Zie mijn rijpe peer-verhaal: veel meer afscheiding is een teken dat de boel "loskomt". Maar dat betekent niet dat je meteen diezelfde dag bevalt! Maar wel een goed teken, in die zin dat je lichaam zich dus aan het voorbereiden is op de bevalling! Daantje: is de baby engeltjes in de sneeuw aan het maken in je buik? Tanja20: bellen! Ow, ik lees verder en zie dat je dat al hebt gedaan! Goed zo! Kiki: hoe was je bloeddruk? Ik heb vannacht eindelijk weer is wat beter geslapen, nu maar tot 2 uur wakker gelegen (en dat is dus heel goed!) en daarna een aardig tukje kunnen maken. Ik heb me heilig voorgenomen vanmiddag ook echt even te gaan liggen. Ik wil vandaag het fornuis eens goed schoonmaken, ook ff van de muur trekken en zo, want ik heb daar ineens even de balen van. Schuursponzen etc. liggen klaar, maar eerst nog ff laatste stukje vlaai opeten! Kreeg zojuist ook de proefdruk binnen, het heeft maar 5 weken geduurd voordat ik deze gecorrigeerde versie kreeg pfffff! Maar nu is het wel helemaal goed! Kan je je drukker ook vragen of hij het in pdf-bestand kan sturen? Of doen ze dat niet? Zoals Sonja het mailde, leek me ook wel praktisch!
Hallo Allemaal, Snel weer even een berichtje van mij. Sorrie dat ik niet zoveel meer schrijf of meelees, maar ik heb nogal een pittige tijd achter de rug en ben er erg moe van. We zijn op vakantie geweest 2 weken geleden en toen ben ik de draad hier volkomen kwijt geraakt en niet de fut om het op te pakken. Hier gaat verder op de moeheid en zo na alles wel goed hoor, babykamer is alleen nog steeds niet af *zucht* en er moet eigenlijk nog veel meer gebeuren, maar ja dat zal ook vast niet alllemaal meer afkomen Ik zag tot mijn schrik dat Sonja al bevallen is, maar tot mijn geruststelling dat alles op het moment wel erg goed gaat als ik het goed heb gelezen. GEFELICITEERD SONJA! Sorrie dat het zo laat is, maar ja je bent dus bevallenin mijn vakantie Ik zal proberen om af en toe wat van me te laten horen hier en af en toe het een en ander van jullie te volgen, maar kan helaas niet beloven dat ik alles van iedereen meekrijg, excuses daarvoor
Mist, nergens voor excuseren, het is geen verplichting!!! Is al fijn genoeg als je af en toe even laat weten dat alles ok is! Hopla, fijn dat het kaartje helemaal naar wens is...moet ik ook maar eens gaan afronden Net geprobeerd om een foto te maken van mijn dikkie dik in de oven, maar 1: ZE is te zwaar (nu zo'n 8 kilo) en 2: de oven is te klein en wij hebben al een grotere oven dacht ik... Nee, geen gebraden kat dus op het menu vanavond He gatsie, regen en onweer hier
Goedemorgen! Hier ook sjips gelapen! Blegh! Hele harde buiken steeds (dit keer het lijfje wat zonodig lekker tegen de buikwand wil liggen en zich met alle macht afzet tegen de achterkant van de baarmoeder...tenminste, dat denk ik zo!)...en een kruikje bood uitkomst! Wat een dreigende verhalen allemaal met al die afscheiding? Alle kindjes moeten nu gewoon blijven zitten waar ze zitten hoor! @ Sonja: Gefeliciflapstaart! Wauw...alweer 2 weken oud! @ Alle mama's met onderzoeken, echo's ed: heel veel succes! @ Mamary: Ik heb geen lekkende borsten, ook niet bij Amiek gehad en zelfs daarna (met een keer een nat shirt 's morgens daargelaten) geen lekkages. En toch mijn 8-ponder 10 maanden lang gevoed...zonder problemen. Ze was ook steeds (in het begin) met 4 minuten klaar met drinken. Ik had zo'n stresskraamverzorgster die zei dat ze toch echt minimaal 20 minuten moest drinken. Werd er zenuwachtig van en was blij dat ze weg was na 5 dagen! (verder leuk mens hoor). Amiek groeide genoeg, had voldoende plasluiers en was supertevreden...en ik was lekker snel klaar met voeden Pfff...nu ga ik naar mijn dochter, die zit nog in d'r blootje! (erg hè) Ze heeft net gedoucht
