augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0

pffff... dat word afzien.. maaaar..ik heb het er voor over..dubbel zweten dan..haha

2. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hoihoi

Marit; ik krijg ook een vroege echo 22 december als het goed is.
    Ben daar heel blij om, het zal me erg geruststellen.

irisje

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hallo allemaal

Alle nieuwe gefeliciteerd.

En Borsatofan ik heb ook gezegt dat ik het niet helemaal zeker weet nou klopt dit ook wel maar als je dat zegt dan krijg je een termijn echo.
    Die heb ik op 28 dec.
    En waarom bel je niet gewoon een verloskundige op bij mij was het verspilde tijd om naar de huisarts te gaan.
    Heb van haar info en een cdrom gekregen met een hoop info en papieren er op die ik in moest vullen.
    Toen ik vanmorgen op stond dacht ik zal het allemaal wel waar zijn omdat ik bijna niks voel.
    Maar na nu een beschuitje te eten voel ik me een beetje misselijk dus zal het wel goed zijn.

Misschien rare vraag vande week dacht ik te voelen dat mijn boops zwaarder werden maar heb nu weer het gevoel dat ze lichter worden of zou dit verbeelding zijn?'M'n tepels zn zijn wel wat gevoeliger.

Nou ik ga zo werken allemaal een prettige dag.

Groetjes Sonja

4. lolifantje

lolifantje Actief lid

2 nov 2006
    102
    0
    0
    Welkom aan alle nieuwe zwangeren die er inmiddels bij zijn gekomen. Ik was even stil gevallen, maar voel me ook knap beroerd. Daarbij heb ik ook nog een flinke verkoudheid, dus lekker in mijn vel zit ik nu even niet. Maar ik zal proberen weer wat vaker te reageren!

5. demi26

demi26 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Gemke, Hopla, Irisje,Mamalieske en Marit36 GEFELICITEERD! Lekker gevoel he?

Kimmiej, Teddy en Loran ook gezellig dat jullie hier naar toe zijn gekomen...

Ik weet nog niet wat wij met de test voor Downsyndroom doen, mijn eigen gevoel zegt nee; ik ben nog jong (26) en de test geeft geen uitsluitsel... Maar goed ik moet het er nog met mijn man over hebben. Eerst maar een ff kijken of het zo goed blijft gaan.

Gisteren iemand van MvM gehad. De test wees overduidelijk 'zwanger' aan en dat was wel lekker. in mijn badkamer staan de groene flezzen goed verstopt, hihi...
    Ook nog bij de huisarts langs geweest. Bloeddruk was prima en even over mijn baan als gymdocente gehad, waar ik een beetje mee op moet passen... maar ik mag bijna alles gewoon doen en laten, das wel lekker!

Morgen sinterklaas bij mijn schoonzus en kinderen. dan ligt er na de kadootjes toch nog een pakje in de gang zonder naam, die zal wel uit de zak zijn gevallen. Als 1 van de kinderen dan een piepkein rompertje uitpakt zeggen wij: "Ohooh, hoe kan Sinterklaas dat nu al weten? "

Overmorgen Sinterklaas bij mijn broer en daar stoppen we 4 chocoladeletters tussen de pakjes 'B, A, B, Y... Mijn Oma krijgt ( als ze het nog niet door hebben) dan de O met de tekst: " hou allemaal je chocoladeletter omhoog" en dan hopen we dat het kwartje valt....

Voor de rest voel ik me uitstekend, wel een klein beetje vermoeid aan het einde van de dag.

Veel liefs

6. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi!

Ik heb een lijstje gemaakt van alle augustusmama's:

Joaney - 30 juli
    Suus75 - 31 juli
    Silly - 1 augustus
    Marit36 - 1 augustus
    Mirrepir - 1 augustus
    Kimmiej - 2 augustus
    SonjaW - 3 augustus
    Lolifantje - 4 augustus
    Demi26 - 4 augustus
    Hopla - 4 augustus
    Borsatofan - 6 augustus
    Teddy - 6 augustus
    Mamalieske - 9 augustus
    Gemke - 10 augustus
    Loran - 10 augustus
    Irisje - 11 augustus

Groetjes!
    Suus

7. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi

Irisje welkom hier en gefeliciteerd! Wat ben je weer snel zwanger zeg!

Mamalieske, ook welkom en gefeliciteerd!

Marit36 gefeliciteerd en welkom!

En Teddy ook gefeliciteerd!

@borsatofan: mijn vader is ook tweeling maar ik kreeg mijn vorige zwangerschap helaas geen vroege echo daarvoor

Ik laat trouwens geen test voor down doen. Ik zelf zou er alleen maar onzeker van worden als er uit komt dat je eventueel een hogere kans hebt en dat vind ik het niet waard.

Goed gedaan Suus je lijstje. Enne... wat berteft die dip...ik heb ook wel eens een K dag tussen zitten maar ik moet zeggen dat ik wel iets positiever ben als in het begin, ook al heb ik geen kwalen en klachten. En daar komt nog bij, we zitten nu officieel in december, dus voor mijn gevoel een stuk dichter bij de echo...geld ook voor jou. We slepen elkaar erdoorheen!

8. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Heeft iedereen eigenlijk al de verloskundige gebeld?
    Ook als je al een vroege echo krijgt?
    Heb nog niet gebeld namelijk maar ga maandag wel bellen

9. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0

hai silly, even over die test, ik vind dat iedereen daar ook een vrije keus in mooet hebben, gelukkig hebben we die ook, wij kiezen wel voor die test,word 37 volgend jaar, hebben er diep over nagedacht en ook een goed gesprek gehad met mijn dokter en mijn man natuurlijk, de dokter zegt als je die test doet moet je er zeker van zijn dat als de test niet goed is, we de zwangerschap afbreken,(wat ik denk ik heeeel moeilijk ga vinden) anders moet je die test niet doen ik denk hier liever niet teveel over na, ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal goed komt, we hebben 2 gezonde kinderen, geen erfelijke ziektes in de familie,

morgen is mn mannetje jarig hij word 34 lekker feesten en s avonds wokken..mmmmm

liefs, marit

10. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    vind ik een hele goeie maar moeilijke keuze die je maakt! Een zwangerschap afbreken is niet zomaar iets. Maar natuurlijk gaan we er van uit dat het allemaal goed gaat!

11. Niet meer actief

Meiden,

als alles goed gaat, gaat deze oude kip bevallen rond 2 augustus...

kijk er nu al naar uit....

Aoife

12. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    gezellig aoife, ik de 1e augustus

vrijdag echo, spannend, hoe voel jij je? ik ben nog niet misselijk, wel last van mn boobies

liefs marit

13. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi lieve zwangere vrouwen.

wij vieren niet echt sinterklaas maar ik haal wel wat lekkers in huis want dat is wel zo gezellig.
    Dit is dan de laatste sinterklaas met z'n tweetjes want volgend jaar heerlijk met z'n drietjes en wat gaan we er dan een fijn feest van maken.
    Ik heb er nu al zin in.

Leuk dat lijstje waar alle zwangere vrouwen staan en waneer ze uitgerekend zijn.
    Vandaag een negen maanden dagboekje gekocht en mijn lieve schat zit er nu heerlijk in te lezen :D Kunnen we fijn bij houden hoe het met mij gaat.

Ik ga er weer vandoor en tot snel weer.
    En wie dit weekeind sinterklaas gaat vieren,veel plezier.

Doei Teddy.

14. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Gefeliciteerd Aoife. Bijzondere naam heb je.
    ik ben een dagje eerder uitgerekend.

Ik ga morgen gezellig met vrienden en kids sinterklaas vieren en dinsdagavond met de familie. Dat worden gezellige dagen.
    Slaap lekker allemaal!

15. Hoi allemaal

Wow wat is er al weer veel geschreven, gezellig !

Ik had een kou te pakken, een beetje een rare dat wel. Ik heb vrijdag de hele dag snotterend, niesend, hoestend en proestend plat gelegen. Zonder koorts gelukkig. Gisteren was het eigenlijk al weer over.... gek hoor ;)

Gisterochtend heb ik nog een clear blue test gedaan, die had ik nog liggen en een paar dagen bewaard. En daar verscheen een overduidelijk: ZWANGER. Ohw geweldig joh, zo heerlijk om het zo te zien staan...Die hebben we dus op de foto gezet en achterin het fotoboek gedaan.

's Middags zijn we het heuglijke nieuws wezen brengen bij mijn ouders. Geweldig hoor :p Het wordt hun 4e kleinkind, maar de 1e van ons. Brullen, snikken en lichtelijk in shock.... ;) Helemaal gelukkig dat het zo snel heeft mogen lukken. Mijn zus was ook hartstikke blij

Vanmiddag dan naar mijn schoonouders. Ik ben benieuwd, de broer en zus van mijn man hebben al kinderen (6 in totaal), de jongste is inmiddels 12 en de oudste al 18 mét baard. Dus ik denk dat zij het ook wel heel bijzonder zullen vinden dat ze nu een tweede ronde gaan krijgen als opa en oma

Wij gaan geen test doen eigenlijk de reden die Marit noemt: omdat ik 99,9 % zeker weet dat ik er geen gevolg aan zou geven door de zwangerschap af te breken. Denk dat ik het echt niet zou kunnen, dus dan ook niet testen...

Uiteraard ga ik duimen voor jullie dat het allemaal goed is Marit. Weet je al wanneer je die test ongeveer krijgt?

Morgen ga ik de huisarts bellen voor een afspraak, ik ken hem goed dus wil er graag even langs om het te vertellen ook al hoeft het misschien eigenlijk niet persé.

Iedereen die het de komende dagen gaat vertellen: heel veel plezier
    En alle sinterklaasvierders ook veel plezier en lekker chocomelk drinken en pepernoten eten ..... UT mag nu ff :p

Veel liefs
    Kirsten

16. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hai lieve (aanstaande) moeders,

Ik weet nog niet of ik op het Down syndroom wil laten testen, nog overleggen met vriendlief en huisarts.

