Ien, hoe was je echo? Foto's? Melanie, wees blij dat je ervan af bent, begint hier ook al iets minder te worden. Ons lichaam begint er aan te wennen he! Alleen Mamalieske, poehe, jij hebt het echt zwaar, het blijft maar doorgaan bij jou en dan ook nog het uwv op je dak...en die zijn zelf ook nooit echt snel dus laat maar lekker hoor! Komt allemaal goed. Woepie, wat ongelooflijk vervelend van je oma, maar mijn ervaring (heb zelf nog twee oudjes) is dat ze vaak toch sterker zijn dan je denkt. Geniet in ieder geval van de bezoekjes aan haar. Hoop dat het snel beter gaat.
Lieve Helen, ik heb je verhaal gelezen (ook op je eigen site) en ik moet zeggen dat het me erg aangrijpt...ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet...en ik hoop dat na een poosje de zon toch weer voor jullie zal gaan schijnen. Je weet nu dat het op de "natuurlijke" manier toch mogelijk is, dus probeer, hoe moeilijk dat ook is, te vertrouwen op je lichaam en wie weet lukt het komend jaar alweer heel snel om zwanger te raken... [-o< Dikke knuf, Borsatofan
Hi allemaal, Kiki: wat geweldig nieuws voor je dat alles goed is, nu weer lekker genieten he? Het weekend heb ik niet zoveel gedaan, ik ben nog wel vaak erg misselijk, maar iets doet mij zeggen dat het iets minder aan het worden is, maar vaak gaat het 1 dag iets beter en is het die dag erna weer helemaal mis... ale: Zucht, ik hoop ook echt dat het vanaf 12 weken over gaat (nog 1 week...) Verder heb ik vrijdag de kraamzorg en kraampakket geregeld via mijn verzekering. Ik heb op internet gekeken bij mij zorgverzekeraar en daar stond keurig alle info over kraamzorg (hoeveel uur, hoe aanvragen etc.) en kraampakket (wat zit er allemaal in) en ik heb digitaal een formulier in kunnen vullen. Mijn VK gaf aan dit zo snel mogelijk te regelen (hoe eerder hoe beter) in ieder geval rond de 3e maand...dus dat heb ik nu gedaan. Weer iets om af te strepen van het lijstje...ach ja, zo door de weken heen rol je vanzelf door alle "things to do" (afspraak VK, echo, bloedprikken, kraamzorg aan vragen etc.) heen... Hebben jullie al kraamzorg geregeld? Liefs, Borsatofan
Yep, van de VK moest ik dat zo snel mogelijk doen. Ik schijn in een gemeente te wonen waar het nogal druk is met kinderen. Vaak genoeg kwam ze het tegen dat mensen dat nog niet wilde regelen en uiteindelijk zonder zaten. NN borsatofan, je bent bijna bij de magische 12 weken grens...dat wil ik ook. Dus binnenkort zou jij je weer helemaal top moeten voelen. Fijn!
Ik heb er al wel over gebeld, maar heb nog geen bevestigingen binnen. Dit kon even duren werd me verteld, maar hoop toch gauw wat te horen eigenlijk
Hebben jullie misschien ervaring met te strakke spijkerbroeken bij jullie kruis. En is dit schadelijk? Groetjes...
Hallo allemaal! Ik ben helemaal blij! Net terug van de VK en alles zit helemaal goed! Ben alleen een paar dagen terug gezet, ben volgens haar nl 8 weken en 5 dagen zwanger. Moet straks mn banner dus maar even aanpassen en dan ga ik ook even kijken of ik het voor elkaar krijg de foto te plaatsen. Groetjes!
