Ah Alice ... niet fijn... Gaf ze ook aan waaro mze voor stuitbevalling was ? Een paar jaar geleden werden veel stuiterjes nog normaal geboren hoor. Vriendin van mij heeft er ook eentje gewoon gekregen. Viel best mee ( voor zover een bevalling uberhaupt meevalt uiteraard) je moet alleen soms een tijd persdrang tegenhouden, en meer kans op een knip. Als je % ziet met risico's en de verschillen in risico voor moeder en risico'voor kind bij alle verschillende bevallingen ....pff zie je door bomen het bos niet meer, maar het gaat om heeeeele kleine promillages verschil.
Misschien ben ik een tut hoor, maar JIJ beslist toch zeker hoe je bevalt?! Als jij geen stuitbevalling wil, dan valt er weinig te "debatteren" (zoals je gyn zegt). Ik mag haar gelijk ook al niet hoor hahaha Ik ben daar vrij consequent in, JIJ bent degene die moet bevallen en als jij moet kiezen tussen twee "kwaden" dan is de uiteindelijke keuze toch aan jou? Ik heb hier destijds ook wel eens met mijn VK over gehad en zij zei ook dat de uiteindelijke beslissing bij de aanstaande moeder ligt. Kijk, als er een grote kans is op een ernstige medische complicatie als je een KS zou doen, dan valt er inderdaad wat te debatteren, maar niet omdat zij dat zegt. Maar goed, ik duim gewoon dat een keerpoging bij je lukt (sterkte/succes in ieder geval!) maar laat je je ook niet de kaas van het brood eten? Het is jouw bevalling tenslotte! P.S. ik hoop hier niemand mee tegen de borst te stuiten hoor, maar dit is dus gewoon mijn mening. Denk ook niet dat de aug-mama's zo snel tegen de borst zijn te stuiten maar heb bij de juli (?)-mama's wel wat anders gezien!
Zo heb net even grote schoonmaak gehouden hier beneden,toilet,huiskamer,de hal en de keuken een beetje. Ben nu even aan het relaxen. Zaterdag hebben we de kinderwagen op kunnen halen en dat is eerder als geplant dus dat is super. Hij staat nu in de huiskamer en als mijn vriend thuis is vraag ik of hij mij wil helpen met een foto plaatsen hier in mijn album. Nu hebben we alles in huis voor ons lieve mannetje dus dat is lekker. Meiden met hun kindje nopg in een stuit ik leef met jullie mee hoor en hoop dat het nog mag draaien Dikke knuffel van mij. Ga zo 2 worstenbroodjes eten,dat is zo lekker. Van het weekeind zelf brood gebakken in de broodbakmachine en o wat is dat lekker. We hebben gesmuld. Krente/noten brood en pitten brood gemaakt en het is nu al op Ik ga mijn worsten broodjes even in de oven doen en heerlijk op eten. Tot snel weer. Doei Teddy.
Zoooo, weer even alles bijgelezen. Hé Tanja gaat ook al rommelen, wedstrijdje doen met Loran zeker. Of vond je het niet eerlijk dat zij er dan alleen voor stond Rustig aan hoor jullie beide, maar zo te horen worden jullie goed in de gaten gehouden. Is het niet door de vk's dan wel door ons Sonja, 2 weken alweer, wouw wat gaat dat toch snel Alice, dat jij het redde tot zo laat op die bruilioft, ik had het om half 10 echt gezien hoor. Kuki, haha, nee, aug-mama's zijn niet zo snel tegen de borst te stuiten, zeker nu niet, hebben allemaal grotere borsten Maar ik zou toch ook niet zomaar de vk ana de kant schuiven, zij heeft toch effies wat meer ervaring en weet dan (lijkt mij) toch effies wat meer over wat in theorie beter voor je zou zijn. Ik zou zelf ook kiezen voor een natuurlijke bevalling boven KS, al is het alleen maar voor het gevoel dat je lichaam zich er ook al een beetje op heeft voorbereid. Maar waarschijnlijk heeft bij elke vk de moeder toch wel het laatste woord. Als je echt KS wil, dan krijg je die vast wel. Voor alle mama's die niet regelmatig langskomen, NO PROBLEMO. Niet