@ Marit / Sonja: maandag bel ik huisarts en dan zal ik aangeven dat ik het niet precies weet (weet ik ook echt niet want mijn korste cyclus was 26 en mijn langste 36) dus ik twijfel zelf over de uitgerekende datum (ergens begin augustus). Daarnaast zit ik op dit moment nog thuis van mijn werk, omdat ik het te druk heb gehad op mijn werk afgelopen maanden (licht overspannen zeg maar), ben daarvoor laatst bij mijn huisarts geweest (toen wist ik nog niet dak zwanger was). Ik moet donderdag weer naar de arbo arts, dan gaan we praten over mijn reïntegratie vanaf januari etc. Dus het gaat al weer wat de goede kant op met mij hoor! Het feit dat ik zwanger ben heeft me juist happy gemaakt (ondanks dat ik thuis zit van mijn werk, was dit juist een lichtpunt in de duisternis, een complete verassing, want ik had het nu zeker niet verwacht!) Enfin, ik laat jullie nog weten hoe het afgelopen is maandag.

Ik wens jullie allen nog een fijn weekend en geniet van het "bekendmaak moment" aan familie of vrienden de komende tijd!

liefs,
    Borsatofan

17. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi allemaal

Ik kijk uit naar 12 dec de verlsk.Dan krijg je toch nog een bevestiging dat het echt zo is.
    Gister avond opgeblazen buik als ik bukte zat hij in de weg.
    En borsatofan het heeft je dus goed gedaan die rust even lekker thuis en je ziet het resultaat maar pas wel op ik weet wat het is ik heb een burn out gehad 3 jaar geleden je valt zo terug niet om je bang te maken maar wel dat je er op let en ik moet ook zeggen dat met sommige dingen ik er juist weer sterker uit ben gekomen.
    Ik moet het ook weer wat rustiger aan gaan doen doe echt te veel.
    Alle dagen werken is het niet mijn werk dan is het wel op het circus waar wij vandaan komen.
    En m'n paard en huishouden nog dus echt te veel maar weet eigenlijk niet hoe ik het minder moet doen want alles is nodig.Moet hier nog een weg in vinden mijn nicht zegt nu eindelijk nu moet je het wel rustiger aan gaan doen en laat die buik maar snel dikker worden dan moet je wel.

Nou alle nieuwen welkom en gefeliciteerd.
    Iedereen een fijne sinterklaas wij doen niks zijn alle bij aan het werk.

Groetjes Sonja

18. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    @SonjaW: die buikpijn die jij beschrijft het ik ook wel eens. Zal toch wel iets te maken hebben met het groeien allemaal? Wij gaan trouwens ook geen testen doen, om dezelfde reden als de andere meiden al noemden hier.

@Gemke: grappig zo'n lijstje! Hebben wij hier ook. Ik ben in juni jarig, Levi in juli en mijn man in augustus. En dan deze baby weer in juli of augustus!

@Kirsten: wat een leuke manier om het vertellen! Ben benieuwd naar de reacties.

@Silly, spannend bijna een echo! En leuk zo'n shitje voor je zoontje!

@ Borsatofan: wat leuk dat je moeder zo lief reageerde. Toch heerlijk om
    te delen zeker?

@ Marit: leuk een derde! Heb je de test bij je andere kindjes ook gedaan?

@ Lolifantje: wat naar dat je je zo beroerd voelt, hopelijk is het van korte duur

Bij mij is alles goed, erg aan het aftellen naar de echo op 19 december. Vind het allemaal nog erg eng. Ik heb weinig kwaaltjes, maar ik heb een humeur....... pfffffffff.....hahaha ik het een heel kort lontje terwijl ik normaal vrij rustig en vriendelijk ben. Toch hormonen?

En mijn buik oef... gaat zo veel sneller dan de vorige keer. 's avonds moet ik echt een knoopje open zetten!

Nou, ik ga ff douchen en met Levi buiten spelen, hij breekt de tent af!

Groetjes!
    Suus

19. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Joaney - 30 juli
    Suus75 - 31 juli
    Silly - 1 augustus
    Marit36 - 1 augustus
    Mirrepir - 1 augustus
    Kimmiej - 2 augustus
    Aoife - 2 augustus
    SonjaW - 3 augustus
    Lolifantje - 4 augustus
    Demi26 - 4 augustus
    Hopla - 4 augustus
    Borsatofan - 6 augustus
    Teddy - 6 augustus
    Mamalieske - 9 augustus
    Gemke - 10 augustus
    Loran - 10 augustus
    Irisje - 11 augustus

20. demi26

demi26 Niet meer actief

He Aoife,

Ook jij van harte proficiat! En wat heb jij een prachtige naam, mag ik weten waar deze afkomstig van is?

Groetjes Demi

Deel Deze Pagina