ook ik heb vandaag mijn eerste echo gehad! alles was goed,hartje klopte goed. ook ik ben een week terug gezet. op de echo zwaaide ie ook nog heel mooi om te zien. xxxdaan
Hoi meiden Tjonge wat wordt er veel geschreven hier. Gezellig hoor Kiki ben hartstikke blij voor je dat de echo goed is gegaan. Ien ook een mooie echo......Fijn joh. De kraamhulp heb ik heel snel geregeld, al half december omdat het hier binnen de gemeente ook erg snel schijnt te gaan. Dus moest ik van de vk heel pronto regelen. Heb ook de bevestiging van de verzekering al binnen dus das fijn. Woepie wat naar van je oma. Hier een vergelijkbare situatie. Mijn oma heeft vorige week een zwaar herseninfarct gehad en ligt sindsdien in coma. Er is geen hoop voor haar. Ze was al zwaar dement en als ze uit dit coma zou komen zou dat onder haar omstandigheden beklagenswaardiger zijn dan wanneer ze inslaapt. Ze heeft inmiddels ook longontsteking eroverheen gekregen dus we wachten allemaal eigenlijk op het einde... Extra vervelend is dat wij vrijdag op vakantie gaan (klinkt altijd zo stom in zo'n situatie, maar het is toch echt wel vervelend). We zijn 10 dagen weg, dus het is maar helemaal de vraag of dat gaat lukken. Ik wil toch wel graag bij de begravenis zijn, dus zou er wel de vacance voor afbreken... Alles bij elkaar geen lekker situatie dus... Ik ben trouwens nog niet bij haar geweest en weet ook niet of ik dat nog ga doen. Ik was pas nog in het verpleegtehuis geweest en heb daar een mooie herinnering aan. Maar tis lastig want ergens wil je er toch nog ff heen ook al is ze in coma. Ik twijfel dus nog erg of ik wel of niet zal gaan... Verder was gisteren mijn moeder jarig en hebben we aan de familie verteld dat ik zwanger ben. Dat was wel heel erg emotioneel zeker onder deze omstandigheden met oma... Niemand verwachtte natuurlijk dat die verjaardag nu door zou gaan met oma. Dus ze snapten al niet goed waarom die verjaardag persé door ging.... Geweldig hoor. Mijn andere oma en opa waren er. Die oma had pas gezegd dat ze zo weinig foto's van de kinderen van mijn zus had. Dus ik had een foto van de echo in een lijstje gedaan. En gaf dat met de woorden: je wou graag een foto van de achterkleinkinderen dus asjeblieft .... Toen ze het uitpaktte begon ze te snikken en mijn opa ook snikken. Helemaal gelukkig, die twee. Gaaf hoor Iedereen reageerde ook echt heel lief. Ik was toch een pietsje bang dat er misschien mensen zouden reageren van: jij met je MS een kind.... !?!?! Maar dat was helemaal niet, ze vonden het allemaal geweldig voor ons Oh ja en wat betreft die symptomen... Bij mij wordt het nu ook echt minder. Ben af en toe een dag of langer niet misselijk. Best wel spooky natuurlijk op dit moment. Je kan het kind nog niet voelen dus dat maakt het lastig nu. We moeten er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Wel een beetje gek hé. Kijk je er steeds naar uit om maar wat verder te zijn en wat minder beroerd.... En nu ben ik bijna bij de 12 weken en minder beroerd en vind ik het eigenlijk weer spooky hihihihi Nou dat was wel weer heel verhaal dus ik brei er maar weer een end aan toi toi voor de dames die nog echo's krijgen de komende dagen Groetjes kirsten
Ik werd vorige week ook een week terug gezet, Vervelend vond ik dat. Wil zo snel mogelijk bij de 12 weken zijn hihi. Ach ja morgen ben ik weer 8 Weken hihi
Hier net even de huisarts gebelt, moet nu wel erg veel drinken om alles bij te kunnen houden. Overgeven en diaree voel me zo slap als een vaatdoek en dan doet het halve systeem het op het werk ook nog eens niet..... k*t dag dus. Hopen dat de huisarts iets kan voorschrijven want zo kan het niet langer.
@ Ien: Wat zei de vk dan over het bloedverlies dat je hebt gehad? Ik heb nu al 2 dagen bruinverlies en ik maak me er echt heel erg zorgen over. Het zit puur aan mijn wc papiertje maar toch. Heb afgelopen nacht ook een nachtmerrie gehad dat het mis was met mijn kindje dus ik voel me echt heel klote. Ik moet morgen naar de verloskundige en ik hoop dat zij ons wat gerust kan stellen. Kan het bruinverlies ook komen doordat je seks gehad hebt? Weet iemand dat? Of heeft iemand daar ervaring mee? Liefs Kim
daar ben ik ook heel erg blij om,ik was vanochtend harstikke zenuwachtig! maar het was heel mooi om te zien. het bewoog heel druk met de benen en armen,heel leuk omdat te zien,ik ben eindelijk gerustgesteld. xxx daan
Ze zei dat het kon komen door wat haarscheurtjes in de bloedvaten, maar ze kon aan de echo niets zien waar het vandaan kwam. Ik had ook net zoals jij Kim alleen wat aan het wc papier maar maakte me er ook wel zorgen over. Volgens mij kan het idd ook voorkomen na de sex, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ben nu in ieder geval een stuk gerust gesteld, moet alleen zoooo lang wachten tot ik weer naar de VK mag, heb pas een afspraak voor 6 maart! Duurt het bij jullie ook zo lang?