iedereen is zo getikt als wij 8) Als je maar wel even laat weten wanneer je gaat bevallen Gister ook weer iets van mn moeder gehoord, dat mijn theorie over wanneer ik ga bevallen weer volledig overhoop heeft gegooid. Ik dacht dat mijn oudste broer gewoon ruim twee weken te laat was, dus had me er al helemaal op ingesteld dat uk waarschijnlijk ook te laat zou komen. Wat blijkt nou, hadden ze bij mn broer verkeerd gerekend en mn moeder op een gegeven moment aan de weeenopwekkers gezet, maar hij was nog helemaal niet klaar. Hij was helemaal niet te laat, zelfs iets te vroeg, want hij moest onder de lamp. Dus nou weet ik het niet meer. Bevalling duurde wel kort, maar een uur of 5, maar of dat door de weeenopwekkers kwam... ? Weet wel dat mijn zwangerschap veel lijkt op die van mn moeder, nergens last van enzo, goed gevoel, nog vrij bewegelijk, maar wanneer ik uk nou moet verwachten? Ik ga maar gewoon voor 12 augustus denk ik maar. GBkaartje voor uk is al klaar, moet alleen nog weer even naar de drukker verstuurd worden. Maar de versie voor een meisje, (voor die 0,01% kans) is nog niet klaar, dus daar moet ik nog even aan breien. Hoeveel stuiters hebben we nu eigenlijk? 3 ofzo? Hmm, veel te veel iig. En Lintje, als je 4x draai zegt, dan ligt ie weer hetzelfde hoor, dus iets duidelijker zijn Kiki, mooi dat alles weer een beetje bedaard is, en nu zo houden he nog een paar weekies, dan mag je weer gaan rommelen. Enneh, NIET ZO DRUK DOEN ! anders worden we boos hier. Vanmorgen eindelijk mn schilderijen afgemaakt. Nu alleen nog touwtjes eraan en als ze dan hangen maak ik een foto voor jullie. Dan is het kamertje af En nu ga ik even een stukje taart ontdooien en koffie maken. Knuffels
Kuki , ook hier wordter niet "gestuierd "( haha heel flauw) tegen de borst. Tuurlijk vind ik ook dat de keus bij de as moeder ligt.... maar ik zou wel goed naar de VK luisteren ( meot ze wel argumenten hebben uiteraard )
Meiden hier even een update. MIJN KLEINE UKKIE IS ZONDER SLANGEN Nieuwe foto's op de site Alice meid je moet zelf beslissen wat jij denkt dat goed is. Mamalieske dat is balen Kiki fijn dat je bloedruk goed is maar wel rustig aan blijven doen en is hubbie nog mee geweest?Viel het mee Kuki ik geloof dat wij wel tegen een stootje kunnen, Mijn kaartjes zijn ook bij een drukker gedrukt maar heb hem zelf ontworpen en toen naar hem gestuurd.gewoon even vragen. Wannie leuk dat je weer even langs kwam. Teddy ik denk dat het wel genoeg was wat je allemaal gedaan heb. Tanja hoe is het afgelopen : verder weet ik het niet meer hoor
Alice, voldoende vruchtwater is positief voor de draaipoging. Ik denk dat er positief to de stuitbevalling wordt gestaan omdat het een klein kindje is. En ik heb gelezen dat bij een klein kindje de stuitbevalling goed te doen is. Verder, lekker zelf kiezen.. eerst maar de oproep afwachten.. Wat veel stuiters hier zeg.. Kenji zonder slangen.. JOEHOE!!!!
Wat goed dat je kleine mannetje zonder slangen is nu. Al enig idee wanneer hij mee mag naar huis? Ik denk dat de nestdrang hier toegeslagen is, had al enkele weken geen tot weinig zin om hier nog iets te doen in huis, maar vandaag is het weer extreem. Het mag er allemaal aan geloven Nog 1 weekje werken en dan eindelijk thuis, zal ik wel blij om zijn. Begint nu toch wel wat zwaar te worden. Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar jullie zijn zo'n babbelkousen, dat ik het gewoon niet allemaal kan bijhouden
Ehm, en dan is het vandaag nog erg rustig Maare geen probleem hoor. maar dapper hoor dat je nog werkt. Moet zeggen dat ik wel heel erg blij ben dat ik thuis zit nu.