Goedemorgen Dames, Na een hele heftige periode weer eens achter het internet gekropen Mijn broer lag heel lang in ziekenhuis(is er nu weer uit en het gaat redelijk met hem) Zelf een behoorlijke dip gehad...... gaat nu weer beter gelukkig Heb heel veel met de papa gesproken over hoe en wat en we ze zijn er eindelijk uit dat hij geen rol gaat vervullen in het leven van dit kindje. Eindelijk een beetje duidelijkheid........hoewel dat weer word vervangen door een beetje angst van het alleen zijn......met bevalling/kraamtijd enzo. Na de bevalling zal papa er wel een avondje zijn om zijn mooie kleintje te zien maar daar zal het dan ook bij blijven. Verder gaat het lichamelijk niet zoals het hoort maar het is voor een heel goed doel he. Ik zag dat sonja al bevallen is : Gefeliciteerd met jullie mooie ventje(natuurlijk heb ik de fotos bekeken) Verder een aantal dames die behoorlijk aan het rommelen zijn......kom op meiden nog een paar weekjes die kleine bij jullie houden! Hier gaat het met de kleine erg goed....op het: hoe snel kan ik mama een gekneusde rib bezorgen Kwa gewicht ga ik momenteel niet zo hard meer, dat is in de vorige maanden geweest.... Zit nu op een + 9 kilo ongeveer De babykamer is nu wel helemaal klaar....moet alleen nog beginnen met wassen.....maar grrrrrrrr al die regen Ik wil kunnen showen met kleertjes aan me droogmolen Fotos zal ik vanaaf....als ik op de rest reageer in me album zetten. Ik ga nog even van het zonnetje genieten wat er nog is......kan vast niet lang meer duren voordat de regen zich weer laat zien Greetz Wannie
Zo net terug van het medisch centrum, en ja hoor mijn gevoel zat goed.... een onvolkomen stuitligging (benen en hoofd omhoog). De kleine ligt nog steeds hetzelfde als alle eerdere echo's duidelijk een voorkeursligging! De echoscopiste vertelde me meteen dat de kans dat het nog zou draaien uit zichzelf nihil was. De vk is op de hoogte gesteld en nu wachten tot ze me gaan bellen en wat de gevolgen zijn, draaien of niet ? Heb placenta voor dus of dat dat kan? We zien het wel..... Verder baal ik want de kringloop was dicht en de prenatal ging ook pas om 13.00 uur open dus daar wachten we maar niet op. Vanmiddag maar koffie leuten bij een vriendin! Sonja, is Kenji alweer 2 weken oud.... gaat de tijd toch snel!
Mamalieske balen balen balen ! Dat wordt , nadenken en gesprekken voeren met de gyn ( ze hadden mij het scenario al uitgelegd )Draaien doen ze vaak neit met voorliggende placenta ( maar hangt er weer vanaf hoe hij ligt ) sterkte meid
Vk belde net al op, gaan nu een afspraak bij de gyn plannen voor deze week, ben benieuwd en vind het nu wel erg spannend worden brrrrrr voel niet echt voor een draaipoging eerlijk gezegd, kindje ligt toch niet voor niets al bijna 36 weken zo? Naja kan er nog ff over denken toch..
