt schoon is en ik de afvalbak elke dag leeg en verschoon, na het koken alles opruim en schoonmaak om maar geen luchtjes te hebben) maar helaas ik ruik toch altijd nog dingen die mijn vriend helemaal niet ruikt...bijv. ik ruik steeds rauw gehakt in huis, maar dat hebben we helemaal niet (ik lust al weken geen vlees meer) heel apart is dat... @ Sonja: ik had idd ook al eens vreemd gekegen naar die banners van ons, maar volgens mij heeft Ien (zie boven) de oplosiing gevonden @ Kuki: ik ben het helemaal eens met jouw stelling over de nekplooimeting etc. Ik sluit me hier volledig bij aan. En ja, verslavingen...hmmm...ik heb meer een paar dagen dat ik heel veel van iets eet en een paar dagen daarna is er iets heel anders wat ik steeds wil eten en hoef ik de "vorige verslaving" niet meer, stom he? Ik loop vaak in de supermarkt bij alle rekken langs om te bekijken wat me aanspreekt en dat neem ik mee..mijn vriend wordt er gek van want we speuren steeds de hele winkel rond, en als ik thuis een paar dagen dat heb gegeten, dan ligt de rest in de kast dus onze kasten puilen uit van half aangebroken verpakkingen... Dingen die o.a. in mijn paar dagen (of zelfs 1 dags) verslaving hebben gezeten: * witbrood met pindakaas / kokosbrood / smeerkaas * mergpijpjes en (neger)zoenen * raket ijsjes / split ijsjes / chocodip * smulkoek * pasteitje met champignonragout * Nibbit chips / pinda's naturel * Celebrations chocolaatjes * Friet met mayo Dingen die ik absoluut niet meer lust sinds ik zwanger ben (maar voorheen heerlijk vond): * soep (alle soorten) * thee en koffie * bruin brood * vlees / vis * erg gekruid eten (nasi, alle indische en chinese gerechten en shoarma) * spagetti bolognese (voorheen mijn lievelingseten maat het smaakt nu heel anders) Verder eet ik wel kaas, gekookt ei, hollandse pot maar dan zonder vlees / vis, en nu begint de behoefte aan zuivel veel meer te komen (vooral met aardbeiensmaak, yohurt, yogidrink etc.) af en toe fruit (met name appel en kiwi). Tja, de verloskundige zei bij mij ook: eet alleen wat je lekker vindt (zeker als je zo misselijk bent) het kindje neemt wel van je wat het nodig heeft. Hmmmzz... het lijkt me na die 9 maanden ook wel weer lekker om mijn oude smaak terug te hebben en niet meer zo misselijk te zijn (en die vieze luchtjes de hele dag...bah). Gewoon weer lekker pasta eten en alle rijstgerechten en shoarma en stokbroodje filet americain (en ui!)of rosbief...hmmm...Nou ja, we moeten het maar even over hebben voor een goed doel he Liefs, Borsatofan
@Melanie: heel herkenbaar! Dit heb ik ook. Ik ben de hele dag door eigenlijk misselijk, maar als ik het dan (gelukkig) een paar uurtjes niet heb, dan denk ik meteen of dit wel goed is. Word een beetje tureluurs van mezelf! En eerst had ik regelmatiger wat krampen in mijn buik, eerst dacht ik: dat is niet goed, toen herinnerde ik me dat ik dat bij mijn eerste ook had, en toen dacht ik weer dat als ik het niet voelde, het niet goed was. Nu heb ik die krampen eigenlijk niet meer, als ik nu wel weer een kramp voel, denk ik meteen weer dat het niet goed is. Pfffff.... vermoeiend hoor!
wat ben ik blij dat jullie dit ook hebben! Niet lullig bedoelt natuurlijk maar vind het wel fijn dat ik dus niet de enige onzekere muts ben!