Ik had 9 januarie mijn afspraak bij de VK en de volgende is 27 Februari (op mijn verjaardag ) 11 Januari Echo gehad en krijg de volgende echo 1 Februari.. Kan niet wachten!
Net de huisarts aan de foon gehad, tjee ik wist dat het een eikel was maar grrrr zit nu nog te janken zo boos ben ik. Kan morgen pas komen en krijg nog geen medicijnen, dus weer een dag diaree en overgeven voor de boeg, prachtig hoor dat zwanger zijn.... maar geef mij gewoon mijn kindje in mn armen ik zal er niet minder van houden al heb ik geen 40 weken hoeven lijden! Hoe moeder natuur dit allemaal heeft uitgevonden... kan er nu letterlijk wat aan doen, heb gelukkig geen groen links gestemd.
Jeetje wat hoor je hier toch een hoop meiden met bloed of bruinverlies! Gelukkig is het niet bij iedreen gelijk foute boel. Voel me super! Niet misselijk meer en vandaag met deze zon, ik voel me geweldig. Ik ga nog net niet in mijn bikini buiten zitten maar krijg er wel heel erg veel zin in. Ik wordt hier zoooo vrolijk van.... Kan ook niet wachten tot het weer zomer is. Ik heb alleen nog gespannen borsten. Over 2 dagen ben ik 12 weken zwanger. Waar zijn die weken opeens gebleven? Vind het opeens zo snel gegaan! Al tel ik wel de dagen af dat ik naar de vk mag om het definitief het hartje te horen (nog 9 dagen) Ben dan precies 13 weken. Bij mij is mijn opgeblazen buik ook een beetje verdwenen. Ik denk dat nu alles zijn plekje heeft gevonden en dat wat er nu gaat groeien echt van de baarmoeder is. Er groeit nog weinig overigens... We hebben het nog steeds aan niemand verteld, behalve mijn vriendin die 2 dagen eerder uitgerekens is. We weten het ook nog niet precies wanneer we het gaan vertellen. Iedereen succes met echo's en vk afspraken. Ik ga mijn zoontje wakker maken en er lekker op uit! 8) .....
Hoi meiden. Wat vervelend dat er meiden zijn die bruin verlies hebben bij het afvegen op het toilet. Ik heb dat ook gehad in het hele prille begin van mijn zwangerschap en ook wat licht roze bloed. Ik heb toen de vk gebeld en zij vertelde dat zolang ik geen helder rood bloed heb en geen hele erge krampen in mijn buik er dan geen reden tot zorg is. Dit komt wel vaker voor doordat je baarmoederwand nu wijder is. En nu heb ik al sinds 4 weken ongeveer niets meer,behalve veel heldere afschijding waardoor mijn onderbroek vaak nat is maar daar gebruik ik nu een maandverbandje voor. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik voel me zo goed vandaag. Geen misselijkheid en veel energie waardoor ik nu het hele huis gesopt en geboent heb Ik hoop zo dat dit zo blijft en dat ik niet meer misselijk ga worden [-o< ook ik ben bijna 12 weken en ja dan zeggen ze dat de kwaaltjes minder worden dus hopelijk is dit al vast een voor teken. IK BENZO BLIJ! Ik ga het vanavond met mijn vriend er over hebben waneer we kraamzorg gaan aanvragen en wat info op zoeken en dan ga ik het deze week ook wel regelen. Hoe eerder hoe beter denk ik maar he en bij ons in de buurt wonen ook heel veel kinderen en worden er veel geboren. Vandaag weer lekker weer he en ik heb lekker de ramen een beetje open gezet en snuif het heerlijke weer op. Mijn teamleidster aan de telefoon gehad en zij is zo lief en oprecht bezorgd. Van haar moet ik vooral rustig aan doen en donderdag mag ik een halve avonddienst draaien i.p.v een hele nou als dat niet lief is. ik ga even stofzuigen en lui doen na mijn schoonmaak woede en tot snel weer. Doei dikke knuffel van Teddy.