Hoi meiden. Het komt hier met bakken uit de hemel en een onweer niet normaal meer. En buiten is het zo donker,het lijkt wel nacht. Snel maar even alle ramen dicht gedaan. Als ik niet hoog zwanger was of helemaal niet zwanger dan had ik een lastminut geboekt naar de warme zon want hier kan je het ook niet echt zomer noemen he. Ik ben van het weekeind niet langs geweest dus er is weer veel geschreven en ik heb niet alles terug gelezen moet ik zeggen. Maar ik heb wel gezien dat Sonja hssr kindje al weer 2 weken is,het gaat zo snel allemaal. Vandaag ben ik al weer 36 weken en dus nog maar 4 weken te gaan voor de uitgerekende datum. Ze zeggen wel eens dat de laatste lootjes het zwaarst wegen en dat is ook wel zo hoor. Ik krijg overal pijntjes en ben nog steeds moe. Zaterdag de hele dag krampen in mijn buik en moest op een gegeven moment op bed liggen omdat ik zo'n pijn had dat ik niet meer kon lopen. Mijn bekken gaan ook pijn doen en het hoofdje van mijn kindje drukt op mijn blaas/vagina en met lopen is dat een naar gevoel. Zo kan ik nog wel even door gaan met mijn klachtjes. Ik merk echt dat de bevallings datum er aan komt,nog even vol houden. Nog 1 week en dan mag ik thuis bevallen en dan mag mijn kindje komen waneer het maar wil maar deze week nog maar even niet. Doei Teddy.
Sonja, gefeliciteerd met je twee weken oude zoon! Kiki, onweer en regen? Ik zit op Aruba geloof ik.. Tof weekend heb je gehad, ja, dat box-verhaal; stak goed in elkaar he? Mamary, mijn borsten zijn iets groter maar ook niet zoveel. Mijn tepelhoven zijn wel enorm gegroeid.. van mijn prachtige borsten is niets meer over. Het zijn nu blauwe-aders-en-donkere-tepelhoven-gevallen. Ze lekken wel, maar niet heel veel, heb er geen last van. mamalieske, met een voorliggende placenta is dat volgens mij moeilijk.. balen zeg! :x Moxa-therapie? Wannie, he bah, wat naar allemaal. Blij dat het verder qua gezondheid wel goed met jou en de baby gaat. knuffie Mist, ik miste je al. Zoals Kiki zegt, tis geen verplichting hoor. Dat alles goed gaat is het aller aller allerbelangrijkste! Kuki, die van mij mailt het volgens mij niet in PDF.. dus ik vraag mijn zusje of ze het kaartje na de bevalling inscant.. Of ik stuur gewoon naar iedereen een kaartje.. even kijken hoeveel ik er over hou.. Meiden van wie ik een ECHTE kaart in de bus krijg, krijgen sowieso een ECHTE kaart terug.
Lintje moxa theraphie of accupunctuur hebben ze nog niet naar gekeken ze gaan eerst kijken of er een goede reden is dat de kleine nog in stuit ligt, en zelf maar wat aanrommelen daar begin ik niet aan. Eerst maar eens zien wat de gyn me aanraad te doen. Die paar dagen kunnen er ook nog wel bij
Jagges mamalieske da's balen, ben benieuwd wat de gyn ervan gaat zeggen... Hier ook nog geen onweer en regen, hoop dat het voorlopig ook nog even weg blijft. En heb eigenlijk geen idee of ik het kaartje in PDF kan krijgen, woensdag maar eens even vragen. Ik moet er dan toch heen, vorige week de proefdruk opgehaald en het moet toch een beetje anders worden. De indeling die wij bedacht hadden blijkt nl niet te kunnen omdat we 2 namen hebben....