Ja heerlijk hè. Ben ook zo blij dat je hier af en toe je gevoel kunt ventileren. Ben na mijn miskraam toch best onzeker. Voel me hier toch regelmatig gesterkt. Bedankt lieve meiden
Onzekerheid...was dat? Volgens mij ben ik toch de grootste onzekere doos die hier rondloopt..zeker nu mijn hubbie niet meer thuis is, niemand om me even moed in te spreken...maarja... Heb nu al twee dagen helemaal geen last meer van me borsten, lijken iets kleiner te worden en veel zachter -> stress.... Maar het zal allemaal wel loslopen...wil gewoon die echo! Nog 8 nachtjes slapen
[/quote] Dus het heeft volgens mij echt gewoon met het meten te maken. Al zit ze er een mm naast scheelt dat gelijk een paar dagen. Dus geen zorgen[/quote] Klopt, Iedere mm scheelt gelijk 3 dng. Daarom mogen wij over 3 weken weer terug komen voor een echte meting. Hoe verder je bent hoe nauwkeuriger ze het kunnen berekenen volgens m'n vk. Verder hier alles nog prima, ben volgens mij als een van de weinige hier niet misselijk, , ga me bijna schuldig voelen Het enige wat ik heb is dat ik de hele dag door alleen een beetje een weeig gevoel heb, vooral als ik weer moet eten. Enne die onzekerheid blijft volgens mij altijd, je leeft van echo naar echo en van de ene keer het hartje horen naar de volgende. En op het moment dat je je wonder in je armen houdt beginnen er weer andere zorgen, , zucht! Volgens m'n schoonmoeder beginnen de zorgen op het moment dat je besluit voor kinderen te gaan... Erg toch dat ze nog gelijk krijgt ook Enne danielle, hoop dat jou echo ook goed is meis, kan niet beschrijven wat er op zo'n moment door je heen gaat! dikke knuf daantje
ik had dat gisteren ineen heb ook nergens last van kan natuurlijk ook zijn dat ik aan sommige dingen begin te wennen he maar goed vraag me nu toch afentoe wel eens af of het wel echt is idd ben toch blij als ik mijn echo krijg maar dat duurt nog effe
Morning! Nou héhé gisteren eindelijk bij de VK geweest (zo naar uit gekeken)! Maar helaas stelde het idd niet zoveel voor. Het was vooral een vraaggesprek..maar ik heb wel een afspraak voor de echo: 22 januari! Dus moet ik weer dagen gaan aftellen.. De VK vroeg ons ook of we de nekplooimeting wilden laten doen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het alleen gedaan werd als je een verhoogd risico hebt (leeftijd, in famile ed)...ik ben nog vrij jong en heb er eigelijk niet zo'n goed gevoel bij dus denk niet dat we het doen! Verder gaat het iedere dag echt wat beter lijkt het zo (afkloppen hihi!) steeds wat minder misselijk, iets meer energie en kan weer wat vaker lachen ! Ik heb trouwens wel een blaasontsteking...terwijl dat helemaal niet zo leek. Ik voelde af en toe wel een beetje branderigheid en ik moest wel vaak en kleine beetjes...maar ik stond niet op de kop van de pijn (zoals eerder vaak geval was)..toch maar even urine bij huisarts langs gebracht en ja fikse blaasontsteking...al zeker 2 weken! : Raar he...dacht eerder een aan beginnende..De VK zei me dat het vaker voor kwam nu je zwanger bent voelt alles anders! Nou nog even werken tot 17.15...dan heb ik weekend! (heb lekker 2 dagen vrij genomen, heerlijk slapen!) Meiden, succes allemaal! xx
Hallo allemaal. Wij hebben maandag de echo gehad en o wat was dat leuk. Het is inwendig gebeurd omdat het op mijn buik niet te zien was maar inwendig konden we het heel goed zien. Alles zit er op en er aan en het hartje klopt goed en we hebben de bloedsomloop gehoord. Het kindje was lekker bezig daar binnen met bewegen en het leek wel of hij/zij het duimpje in z'n mond aan het doen was. Ik werd gewoon emotioneel toen ik het zag en mijn lieve schat ook. Wat een wonder om te zien dat het zo groeit in je lichaam en zo leuk. We hebben na de hand bij de bakker lekker een pudingbroodje gekocht en thuis lekker op gegeten om het te vieren. Als ik 20 weken ben krijg ik weer een echo dus nog even wachten. Ik heb mij 3 dagen ook goed gevoeld en had echt het idee dat de misselijkheid minder werd en ik kreeg weer meer energie. Maar helaas voor korte duur want gisteren avond was het weer helemaal mis en heb ik al mijn avondeten uitgespuugd. Ik was weer zo beroerd en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik heb olijven gegeten dus dat kan ook verkeerd gevallen zijn. Ik heb nergens meer zin in als het om avond eten gaat,alles staat mij tegen. *Aardappelen *Vegetarisch vlees *groente Ik vind het allemaal vies tegenwoordigBAH,BAH,BAH. *Brood *beschuit *Roggebrood *Beleg voor op brood/beschuit Dit eet ik allemaal en ook fruit dus overdag eet ik wel maar savonds begint het. Ik lig nu ook in bed want ik ben nog steeds niet lekker en ga straks weer slapen. Volgende week ga ik week 12 in dus hopelijk gaat het dan wat beter. Ik heb nu in mijn zwangerschap 2 keer overgeven dus het vald mee maar het is wel heel heftig als het zo ver is hoor. Maandag had ik lekker energie en heb ik wat schoongemaakt en mijn vriend heeft het kamertje waar straks de babykamer komt lekker opgeruimd en die is nu zo goed als leeg dus kunnen we straks lekker aan de slag,we hebben al wat leuke ideetjes. Ik heb ook bloed laten prikken vorige week donderdag maar nog niets gehoord van mijn vk dus dan is het wel goed,dat vertelde ze ook dat als ik niets hoor het goed is en we 31 Jan het gaan bespreken. Hebben julie ook een uitdraai mee gekregen van de echo? Wij wel en o wat is dat leuk want je ziet het kindje zo goed ook al is het nog maar zo klein. Mijn buik groeit heel langzaam maar het is wel in aantocht dat voel ik als ik mijn hand op mijn buik leg en als ik in mijn onderbroek sta zie je een heel klein bolletje,leuk hoor. Maar mijn broeken pas ik nog prima. Wel andere bh's gekocht omdat mijn gewome bh's niet zo lekker meer zitten. Ik heb nu bij de v&d ondersteunende bh's gekocht en die zitten prima. Mijn borsten groeien wel heel hard. Gisteren op mijn werk(ik had een goeie dag tot savonds)zij een bejaarde vrouw die ik verzorg, nou kieve schat je tieten groeien wel he nu je zwanger bent en toen moest ik zo lachen. Het is een lieve vrouw waar ik goed mee op kan schieten. Nou ik ga weer stoppen en tot snel weer he. Doei Teddy.
