@sonja:waarschijnlijk hoeven ze niet in het ziekenhuis te blijven ze zijn dan 37 weken en dat noemen ze af het kan natuurlijk wel dat er 1tje wat lichter is dan de ander en dan kan het dus zijn dat ik een dagje ofzo moet blijven maar ik geloof niet dat ze verwachten dat het langer zou moeten al heb je dat natuurlijk niet voor het zeggen volgens schatting was er nu al 1tje 4 pond en de ander bijna 4 pond en dat was een week geleden 1 van mijn kinderen is met 39 weken geboren en die woog net geen 6 pond maar ze gaan niet alleen uit van het gewicht toch bij kenji word toch gekeken naar de temp enzo ook enneuh een bevalling van 10 uur waar kan ik tekenen dat wil ik wel hoor de vorige duurde maar liefst 48 uur hoop het nu sneller te doen @ien:sorry maar ik moet wel een beetje lachen om die opmerking is nogal droog van je mannetje hihi @lintje :wat een geluk zeg een week te vroeg de spulletjes binnen ik zou het als een gek gaan halen hihihi enneuh de box die staat hier al een tijdje vanaf euh mei geloof ik en ik ga sneller zijn toch ik mag over 2 weken al @mamavanamber:tja bruin zul je heir niet gauw worden nee met dit weer bleh word er gewoon depri van @kiki:wat betrefd extra opzwelling van ledematen ik krijg ook egwoon olifanten poten met dit soort weer nu hoor heb ik geen zon voor nodig maar ik zou zooooooo graag willen dat het zonnetje wat harder ging schijnen al is het alleen maar voor de kinders die zich doodvervelen nu de speeltuin hierachter staat blank en er is geen kip op straat ik voel me schuldig want ik ben het grote blok aan hun been ze kunnen nergens heen omdat ik vooral de laatste dagen nogal slecht mobiel ben kijk en als het zonnetje nou goed zou schijnen vermaakte ieder zich prima hier kon het grote zwembad op wat ik ook heerlijk zou vinden hoop dat nog mee te maken voor de bevalling we willen ook een trampo gaan halen konden we ook die opzetten en dan konden ze lekker springen pfff was het maar zomer @raccon:huh ik heb altijd begrepen dat je tijdens het geven van borstvoeding juist extra vruchtbaar bent joh @mamamarjon:welkom leuk dat er nog steeds nieuwe mama's bij komen @wannabe:wauw wat goed meis dat die moxa heeft geholpen zo en ik ben het zat ik wil bevallen en wel nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu pfff heb geen zin meer in die buik gewoon hij doet pijn en als ik opsta moet ik eerst 5 minuten stil blijven staan omdat mijn bekken nog zitten geloof ik bah bah bah en nog eens bah en dan baal ik ook nog van dat klote weer iedereen hier in huis is er depri door en daar word deze mamsie niet vrolijk van ik wil gewoon dat ik effe 2 weken vooruit kan spoelen arrrrgghhh zo dat is eruit
@wannabee geweldig dat je beeb is gedraaid hopen dat ie zo blijft liggen.. Mijn beeb ligt ook in stuit, en morgen word er een poging gedaan tot draaien..maar eerlijk gezegd ben ik een beetje onzeker of ik t moet doen..kzal eens wat gaan lezen over die moxa therapie... Nou verder zal ik nog even kort over mezelf vertellen. Want dat had ik nog nie gedaan.. Ik ben 26 jaar woonachtig in tilburg, pas getrouwd (sinds mei) , in verwachting van ons eerste kindje en t word als het goed is een jongen!...
Lintje ik heb ook dat boek bij de bieb gehaald over duik in je weeen. Leuk boek he en intresant. Nieuwe augustus mama welkom en klets lekker mee hier. Ik heb me gisteren geschoren van onderen maar met heel veel moeite lukt het hoor want mijn buik zit giga in de weg. Mijn mannetje moet het toch maar gaan doen want mij koste het veel energie. Ik vind het fris als het geschoren is daar ook voor de bavalling straks. Nou dat topic over schoonmaken vind ik wel wat overdreven want wie is nou iedere dag bezig met het huishouden. Ik vind het fijn als ons huis opgeruimd is en schoon maar schoon is schoon hoor. Ik sla ook wel eens een week over en doe dan niets. Ja met een kat in huis stofzuig ik wel wat vaker maar ook niet iedere dag. En nu ik zo moe ben komt er echt weinig uit mijn handen. Nou ja ieder zo zijn ding denk ik dan maar Toen ik naar het toilet ging kwam er een prop slijm op mijn toilet pappier wat er melk wit uit zag(sorry niet zo fris mischien)en het was best wel groot. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Het hoort er bij he denk ik zo. Voel me verder wel ok alleen soms wat krampjes in mijn buik en buikpijn maar verder alles ok. Teddy.
gummetje ik weet hoe jij je voeld hoor ik had vanmorgen ook zo'n pest bui en wil ook liever nu dan over anderhakve week als ik 37 weken ben bevallen. Maar ja hoe langer het kleintje binnen blijft des te beter he. Ik baal ook soms van mijn buik hoor omdat ik snel buiten adem ben en al mijn energie weg is en ik niet meer de dingen kan doen die ik voor heen wel kon doen. En nu ik zo hele dagen thuis ben met mijn verlof en het slechte weer kan ik ook wel janken BAH,BAH,BAH,BAH want ik verveel me kapot soms en kan niet even een stukje lekker fietsen of lopen want dan plenst het weer. Dus Gummetje ik leef met je mee en begrijp je heel goed. Op de zwangerschap cursus hebben we ook met de skipybal gewerkt maar ik vind het persoonelijk niet zo fijn. De baarkruk vind ik zelf lekkerder zitten dus ik overweeg omdat te gaan doen. Weten jullie of de vk een baarkruk mee neemt?