Wat lees ik nou!!! Kenji van de slangen af, super goed nieuws, helemaal geweldig. Komt steeds dichter bij nu Son, wat is de volgende stap? Mee naar huis? En Alice het zit bij jou ook niet echt mee, eerst te klein en nu weer een stuitertje...wordt vast een tegendraads kindje <knuf> Raccon benieuwd naar de foto's. Je meldt het toch wel even als je ze erop hebt gezet, toch? Kathy Jij werkt nog...wow...vind ik echt knap van alle dames die nog werken hoor! Een was draaien en een beetje stofzuigen vind ik al meer dan genoeg werk voor een hele dag. Maar eh dames, strooi even wat nesteldrang deze kant op aub...morgen komt om 9 uur de kraamzorg langs, en het is hier echt een enorme zooi, en ik heb zo geen zin om er iets aan te veranderen. En vanavond geen tijd, dan ga ik met mijn geheime minnaar uit eten
OH ja! Son, een augustus-mama's-topic openen.. Ik zou zeggen dat we daar toch wel tot half aug ongeveer mee wachten. Ik zie dat juli-2007 ook is geopend maar las dat de meeste meiden toch liever in de bevallingslijst forum blijven kletsen totdat iedereen bevallen is.. Maar als ie toch geopend moet worden, aan jou de eer!
Je mag het helemaal overnemen, word er helemaal gek van.. Mijn hersenen hebben net iets nieuws bedacht, de kledingkast zodanig leeg halen en vullen dat alles strak ligt. En mijn lichaam heeft enorme zin om daar mee bezig te gaan.. ik word gek. Ik heb gister buiten "mierengaatjes" gevuld met Dreft.. Kan het nog erger?
Okeeehhhh...hoe moet ik dit brengen, sommige mensen kan je niet meteen de waarheid zeggen, dat kan ernstige gevolgen hebben, ook voor hun omgeving...maar eh, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Daar is dreft veel te duur voor, daar gebruik je maar een of ander euroshoppertje voor! Maar even voelen...nee, nog steeds geen nesteldrang gevoel
Ehm...........krijg hier vreemde ideeen bij maar stuur ook maar wat van die nestdrang deze kant op hoor als je er vanaf wil
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=52601 och, onze arme mede-augustusmama.. Hebben jullie de naam eigenlijk aan iemand verteld? (buiten deze site om..)
Maar dat strak moeten liggen van kleding in de kledingkast ken ik wel. Gelukkig hebben we nu heel veel hang laten inbouwen, scheelt alweer met opvouwen, maar dan moet het ook nog eens op kleur #-o
Wat fijn Son, dat Kenji zonder slangen mag! Hopelijk maggie ook snel met papa en mama mee naar huis -KNUFF- Heb een druk weekend gehad (veel visite en op visite) heb niet tijd gehad alles bij te lezen / houden helaas Ik wilde nu eindelijk eens wat buikfoto's enzo in mn album plaatsen (na uitleg van raccon) maar ik heb me rot gezocht naar mn zwangerschaps-foto-collectie op de computer........en mn vriend gevraagd zondag....en die heeft de compu laatst opnieuw geïnstalleerd...en je raad het al...per ongeluk dus mijn collectie niet veilig weggezet......en nu is alles, alles, maar dan ook alles weg! Heb zo gejankt gister, vanaf het begin van de zwangerschap had ik om de week ofzo een buikfoto gemaakt en foto's / filmpjes van onze weekendjes weg, alles stond bijelkaar.....ik heb niets meer Kan dus alleen de komende dagen /weken nog wat foto's maken van mijn dikke buik, maar van de afgelopen maanden heb ik dan geen herinneringen meer helaas... Vriendlief gaat nog met een vriend proberen de foto's terug te krijgen met een speciaal "herstelprogramma' of zoiets...maat ik heb de hoop opgegeven... Dus voorlopig nog geen buik / box / kamer en ledikantje foto's van mij... Liefs, Borsatofan