Haha, geweldig dat die vrouw dat tegen je zei. Ik ben gisteren aan het werk geweest, en ik voelde me geen 100%. En doordat ik me rustig moet houden, en max 8kg. mag tillen, had ik netjes gevraagd of ik aan de 'lichtere kant' mocht werken ( verpleeghuis, werk nu in thuiszorg). Zeiden ze tegen mij: JE moet je niet zo aanstellen. Dat je niet mag tillen is grote onzin, en je blijft maar mooi aan die kant. Dus ik was alweer geirriteerd geraakt en zei beleefd: Ik heb opdracht van de VK, en daar heb ik me aan te houden, en zeer zeker omdat ik me niet goed voel. Draaiden hun zich om, en liepen weg. Ze hebben me verder de gehele dag genegeerd, en ik kon alle zware klusjes maar opknappen v.w.b. de bewoners. Toen het bijna half 4 was (was om half 4 vrij), had ik me toch last van de rug, en de afdelingshoofd kwam naar me toe ( die kwam toen net vor het eerst die afdeling op), en vroeg of het ging. Waarop ik zei: NEE!, ik kom nooit meer op deze afdeling, hoezo collegiaal? Nergens houden ze rekening mee, ondanks dat je het vraagt. Maar ik moet me niet aanstellen toch? ik sjouw wel door. Heb ten over gedragen, en de avonddienst vroeg of het wel ging, omdat ik moeizaam liep. Dus hun het hele verhaal verteld, en gevraagd of ik wel naar huis mocht (15.15u) Hier hadden ze wel begrip voor. Ik heb mijn les nu wel geleerd. Ik blijf nu mooi mijn contract uitzitten in de thuiszorg ( waar ze wel erg collegiaal zijn, en evt. onderling ruilen mogelijk is). En als ze bellen van het verpleeghuis, heb ik geen tijd (heb daar een 0-uren contract). Zo, dat is eruit, wel iets opgelucht Hoe gaat het hier verder? Ik ben nu net een half uur wakker ( lag er al om 22u. in gisteren), en heb totaal nergens zin in. Kan niet eens een boterham naar binnen krijgen. Misselijkheid is nu weer weg, maar het zal wel weer terug komen ( na de middag momenteel). Verder ben ik nu weer de was aan het doen, en dan me daar maar mee bezig houden.
nou meid dat vind ik niet normaal dat ze je daar in dat verpleeghuis zo behandelen bah belachelijk goed dat je er iets van hebt gezegd zou echt iets voor mij zijn zoiets ik zou gelijk slaande ruzie hebben ha ha ha ha maar daarom kunnen ze voor mensen zoals ik ook geen werk vinden (wat voor een mens ik dan wel ben? nou eentje met een duidleijke mening it's my way or the highway hihihi ook niet goed weet ik wel maar ach zit lekker thuis zo vriendje verdient genoeg)
Ach ja, het lijkt me tegen te zitten ( relatie, en nu al weer werk). Maar goed. Augustus wordt mijn maand haalt het lekker de schade in
Vind ik nou ook meis! Dit moet toch wel een hoop goed maken Maare, balen dat ze niet wat meer rekening met je houden op werk! Sterkte daarmee. Dikke knuf daantje
Hallo Even een vraagje heb sinds paar dagen aan de linker kant pijn liesstreek en dan naar boven het lijkt ook net of er een bult zit nou heb ik deze bult ook gevoelt toen ik eisprong had daaom heb ik het nog niet nagevraagt. Maar het trekt niet weg dus man lief zei net al waarom bel je vk dan niet om het even na te laten kijken. Ga ik morge ook maar doen. Maar herkend een van jullie dit. Veder alles oke allen weer erg moe. En Loran je moet op je strepen staan hoor wat je werk betreft er zijn genoeg regels die je moeten beschermen en anders gewoon naar de bedrijfsarts stappen en dan zet die een plan uit en moeten ze zich er wel aan houden. Ik heb het straks ook dat ik bepaalde dingen niet meer doe en daar hebben ze maar rekening mee te houden.