Hey allemaal, eindelijk weer tijd om even wat te schrijven! Dit weekend lekker in brussel vertoefd en het was helemaal super! Ze hebben daar echt veel leuke babykleding zeg! Vandaag en morgen nog even wat dingetjes afmaken aan de babykamer. Ik ga vanmiddag even alle pagina's goed doorlezen heb het nu alleen even vlug gelezen. Loran en Tanja veel sterkte! Nog even niet bevallen hoor Liefs Stephanie
Moxa is al te laat. Ook voor Moxa moet de baby wel ruimte hebben om te draaien moet je nml wek 33/34 mee starten.
Mamalieske, wat ongelooflijk naar, een stuitertje. Augustus kindjes met een attitude. Benieuwd wat de gyn je aanraadt. Hier alles helemaal top, bloeddruk was nog net ok...pfieuw, en nog beter, als ie volgende week nog steeds zo is, mag ik toch met de verloskundige erbij bevallen als ik dat wil, en natuurlijk wil ik dat liever want dan hoef ik na de bevalling ook niet te blijven Wat ben ik opgelucht zeg! Maar wat wel leuk is dat deze gyn bij het voelen wel aan een gemiddeld kindje dacht m.b.t. gewicht en vorige week bij de echo vonden ze het echt een mini...dus ben benieuwd wat er nu echt uit gaat komen. Wat is betrouwbaarder, de echo of de gyn met jarenlange 'voelervaring'.
Zo héhé ben eindelijk terug van de gyn. (een uur moeten wachten grrr) We hebben eerswt gepraat en ze heeft uitgelegd hoe de procedure in zn werk gaatn. Als de draaipoging niet lukt was zij VOOR een stuitbevalling...maar als ik een keizersnede wil dan konden we daar nog over debatteren.. (ik mag haar dus nu al niet) Bij de echo ging ze kijken of er een reden was dat de baby in stuit ligt..ze kon niks vinden. Er is nog voldoende vruchtwater hartslag ed allemaal goed. Kindje weegt nu ongeveer 4 a 4,5 pond. ("des te meer reden voor een stuitbevalling" grrrrrr) Ik had nooit gedacht dat ik zo'n klein en licht kind zou krijgen....eerder een reus! Maar goed...volgende week een draaipoging. Ik wordt nog opgeroepen dus weet nog niet wanneer. Moest er een halve dag voor uittrekken. Krijg een infuus met weeenremmend middel (waar je hartkloppingen van krijgt..fijn!) en baby aan ctg. Dus afwachten maar.........ik hoop dat de draaipoging lukt (heb er zelf een hard hoofd in) want stuitbevalling en keizersnede is allebei niks. Ga nu boodschapjes doen en koffie drinken bij mn zus. Tot later! xxxxxxxx
heerlijk voor je meis! Maare zou meer vertouwen op de echo, m'n schoonzusje zou op gevoel ook maar een "gewoon" middelmaatje krijgen maar kwam toch een 9ponder uitzetten. Hoop niet dat ik me vergis maar volgens mij is dat geen middelmaatje alice, jeetje meis...das ff balen! Dikke knuf voor jou! Mamalieske, gelukkig had je jezelf er al een beetje op voorbereid maar nu is zelfs het laaaaatste beetje hoop over. Ben benieuwd wat de gyn voor je in petto heeft. stephanie21, heerlijk dat jij ook zo van je weekend hebt genoten meis! Sonja, twee weken al weer! Tijd vliegt echt he Of is dat alleen als je zwanger bent? Teddy, is hier ook ff goed te keer gegaan. Nu weer droog gelukkig! En al weer 36 weken...zucht...snel he? Hoop voor je dat het opschiet meissie...(((KNUF))) wannie, gezellig dat je er weer eens bent! Enne het is hier soms ook echt niet bij te houden hoor ( maar wel erg gezellig ) Ga nu nog ff naar de drukker, even een boek met voorbeelden ophalen. gGaan wel via het internet bestellen hoor maar wil de kaartjes ff live zien Denk dat we hier toch echt wel een keuze uit kunnen maken( EINDELIJK ) Hebben jullie trouwens ook dat sinds je overdag ff gaat liggen je 's nachts beter slaapt?