Hey meiden! Wat een gezellige boel hier! Ik weet niet meer precies op wie ik wilde reageren maar las iets over anti conceptie na de bevalling.....ik denk dat ik een spiraaltje wil al ben ik wel heel erg bang dat het pijn doet! De box staat hier sinds een paar dagen en was van plan om er ballonnen in de doen voor de katten maar dat heb ik niet gedaan omdat ik het een vreselijk geluid vind als ze klappen....met als gevolg dat ze er steeds inspringen en er niet meer uitkunnen! Weet iemand nog een andere oplossing dan ballonnen? Ik ga zo nog even de stad in (koopavond) Morgen vertrekken mijn mannetje en ik richting brussel voor een gezellig weekendje uit heb er helemaal zin in! Groetjes Stephanie
Stephanie, ik heb heel veel aluminiumfolie in de box gelegd, vinden ze ook heel vervelend als ze erop springen. En een spiraaltje laten plaatsen overleef je wel hoor, is echt heel snel gebeurt.
danielle1979 Bedankt voor de tip en ik heb het gelezen hoor. Ik heb hier thuis ook een boek waar iets staat over de slijmprop. Ik heb toch maar even de vk gebeld en die vertelde dat ik mij niet zo erg zorgen hoef te maken. Er kwam geen bloed mee en mijn kindje voel ik soms ook nog bewegen dus zegt de vk dat het geen voor teken hoef te zijn voor een bevalling. Wel moet ik goed in de gaten houden dat ik mijn kindje af en toe voel en of er bloed bij komt kijken als ik naar de wc ga. Nou ik ben wel weer wat geruster nu hoor en hoop echt dat mijn kindje nog even blijft zitten. Teddy.
@missgroovy wat grappig dat je er ook gewoond heb waarom ben je weer weggegaan dan alsk vragen mag?...denk trouwens niet dat je me niet kent want ik woon hier pas 2,5 jaar, ik kom oorspronkelijk uit alkmaar en heb daarvoor nog 5 jaar in oosterhout gewoond.. @teddy dat scheren gaat moeilijk he dat heb ik nou ook, kheb ook t idee dat ik het elke dag moet bijhouden, t groeit zo weer aan haha en wat betreft die afscheiding t klinkt echt wel als een slijmprop! kan dat niet al het geval zijn?..
Jajajajajajajajaja dames, ik heb foto's gemaakt van het nieuwe huis hoor, eindelijk ! Als Amber om 20.00 uur op bed ligt zal ik ze even in mijn album zetten !
mamamarjon Ja het scheren gaat steeds moeilijker en ja het groeit heel snel weer aan. Het lijkt wel het amsterdamse bos daar beneden als ik een week niet geschoren heb Ik denk nu ik de vk net gesproken heb dat het wel mee valt allemaal met die slijmprop en mocht het toch zo zijn dat de bevalling zich aan kondigt dan zij het zo,dan is er geen weg meer terug. In mijn boek staat dat het ook nog 24 uur tot een week kan duren na de slijmprop dat de bevalling zich aan kondigd en de weeen op gang komen. We zien het wel en wachten wel af. Ik voel me kindje nu weer bewegen gelukkig. Doei Teddy.
@ kiki80: Ik ga het proberen dat alumiliumfolie! Kan me inderdaad goed voorstellen dat ze dat niet leuk vinden! Dank je voor de tip!
He meiden, heb hier weer helemaal dubbel gelegen achter de computer en dat is niet zo fijn. Heb de hele middag al last van zo'n zeurderig gevoel in m'n buikje....Zucht... Heb zelfs afgezegt voor de yoga ( en die is bij ons WEL leuk en gezellig) Heb al een tijd in bad gelegen en zelfs dat helpt niet Iemand tips?
Hee, een kaaskop , wel jammer dat je er nu niet meer woont, was wel gezellig geweest. Nou, pagina 721 slaan we idd maar even over Oe Daantje, vervelend meis, tips? tja, rustig aan doen, in een lekkere houding gaan liggen, misschien kruik ertegen aan? Danielle wat naar van je oma, kan me voorstellen dat elk telefoontje dan vervelend is. Na de dood van mijn opa en een week later andere oma, heb ik dat ook heel sterk gehad voor een paar maanden. Dan schrok ik me na elke ring een ongeluk. Heb me net geschoren, tenminste, poging tot, de bikinilijn lukt nog, dat vind ik het belangrijkste, de rest heb ik me nooit zo druk om gemaakt. Ga dr gewoon even met de ladyshave overheen. Teddy, kan ook een stukje prop zijn hoor, hoeft nog niks te betekenen. Aan de andere kant, kijk naar Sonja... sorry, mag je niet ongerust maken. Denk dat je over de baarkruk de vk specifiek moet vragen, neem niet aan dat ze alles standaard in een Mary Poppins tas heeft zitten als ze komt. Onze box staat hier ook al maanden. Plan was om em na de aankoop even in elkaar te zetten en dan weer uit elkaar halen en naar zolder, maar daar is ie nooit geweest. En ach, nu zijn we al helemaal gewend aan dat ding in de kamer. Gelukkig hebben we niet zo'n grote. Mijn buik is weer hard is ie best wel vaak de laatste tijd, maar nog wel em... draagbaar En mn rechteroog doet zeer, vroeg naar bed vanaaf, morgen zware dag.